problem proszę o pomoc Hyundai lantra kombi 1.6 GLS
mam samochów na benzyne który sprowadziłem z niemiec w tamtym roku zrobiłem remont silnika poniewaz pobierał duzo oleju wymieniłem pierścienie panewki uszczelniacze zaworów ale problem pozostał dalej nie ,, zżera'' tyle oleju jak wcześniej ale jeszcze bierze tak więc czesto muszę dolewać zeby nie zeszło poniżej minimum. I to mnie zastanawia co jeszcze mam wymienić bo nie mam juz pomysłu. Bardzo proszę o porady.
Samochód jest z roku 2000
Stan licznika do naprawy- 145 000
km od wymiany pierścieni- 9000
Nie było zadnych rys na gładzi cylindrów
Nie były mierzone cylindry pod kątem owalizacji
Z silnika nie wycieka olej
Ale były mocno zapieczone pierścienie w tłokach
luzów w prowadnicach zawory nie miała zadnych
w silniku jest olej o zalecanych parametrach i taki czały czas mu dolweam jest to liqui moly połsyntetyk
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
Ty myślisz że Niemiec w ciągu 11lat zrobił tylko 145tyś km?? licznik był zrobiony że rocznie było zrobione tylko 11-13tyś km a to jest nie prawda.Jakie były pierścienie odoliwiające? z tych dwóch blaszek i w środku sprężyna? czy od spodu sprężyna? Niech pochodzi chwilę na wolnych obrotach i daj mu gazu jak wtedy puści dyma to uszczelniacze na zaworach a jak nie to pierścienie tylko pobiera lekko zawsze i tak nie widać.
Ile pobiera tego oleju? 1l na 1000km?? na 10000km?? Uwazam ze romont silnika w obecnych czasach jest ekonomicznie mało uzasadniony. Czesci i robota wychodza drożej niż silnik i włożenie. pozatym jak pisze Roman Twoj silnik zapewne ma sporo wiekszy przebieg.sam piszesz ze nie mierzyłeś owalu tłoka. najprawdopodobniej tu jest problem. Co ja Ci moge poradzić? jak duzo łyka oleju Zmien auto, Zmień silnik, Ewentualnie lej olej 15w40.grzebanie w tym nie ma sensu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach