Autor |
Wiadomość |
piotreklb1989
Nowicjusz
Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
odpalanie samochodu problem |
|
Witam, mam audi 90 91r 2.0 benzyniak + gaz z innym silnikiem od golfa 3 z 97r 9 (przebieg 89tys)
Mam problem ze samochodem który aktualnie stoi u znajomego mechanika i ma mały problem z rozwiązaniem tego problemu Mnie osobiście na razie nie stać na zakład mechaniczny który przedstawiłby ładny rachuneczek, ponieważ jestem studentem zarabiającym w pracy najniższą krajową
Na wstępie napisze ...
mam sekwencje gazową która przelancza sie na gaz po osiągnieciu 2-2,5 tys obrotów bez rozgrzania silnika itd... gaz jest w pełni funkcjonalny i działa jak należy
a teraz dokładny problem...
- Odpalam silnik... ( bez wciśnięcia sprzęgła - na luzie , bez wciśnięcia gazu )
silnik załapie i automatycznie gaśnie
- Odpalam silnik... ( bez wciśnięcia sprzęgla - na luzie z wciśnięciem gazu i trzymaniem go do 1,5 tys obrotów)
silnik załapie i jest nadal na banzynie... silnik "lekko szarpie". Kiedy spuszcze z gazu -
silnik raptownie gaśnie...
- Odpalam silnik... ( bez wciśnięcia sprzęgła - na luzie z wciśnięciem gazu na 3 tys obrotów)
silnik załapie... od razu przelączy sie na gaz... gdy puszczę pedał gazu silnik chodzi na gazie lecz "delikatnie szarpie". Jak sie silnik rozgrzeje "delikatne szarpanie" ustaje...
Sprawdzałem stan świec zapłonowych... wszystkie przewody... i OK
co sądzicie o tym ?? i gdzie widzicie usterke??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 17:09, 06 Lis 2011 |
|
|
|
|
mario23
Super Spec
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląskie Cz-wa Płeć:
|
|
|
|
Po pierwsze nie masz sekwencyjnej instalacji gazowej tylko gaz II generacji który przełącza się przy określonych obrotach.
Jęsli ciężko odpala na benzynie to trzeba by sprawdzić pompkę paliwa i filtr jest tam chyba mechaniczny wtrysk który też wypadało by przejrzeć.
A świece i przewody były wymieniane czy tylko sprawdzone wzrokowo?
Można jeszcze sprawdzić ustawienie zapłonu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 17:33, 06 Lis 2011 |
|
|
piotreklb1989
Nowicjusz
Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
napisane jest że ogólnie odpala dobrze ( jezeli samo odpalanie) i cała pompa sprawdzana i jest dobra...
przewody sa ok
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 18:14, 06 Lis 2011 |
|
|
mario23
Super Spec
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląskie Cz-wa Płeć:
|
|
|
|
Ale piszesz że odpala i gaśnie na benzynie. I na jakiej podstawie stwierdzasz, że przewody zapłonowe są OK?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 18:25, 06 Lis 2011 |
|
|
piotreklb1989
Nowicjusz
Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
ja nie mechanik
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 19:05, 06 Lis 2011 |
|
|
rawracer
Fachura
Dołączył: 15 Maj 2010
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce Płeć:
|
|
|
|
omincie filtr na chwile i zobaczcie co bedzie sie dzialo.
a ze na gazie szarpie to moze kwestia zbyt malej lub duzej dawki gazu.
jak bedzie chodzil na gazie to sprobojcie zwiekszyc lub zmniejszyc dawke gazu zaworem na wezu.tym okraglym.zaznaczcie dla pewnosci obecne ulozenie i pamietajcie czy przykrecacie czy odkrecacie i o ile,pol obrotu,caly obrot.
na zimnym przy pracy na gazie normalne ze bedzie szarpal szczegolnie zaraz po odpaleniu.
a pompa sprawdzana na cisnienie czy tylko czy dziala?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez rawracer dnia Nie 20:51, 06 Lis 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Nie 20:50, 06 Lis 2011 |
|
|
Doktor
FACHMAN
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
zimny silnik na gazie moze poszarpywac tego bym sie nie czepiał.. problem lezy po stronie zasilania paliwa... filtr, wtrysk, ewentualnie pompa.... moze ten wtrysk jest zafajdany od jazdy na gazie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 21:46, 06 Lis 2011 |
|
|
yachu
Starszy podawacz kluczy
Dołączył: 13 Mar 2011
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Dla mnie wygląda to na nieszczelność w układzie dolotowym powietrza. Czy auto strzeliło kiedyś w kolektor podczas przełączania na gaz? Jeśli tak to sprawdż wszystkie połączenia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 7:33, 07 Lis 2011 |
|
|
piotreklb1989
Nowicjusz
Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
z informacji które znalazłem w necie i porad na forum podano mi przykłady możliwych usterek...
jutro dam prawdopodobnie znać lub jeszcze dziś wieczorem czy coś z podanych pomogło :
- zatkane wtryski
- czujniki ( min. temperatury silnika, sonda lambda, położenia przepustnicy...)
- katalizator
- zanieczyszczony układ biegu jałowego
- nieszczelnosć kolektora ssącego -> dodatkowe powietrze
- źle ustawiony kąt wyprzedzenia zapłonu
- zanieczyszczona przepustnica
- nieszczelność w układzie dolotowym powietrza
- pompa paliwa ogólnie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 11:37, 07 Lis 2011 |
|
|
Doktor
FACHMAN
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
mysle ze mozesz pominac pare rzeczy..... tzn np.
katalizator - wtedy zawsze by sie dusił... nie zależnie od sposobu zasilania
nieszczelnosc w dolocie tez mało prawdopodobna - cały czas byłby problem z obrotami i gaśnieciem nie zaleznie czy gaz czy benzyna.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 13:43, 07 Lis 2011 |
|
|
piotreklb1989
Nowicjusz
Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
okazało sie jednak że to 2 czujniki temperatury wody
samuchód pali tylko zachowuje sie jak wczesniej w sensie skaczacych obrotow na benzynie a na gazie jest ok po przejechaniu conajmniej 200 m
jak sądzicie teraz?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 16:18, 17 Lis 2011 |
|
|
|