Autor |
Wiadomość |
michal801
Młotkowy
Dołączył: 28 Wrz 2008
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
|
Problem - śruba koła pasowego |
|
Honda civic crx z 90 roku 16 zaworów.
Niemoge odkręcić śruby koła pasowego uzyłem pneumata 680Nm i ani drgnie. Znajomy mówił że miał ten sam problem i próbował pneumatem który jest stosowany przy ciężarówkach i nic, w czym problem czy hondy mają jakoś inaczej a może jest lewy gwint.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 21:31, 09 Paź 2009 |
|
|
|
|
Gość
|
|
|
Witam! Zwykle jest w kierunku przeciwnym do obrotow silnika.Czesto sa stosowane kleje "wspomagajace" takie polaczenia.Wowczas wystarczy podgrzac leb sroby.Pozdrawiam.Stefan.
|
|
Pią 22:46, 09 Paź 2009 |
|
|
ponin
FACHMAN
Dołączył: 30 Cze 2009
Posty: 459
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: UE Płeć:
|
|
|
|
zablokuj twardym śrubokrętem wieniec na kole zamachowym a druga osoba niech odkręca śr. na kole pasowym,gwint napewno jest prawy
p.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 23:00, 09 Paź 2009 |
|
|
Gość
|
|
|
Witam! Jezeli kluch udarowy(zakladam ze sprawny) 680 Nm nie "pomogl" to co kolega chce zrobic zwyklym kluczem i srobokretem? Pozdrawiam.Stefan.
|
|
Sob 0:50, 10 Paź 2009 |
|
|
grzegorz1805
FACHMAN
Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 585
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: WIELKOPOLSKA Płeć:
|
|
|
|
nieraz zwykły klucz pomoże
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 13:35, 10 Paź 2009 |
|
|
GraloFH440
Podawacz kluczy
Dołączył: 11 Lis 2009
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
Ja stawiam na ten klej, tak jak pisał Stefan. Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 1:32, 11 Lis 2009 |
|
|
grzegorz1805
FACHMAN
Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 585
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: WIELKOPOLSKA Płeć:
|
|
|
|
kolego może nie znajduj jakiś starych tematów sprzed miesiąca i nie odpisuj na nie bo pewnie on już z 50 razy odkręcił tę śrubę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 12:26, 11 Lis 2009 |
|
|
Gridlock
Mechanior
Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jelenia Góra Płeć:
|
|
|
|
Grzegorz a może gostek się jeszcze meczy. I tak na przyszłość to raczej tych śrub nie grzeje się palnikiem, gdyż tam jest uszczelniacz i szlag go trafi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 13:24, 11 Lis 2009 |
|
|
Gość
|
|
|
Witam! cytat:"I tak na przyszłość to raczej tych śrub nie grzeje się palnikiem, gdyż tam jest uszczelniacz i szlag go trafi."-sadze ze po pierwsze to nalezy umiec poslugiwac sie palnikiem a po drugie to zeby az tak rozgrzac kolo pasowe(ponad 200 stopni) to potrzeba BARDZO DUZEGO palnika. Pozdrawiam.Stefan.
|
|
Śro 14:14, 11 Lis 2009 |
|
|
Gość
|
|
|
Stefan ,masz trochę racji ,ale gadasz czasami głupoty. wpływ ciepła powoduje twardnienie materiału simeringu,i wcale nie trzeba 200 stopni. ja myslę że po odkreceniu śruby przy użyciu palnika to ten uszczelniacz to szrot a ze wzgledu na niską cenę wymiana i po kłopocie.
|
|
Śro 16:40, 11 Lis 2009 |
|
|
Gość
|
|
|
Witam! Dobrej klasy uszczelniacz te temperature spokojnie zniesie.z kolei mechanik ktory KOLO grzeje tak mocno to raczej ........!Grzeje sie tylko SZESCIOKAT ! Kolega pewnie po zdjeciu kola nie bedzie rozpaczal nad starym uszczelniaczem.Lepiej to jak urwac cos i pozniej wykrecac z walu..Pozdrawiam.Stefan.
|
|
Śro 17:59, 11 Lis 2009 |
|
|
Gridlock
Mechanior
Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jelenia Góra Płeć:
|
|
|
|
często odkręcam te śruby i nigdy jeszcze nie zdarzyło mi się jej urwać. Wystarczy dobry klucz, zablokowane koło zamachowe i musi sie odkręcić. Grzanie samego sześciokąta nic nie da gdyż śruby te na ogół są dosyć długie. Tez nie przy każdym zdjęciu koła trzeba wymieniać uszczelniacz np. do rozrządu. Niektóre uszczelniacze sa dosyć drogie patrz Trasit - 230zł.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 18:54, 11 Lis 2009 |
|
|
Gość
|
|
|
Witam! Kolega pisze:" uzyłem pneumata 680Nm i ani drgnie." to jaki lepszy klucz?Odnosnie grzania to proponuje tak dla przykladu zobaczyc jaki skutek daje grzanie lba sruby. Pozdrawiam.Stefan.
|
|
Śro 20:05, 11 Lis 2009 |
|
|
Gość
|
|
|
daje i nie ma co do tego wątpliwości ,ale po grzaniu uszczelniacz szrot,nie ma wiecej co debatować.
|
|
Śro 20:33, 11 Lis 2009 |
|
|
turboplus+
Starszy młotkowy
Dołączył: 10 Paź 2009
Posty: 138
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
ja proponuje. poprosic kogos by trzymal jakos breche a ty wes jakis konkretny mlot i wal po przez to breszke w leb sruby . nie musze chyba mowic ze musisz do tego walniecia sie przylozyc .a nastepnie sprobuj odkrecic a jak to juz nie pomoze to odkrec rozrusznik i zablokuj czyms wieniec wez rure i sprubuj tak odkrecic nie raz to pomaga przynajmniej w moich przypadkach .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 20:40, 11 Lis 2009 |
|
|
michal801
Młotkowy
Dołączył: 28 Wrz 2008
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Śuba odkęcona, dziwne spodziewałem się długiej śruby a ona miała jakieś 3 cm gwintu.
Zablokowałem wał klucz do półosi i na to rura 1.5m i dopiero z niewielkimi oporami dało się odkęcić ale za drugim razem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 21:00, 11 Lis 2009 |
|
|
Gość
|
|
|
Witam! Dobra metoda na skrzywienie koncowki walu. pozdrawiam.Stefan.
|
|
Śro 21:27, 11 Lis 2009 |
|
|
Gridlock
Mechanior
Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jelenia Góra Płeć:
|
|
|
|
Stefan mówisz poważnie czy żartujesz? Wału nie da rady skrzywić. Wał prędzej pęknie niż się skrzywi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 22:54, 11 Lis 2009 |
|
|
Gość
|
|
|
Witam! Kilka razy juz widzialem skrzywione koncowki walu.Nie mam jednak pewnosci czy to od takiego wlasnie odkrecania kola8czesto na lbach widac slady przecinaka) czy "podzwonne" pamiatki to byly.Ja stosuje w razie potrzeby stara sprawdzona metode. Pozdrawiam.Stefan.
|
|
Czw 0:33, 12 Lis 2009 |
|
|
grzegorz1805
FACHMAN
Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 585
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: WIELKOPOLSKA Płeć:
|
|
|
|
to tak samo możesz skrzywić przy dokręcaniu jakieś brednie chyba
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 18:44, 12 Lis 2009 |
|
|
leszek280
Mechanior
Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: lubuskie Płeć:
|
|
|
|
No chyba ze w jakimś komarku hehe
a tak na powaznie jeśli wał mógłby sie skrzywić to pomyśł co by z takim wałem porobiły tłoki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 19:12, 12 Lis 2009 |
|
|
Gość
|
|
|
Witam!Cytat:"jeśli wał mógłby sie skrzywić to pomyśł co by z takim wałem porobiły tłoki" jezeli kolega nie widzi roznicy w traktowaniu koncowki walu rura a praca tlloka na wykorbiebiu to zupelnie nie mamy o czym rozmawiac.Pozdrawiam.Stefan.
|
|
Czw 21:07, 12 Lis 2009 |
|
|
michal801
Młotkowy
Dołączył: 28 Wrz 2008
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Panowie nie blokowałem wału od strony skrzyni tylko blokade zastosowałem na kole pasowym więc mogłem tylko zerwać klina na wale lub mugł pęknąć wał albo urwać się śruba ale nic takiego się nie stało głowica zrobiona silnik pracuje elegancko.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 21:43, 12 Lis 2009 |
|
|
leszek280
Mechanior
Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: lubuskie Płeć:
|
|
|
|
A kola Stefan myśli że przeciązenia na korbowodach są inne niż kręcenie sruby na rure ?
struktura wału na całej długosci jest taka sama.
Wydaje mi sie ze bardziej szkodliwe jest odkręcanie udarem od cieżarówki niz kluczem na rurke
bo wał korbowy jest bardzo kruchy i może dojśc do zmęczenia materiału co moze spowodować peknięcie wału w puzniejszym czasie jeśli nie odrazu .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 22:00, 13 Lis 2009 |
|
|
Gość
|
|
|
Witam! Cytat:"Stefan myśli że przeciązenia na korbowodach są inne niż kręcenie sruby na rure " Stefan nie mysli.Stefan to wie i kiedys nawet liczyl.Pozdrawiam.Stefan.
|
|
Sob 0:19, 14 Lis 2009 |
|
|
Gość
|
|
|
w tym przypadku muszę stanąć za stefanem.
|
|
Nie 11:59, 15 Lis 2009 |
|
|
|