Autor |
Wiadomość |
mcrazy
Nowicjusz
Dołączył: 27 Lut 2014
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocłąw Płeć:
|
|
Opel Corsa D 1.3ctdi 2008 - Auto nie odpala za drugim razem. |
|
Witam Serdecznie
Problem dotyczy Opla Corsy D 1.3 cdti z 2008 roku z przebiegiem 115kkm
A mianowicie... Auto z pierwszym razem... np rano po nocy odpala bez najmniejszych problemów i działa potem jak przysłowiowy 'zegarek'... natomiast gdy tylko zgaszę silnik to już go ponownie nie odpalę... I zaznaczam tutaj że nie ma to znaczenia czy silnik działał 10 sekund czy godzinę... Auto musi wtedy postać nieruszane przez około 1-2 h i sytuacja się powtarza... odpala za pierwszym razem bez problemów i po zgaszeniu już ponownie nie odpala... słychać przy tym jak gdyby 'chciał a nie mógł'
Problem narastał stopniowo a mianowicie ok 2 miesięcy temu czasami auto nie chciało odpalić ale po kilku próbach odpalał i nie było problemów przez następnych kilka dni... Problem z odpalaniem nasilał się z czasem aż doszło do obecnego stanu.
Przez ostatnie 2 miesiące zostały w aucie wymienione : wszystkie 4 wtryski, pompa wtryskowa, czujnik ciśnienia na listwie wtryskowej, dwukrotnie filtr paliwa oraz dwukrotnie świece zapłonowe.
Dodam jeszcze tylko że Auto było podłączane do komputera chyba z 15 razy... najśmieszniejsze jest to, że nie ma żadnych błędów
Na początku był tylko błąd wskazujący na świece ale po wymianie już się nie pokazuje. Auto świeżo po serwisie... nowe filtry i płyny.
Z góry dziękuję za jakiekolwiek sugestie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 12:49, 27 Lut 2014 |
|
|
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Jak nie chce odpalić to pompka paliwa w zbiorniku paliwa załącza się?bo ta pompka musi podać paliwo do pompy wysokiego ciśnienia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 15:10, 27 Lut 2014 |
|
|
mcrazy
Nowicjusz
Dołączył: 27 Lut 2014
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocłąw Płeć:
|
|
|
|
| | Jak nie chce odpalić to pompka paliwa w zbiorniku paliwa załącza się?bo ta pompka musi podać paliwo do pompy wysokiego ciśnienia. |
Co prawda Ciśnienia nie sprawdzałem ale samą pompę wyjmowałem i jestem na 99.99% pewny że działa poprawnie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 15:28, 27 Lut 2014 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Ciśnienie ona daje 2 do 4 bar tylko żeby się załączała a jest załączane poprzez przekaźnik.I jak opisujesz chce zapalić a nie może,nie raz jest i wtrysk który puszcza na przelew i chwilę trzeba kręcić żeby pompa nabiła ciśnienie do listwy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 15:49, 27 Lut 2014 |
|
|
mcrazy
Nowicjusz
Dołączył: 27 Lut 2014
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocłąw Płeć:
|
|
|
|
| | Ciśnienie ona daje 2 do 4 bar tylko żeby się załączała a jest załączane poprzez przekaźnik.I jak opisujesz chce zapalić a nie może,nie raz jest i wtrysk który puszcza na przelew i chwilę trzeba kręcić żeby pompa nabiła ciśnienie do listwy. |
Pompa zalancza się w momentach kiedy powinna i ciśnienie wydaje się właściwe, niestety w chwili obecnej nie mam żadnego manometra żeby to zweryfikować.
Poniżej film przedstawiający opisywany problem. Auto odpalałem dzisiaj rano po nocy.
youtube. com/watch?v=V6mOYFERrLQ
PS. przepraszam za taką formę linka ale jeszcze nie jestem zarejestrowany od 24 godzin
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mcrazy dnia Czw 16:16, 27 Lut 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Czw 16:15, 27 Lut 2014 |
|
|
soviet100
Moderator
Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Czechowice - Dziedzice Płeć:
|
|
|
|
W dieslu wymieniałeś świece zapłonowe?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 20:32, 27 Lut 2014 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
| | W dieslu wymieniałeś świece zapłonowe? |
Ja widziałem odpalenie silnika diesla a nie wymianę świec.
http://www.youtube.com/watch?v=V6mOYFERrLQ
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Roman59 dnia Czw 21:31, 27 Lut 2014, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Czw 21:26, 27 Lut 2014 |
|
|
Kełysz
ADMIN
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 60 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bolesławiec Płeć:
|
|
|
|
| | W dieslu wymieniałeś świece zapłonowe? |
Czysta pomyłka. Nie łap za słówka:P
Ja stawiam na pompke w baku zawiesza się ostatnio przerabiałem temat. Ona powinna nonstop chodzić bez przerwy. Prosty sposób na sprawdzenie otwórz tylną kanape przekręć na zapłon i słuchaj czy chodzi. Jezeli nie uderz delikatnie w pokrywe jeżeli ruszy masz przyczyne
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 21:44, 27 Lut 2014 |
|
|
mcrazy
Nowicjusz
Dołączył: 27 Lut 2014
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocłąw Płeć:
|
|
|
|
| | W dieslu wymieniałeś świece zapłonowe? |
Sorry... literówka...
Oczywiście chodzi o świece żarowe.
| | a stawiam na pompke w baku zawiesza się ostatnio przerabiałem temat. Ona powinna nonstop chodzić bez przerwy. Prosty sposób na sprawdzenie otwórz tylną kanape przekręć na zapłon i słuchaj czy chodzi. Jezeli nie uderz delikatnie w pokrywe jeżeli ruszy masz przyczyne |
Sprawdzałem tą pompe... i wszystko jest ok. Włącza się wtedy kiedy powinna i nie słychać żadnych niepożądanych przerywań. Niestety na chwilę obecną nie posiadam manometra aby sprawdzić wartość ciśnienia...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mcrazy dnia Czw 22:42, 27 Lut 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Czw 22:35, 27 Lut 2014 |
|
|
soviet100
Moderator
Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Czechowice - Dziedzice Płeć:
|
|
|
|
Zobacz sobie czy jak nie chce zapalić to czy na plaku pali
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 9:31, 28 Lut 2014 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Nie potrzeba ci manometru odkręć na pompie wysokiego ciśnienia ten uchwyt co trzyma te dwa przewody,wyciąg je lub jeden zasilający włącz stacyjkę i powinien wyciekać olej napędowy,jak wycieka to pompka chodzi i podaje.Przewodów inaczej nie założysz bo zabezpieczenie ci nie będzie pasowało.Po podpięciu pod komputer sprawdzały ci czy przy kręceniu rozrusznikiem czujnik czyta obroty silnika ,jakie ciśnienie jest na listwie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 9:46, 28 Lut 2014 |
|
|
ATF
Starszy młotkowy
Dołączył: 22 Kwi 2011
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rolewice Płeć:
|
|
|
|
Chłopaki niech Koluś dopompuje koła, szczególnie zapasowe i problem zniknie.
Szlag mnie trafi jak znów ktoś taki przyjedzie do mnie.
Albo się ma sprzęt i wykonuje zadane pomiary albo jedzie do warsztatu po diagnozę.
Na innym forum pytał gdzie zdobyć Techa 2 !
Pochwalcie się kto ma najsłabiej zabezpieczony warsztat z Techem bo musi być tanio !!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 21:33, 28 Lut 2014 |
|
|
mcrazy
Nowicjusz
Dołączył: 27 Lut 2014
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocłąw Płeć:
|
|
|
|
UPDATE...
Jako że nawał pracy nie pozwalał na zajęcie się Corsą to minęło troszkę czasu.
Wczoraj troszeczkę pogrzebałem i oto spostrzeżenia.
Ciśnienie na listwie podczas odpalania ok 3,8 - 4,3 bary... podczas pracy ok 3,5 bara ale na wolnych obrotach po pewnym czasie spada do 2,8-3 bara i się utrzymuje.
Podczas próby odpalania kiedy nie chce zapalić ciśnienie nie zmienia się.
Podmieniłem czujniki położenia wału oraz położenia wałka rozrządu i nic to nie dało.
Natomiast zauważyłem, że kiedy silnik pracuje i na chwilkę dodam gazu (do około 3-4k obr.) tuż przed zgaszeniem go, to odpali za każdym razem. Tylko przed każdym zgaszeniem muszę dodać gazu... Jeśli tego nie zrobię problem się pojawia i nie mogę go odpalić przez co najmniej następne 2 godziny.
PS. Panie ATF dzięki za podpowiedź ale nie skorzystam, nie jestem profesjonalistą i nie muszę posiadać wszystkich urządzeń diagnostycznych... A z takimi radami jak Pana sądzę, że nie masz za wiele pracy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 18:50, 18 Mar 2014 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
To jest ciśnienie na listwie?????czy to jest ciśnienie pompki paliwa w zbiorniku?bo na tym ciśnieniu to nawet nie zadymi.Trzeba podjechać kto ma dobry sprzęt wejdzie w parametry i odczyta jakie jest ciśnienie na listwie wysokiego ciśnienia przy kręceniu rozrusznikiem jak i obroty silnika.Do listwy podłączone są wtryski i ciśnienie z pompy wysokiego ciśnienia,na listwie jest jeszcze czujnik ciśnienia ,regulator ciśnienia i może być jeszcze czujnik temperatury paliwa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 8:51, 20 Mar 2014 |
|
|
mcrazy
Nowicjusz
Dołączył: 27 Lut 2014
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocłąw Płeć:
|
|
|
|
| | To jest ciśnienie na listwie?????czy to jest ciśnienie pompki paliwa w zbiorniku?bo na tym ciśnieniu to nawet nie zadymi.Trzeba podjechać kto ma dobry sprzęt wejdzie w parametry i odczyta jakie jest ciśnienie na listwie wysokiego ciśnienia przy kręceniu rozrusznikiem jak i obroty silnika.Do listwy podłączone są wtryski i ciśnienie z pompy wysokiego ciśnienia,na listwie jest jeszcze czujnik ciśnienia ,regulator ciśnienia i może być jeszcze czujnik temperatury paliwa. |
To jest odczyt ciśnienia autelem z czujnika na listwie. Sama listwa w tym aucie jest prosta jak konstrukcja cepa... czujnik ciśnienia i odprowadzenia do wtrysków i pompy... to wszystko...
[url]http://img02.allegroimg.pl/photos/oryginal/40/25/24/42/4025244243]zdjęcie...[/url]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 9:44, 20 Mar 2014 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
To że jest prosta to wiem tylko ten co odczytywał jest prosty jak cep! bo by ci takich ciaśniej z listwy wysokiego ciśnienia nie podał bo tam ciśnienia zaczynają się od 150 atm do 1800 atm a on ci podał ciśnienie pompy podającej które wynosi od 2-4 bar.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 12:29, 20 Mar 2014 |
|
|
|