Autor |
Wiadomość |
IWAN
Młotkowy
Dołączył: 21 Lis 2008
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kętrzyn Płeć:
|
|
Pytanie odnośnie BMW E-36 /+ mały off o swapach:) |
|
Witam wszystkich. posiadam bmw 3 E-36 Silnik 1,6 litra M 40. 93r. pękł mi kanał wodny w głowicy i chce wsadzić drugi silnik a raczej już trzeci bo wcześniej miałem to samo, jest to bardziej opłacalne nizeli naprawa lub wsadzanie nowej głowicy. Czy ktoś z Was moze mi ze 100% pewnościa powiedziec czy silnik 1.8 litra 115 KM bedzie pasował? chodzi mi o skrzynie, komputer itp. Jeżeli tak to czy bedzie takze możliwe zamontowanie silnika 1.8 is- 136 KM? Z góry dziękuje za zainteresowanie. pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 10:28, 12 Cze 2009 |
|
|
|
|
Kełysz
ADMIN
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 60 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bolesławiec Płeć:
|
|
|
|
silnik+komp i osprzęt trzeba wymienic
skrzynia+wały zostają
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 10:44, 12 Cze 2009 |
|
|
Tarantula
Specjalista
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Belgia/Małopolska KLI Płeć:
|
|
|
|
Do e36 mozesz wsadzic nawet silnik V8 :)Ale nie o to Ci chodzi.
Do E36 mozna wsadzic bardzo duzo silników (popatrz np na projekty drift itp)
Ale tak jak kolega napisał...Komp,wiązka.A reszta to zalezy jaki silnik wybierzesz.
Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 15:57, 12 Cze 2009 |
|
|
IWAN
Młotkowy
Dołączył: 21 Lis 2008
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kętrzyn Płeć:
|
|
|
|
No tak, tylko ja chce wsadzić 1.8 i słyszałem ze nie trzeba nawet kompa zmieniac ale wole sie upewnic. Silnik 1.6 i 1.8 M40 są niemalze identyczne. Najchętniej to bym włożył 2.8 VR6 tylko wiaze sie to z kosztami bo skrzynia, komp, dyferencjał, półosie itp do wymiany. o robociźnie nie wspominam bo to przyjemnosc i pasja zarazem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 17:11, 12 Cze 2009 |
|
|
Tarantula
Specjalista
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Belgia/Małopolska KLI Płeć:
|
|
|
|
VR6 z Vw?
To totalnie nie ma sensu.Te silniki nie trzymają serii,i maja kilka małych wad.Do tego koszty + to ze Bmw ma całą game silników ktore mozesz wepchac do budy e36:) I zrobic z niego strasznego potworka:) Napisz to podam Ci linka do fajnego forum,poogladasz fotki,zobaczysz jakie patenty maja za granicami naszego panstwa:)
Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 17:21, 12 Cze 2009 |
|
|
Kełysz
ADMIN
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 60 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bolesławiec Płeć:
|
|
|
|
| | No tak, tylko ja chce wsadzić 1.8 i słyszałem ze nie trzeba nawet kompa zmieniac ale wole sie upewnic. Silnik 1.6 i 1.8 M40 są niemalze identyczne. Najchętniej to bym włożył 2.8 VR6 tylko wiaze sie to z kosztami bo skrzynia, komp, dyferencjał, półosie itp do wymiany. o robociźnie nie wspominam bo to przyjemnosc i pasja zarazem. |
Odnoscie tematu.
jezeli chcesz wsadzic silnik 1.8is to musisz zmienic kompa i okablowanie:PP mozesz wsadzic tam silnik z M3 czyli 3.0 V6 jezeli sie nie myle:) A to juz robi robote uwierz mi bo e46 maja takie silniki ale to strach jezdzic:D
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 21:46, 12 Cze 2009 |
|
|
Tarantula
Specjalista
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Belgia/Małopolska KLI Płeć:
|
|
|
|
Kełysz w e46 m3 o ile sie nie myle jest 3.2 silnik:) Da sie ten silnik swapowac do e36 ale sa ogromne problemy z elektrykąI koszta ogromne.W Polsce juz ktos wykonał taką przekładke,jednak caly czas z autkiem sa jakies problemy...Chodzi o elektryke.
Slyszalem ze w Polsce jest jedna osoba która może sobie z tym poradzic...jednak odmówił pracy.
Nareszczie na forum jakies fajne tematy:>
Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Tarantula dnia Pią 22:01, 12 Cze 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Pią 21:54, 12 Cze 2009 |
|
|
IWAN
Młotkowy
Dołączył: 21 Lis 2008
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kętrzyn Płeć:
|
|
|
|
"Tarantula" chodziło mi o silnik V6 z BMW bo te z Vw to... Miałem w golfie 3 i lewa strona siadała, po 70 tys km pierścioeniować musiałem i uszczelke mi ciagle na lewej stronie dmuchała, praca silnika tez nie równa była, chodz później doszedłem dlaczego ale szybko sie pozbyłem tego Vw. A co do silnika 3.2l to były one takze montowane fabrycznie w e36 ponad 300 (344) koni miały jak wynika z mojego katalogu. A co do tego linku to poprosze- Wyślij. Chetnie poogladam ciekawe pomysły zafascynowanych ludzi:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 10:07, 13 Cze 2009 |
|
|
Tarantula
Specjalista
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Belgia/Małopolska KLI Płeć:
|
|
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Prosze:)To forum ogolnie o projektach turbo BMW.W linku znajdziesz dzial gdzie sa opisane projekty i cały czas aktualizowane:)Naprawde super sprawa na nudne wieczory.Jezyka chyba nie bedziez kumać ale symbole sa takie same i pewnie bedziesz wiedzial o co chodzi:)
A co do V6...Skoro da sie wsadzic V8(sa problemy,ale sie da) To v6 tez wejdzie:)
Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 18:54, 13 Cze 2009 |
|
|
vivaldi
Starszy podawacz kluczy
Dołączył: 16 Cze 2009
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: ostrołęka
|
|
|
|
Do autora tematu.
Zmiana silnika z M40 na M43 nie jest niczym trudnym ale na 100% musisz zmienić sterownik silnika.
Te silniki mają zupełnie inne układy zapłonowe.
A reszta <skrzynia> pozostają.
Z IS-ami nie mam doświadczenia ale jak bym miał iść w tym kierunku to chyba bym wolał wsadzić jednak jakiś r6.
Roboty raczej tyle samo ale silnik to już z całkiem innej bajki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 21:56, 16 Cze 2009 |
|
|
Budziniak
FACHMAN
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 181
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 1/3 Skąd: Warszawa-Wola Płeć:
|
|
|
|
Mój przyjaciel ( bez skojarzeń ) ma e36 coupe i seryjnie miał wsadzony silnik 1.8 z automatem i nagle zachciało mu się mocy więc poszukaliśmy w necie kogoś kto zrobi przekładkę i po jakims czasie jest nowe serducho a raczej cały układ napędowy
Silnik 2.8 ( miód dla uszu ) skrzynia automat od tego motoru ( ja bym wolał manual ) wał most ze szperą do tego zawiecha i hamulce które były w tym angolu z tym silnikiem.
Czyli można powiedzieć ze stara to tylko buda została odebraliśmy go jakieś 3 tygodnie temu i do tej pory słyszę w umyśle dźwięk tego silnika
Wyszło do to z robota 6 albo 6 i pół tysia ale wydaje mi się że było warto.
Jedyny minus to spalanie chla to tyle co stary rosyjski Zil ( szacun dla tego pojazdu ) W miejscowości pod Łodzia wlał wahy za 100 co wyszło ok.22 litrów a już w Warszawie zaświeciła się kontrolka jechalismy cały czas ok 90-100 Czy to nieza dużo ??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 23:07, 23 Cze 2009 |
|
|
Tarantula
Specjalista
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Belgia/Małopolska KLI Płeć:
|
|
|
|
Chyba jednak troche za duzo .
W Polsce bardzo dużo osób swapuje Bmw.I bardzo to cenie,moje marzenie kiedys wsadzic w e30 silnik V8,do tego znaczek na tylnej klapie ''1.6''...I miny cwaniaków w garniturach na światłach:)Bezcenne.
Pozdrawiam maniaków
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 23:21, 23 Cze 2009 |
|
|
Budziniak
FACHMAN
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 181
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 1/3 Skąd: Warszawa-Wola Płeć:
|
|
|
|
Zgadza się pierwsze co zrobił to zdjął znaczek M3 i zakupił za szrocie troche sfatygowany 316 no i jak udało mi się pożyczyc na dwa dni tego potworka to kilka osób miało dziwne miny Mielismy zamysł aby zakupić oznaczenie diesla ale w wersji coupe chyba takich motorów nie montowali. Tak czy inaczej drastyczna nadwyżka mocy w porównaniu z serią jest bardzo odczuwalna i nawet te raty kredytu nie są już tak straszne I jeszcze jedno czy wam tez sie niepodoba e36 w compakcie czy tylko ja mam chore gusta
Nie wiem jak Ty Tarantula ale moim zdanie to się nazywa tuning i to pojechany grubą krecha Pozrdo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 23:35, 23 Cze 2009 |
|
|
Tarantula
Specjalista
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Belgia/Małopolska KLI Płeć:
|
|
|
|
Mi sie też compakt nie widzi:)Może fajne dla kobiety:)
Dokładnie Budziniak.Wg.mnie autko ma sie odpychać(dobrze jezdzić),a nie wyglądac:)
Popatrz na polskie(tylko polskie)projekty do Driftu:)Tam to dopiero ładują silniczki.A zerknij na projekty skandynawów(Szwecja,Finlandia,Norwegia)...Poezja.
Aj zrobił sie mały off,ale od czasu do czasu fajnie sie rozluznic i popisac o czyms przyjemnym:)
Pozdrawiam.
PS:A co do 2.8: [link widoczny dla zalogowanych] .Piekny projekt.Polecam oglądnac cały topic:)
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Tarantula dnia Wto 23:51, 23 Cze 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Wto 23:47, 23 Cze 2009 |
|
|
Budziniak
FACHMAN
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 181
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 1/3 Skąd: Warszawa-Wola Płeć:
|
|
|
|
Oblukałem stronke z linku który podałeś wcześniej rzeczywiscie aż sie przyjemnie patrzy ale wiadomo KASA KASA i jeszcze raz KASA.
Mam B3 bardzo bym chciał mieć przynajmniej 2.0 16v ale wiadomo że troszke mamony trzeba włożyć o ile zawieszenie jest takie samo to hamulce na pewno do wymiany bo seria dała by dupy na pewno.
Off top rzeczywiscie. Gadałem z tym człowiekiem i powiedział że łapy silnika pozostaja te same ale wiązka i komp jest w każdym motorze inny. Każdy silnik jest inny więc...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 0:01, 24 Cze 2009 |
|
|
Tarantula
Specjalista
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Belgia/Małopolska KLI Płeć:
|
|
|
|
Budziniak-A może 1.8 Turbo?Silnik z mega potencjałem.V5,łatwy dostęp do części zamiennych,przetarte drogi tuningu.Mozna go zrobic na potwora +300 Km:)Tylko ta kasa.
Pozdrawiam serdecznie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 0:07, 24 Cze 2009 |
|
|
Budziniak
FACHMAN
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 181
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 1/3 Skąd: Warszawa-Wola Płeć:
|
|
|
|
Myślałem o tym silniku 1.8 turbo w tej budzie nawet z seryjną mocą dał by mnustwo frajdy z jazdy. jak bym był zdecydowany na przekładke to odwiedził bym bank i kredycior Ale przeraża mnie sama liczba przeszkód. Łapy silnika skrzynia cała masa elektroniki a co najgorsze zawiecha nie wyobrażam sobie jak można wcisnąć tam wielowahacz no chyba że półosie założyć na seryjne piasty ale....To trochę rzeźbą w gównie zalatuje i miałbym delikatnego cykora tym jeżdzić
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 0:41, 24 Cze 2009 |
|
|
|