Autor |
Wiadomość |
Zipero
Starszy młotkowy
Dołączył: 07 Mar 2010
Posty: 125
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
opel astra 1.8 8v ohc Lpg problem z odpaleniem |
|
Witam formuowiczow ,Mam taki problem z moja asterka nie chce za bardzo palic na benzynie nieraz zalapie przezuci na gaz i jest dobrze ale przewaznie jest tak ze lapie lapie ale nie odpala;/ a jak juz zalapie to sie przydusi a nie stety musze opalac na benyznie bo inaczje nie uruchomie slinika dopiero przy ponad 2 tys obrotow przeskakuje na gaz ech co to moze byc??? moze czujnik temp... bo to tak zalapuje jak by dostawal malo paliwa nie stety nie wiem jak sie zachowuje na cieplym silniku pod czas odpalenia bo mam ten samochod od niedawna i wiecej stoi niz jezdzi ale z czego pamientam to chyba szybciej zalapuje gdy juz jest troche rozgrzany..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 16:23, 07 Mar 2010 |
|
|
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Ściąg przewód z czujnika temperatury silnika.
Sprawdź czy załącza się pompka paliwa po przekręceniu kluczyka i powinna się załączyć jeszcze przy kręceniu rozrusznikiem.I po zapaleniu powinien się rozgrzać na benzynie i dopiero na gaz.Możesz jeszcze ściągnąć na chwilę zacisk minusowy akumulatora.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 11:59, 08 Mar 2010 |
|
|
Zipero
Starszy młotkowy
Dołączył: 07 Mar 2010
Posty: 125
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
To tak pompka siezalacza po przekreceniu ale pod czas krecenia to nie wiem ,ale chyba raczej tez .ale zawsze jest tak ze 2 s pochodzi na benyznie i przeskakuje na gaz z klema juz sie bawilem nic to nie pomoglo .pozniiej sprawdze ten czunjnik.jako go kupilem to nie bylo takich az problemow z uruchomeniem silnika.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 12:07, 08 Mar 2010 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Piszesz że dopiero przy 2000obr przeskakuje na gaz to dlaczego chodzi tylko około 2sek i przeskakuje na gaz,to znaczy że po odpaleniu na benzynie go butujesz żeby od razu przeskoczył na gaz?Powinien zapalić bez dodawania gazu i chodzić na ssaniu i po chwili dopiero możesz przełączyć na gaz,to jest okres zimowy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 14:16, 08 Mar 2010 |
|
|
karol83
FACHMAN
Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 538
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: pomorskie Płeć:
|
|
|
|
zaciera się wtryskiwacz tak obstawiam.jezeli walnięty czujnik temp powinie mu sie zapalić check
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 21:12, 08 Mar 2010 |
|
|
Zipero
Starszy młotkowy
Dołączył: 07 Mar 2010
Posty: 125
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
własnie bez buta nie odpala;/ scigalem przwod z czujnika i nic to nie pomoglo .zalwarzylem ze za pierwszym razem jak odpalam to jeszcze cos tam chwyta i odpali ale jak juz z gasnie pod czas pierwszego odpalenia to juz jest problem z ponownym odpaleniem . jak jest cieply to lepiej odpala nawet bez dodawania gazu ale pod czas jazdy na benzynie dlawi sie;/ tam sa 4 wtryskiwacze.. a i co jeszcze zalwarzylem to nie raz po przekreceniu kluczyka nie slychac pompy paliwa musze tak przekrecac kluczykiem az ja uslysze .po wyciagnieciu pompki i sprawdzeniu na akum jest sprawna ..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 23:05, 08 Mar 2010 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Tak się nieraz dzieje pompki nie słychać a uderzysz w zbiornik pompka chodzi i samochód pali jak tak jest pompka do wymiany.Sprawdź na kostce przy zbiorniku czy jest prąd po włączeniu kluczyka i później jak kręcisz rozrusznikiem.Jak są prądy wina jest pompki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 23:19, 08 Mar 2010 |
|
|
Zipero
Starszy młotkowy
Dołączył: 07 Mar 2010
Posty: 125
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
No to wlasnie tak sprawdzalem ale cos czuje ze bedzie pokopoane z tym czujnkiem ktory odcina pompke przy przelaczeniu na gaz .bo ja przekrece klucyzk to nie raz nie slysze noi pozniej nastepnie przekrecze znow nic nie slychac wylacze zaplon poczekam z 10 s wlacze zaplon i zalapuje .tym bardziej ze mam wrazenie ze chodzi mi zarowno na gazie i na benzynie co prawda moze nie dostaje duzej ilosci benzyny ale mimo to mi ubywa paliwa z baku;/ wlałem jakies 10 lit i zrobilem moze z 300 km a pozniej prawie susza byla w baku moze z litr paliwa;/ tym bardziej ze benzyny uzywalem tylko na rozruchu i gdzie sie podzialo te paliwo . wtryski az tak by mi lały??z pompka to raczej wsio bedzie ok .poprzedni wlasciciel mowil ze ja wymienial , i faktycznie po wyjeciu wygladala na nowa.I mam jeszcze takie male pytanko ,czy przy tym silniku znajduje sie gdzie egr? jak tak to gdzie go szukac?? I przyszło mi teraz na mysl ze moze jakies przwody sa z pekane i nie ma odp cisnienia paliwa na rozruch.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Zipero dnia Wto 0:58, 09 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Pon 23:40, 08 Mar 2010 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
To ci pompki nie odcina tylko sterowanie wtryskami,zakładają dodatkowe zabezpieczenie żeby w chwili przejścia na gaz odłączyć i pompkę paliwa ale wtedy wtryski paliwa nie są chłodzone a tak paliwo krąży i chłodzi wtryski.Ale spotkałem się że w chwili rozruchu idzie gaz i paliwo ale odłącz na próbę przy rozruchu przewód od mieszalnika i zobaczysz czy będzie dobrze zapalał na benzynie.Tylko ostrożnie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 8:16, 09 Mar 2010 |
|
|
Zipero
Starszy młotkowy
Dołączył: 07 Mar 2010
Posty: 125
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
Wiec tak zrobilem tak jak 'roman59'pisal po nocy poszedlem zdjełem przewod od miksera i odzwio odpalił bez problemu ,bez dodawania gazu. zgasilem motor ,zalozyłem przewod znow odpalił bez problemu wiec postanowilem dodac gazu przejsc na gaz oczywiscie po przelaczeniu i puszczeniu pedalu gazu silnik zgasl . no to probowalem go znow odpalic i nic glucho tak jak zawsze . to sobie pomyslałem ze zdejme jeszcze raz ten przwod od miksera noi o dziwo po zdjeciu i przysłuchaniu sie slychac syk noi czuc gaz po kilku nastu sekundach odcina sie gaz i nic nie slychac .no ale wciaz go nie zalozyłem i poszedlem znow odpalic pokrecilem chwile i zalapal znow bez problemu wczesniej by napewno tak nie odpalił moglem sobie krecic do rozładowania akum;/,czyli,wnioskuje ze musi byc jakis zawor odcinajacy gaz zepsuty;/wiec bez gazownika sie nie obejdzie;/ ale druga sprawa nie wiecie czemu go tak dusi jak jezdze na benzynie???narazie nie mam kasy by jechac z tym parchem do jakiegos majstra z gazem i bym sobie jezdzil na tej benzynie. bo wiadomo nowy samochod rejestracja tablice wiec mnie troche teraz szarpnie;
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 15:24, 09 Mar 2010 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Sprawdź filtr paliwa jak chodził na gazie to nikt do niego nie zaglądał i może być zabity.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 15:48, 09 Mar 2010 |
|
|
Zipero
Starszy młotkowy
Dołączył: 07 Mar 2010
Posty: 125
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
Lipka wymiana filtra nie pomogla;/ ... ale doszedlem do wniosku ze gdy bede dojezdzal do jakiegos miejsca zatrzymania bede przezucal na benzyne i tak gasil smaochod a pozniej na jakims odcinku bede wzucal nagaz:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 20:21, 09 Mar 2010 |
|
|
samuraj2000
Młotkowy
Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
prawdopodobnie nie trzyma Ci elektrozawór (elektrozawory) jaki masz reduktor, i ile masz elektrozaworów poza butlą z gazem (jak instalacja leciwa to może i tam nie być) i jakiej firmy te elektrozawory, jak nie wiesz to zrób zdjęcia i wrzuć, zobacz także czy masz elektr w butli lpg, przełączanie na gaz masz od temperatury czy tylko od obrotów (jak jest krokowiec to może być od temp jak register to na bank tylko od obrotów)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 22:44, 09 Mar 2010 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Musiał byś zmierzyć ciśnienie na listwie może pompka paliwa jest słaba.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 2:06, 10 Mar 2010 |
|
|
Zipero
Starszy młotkowy
Dołączył: 07 Mar 2010
Posty: 125
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
POWeim ze pod czas wymiany filtra cisnienie w przewodach dosc duze bylo nie stety nie mam mozliwosci sprawdzenia tego bo nie mam odp sprzetu .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 12:06, 10 Mar 2010 |
|
|
Zipero
Starszy młotkowy
Dołączył: 07 Mar 2010
Posty: 125
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
samuraj2000 ja jestem zielony w instalacjach gazowych:) nawet nie wiem gdzie szukac tych zaworow:) instalacja jest 1 generacji z czego sie orientuje:) a co dalej to naprawde nie wiem:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 12:08, 10 Mar 2010 |
|
|
samuraj2000
Młotkowy
Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
to zrób zdjęcia komory silnika i butli
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 18:57, 10 Mar 2010 |
|
|
Zipero
Starszy młotkowy
Dołączył: 07 Mar 2010
Posty: 125
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
OK JUTRO ZROBIE FOTE I WZUCE CO PRAWDA JA MAM W TEJ INSTALCJI SIDŁA POROBIONE PAROWNIK MAM PO LEWEJ STRONIE KOLO AKUM A NP REDUKTOR PO PRZECIWNEJ STRONIE W PRAWYM GORNYM ROGU TE KABLE DO PRZEKAZNIKA TEZ IZOLACJA POOWIJANE , NIE WIEM CO ZA MAGAYWER TO ROBIŁ.. A MAM JESZCZE TAKIE PYTANKO CO MOZE BYC NIE TAK ZE TEN SAMOCHOD DUZO PALI PB NORMALNIE MEGA DUZO ZNOW ZALAŁEM 10 LITROW DZISIAJ TROCHE POJEZDZILEM CZYLI MUSIALEM GO ODPALAC NA BENZYNIE JAKIES 6 RAZY NO TO MOZE ŁACZNIE NA BENZYNIE PALIŁ Z JAKIES 10 MINUT NOI CZUJE ZE JUZ PALIWA NIE MA NA OPARACH CHODZI .ZADNYCH WYCIEKOW RACZEJ NIE MA;/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 0:12, 11 Mar 2010 |
|
|
Zipero
Starszy młotkowy
Dołączył: 07 Mar 2010
Posty: 125
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Fotografem nie jestem nie mam zdolnosci do robienia zdjec;).Dzisiaj zalwazylem cos dziwnego ta kontrolka co jest przy przełaczniku od gazu mruga mi a zawsze swiecila jedno stajnie przy przelaczeniu gazu.. co to moze byc??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 9:29, 12 Mar 2010 |
|
|
samuraj2000
Młotkowy
Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
parownik i reduktor to to samo, niezły masz meksyk z tą instalacją plątanina polutowanych przewodów, masz elektrozawór przy butli lpg, a reduktor to chyba lovato albo lovtec (wyglądaja tak samo) słabo widać ten reduktor ale nie wygląda mi on na reduktor podciśnieniowy do I gen, zrób zdjęcie reduktora z boku jeżeli to możliwe to po przeciwnej stronie od mocowania, kiepskie zdjęcia elektrozaworu zintegrowanego z filtrem fazy ciekłej (tego elementu w którym wymieniałeś filterek) ale też pewnie lovato jak możesz zrób lepsze zdjęcie , zrób taki eksperyment:
zapal samochód na benzynie, przerzuć na gaz - niech tak trochę pochodzi, zgaś, odkręć przewód od reduktora do miksera w dolocie (odkręć przy mikserze) i włóż ten wąż szybko do naczynia z wodą jak będą leciały bąbelki - to nie trzymają ci elektrozawory
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 19:10, 12 Mar 2010 |
|
|
Zipero
Starszy młotkowy
Dołączył: 07 Mar 2010
Posty: 125
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
wiem wiem meksyk.ale ja nie musze takiego doswiadczenia robic bo wstraczy po wylaczeniu silnika przysuchac sie i slychac syk i czuc woni gazu z tego przewodu od parownika . . cuz w poniedzialek podjade do kolesia moze zdziala jakies cuda ciekawi mnie ile taka naprawa moze kosztowac. i mam jeszcze takie pytanko czy przy tej instalacji mozna zrobic taki przelacznik gaz -benzyna zebym sobie sam mogl przezucac kiedy chce jezdzic na gazie a kiedy na benzynie a nie tak jak tu jest przekanzik ze przy ilus tam tys obrotow przeskakuje na gaz;/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 23:33, 12 Mar 2010 |
|
|
samuraj2000
Młotkowy
Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
na pierwszy ogień gumka elektrozaworu przy reduktorze, nie da rady tego osobno kupić tylko w kompletach naprawczych do reduktora, chyba że gazownik będzie miał
[link widoczny dla zalogowanych]
elektrozawór, kiedyś widziałem zestawy naprawcze ale teraz nie widzę
[link widoczny dla zalogowanych]
gazownicy liczą sobie po swojemu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 8:46, 13 Mar 2010 |
|
|
Zipero
Starszy młotkowy
Dołączył: 07 Mar 2010
Posty: 125
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
no wiadomo kazdy liczy po swojemu czy to mechanik czy fryzjer:D..ale orentacyjnie ile to wsio by kosztowalo:)czy bym sie 250zl zmiescil:Dbo tak budrzet przewidziec max moge na te wydatki jak nie to niech stoji samochod i czeka nalepsze czasy:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 16:24, 13 Mar 2010 |
|
|
Zipero
Starszy młotkowy
Dołączył: 07 Mar 2010
Posty: 125
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
Wkoncu zaprowadzilem moje malenstwo do gazownika wymienil parownik skasowal 350zl , ale mimo to samochod mi gasnie jak sie na grzeje;/ cale szczescie ze przynjamniej nie ma problemow z odpaleniem tego zlomu;/... WIec mam nowe pytanie co to moze byc ze gdy samochod sie na grzeje to zaczyna gasnac pod czas jazdy np na luzie badz podczasz hamowania;/??? na zimnym silniku raczej tego nie ma dopieor po dluszej jezdzie zaczyna wariowac;/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 23:17, 19 Mar 2010 |
|
|
samuraj2000
Młotkowy
Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
przysłoń sobie wlot powietrza i będzie ok, jaki masz teraz reduktor
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez samuraj2000 dnia Pią 23:53, 19 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Pią 23:52, 19 Mar 2010 |
|
|
Zipero
Starszy młotkowy
Dołączył: 07 Mar 2010
Posty: 125
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
W lot powietrza to ta rure wywaliłem co wchodzila w filter i jest troche lepiej wymienie jeszcze przwody zaplonowe byc moze maja przebicie na wolnych obrotach troche szarpie silnikiem... Wiesz nawet temu reduktorowi sie nie przygladałem:) wiem ze firma lovato i jest z elektrozaworem poprzedni reduktor nie mial tego zaworu:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 18:35, 20 Mar 2010 |
|
|
student
FACHMAN
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1187
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Przewody WN można w łatwy sposób sprawdzić. Weź miernik, ustaw go na 200k Omów i podłącz do końcówek kabla. Prawidłowy odczyt powinien zawierać się między 3 a 50.
Jeżeli widać że są stare to i tak warto je wymienić
W gazie tego typu często zasłaniają wlot powietrza a wiercą rurę w miejscu gdzie jest blisko silnika żeby zasysał cieplejsze powietrze. Sprawdź czy tak masz, jeżeli nie to zrób tak.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 20:59, 20 Mar 2010 |
|
|
samuraj2000
Młotkowy
Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
niekoniecznie chodzi o zasysanie cieplejszego powietrza a po prostu zasysanie z takiego miejsca żeby go nie wdmuchiwało do dolotu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 8:58, 21 Mar 2010 |
|
|
Zipero
Starszy młotkowy
Dołączył: 07 Mar 2010
Posty: 125
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
wszystkie rady sprawdze:) ale ja bym stawial na przewody bo raz jest cacy a raz lipka:D
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 12:02, 23 Mar 2010 |
|
|
Zipero
Starszy młotkowy
Dołączył: 07 Mar 2010
Posty: 125
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
ech noi lipka wymienilem kable i jest tak samo moze ciut lepie;/ trudno lechta na benzynie raz odpali a raz nie dlawi sie a na gazie gasnie;. i raz sa obroty 1200. raz 1800 nie raz 1000/900 noi gasnie co to moze byc silnik krokowy?? niby przeczysciłem go no ale chyba nie ma wiekszych zmian;/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 12:40, 25 Mar 2010 |
|
|
|