Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Problemy z chłodzeniem silnika i płynem silnika. |
|
Witam:)
Jestem po kapitalce mojej Vectry 1.6 z 93 roku.
Wymienione zostały głównie zawory, pierścienie sprzęgło itd...
Niestety po wyjechaniu z warsztatu silnik strasznie sie grzeje.
Na początku tłumaczyłem sobie to tym, że wszystko się dociera, układa i dlatego tak się dzieje.
Niestety przejechałem już ok 3 tys. km wiec raczej już sie wszystko dotarło i dopasowało.
Zaobserwowałem, że węże po rozgrzaniu są strasznie twarde (nie da sie ich ścisnąć), ale także gdy odkręcę korek wywala mi płyn chłodniczy.
Co może być tego przyczyną?.
|
|
Wto 22:41, 12 Maj 2009 |
|
|
|
|
Tarantula
Specjalista
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Belgia/Małopolska KLI Płeć:
|
|
|
|
Witaj.
Sprawdz pompe wody i termostat.Jak masz taka mozliwośc to kup nowy korek od zbiorniczka.Sprawdz tez wentylator na chłodnicy (o ile go masz)
Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 22:50, 12 Maj 2009 |
|
|
Gość
|
|
|
Więc tak:
- Pompa wodna wymieniana była ok 10 tys. km. temu-sucha i wygląda w porządku,
- Termostat sprawdzony-sprawny,
- Wentylator jest także w porządku- załącza sie,
- Dodatkowo założyłem nowy czujnik załączania wentylatora
- Korek nie powinien przepuszczać, tak trzyma, że ciężko go odkręcić (po oględzinach organoleptycznych jest z nim wszystko ok).
RĘCE OPADAJĄ.
Zaczynam się martwić czy to nie uszczelka pod głowicą, która jest także nowa.
|
|
Wto 23:16, 12 Maj 2009 |
|
|
Tarantula
Specjalista
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Belgia/Małopolska KLI Płeć:
|
|
|
|
Kolego jezeli to co napisałes działa to musze Cie zmartwić ale chyba dobrze trafiłes z tą uszczelka pod głowicą.Ale zobaczymy co napisza inni userzy.
Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 23:21, 12 Maj 2009 |
|
|
Gość
|
|
|
Kurcze najgorsze jest to, że wpakowałem tyle kasy myśląc, że znów polatam parę lat bez większych problemów a tu masz.
|
|
Wto 23:27, 12 Maj 2009 |
|
|
Gridlock
Mechanior
Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jelenia Góra Płeć:
|
|
|
|
Na moje oko to wygląda to tak. Przy ostatniej robocie silnik został żle odpowietrzony i przez to przegrzany, co spowodowało nieszczelność uszczelki lub gorzej głowicy. Niestety głowica znowu do demontażu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 23:50, 12 Maj 2009 |
|
|
Gość
|
|
|
zakup sobie nowy korek ,kosztuje grosze. wizualnie go nie sprawdzisz moze jest nie sprawny zaworek w tym korku.jak nie pomoże to wywal całkiem termostat ,moze się wieszać.
|
|
Wto 23:55, 12 Maj 2009 |
|
|
Gość
|
|
|
Ale w korku nie mam żadnego zaworka.
|
|
Śro 9:45, 13 Maj 2009 |
|
|
Kełysz
ADMIN
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 60 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bolesławiec Płeć:
|
|
|
|
| | Ale w korku nie mam żadnego zaworka. |
W kazdym korku jest taki zaworek:P w niektórych korkach nawet nie widoczny:P.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 12:44, 13 Maj 2009 |
|
|
zubi1990
FACHMAN
Dołączył: 23 Lut 2009
Posty: 592
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: SPYTKOWICE Płeć:
|
|
|
|
a odpowietrzyłeś układ
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 15:02, 13 Maj 2009 |
|
|
Gość
|
|
|
Próbowałem odpowietrzać.
Teraz doszedł nowy problem...
Jadę sobie jadę wciskam sprzęgło zatrzymuje sie lub nie auto gaśnie.
Za każdym razem gdy zejdzie z obrotów...
|
|
Śro 15:04, 13 Maj 2009 |
|
|
Tarantula
Specjalista
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Belgia/Małopolska KLI Płeć:
|
|
|
|
Witaj.
Powodem może być:
-Przepustnica.
-Przepływomierz.
-Jakies nieszczelnosci(układ dolotowy)Sprawdz tez filtr powietrza.
Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 18:25, 13 Maj 2009 |
|
|
omen
Starszy młotkowy
Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: irland Płeć:
|
|
|
|
ja tak miałem w oplu jak uszczelka mi padła pod głowicą teraz masz do wymiany uszczelke głowica do planowania i nowe śruby do głowicy ja bym stawiał nato ze uszczelka padła mechanik coś spartolił jedz na gwarancje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 19:08, 13 Maj 2009 |
|
|
Gość
|
|
|
Zorbie tak jak mówicie.
Bo sądzę, że te rośnięcie płynu nie jest rzeczą normalną?
|
|
Śro 21:17, 13 Maj 2009 |
|
|
|