Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
planowanie głowicy corolla 1,4 16V

 
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
planowanie głowicy corolla 1,4 16V
Autor Wiadomość
spock22
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: warszawa
Płeć: Mężczyzna

Post planowanie głowicy corolla 1,4 16V
mam splanowaną głowicę o 0,12 mm. aktualna wysokość mierzona 114,98 mm - 115,02 mm. Czy mam szukać sobie nowej uszczelki pod głowicę, czy niekoniecznie? Jak sądzicie? W instrukcjach serwisowych nie znalazłem info dopuszczalnej wysokości głowicy. rozumiem że dopóki zawory są schowane w gniazdach i nie trafią na tłok jest ok?

czy ktoś zna może minimalne wymiary głowicy w silniku 4zz-fe.

numer oem głowicy - 11101-0D020 bądź 11101-22060.


Post został pochwalony 0 razy
Sob 17:19, 01 Paź 2011 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Jak to jest silnik benzynowy to nie występują rożne grubości uszczelek,a do zamontowania idzie zawsze nowa uszczelka.Rożne grubości uszczelek występują w silnikach Diesel,a to dlatego że w tych silnikach tłok wychodzi poza blok silnika i dlatego występują rożne grubości uszczelek.Co do planowania można planować i zakładać i będzie OK.W silnikach Diesla w instrukcji jest nie planować a się planuje i chodzą i nie ma kolizji zaworów przy mijaniu.


Post został pochwalony 0 razy
Sob 23:50, 01 Paź 2011 Zobacz profil autora
spock22
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: warszawa
Płeć: Mężczyzna

Post
o dzięki za odpowiedż
a powiedz mi jeszcze, czy nie wiesz czegoś o silniku D4f 1,2 16V montowanych w twingo, kangoo i clio? tam jest podane że głowicy się nie obrabia, a ja mam ją do obróbki bo uszczelka jest rąbnięta pod głowicą, więc prawie na pewno ją trochę pogięło.

zastanawia mnie
1: czemu się nie planuje - ścięcie 0,1 - 0,2 mm robi tam jakiś problem?
2: może chodzi o zmienioną powierzchnię stopki głowicy?
3: ślusarz poradził mi dobranie uszczelki o większej grubości

podobny problem występuje ponoć w oplach


Post został pochwalony 0 razy
Nie 9:17, 02 Paź 2011 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Bez obaw ją szlifuj i zakładaj bo dzisiaj już występują już uszczelki bardzo cienkie, po prostu z jednej blaszki wyłożonej cienką warstwą masy.I do takiej uszczelki musisz szlifować głowicę a jak to jest 16 zaworowy to w tłokach ma wpusty na mijanie się zaworów.A jak jest silnik ze zmiennymi fazami rozrządu i tam nie ma kolizji a wałek ssący jest przestawiany pod wpływem ciśnienia oleju.


Post został pochwalony 0 razy
Nie 11:18, 02 Paź 2011 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin