Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Nie wchodzi na wysokie obroty |
|
Witam, mam taki mały problem ze swoim maleńkim 106. Mianowicie silnik ma problem z wejściem na wysokie obroty. Do ok. 3,5 - 4 tysięcy wchodzi ładnie a wyżej już nie chce.
Żeby to zobrazować to sytuacja wygląda w ten sposób.
Podczas spokojnej jazdy nie jest to odczuwalne, lecz kiedy redukuje biegi z 5 na 4 (bądź inne) podczas wyprzedzania (mówimy o 4 biegu) to auto dochodzi do 100 km/h i dalej nie chce ciągnąć, natomiast na 5 biegu maksymalna prędkość jaką rozwija to 120 km/h, gdzie jakiś czas temu maksymalna prędkość jaką nim osiągnąłem to 160 km/h.
Pytałem mechaników co to może być, to powiedzieli mi, że możliwe, że woda jest w baku i nie chce przepalać, ale zdjąłem bak, wyczyściłem go, zalałem denaturatem (podobno on jakoś pomaga) i wszystko wysuszyłem. Przedmuchałem przewody paliwowe i oddałem pompę paliwa do sprawdzenia u mechanika. Wszystko było ok. Myślałem, że to może świece, ale tez są w jak najlepszym porządku.
Powiem również (może to jest ważne), że auto stało nie jeżdżone przez 2 lata, oraz miało w październiku zmienioną uszczelkę pod głowicą.
Z góry dziękuję za wszelkie pomocne rady, które mogą pomóc usunąć mi tą usterkę.
|
|
Czw 19:23, 10 Gru 2009 |
|
|
|
|
Gość
|
|
|
Jeśli nie było jeżdzone przez dwa lata to mogą być zapchane wtryski. Miałem 206 i był podobny problem gdy dłużej stała. Możesz kupić dotatek "czyszczący wtryski" do paliwa ( 15 zł ) jeżeli choć troche się poprawi to wtryski trzeba będzie niedługo wymienić.
|
|
Czw 20:12, 10 Gru 2009 |
|
|
Gość
|
|
|
Co jest ciekawsze, przez te 2 lata jak auto stało, to regularnie 1 - 2 razy w miesiącu było odpalane i chodziło normalnie, co więcej po ok. 1,5 roku przeprowadzce trzeba było samochód zabrać na nowe miejsce, tak więc nie bacząc na przeciwności i nie zwracając uwagi na to, że nie mam opłaconego ubezpieczenia i ważnego przeglądu technicznego wsiadłem za kierownice i przejechałem nim ładny kawałek. Chodził normalnie. Dopiero jak opłaciłem ubezpieczenie i pojechałem na przegląd auto przestało wchodzić na wyższe obroty.
|
|
Czw 21:24, 10 Gru 2009 |
|
|
turboplus+
Starszy młotkowy
Dołączył: 10 Paź 2009
Posty: 138
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
a ten problem zaczol sie od wymiany uszczelki??moze z rorzadem jest cos nie tak
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 23:37, 10 Gru 2009 |
|
|
Gość
|
|
|
Ten problem zaczął się jeszcze przed wymianą uszczelki. W momencie kiedy wróciłem z przeglądu, czyli po przejechaniu jakiś 3-4 km. Wcześniej nic takiego się nie działo, jeździłem nim bez przeglądu i ubezpieczenia i jeździł normalnie. Myślałem, że to przez uszczelkę pod głowicą, bo miałem olej w zbiorniku wyrównawczym płynu do chłodnicy.
|
|
Sob 16:44, 12 Gru 2009 |
|
|
turboplus+
Starszy młotkowy
Dołączył: 10 Paź 2009
Posty: 138
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
A TERAZ WSZYSTKO JEST OK? CZY JUZ NIE MA OLEJU W ZBIORNIKU? WYMIENIALES SWIECE I PRZEWODY?? WYMIEN FILTER PALIWA. A NA POSTOJU TEZ NIE PRZEKRACZA 4 TYS?PO DODANIU GAZU. MOZE COS Z ODCIECIEM ZAPLONU SIE POROBILO BO PRZEWAZNIE FRANCUZY JE MAJA.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 20:57, 12 Gru 2009 |
|
|
Gość
|
|
|
Teraz jak i na postoju jest to samo, nie wchodzi powyżej magicznej "czwóreczki", lecz co jest najciekawsze, to raz na jakiś czas coś mu odbije i chodzi normalnie. Fakt faktem, ze rzadko i krótko, ale to jest zawsze coś. Także nie wiem co może być tego wszystkiego przyczyną.
|
|
Pon 23:15, 14 Gru 2009 |
|
|
turboplus+
Starszy młotkowy
Dołączył: 10 Paź 2009
Posty: 138
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
cos napewno zaplonem . wymien przewody i swiece .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 18:59, 15 Gru 2009 |
|
|
Gość
|
|
|
Jest jeszcze jedna opcja. Pasuje mu podłączyć jakiś tester i zobaczyć na błędy. Możliwe że gdy chłopcy robili z rozrządem nie wpięli któregoś kabelka. Sterownik przyjął wartość zastępczą i mogą być takie jaja. Tylko tester.
|
|
Wto 22:44, 15 Gru 2009 |
|
|
fredox1
Starszy podawacz kluczy
Dołączył: 15 Gru 2009
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sochaczew Płeć:
|
|
|
|
Dolałeś coś do czyszczenia wtryskiwaczy?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 15:37, 29 Gru 2009 |
|
|
Budziniak
FACHMAN
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 181
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 1/3 Skąd: Warszawa-Wola Płeć:
|
|
|
|
A pompę jak ten mechanik sprawdził?! Jedynym sensownym sposobem sprawdzenia pompy to pomiar ciśnienia na samochodzie. Chodzić może ale nie koniecznie będzie dawała odpowiedniego ciśnienia. Filtr paliwa był kiedykolwiek zmieniony ? wykręć świece po przejechaniu kilku kilometrów i zobacz w jakim stanie są świece bo może go zalewa...masz tam sondę lambda
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 18:48, 29 Gru 2009 |
|
|
Gość
|
|
|
dpopiel - tylko, że ten problem zaczął się przed wymianą uszczelki pod głowicą.
fredox1 - dolałem dodatku do benzyny, ale to nic nie pomogło.
Budziniak - nie orientuję się jak mechanik sprawdzał pompę, więc myślę, że przełożę ją z innego peugeota (takiego samego, ponieważ posiadam w domu 2, tylko różnią się rokiem produkcji i pojemnością - ale wydaje mi się, że 0,1 litra nie zrobi większej różnicy), co do świec to są czyste. A autko posiada sondę lambda.
|
|
Pon 11:56, 04 Sty 2010 |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
|