Autor |
Wiadomość |
abarth_ss
Podawacz kluczy
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
Przekladnia kierownicza, wspomaganie, golf V 1.9 tdi |
|
Witam
Sytuacja wygląda następująco. Samochód jest po mocnym wypadku ( uszkodzony był przód ), został już naprawiony, pali, jeździ. Generalnie było wymieniane wszystko co znajduje się pod maska.
Oczywiście większość części założone o właściwych numerach, zgodnych z numerem vin ( sterowniki, czujniki itp ) Niestety jest problem z przekładnia kierownicza, i zaprogramowaniem wspomagania ( działa w trybie awaryjnym ) generalnie został wcześniej wymieniony już sterownik pod kierownica i czujnik kata skrętu.
Teraz pojawia się moje pytanie. Czy przekładnia kierownicza która rowniez została wymieniona, musi posiadać ten sam numer co oryginalna ? Jak wygląda kwestia programowania wspomagania, rozumiem ze jest to podzespół który współpracuje z innymi ( abs, esp ). Samochód obecnie znajduje się u elektromechanika
Z góry dziękuje za odpowiedz, starałem się znaleźć podobny temat ale niestety nic nie znalazłem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 16:12, 01 Mar 2011 |
|
|
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Trzeba było założyć pompę wspomagania takiej firmy jaka była w samochodzie żeby nie przerabiać kostek a jest ich trzy co do kodowania wchodzisz w wspomaganie i kasujesz tylko błędy chyba że się nie da wejść to siedzi sterownik.Nie działa wcale?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 19:25, 01 Mar 2011 |
|
|
abarth_ss
Podawacz kluczy
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
Tylko ze tam jest niestety wspomaganie elektryczne, generalnie gdybym chciał wymienić je to muszę wymieniać cala przekładnie, ponieważ jest nierozbieralna. Wspomaganie działa w trybie awaryjnym, kierownica się kreci ale ma duży opór. Mechanik meczy się z zaprogramowaniem już dłuższy czas, jutro się okaże czy trzeba będzie wymieniać jednak ta przekładnie, czy uda się zaprogramować obecna.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 21:35, 01 Mar 2011 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
To ja wiem że elektryczne bo dopiero zmieniałem w Seacie i przekładnia nie ma nic wspólnego,po prostu pompa nie załącza i nie wspomaga.A to jest po prostu pompa oleju sterowana poprzez czujnik skrętu zamontowany w kolumnie kierowniczej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 21:52, 01 Mar 2011 |
|
|
abarth_ss
Podawacz kluczy
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
a co ze sterownikiem ktory znajduje sie na przekladni kierowniczej, rozmawialem z mechanikiem i powiedzial ze jest kilka wersji tego sterownika, niezalezne jest to jaki silnik itd i wedlug niego prawdopodobnie to jest przyczyna. Mowisz ze czujnik kata skretu podpiety do sterownika kolumny kierowniczej odpowiada za pompe oleju ? jezeli czujnik i sterownik jest ok, to problem tkwic moze tylko i wylacznie w pompie oleju ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 22:20, 01 Mar 2011 |
|
|
darektech
Starszy podawacz kluczy
Dołączył: 23 Sty 2011
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Legnica Płeć:
|
|
|
|
kalibracja czujnika skretu musi byc wykonana
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 22:44, 01 Mar 2011 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Takie masz;
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
A nie była uderzona czy jest po wymianie?
Tak jest ich do cholery.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 22:45, 01 Mar 2011 |
|
|
abarth_ss
Podawacz kluczy
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
allegro. pl/przekladnia-kierownicza-maglownica-vw-golf-v-5-1k0-i1457241139. html
ta tez jest inna
Generalnie przekladnia oryginalna nie istnieje bo zostala rowniez uszkodzona, poprzedni mechanik zalozyl przekladnie z innego samochodu, ale napewno nie roznila sie ksztaltem i wygladem od oryginalnej Dlatego zastanawia mnie czy konieczna bedzie wymiana na taka ktora jest przypisana wedlug numerow nadwozia... Rowniez przeraza mnie cena niektorych przekladni
mysle ze jutro wieczorem powinienem wiedziec czy uda sie zaprogramowac obecna przekladnie, jezeli nie to bede musial szukac po numerach nadwozia odpowiedniej, co bedzie dodatkowym kosztem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 23:00, 01 Mar 2011 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
| | allegro. pl/przekladnia-kierownicza-maglownica-vw-golf-v-5-1k0-i1457241139. html
ta tez jest inna
Generalnie przekładnia oryginalna nie istnieje bo została również uszkodzona, poprzedni mechanik założył przekładnie z innego samochodu, ale na pewno nie różniła się kształtem i wyglądem od oryginalnej Dlatego zastanawia mnie czy konieczna będzie wymiana na taka która jest przypisana według numerów nadwozia... Również przeraza mnie cena niektórych przekładni
myślę ze jutro wieczorem powinienem wiedzieć czy uda się zaprogramować obecna przekładnie, jeżeli nie to będę musiał szukać po numerach nadwozia odpowiedniej, co będzie dodatkowym kosztem. |
I co wyszło z tą przekładnią?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 15:55, 03 Mar 2011 |
|
|
abarth_ss
Podawacz kluczy
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
Witam
przepraszam za zwłokę ale dziś dopiero zakonczono prace nad wspomaganiem.
Co do przekładni, udało się niezmieniać jej, mimo że numer był inny niż własciwy odpowiadający VIN. Po wgraniu kolejnego oprogramowania i zrobieniu kilku małych obejśc udało się prawidłowo ustawić wspomaganie. Niestety został jeszcze jeden problem ze skrzynią, na szczęscie powiedzmy że naprawa w ramach gwarancji. Założe odzielny wątek.
Dziękuje wszystkim za trafne podpowiedzi !
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 22:40, 04 Mar 2011 |
|
|
|