Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Przekladnia kierownicza, wspomaganie, golf V 1.9 tdi

 
Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Przekladnia kierownicza, wspomaganie, golf V 1.9 tdi
Autor Wiadomość
abarth_ss
Podawacz kluczy
Podawacz kluczy



Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post Przekladnia kierownicza, wspomaganie, golf V 1.9 tdi
Witam

Sytuacja wygląda następująco. Samochód jest po mocnym wypadku ( uszkodzony był przód ), został już naprawiony, pali, jeździ. Generalnie było wymieniane wszystko co znajduje się pod maska.
Oczywiście większość części założone o właściwych numerach, zgodnych z numerem vin ( sterowniki, czujniki itp ) Niestety jest problem z przekładnia kierownicza, i zaprogramowaniem wspomagania ( działa w trybie awaryjnym ) generalnie został wcześniej wymieniony już sterownik pod kierownica i czujnik kata skrętu.
Teraz pojawia się moje pytanie. Czy przekładnia kierownicza która rowniez została wymieniona, musi posiadać ten sam numer co oryginalna ? Jak wygląda kwestia programowania wspomagania, rozumiem ze jest to podzespół który współpracuje z innymi ( abs, esp ). Samochód obecnie znajduje się u elektromechanika

Z góry dziękuje za odpowiedz, starałem się znaleźć podobny temat ale niestety nic nie znalazłem


Post został pochwalony 0 razy
Wto 16:12, 01 Mar 2011 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Trzeba było założyć pompę wspomagania takiej firmy jaka była w samochodzie żeby nie przerabiać kostek a jest ich trzy co do kodowania wchodzisz w wspomaganie i kasujesz tylko błędy chyba że się nie da wejść to siedzi sterownik.Nie działa wcale?


Post został pochwalony 0 razy
Wto 19:25, 01 Mar 2011 Zobacz profil autora
abarth_ss
Podawacz kluczy
Podawacz kluczy



Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
Tylko ze tam jest niestety wspomaganie elektryczne, generalnie gdybym chciał wymienić je to muszę wymieniać cala przekładnie, ponieważ jest nierozbieralna. Wspomaganie działa w trybie awaryjnym, kierownica się kreci ale ma duży opór. Mechanik meczy się z zaprogramowaniem już dłuższy czas, jutro się okaże czy trzeba będzie wymieniać jednak ta przekładnie, czy uda się zaprogramować obecna.


Post został pochwalony 0 razy
Wto 21:35, 01 Mar 2011 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
To ja wiem że elektryczne bo dopiero zmieniałem w Seacie i przekładnia nie ma nic wspólnego,po prostu pompa nie załącza i nie wspomaga.A to jest po prostu pompa oleju sterowana poprzez czujnik skrętu zamontowany w kolumnie kierowniczej.


Post został pochwalony 0 razy
Wto 21:52, 01 Mar 2011 Zobacz profil autora
abarth_ss
Podawacz kluczy
Podawacz kluczy



Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
a co ze sterownikiem ktory znajduje sie na przekladni kierowniczej, rozmawialem z mechanikiem i powiedzial ze jest kilka wersji tego sterownika, niezalezne jest to jaki silnik itd i wedlug niego prawdopodobnie to jest przyczyna. Mowisz ze czujnik kata skretu podpiety do sterownika kolumny kierowniczej odpowiada za pompe oleju ? jezeli czujnik i sterownik jest ok, to problem tkwic moze tylko i wylacznie w pompie oleju ?


Post został pochwalony 0 razy
Wto 22:20, 01 Mar 2011 Zobacz profil autora
darektech
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 23 Sty 2011
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Legnica
Płeć: Mężczyzna

Post
kalibracja czujnika skretu musi byc wykonana


Post został pochwalony 0 razy
Wto 22:44, 01 Mar 2011 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Takie masz;
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
A nie była uderzona czy jest po wymianie?
Tak jest ich do cholery.


Post został pochwalony 0 razy
Wto 22:45, 01 Mar 2011 Zobacz profil autora
abarth_ss
Podawacz kluczy
Podawacz kluczy



Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
allegro. pl/przekladnia-kierownicza-maglownica-vw-golf-v-5-1k0-i1457241139. html

ta tez jest inna

Generalnie przekladnia oryginalna nie istnieje bo zostala rowniez uszkodzona, poprzedni mechanik zalozyl przekladnie z innego samochodu, ale napewno nie roznila sie ksztaltem i wygladem od oryginalnej Smile Dlatego zastanawia mnie czy konieczna bedzie wymiana na taka ktora jest przypisana wedlug numerow nadwozia... Rowniez przeraza mnie cena niektorych przekladni Very Happy

mysle ze jutro wieczorem powinienem wiedziec czy uda sie zaprogramowac obecna przekladnie, jezeli nie to bede musial szukac po numerach nadwozia odpowiedniej, co bedzie dodatkowym kosztem.


Post został pochwalony 0 razy
Wto 23:00, 01 Mar 2011 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
abarth_ss napisał:
allegro. pl/przekladnia-kierownicza-maglownica-vw-golf-v-5-1k0-i1457241139. html

ta tez jest inna

Generalnie przekładnia oryginalna nie istnieje bo została również uszkodzona, poprzedni mechanik założył przekładnie z innego samochodu, ale na pewno nie różniła się kształtem i wyglądem od oryginalnej Smile Dlatego zastanawia mnie czy konieczna będzie wymiana na taka która jest przypisana według numerów nadwozia... Również przeraza mnie cena niektórych przekładni Very Happy

myślę ze jutro wieczorem powinienem wiedzieć czy uda się zaprogramować obecna przekładnie, jeżeli nie to będę musiał szukać po numerach nadwozia odpowiedniej, co będzie dodatkowym kosztem.

I co wyszło z tą przekładnią?


Post został pochwalony 0 razy
Czw 15:55, 03 Mar 2011 Zobacz profil autora
abarth_ss
Podawacz kluczy
Podawacz kluczy



Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
Witam

przepraszam za zwłokę ale dziś dopiero zakonczono prace nad wspomaganiem.
Co do przekładni, udało się niezmieniać jej, mimo że numer był inny niż własciwy odpowiadający VIN. Po wgraniu kolejnego oprogramowania i zrobieniu kilku małych obejśc udało się prawidłowo ustawić wspomaganie. Smile Niestety został jeszcze jeden problem ze skrzynią, na szczęscie powiedzmy że naprawa w ramach gwarancji. Założe odzielny wątek.


Dziękuje wszystkim za trafne podpowiedzi !


Post został pochwalony 0 razy
Pią 22:40, 04 Mar 2011 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin