Autor |
Wiadomość |
Gość
|
passat b3- DZIWNE OBJAWY SILNIKA |
|
Witam. Problem dotyczy passata b3 2.0 8v, symbol silnika 2E
Objawy (NA BENZYNIE): * zazwyczaj na zimnym silniku falują obroty tzn. spadaja do ok 700-800 i gwałtownie podbijane są do 2000 i tak cały czas na biegu jalowym. Jednak gdy odpale go by sobie pochodził (rozgrzał sie) bez dotykania pedału gazu, przez jakis czas chodzi równo po czym zaczyna sprawiac wrażenie jakby był zalewany paliwem - nierówne i coraz niższe obroty, w tym momencie po wrzuceniu biegu (tzn. jazda) zaczyna przerywać, czasem mija mu to po przejechaniu kilku km ale nie zawsze....kolejna dziwna rzecza jest to ze nastepnego dnia potrafi pracowac juz w miare dobrze...
Szukając problemu wymieniłem mu kopułke i palec(BERU), świece i przewody(NGK), ustawiony zapłon, wymieniony czujnik temp.(tanizna TOPRAN i to mnie zastanawia z żółtym paskiem niby do tego silnika org był ziel, ale po nr jest niby to samo) nowy olej, rozrząd, silnik nie kopci nie bierze oleju, nie ma przedmuchów.
Brak mi już konkretnego pomysłu bo pozostaje jeszcze kilka rzeczy do wymiany, lecz to wszystko mogłoby sporo kosztować a nie wiem czy przyniosłoby skutek. Dodam jeszcze że swiece sa okopcone, co sugeruje mieszanke zbyt bogata, ale nie wiem co odpowiada za jej ustawienie w tym silniku
Jeśli ma ktoś wiedze na temat tego silnika i mógłby pomóc z gory serdeczne dzieki
Pozdrawiam[/url]
|
|
Śro 17:56, 03 Lut 2010 |
|
|
|
|
Gość
|
|
|
Miałem podobny przypadek w takim Passacie i winna była słaba masa silnika, popuścił się przewód. Ale może to być też wina silniczka krokowego regulacji wolnych obrotów. Może być brudny, albo się zacina.
|
|
Śro 18:16, 03 Lut 2010 |
|
|
Gość
|
|
|
do kolegi dab
jutro zmieniam silniczek krokowy jak to nie pomoze to podpowiedz mi jak najlatwiej zrobic ta mase? moze dodatkowa mase ??
|
|
Śro 19:24, 03 Lut 2010 |
|
|
krzyg
Starszy młotkowy
Dołączył: 13 Maj 2008
Posty: 137
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Cieszyn
|
|
|
|
| | do kolegi dab
jutro zmieniam silniczek krokowy jak to nie pomoze to podpowiedz mi jak najlatwiej zrobic ta mase? moze dodatkowa mase ?? |
I tak bez końca będziesz wymieniał wszystko, aż trafisz?Może najpierw sprawdż ten śilniczek krokowy, czy w ogóle chodzi.Zdejmij złącze i pod dwa górne piny zapodaj napięcie z aku z rózną biegunowością.Jak będzie sprawny to będzie cofał, lub uchylał przepustnicę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 22:12, 03 Lut 2010 |
|
|
Gość
|
|
|
kiedys wymienialem silnik w tym aucie i krokowy został mi od poprzedniego wiec podmienie i zobacze tylko nie wiem czy to jest powodem wg. mnie zalewania/ ale jutro bede wiedzial wiecej i napisze co i jak
|
|
Śro 23:14, 03 Lut 2010 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Sprawdź czujnik ciśnienia bezwzględnego ,wypnij mu wężyk i zatkaj palcem.Jest na ścianie czołowej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 0:31, 04 Lut 2010 |
|
|
Gość
|
|
|
Masa to jest przewód łączący silnik z nadwoziem. Czyli kupujesz w sklepie jakąkolwiek plecionkę miedzianą może być nawet id malucha i przykręcasz ją z jednej strony pod śrubę w nadwoziu a z drugiej strony pod śrubę w silniku.
|
|
Czw 10:18, 04 Lut 2010 |
|
|
turboplus+
Starszy młotkowy
Dołączył: 10 Paź 2009
Posty: 138
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
napisane na benzynie . to na gazie tez to chodzi:)??? jesli tak to nie ma takich objaw na gazie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 11:51, 04 Lut 2010 |
|
|
Gość
|
|
|
Tak na gazie chodzi po rozgrzaniu silnika bo jak jest zimny to przy hamowaniu gasnie ale to zima, itd.
Instalacja jest jakas zwykła bez kompa...
Dziś zauważylem ze spod jednej ze świec leci olej, wykreciłem i gwint wydaje sie byc ok, nie mam pojecia skad to się wzielo wczesniej bylo ok..normalnie masakra
| | Sprawdź czujnik ciśnienia bezwzględnego ,wypnij mu wężyk i zatkaj palcem.Jest na ścianie czołowej. |
po lewej/prawej stronie silnika bo nie wiem ?
|
|
Czw 16:49, 04 Lut 2010 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Ściana czołowa lub podszybie czujnik w kształcie prostokąta do niego idzie wężyk od podstawy wtrysku i kostka z trzema kablami.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 18:28, 04 Lut 2010 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Czujnik ciśnienia atmosferycznego.
Czujniki ciśnienia stosowane do określenia ciśnienia w kolektorze dolotowym silnika oraz ciśnienia atmosferycznego. Czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym zastępuje przepływomierz powietrza. Zadaniem czujnika jest ciągły pomiar ciśnienia zasysanego powietrza w przewodzie zbiorczym kolektora dolotowego. W związku z tym czujnik ciśnienia jest połączony przewodem elastycznym z odpowiednio dobranym miejscem w kolektorze dolotowym.
A to fotosik tego czujnika;
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 21:54, 04 Lut 2010 |
|
|
Gość
|
|
|
Witam. Dzis zajrzałem do auta by sprawdzic rzeczy o ktorych pisaliscie wiec tak... masa wydaje sie być ok, po dołozeniu drugiej 0 zmian, czujnika takiego jak pisze roman59 nie ma...to auto posiada przeplywomierz i moze dlatego, krokowy jest sprawny... Natomiast zauważyłem że pod korkiem jest tzw. mleko, poci sie na uszczelce miedzy głowica a blokiem, ubywa plynu....Ale plyn nie jest pomieszany z benzyna czy olejem, stan oleju ok, i nie ma problemów z odpalaniem czy to uszczelka czy nie uszczelka?? sam juz nie wiem...moj mechanik twierdzi ze nie...
po przytrzymaniu go na wyższych obrotach i puszczeniu na wolne jest super a po chwili znów zaczyna brzydko pracowac...
|
|
Pią 17:42, 05 Lut 2010 |
|
|
turboplus+
Starszy młotkowy
Dołączył: 10 Paź 2009
Posty: 138
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
Jak dla mnie to sa typowe objawy uszczelki pod glowica .. chyba ze juz silnik ma takie przedmuchy i z tad to mleko ale co wtedy by sie zplynem dzialo:) wiec tak jak pisalem dla mnie to uszczelka, jeszcze glowica moze byc peknieta. nie przegzałes silnika???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 16:08, 06 Lut 2010 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
| | Witam. Dzis zajrzałem do auta by sprawdzic rzeczy o ktorych pisaliscie wiec tak... masa wydaje sie być ok, po dołozeniu drugiej 0 zmian, czujnika takiego jak pisze roman59 nie ma...to auto posiada przeplywomierz i moze dlatego, krokowy jest sprawny... Natomiast zauważyłem że pod korkiem jest tzw. mleko, poci sie na uszczelce miedzy głowica a blokiem, ubywa plynu....Ale plyn nie jest pomieszany z benzyna czy olejem, stan oleju ok, i nie ma problemów z odpalaniem czy to uszczelka czy nie uszczelka?? sam juz nie wiem...moj mechanik twierdzi ze nie...
po przytrzymaniu go na wyższych obrotach i puszczeniu na wolne jest super a po chwili znów zaczyna brzydko pracowac... |
To znaczy że masz wielopunktowy wtrysk?jak tak to wolnych obrotach ściągaj po kolei kostki z wtrysków i zauważysz na którym najgorzej chodzi,może wtrysk paliwa a może i być słabe ciśnienie na listwie[zawór zwrotny na listwie pompa paliwa w zbiorniku]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 12:29, 07 Lut 2010 |
|
|
Gość
|
|
|
dla mnie tez to wyglada na uszczelke, wzrastajace i wysokie obroty bo lapie lewe powietrze mam racje??
|
|
Nie 16:33, 07 Lut 2010 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
| | dla mnie tez to wyglada na uszczelke, wzrastajace i wysokie obroty bo lapie lewe powietrze mam racje?? |
Chyba że pod kolektorem ssącym bo pod głowicą nie ma nic wspólnego z łapaniem lewego powietrza.
EDIT by Mod
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 19:38, 07 Lut 2010 |
|
|
Gość
|
|
|
Witam po kilku dniach nieobecności.
W tym czasie w passacie sprawdziłem wlaściwie wszystko o czym pisaliscie dodatkowo bylem u 2 mechanikow ktorzy wykluczyli uszcz. pod głowica, zostala ustawiona IG, wywalone jakies przeróbki gazowników, silnik krokowy ok, posprawdzane wszystkie weze podcisnienia itd. problem jakos sie zmniejszyl i smigam na gazie, ale wczoraj znow problem rano bo tracil moc na benzynie( rano musze jechac na benzynie jak zimny) gaz ok...mialem w nim do wymiany termostat bo sie zacinal, wiec mowie zrobie termostat i go przejze. wiadomo po wymianie troche plynu gdzies ucieklo zalalem to co bylo wciagnal i w droge....zdziwilem sie troche bo wszystko bylo ok chodzil tak jak dawniej mowie no super..ale nagle kontrolka miga ze brak plynu kupilem na stacji plyn i dolalem jak dolewalem nie byl nawet zapowietrzony...dolalem plynu i zostawilem go by sie nagrzal i wciagnal sobie tyle ile potrzebuje i tu znowu zaczelo sie to samo w momencie otwarcia termostatu zaczal wyrzucac plyn zapowietrzac sie a obroty szalaly i na gazie i na benzynie....teraz moje pytanie, wiem ze ta cala historia dziwnie wyszla, ale czy plyn moze miec jakis wplyw na prace silnika i takie dziwne rzeczy??
|
|
Nie 11:15, 14 Lut 2010 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Zmień korek od naczynia wyrównawczego i się uspokoi wyrzucanie płynu.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Roman59 dnia Nie 14:39, 14 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Nie 14:38, 14 Lut 2010 |
|
|
|