Autor |
Wiadomość |
dachluk
Nowicjusz
Dołączył: 19 Mar 2011
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
Problemy z rozrzadem |
|
Witam mam problem z paskiem w aucie (Passat b3 1. Oddałem na warsztat po kupnie żeby zmienili rozrząd. Gdy odebrałem auto wszystko było ok ale po ok tygodniu jadąc auto strzeliło i przestało jechać a ze się nie znam myślałem ze może coś się przytkało wiec na hol i próbowałem odpalić, niestety nie dało się zaciągnąłem auto na warsztat okazało się ze mam pościnane ząbki na pasku na szczęście silnik bezkolizyjny wiec nie było wielkich strat. Po założeniu paska nowego (150zl) auto chodziło normalnie, ale tylko do czasu bo po ok tygodniu stałem na światłach i znowu jakiś "strzał" i auto zgasło zepchałem je na pobocze popatrzyłem na pasek znowu bez zębów ale tym razem nie ciagałem auta wiec ta przyczyna odpada. Mechanik który to robił mówił ze to moja wina i znowu 150zl. Nie wiem co robić czy to naprawdę moja wina? Czy może oni coś źle zrobili? Bardzo proszę o pomoc dodam ze jak sprawdzałem co sie stłlo na obudowie bylo sporo pylu z gumy. Auto Passat b3 1.8 115km ma instalacje LPG
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 12:24, 19 Mar 2011 |
|
|
|
|
rawracer
Fachura
Dołączył: 15 Maj 2010
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce Płeć:
|
|
|
|
Twojej winy na pewno w tym zadniej nie ma!
Wymieniles kompletnie rozrzad razem z pompa wody rolkami?
Moze byc ze pompa wodna sie blokuje i tym samym scina wszystkie zabki z paska.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 12:50, 19 Mar 2011 |
|
|
mario23
Super Spec
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląskie Cz-wa Płeć:
|
|
|
|
Podaj jeszcze konkretnie jaki silnik, ale ja też stawiam że coś blokuje. Tylko pompa wody jest tam chyba na pasku klinowym tak mi się kojarzy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 13:14, 19 Mar 2011 |
|
|
dachluk
Nowicjusz
Dołączył: 19 Mar 2011
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Tak pompa jest na pasku klinowym i też została wymieniona. Oznaczenia silnika dokładnie nie znam a nie mam jak spisać bo jest aktualnie na warsztacie gdyż zakladaja 3 pasek dodam ze pasek firmy GATES
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 13:21, 19 Mar 2011 |
|
|
mario23
Super Spec
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląskie Cz-wa Płeć:
|
|
|
|
Myślę, że wymiana paska + rolki i napinacza oraz odpowiednie napięcie paska powinno załatwić sprawę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 13:35, 19 Mar 2011 |
|
|
dachluk
Nowicjusz
Dołączył: 19 Mar 2011
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
A jakie rolki się jeszcze wymienia? Mechanik mówił ze wymieniał tylko rolke napinacza bo w tym rozrządzie tylko to się wymienia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 13:39, 19 Mar 2011 |
|
|
rawracer
Fachura
Dołączył: 15 Maj 2010
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce Płeć:
|
|
|
|
jest rolka prowadzaca i napinacz paska
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 14:49, 19 Mar 2011 |
|
|
dachluk
Nowicjusz
Dołączył: 19 Mar 2011
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Wlasnie odebralem auto. Ściągnąłem obudowę i słychać taki dziwny świst. Widać rolkę chyba napinacza delikatnie faluje gdy silnik pracuje ale świst tak jak by był gdzieś niżej. Co mam robić? Prowadzę dzialałność gospodarcza jeżdżę duuuzo po Polsce a drugie auto które mam jest po wypadku i jak gdzieś pojadę i znowu mi się to stanie np 300km od domu to co ja zrobię. Pieniędzy nie mam na tyle aby jechać do innego żeby posprawdzał bo pewnie znowu z 200zl skasuje co robić?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 15:09, 19 Mar 2011 |
|
|
rawracer
Fachura
Dołączył: 15 Maj 2010
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce Płeć:
|
|
|
|
Rolka nie powinna falować a świst może świadczyć o zużytym łożysku rolki lub napinacza i właśnie przez to,któryś z tych elementów może się blokować.Chyba że trze gdzieś o obudowę,ale prędzej obudowa by się uszkodziła niż pasek.
Pytałeś czy sprawdzone zostały rolka i napinacz pod względem luzów?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 16:20, 19 Mar 2011 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Panowie jest tylko jedna rolka napinająca,jak ściągnąłeś obudowę to zobacz czy pasek chodzi po całej powierzchni koła wałka pośredniego tego niżej po prawej stronie stojąc do rozrządu i zobacz jak dodasz gazu to czy nie rzuca paskiem bardzo,bo może być słabo napięty.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 17:14, 19 Mar 2011 |
|
|
dachluk
Nowicjusz
Dołączył: 19 Mar 2011
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Pasek chodzi ok delikatnie tylko faluje rolka o której pisałem wcześniej. Mechanik mi powiedział dziś ze to może byc spowodowane przez LPG mówił że strzela i wtedy ścina zęby może być taka przyczyna??? Jeździłem już autami z gazem które strzelały ale jechał dalej normalnie a tu nowe paski i nie jedzie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 17:28, 19 Mar 2011 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Jak może falować rolka,chyba że jest uszkodzona,co ma strzelanie do zrywania zębów na pasku(totalna bzdura) zajebisty mechanik aż wstyd.
Musisz jakoś sprawdzić stan koła rozrządu na wale,może i tam jest przyczyna a nie raz są żeby wypracowane ze względu na nieszczelność obudowy a co za tym idzie dostawanie się piasku.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Roman59 dnia Sob 17:42, 19 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Sob 17:35, 19 Mar 2011 |
|
|
dachluk
Nowicjusz
Dołączył: 19 Mar 2011
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
A jak bedzie cos nie tak z tym kołem to wg Was podlega to reklamacji? Bo ni było by problemu i dodatkowych 300zł (nielicząc kosztu ściągnięcia mnie z trasy ok 50km) gdyby problem był wykryty od razu przy pierwszej zmianie rozrządu? Jak Wy jako fachowcy do tego podchodzicie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 17:59, 19 Mar 2011 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Bo koło jak jest zszargane to może tak ścinać żeby na nowym pasku,bo ze starości i przebiegu to tak ścina,ale nowy pasek?? tylko małe koło do wymiany.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 22:57, 19 Mar 2011 |
|
|
omen
Starszy młotkowy
Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: irland Płeć:
|
|
|
|
zdejmij pokrywe zaworów i obejrzyj wałek rozrządu ja miałem kiedyś taki przypadek ze sie przycierał i zcinało mi zeby na pasku jak sie nagrzał to wszystko sie działo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 10:49, 25 Mar 2011 |
|
|
sobek
Nowicjusz
Dołączył: 09 Kwi 2011
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: wlkp. Płeć:
|
|
|
|
mozlwi ze male kolko na wale do wymiany - trzeba oblukac. ewntualnie lapie jakiegos bloka walek rozrzadu albo ten drugi walek co tam jest. tam chyba w bloku drugi jest co napedza aparat zaplonowy. nie pamietam dokladnie. strzaly gazu nie maja praktycznie wplywu, ale mechanik ma wytlumaczenie. tak wogole to gaz tez nie powinien Ci strzelac.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 2:11, 10 Kwi 2011 |
|
|
dachluk
Nowicjusz
Dołączył: 19 Mar 2011
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Witam no i znowu się zaczęło przejechalem jakieś 2tys km na nowym pasku i ostatnio sciągam osłone rozrządu patrze na zęby a tam już jest ich końcówka i zaraz może stac się to samo co wczesniej czyli gwałtowne ścięcie paska odpada on poprostu powoli systematycznie się wyciera ale wyciertanie następuje od boku ząbka tak ze został juz tylko kawałeczek ząbka. Czy wg Was specjalistów takie coś podlega reklamacji bardzo prosze o odpowiedż. Strzelanie z gazu juz wyeliminowałem gaz ustawiony wszystko jest super
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 20:36, 26 Kwi 2011 |
|
|
mario23
Super Spec
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląskie Cz-wa Płeć:
|
|
|
|
A jak ostatnio wymieniałeś pasek to co jeszcze wymieniałeś? Tylko sam pasek czy napinacz lub rolkę lub jakieś koło pasowe??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 20:58, 26 Kwi 2011 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Tak jak już pisałem masz do wymiany małe koło rozrządu na wale korbowym,po prostu są ścięte zęby na kole rozrządu a mogą tak wyglądać jak teraz ten pasek i po założeniu nowego paska jest luz między zębami i ścina pasek.A gdy jest dobre koło zęby paska powinny się idealnie wyłożyć w zębach koła i wtedy pasek będzie chodził długo,innej możliwości nie ma.Co do blokowania wałków to małe koło obskubuje pasek z zębów ale na malej części paska a tu ścina wszystkie po części.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Roman59 dnia Wto 21:56, 26 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Wto 21:50, 26 Kwi 2011 |
|
|
dachluk
Nowicjusz
Dołączył: 19 Mar 2011
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Dzięki wszystkim za odpowiedź jutro jade na warsztat ale nie odpowiedzieliscie mi czy takie cos podlega reklamacji bo nie wiem jak rozmawiać z mechanikiem? Porobilem zdjęcia paska ale niestety nie wiem jak je wstawic tutaj
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 14:30, 27 Kwi 2011 |
|
|
rawracer
Fachura
Dołączył: 15 Maj 2010
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce Płeć:
|
|
|
|
co do zdjec to host i link wrzucic na forum np imageshack.us polecam bez rejestracji mozna ladowac zdjecia.
jak jest kolo sciete to jak sie ktos zna to zauwazy,gorzej jak sie robi auto na sztuke i nie zwraca na detale.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 21:32, 27 Kwi 2011 |
|
|
|