Autor |
Wiadomość |
Muring1987
Starszy podawacz kluczy
Dołączył: 24 Gru 2010
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
Partner 1.4 + gaz temperatura faluje, nie grzeje w środku. |
|
Witam,
sprawa u mnie wyglada nastepujaco, wsiadajac do auta zapala silnik na benzynie "od strzalu", jak juz jade zaczyna mi dosc szybko wzrastac temperatura, wiatrak sie wlacza i wychladza, tylko ze to chyba nie jest normalne zeby przy 4 stopniach Celsjusza auto zagrzewalo sie w 3 minuty i wlaczalo wiatrak, po drugie nie grzeje mi wogole w srodku, ciagle leci zimne powietrze, no i jeszcze taka sytuacja byla dzisiaj, ze gdy jechalem na benzynie i przelaczylem po dlugim czasie jazdy na gaz, auto zaczelo sie dlawic i zgaslo na wolnych, jak wjechalem na podworko po podniesieniu maski okazalo sie ze reduktor jest zmrozony, a pare godzin wczesniej jechal normalnie.
Wczoraj wymienilem czujnik wentylatora bo sie nie wlaczal, termostat sprawny, sam nie wiem co robic, moze ktos mial podobne doswiadczenia z tym silnikiem i instalacja gazowa.
Prosze o pomoc i pozdRawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 22:51, 24 Gru 2010 |
|
|
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Jak spuszczałeś płyn to go dobrze odpowietrz popatrz na przewodach ma odpowietrzniki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 22:56, 24 Gru 2010 |
|
|
Muring1987
Starszy podawacz kluczy
Dołączył: 24 Gru 2010
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
Tylko dlaczego ta temperatura tak faluje i wiatrak sie ciagle wlacza, plynu nie ubywa, tzn. nie ma żadnych wycieków bo już sprawdziłem, a samo odpowietrzenie było robione po wymianie czujnika wentylatora, zaraz po wymianie zagrzalem go na hali, temperatura rosła i w środku auta wyczuwalne było ciepłe powietrze, po paru godzinach od zgaszenia dopiero pojawiły się takie objawy no i chyba najważniejsze, sprawdzałem korek wlewu oleju i Bogu dzięki "masło" się nie robi. Jest możliwość, ze tego peugeota w gazie bedzie tak ciężko odpowietrzyć albo w układ dostaje się jakieś "lewe" powietrze??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 2:44, 25 Gru 2010 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Tak wygląda jakby pompa nie dawała obiegu?zapowietrzony?uszczelka pod głowicą?ściąg przewód z nagrzewnicy i po odpaleniu powinno wywalać płyn a nie lecieć,jak zapowietrzony i uszczelka pod głowicą to i nagrzewnica nie będzie grzać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 9:19, 25 Gru 2010 |
|
|
Muring1987
Starszy podawacz kluczy
Dołączył: 24 Gru 2010
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
Odkrece ten jeden cybant i zobacze czy leci plyn, dam znac okolo poludnia jakie sa efekty.
Dziekuje za zaangazowanie w temat
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 11:09, 25 Gru 2010 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
| | Odkrece ten jeden cybant i zobacze czy leci plyn, dam znac okolo poludnia jakie sa efekty.
Dziekuje za zaangazowanie w temat |
Lecieć to ci będzie musi ci po zapaleniu silnika dobrze wywalać płyn,a jak puści termostat to ci pcha poprzez chłodnicę z powrotem do silnika tylko już z chłodzony i tak w koło.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 12:26, 25 Gru 2010 |
|
|
Kełysz
ADMIN
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 60 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bolesławiec Płeć:
|
|
|
|
Pompa wody na 90 %.
Poprostu pompa nie daje obiegu dlatego nie masz obiegu a jak byłby zapowietrzony wywalało by płyn ze zbiorniczka.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 14:07, 25 Gru 2010 |
|
|
Muring1987
Starszy podawacz kluczy
Dołączył: 24 Gru 2010
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
Przed chwila znowu go odpowietrzalem, z nagrzewnicy zaczelo leciec cieple powietrze (ale nie tak jak powinno być), dolalem ponad litr plynu!! Wyciekow zadnych nie widac wiec nadarza sie problem, jest mozliwe zeby w ukladzie chlodzenia zrobila sie poduszka powietrza i stopniowo uwalniajace sie powietrze robi miejsce dla plynu czy tez to cos powazniejszego?? Pompa daje cisnienie bo jak odkrece zbiorniczek to po dolaniu zbyt duzej ilosci plynu wywala wode pod duzym cisnieniem.
PozdRawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 14:23, 25 Gru 2010 |
|
|
szomt
Nowicjusz
Dołączył: 24 Gru 2010
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Nowa Sól Płeć:
|
|
|
|
może coś z nagrzewnicą?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 16:14, 25 Gru 2010 |
|
|
Muring1987
Starszy podawacz kluczy
Dołączył: 24 Gru 2010
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
Witam ponownie,
teraz jechalem Peugeotem jakies 15 km i zauwazylem, ze jak wzrasta temperatura powyzej 90 stopni to zaczyna leciec mi chlodne powietrze, a jak spada, zaczyna znowu leciec cieple. Ladnie jechal, przelaczylem go na gaz i tez bylo ok, tylko jak zszedl na wolne na podworku zaczal gasnac i z wlewu zaczelo mi wybijac plyn.
Zdurniałem do reszty !!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 16:34, 25 Gru 2010 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Sprawdź korek naczynia wyrównawczego
Korek odpowiada np za ciśnienie w układzie chłodzenia,
jeśli będzie za wysokie zaworek je upuszcza.
Przy wyższym ciśnieniu podnosi się temp. wrzenia cieczy
W układzie możesz mieć ciśnienie 1,2-1,5 bar a przy troszkę wyższym zaworek ma zadziałać
Jeśli jest niesprawny czy nieszczelny - do wymiany.
W Oplu masz nawet kolor korka a jeden od drugiego się różni.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 0:18, 26 Gru 2010 |
|
|
Muring1987
Starszy podawacz kluczy
Dołączył: 24 Gru 2010
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
Korek mam do wymiany bo nie mam tam juz zadnych uszczelnien, ale zaczynam coraz bardziej sie przkonywac ze posla mi uszczelka pod glowica przy wydechowym i jak mu daje gazu to spaliny cofa do ukladu chlodzenia i wtedy pprzestaje grzac bo ma powietrze, tylko ze jak jade wolniej to auto znowu zaczyna podawac cieplejsze powietrze. A tak wogole przy wymianie uszczelki pod glowica w peugeocie 1.4 planuje sie glowice czy nie jest to wymagane ??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 10:14, 26 Gru 2010 |
|
|
Kełysz
ADMIN
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 60 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bolesławiec Płeć:
|
|
|
|
Sprawdz pompę wody bo coś z nią może być nie tak. A jeżli pompa sprawna to czapka w góre.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 11:07, 26 Gru 2010 |
|
|
Muring1987
Starszy podawacz kluczy
Dołączył: 24 Gru 2010
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
No ale fakt faktem moze cos byc z ta pompa wody, jutro to sprawdze. A przy tym jakby mi poszla uszczelka pod glowica czulbym strate mocy czy przy uszkodzeniu uszczelki przy ukladzie wydechowym nie odczuwa sie zadnych strat?? wyciegne ta pompe i zobacze czy wszystko ok, odezwe sie jutro w tym temacie, jak macie jeszcze jakies pomysly to prosze dalej pisac
PozdRawiam zaangazowanych w temat !!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 11:19, 26 Gru 2010 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Jak nie masz uszczelnij na korku to nie szukaj nic tylko załóż inny korek bo ci zawsze wywali płyn na nie sprawnym korku i naprawdę będziesz musiał robić uszczelkę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 13:31, 26 Gru 2010 |
|
|
Muring1987
Starszy podawacz kluczy
Dołączył: 24 Gru 2010
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
A co do tego auta, to zanim go kupilem, bo fakt faktem mam go dopiero troche ponad tydzien, przez okres okolo miesiaca czyli te najwieksze mrozy stal na dworze i nie byl odpalany, oczywiscie akumulator padl, ale byl zalany zimowym plynem, to wiem na 100%. Korek tam na bank nie ma uszczelnienia chociaz podobno niedawno byl wstawiany nowy, a centymetr pod korkiem wlewu jest taka rureczka, do ktorej podlaczony jest luzny przewod idascy pod auta i z niczym nie polaczony, nie wiem po co to tam jest i czy przypadkiem tego nie zaslepic. Co Wy na to ??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 17:35, 26 Gru 2010 |
|
|
Didi1991
Młotkowy
Dołączył: 19 Gru 2010
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zielona Góra Płeć:
|
|
|
|
Nie jestem pewny, ale wydaje mi sie ze ten wezyk jest do tego ze w razie przelania, albo nalania plynu on sam sobie upusci tyle plynu ile bedzie mial za duzo, dlatego ten wezyk nie jest polaczony i to bedzie jego droga wywalania za duzej ilosci plynu wiec nie zaslepiaj. Ale eksperci pewnie maja większa wiedzę, pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 17:43, 26 Gru 2010 |
|
|
Muring1987
Starszy podawacz kluczy
Dołączył: 24 Gru 2010
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
No mi tez wyglada na to ze ten wezyk po to jest tylko wtedy co mi daje szczelny korek wlewu jezeli i tak bedzie spieprzac wezykiem. Jeszcze tak topornego auta nigdy nie widzialem, juz myslalem ze odpowietrzenie BMW E39 w gazie to trudna sztuka, ale ten peugeot przewyzszyl moje oczekiwania !!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 19:44, 26 Gru 2010 |
|
|
Kełysz
ADMIN
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 60 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bolesławiec Płeć:
|
|
|
|
nie ma różnicy miedzy benzyną a gazem w kwestiach chłodzenia silnika.
A więc w kazdym aucie i w kazdym zbiorniczku wyrównawczym są 3 otwory jeden idący do głowicy silnika drugi do chłodnicy (mały wężyk) a trzeci odpowiada za odprowadzenie nadmiaru płynu. Jeżeli masz zepsuty korek ten nadmiar nie zostanie usunięty i bedzie się tworzyć duże ciśnienie w układzie chłodzenia.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 20:46, 27 Gru 2010 |
|
|
Muring1987
Starszy podawacz kluczy
Dołączył: 24 Gru 2010
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
Chyba kupie pompe wody bo sprawnosc jej jest wg mnie zbyt mala, jak gazuje i odkrecam odpowietrznik przy nagrzewnicy to zamiast walic na maksa woda to mi wylatuja jakies "siurki", goraca woda idzie do nagrzewnicy, parzy mi rece, a w aucie zadnego odzewu ciepla, troszke sie zagrzeje to potem znowu mi wywali wysoka temp na wskazniku, wlacza sie wiatrak i znowu d...! Jutro na 100% akcja pompa, dam znac jakie efekty !!
PozdRawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 22:09, 27 Gru 2010 |
|
|
Muring1987
Starszy podawacz kluczy
Dołączył: 24 Gru 2010
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
Witam,
kupilem nowy korek wlewu i przestal mi sie grzac, zalalem plynem, odpowietrzylem, rano pojechalem do pracy, po 4 godzinach w pracy przejechalem sie i wszystko ok, wracalem kolo 14 i tez bylo ok, teraz bylem w sklepie okolo 21 i nie chcial mi jechac na gazie, przelaczylem go po 10 km jazdy i gasł, a przewody dosc twarde odpowietrzylem, ale dalej nie chce jechac na gazie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 22:58, 28 Gru 2010 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
To parownik zamarza czy filtr od gazu nie puszcza a może elektro zawory?posprawdzaj.Węże jak gorący zawsze będziesz miał twarde bo jest ciśnienie w układzie a jak za duże to zaworek w korku upuści.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 10:03, 29 Gru 2010 |
|
|
Kełysz
ADMIN
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 60 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bolesławiec Płeć:
|
|
|
|
| | Witam,
kupilem nowy korek wlewu i przestal mi sie grzac, zalalem plynem, odpowietrzylem, rano pojechalem do pracy, po 4 godzinach w pracy przejechalem sie i wszystko ok, wracalem kolo 14 i tez bylo ok, teraz bylem w sklepie okolo 21 i nie chcial mi jechac na gazie, przelaczylem go po 10 km jazdy i gasł, a przewody dosc twarde odpowietrzylem, ale dalej nie chce jechac na gazie. |
Zobacz czy nie ma białego szronu na parowniku i na filtrze gazu. Jeżeli jest parownik do uszczelniania lub wymiany. Auto nie przegrzewa się?
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 11:55, 31 Gru 2010 |
|
|
Muring1987
Starszy podawacz kluczy
Dołączył: 24 Gru 2010
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
No wlasnie przegrzewa sie, mozna nawet powiedziec wariuje. Raz jest wszystko ok, innym razem przegrzewa sie, zawsze jak rano odpalam temperatura w 5 minut rosnie prawie na max, daje mu w p.... i wtedy zaczyna wszystko normalniec, nie wiem czy to nie przez termostat, wydaje mi sie, ze tylko otwiera go cisnienie, a nie temperatura. Jutro zmienie termostat, wymontuje nagrzewnice i ja sprobuje wyczyscic, moze sprezonym powietrzem i chyba kupie zestaw rozrzadu bo tam jest pompa wody na rozrzadzie, a co do gazu to szron sie nie pojawia.
PozdRawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 23:19, 02 Sty 2011 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Sprawdź jeszcze chłodnicę może zabita i nie ma przepływu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 11:04, 03 Sty 2011 |
|
|
Muring1987
Starszy podawacz kluczy
Dołączył: 24 Gru 2010
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
Wlasnie kupilem nagrzewnice i termostat, zamontuje to i dam znac wieczorem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 16:28, 03 Sty 2011 |
|
|
Kełysz
ADMIN
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 60 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bolesławiec Płeć:
|
|
|
|
| | No wlasnie przegrzewa sie, mozna nawet powiedziec wariuje. Raz jest wszystko ok, innym razem przegrzewa sie, zawsze jak rano odpalam temperatura w 5 minut rosnie prawie na max, daje mu w p.... i wtedy zaczyna wszystko normalniec, nie wiem czy to nie przez termostat, wydaje mi sie, ze tylko otwiera go cisnienie, a nie temperatura. Jutro zmienie termostat, wymontuje nagrzewnice i ja sprobuje wyczyscic, moze sprezonym powietrzem i chyba kupie zestaw rozrzadu bo tam jest pompa wody na rozrzadzie, a co do gazu to szron sie nie pojawia.
PozdRawiam |
Za szybko się grzeje... Tak pompa wody jest na pasku rozrządu pompa posiada koło zębate a wiec wykluczone ze pasek może się ślizgać po niej... Wyciąg termostat wygotuj go i zobacz czy się otwiera.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 16:52, 03 Sty 2011 |
|
|
Muring1987
Starszy podawacz kluczy
Dołączył: 24 Gru 2010
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
termostat kupilem nowy wiec zaraz go wrzuce, teraz demontuje nagrzewnice, pol auta juz rozebralem, mam dobra instrukcje krok po kroku, jakby ktos potrzebowal to moge podslac, pewnie pozno skoncze, ale na bank dam znac ja mi poszlo i w jakim stanie byla stara nagrzewnica. A co do paska rozrzadu i pompy to nie ma szans zeby slizgal bo tam sa normalne rowki wiec jedyna opcja by byla jakby pasek byl luzny no ale wtedy auto juz dawno moglbym zakopac pod ziemie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 18:31, 03 Sty 2011 |
|
|
Muring1987
Starszy podawacz kluczy
Dołączył: 24 Gru 2010
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
Wlasnie skonczylem zabawe z partnerem, wymienilem nagrzewnice( jezuuu jaka czasochlonna robota) i termostat, odpowietrzalem, termostat otwiera, a w aucie zimne powietrze, jeszcze nerwow urwalem odpowietrznik przy termostacie i musialem wkrecic tam srubke, nie mam juz sily do tego auta.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 0:57, 04 Sty 2011 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
I oby dwa węże od nagrzewnicy są gorące?może w mieszalniku nie chodzą przegrody i nie zamyka zimnego powietrza?jak się dzieje w VW Golf 2 i 3 w nich z przegrody oblatuje gąbka i są dziury i zawsze zimne powietrze.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 10:15, 04 Sty 2011 |
|
|
|