Autor |
Wiadomość |
megane
Nowicjusz
Dołączył: 21 Mar 2011
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
Renault Megane 1.6 |
|
Meganka rok 1997 1.6 benzyna 8v
Witam mam taki problem po dłuższym postoju i częściowym ostygnięciu silnika to chwilę po ruszeniu w czasie jazdy zacznie mi przygasać i nie reaguje na gaz robi tak przez około 1 min potem już idzie normalnie aż do kolejnego postoju.Aha w czasie jazdy gdy zacznie się tak robić to zaraz jak go zgasze i od razu zapale to jak ręką odjął i idzie normalnie.Wymieniłem już filtr paliwa i świece filtr powietrza dobry
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 20:32, 21 Mar 2011 |
|
|
|
|
mario23
Super Spec
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląskie Cz-wa Płeć:
|
|
|
|
Podepnij pod kompa, zobaczysz czy nie wywala jakiś błędów.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Pon 22:24, 21 Mar 2011 |
|
|
megane
Nowicjusz
Dołączył: 21 Mar 2011
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Błędów żadnych nie wywala wczoraj jak go odpaliłem i zostawiłem go żeby pochodził na wolnych obrotach to jak osiągnąl temperature około 70-80 stopni to zaczął tak jak by przerywać mocno silnik mu się trzęsł tak przez około 2 min w tym czasie wypiołem czujnik temperatury i nic nie dało potem jak dodałem troche gazu to strzelił w filtr tak jakby miał zapłon przestawiony i chodził normalnie aż do czasu jak go znowu wygasiłem trochę ostygł i znowu to samo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 7:29, 22 Mar 2011 |
|
|
outlander31
Młotkowy
Dołączył: 06 Mar 2011
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tuszyn / łódzkie Płeć:
|
|
|
|
pod jakiego kompa podpinasz??? Podepnij pod CLIP przeznaczony do renaulta ....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 8:46, 22 Mar 2011 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
A do Clip nie potrzebny jest komputer?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 14:17, 22 Mar 2011 |
|
|
rawracer
Fachura
Dołączył: 15 Maj 2010
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce Płeć:
|
|
|
|
sprawdzales moze ladowanie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 20:01, 22 Mar 2011 |
|
|
megane
Nowicjusz
Dołączył: 21 Mar 2011
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
nie sprawdzałem jutro sprawdze ładowanie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 20:51, 22 Mar 2011 |
|
|
rawracer
Fachura
Dołączył: 15 Maj 2010
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce Płeć:
|
|
|
|
głównie sprawdź na ciepłym,kiedy występuje usterka,być może ze regulator bądź diody w alternatorze pod wpływem ciepła wariują a akumulator może być slaby i stąd te problemy.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Wto 21:18, 22 Mar 2011 |
|
|
grzegorz1805
FACHMAN
Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 585
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: WIELKOPOLSKA Płeć:
|
|
|
|
od alternatora nie strzela w filtr prawda może czujnik położenia wału
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Wto 21:26, 22 Mar 2011 |
|
|
rawracer
Fachura
Dołączył: 15 Maj 2010
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce Płeć:
|
|
|
|
a nie moze byc ze jak slabe napiecie to wtryski podaja ale za slabo jest dla cewki?
w tym przypadku jescze moze byc problem z sonda lambda lub czujnikiem halla w aparacie zaplonowym.czujnika polozenia walu tez nie mozna wykluczyc.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez rawracer dnia Wto 22:31, 22 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Wto 21:53, 22 Mar 2011 |
|
|
megane
Nowicjusz
Dołączył: 21 Mar 2011
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Ten silnik nie ma kopułki a idzie jakimś sposobem sprawdzić ta sonde lambda i czujnik położenia wału ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 22:39, 22 Mar 2011 |
|
|
Doktor
FACHMAN
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Wydaje mi sie że czujnik położenia wału, nawalał by non stop, sonda tez, bardziej na zimnym nawet. Osobiscie doczepiłbym sie MAP sensora, i tu szukał problemu, ale warto sprawdzic wszystko.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 3:07, 23 Mar 2011 |
|
|
megane
Nowicjusz
Dołączył: 21 Mar 2011
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
wczoraj jak wyjeżdzałem z garażu to od razu mi tak zrobił chociaż był zimny gaz w podłoge i znowu nic muł potem już szedł a ten MAP sensor to jest czujnik podciśnienia w kolektorze sącym bo do tego czujnika szedł wężyk i on był napękniety więc go wymieniłem to mógł się czujnk zepsóc przez to że brał lewe powietrze ?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez megane dnia Śro 8:39, 23 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Śro 8:36, 23 Mar 2011 |
|
|
outlander31
Młotkowy
Dołączył: 06 Mar 2011
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tuszyn / łódzkie Płeć:
|
|
|
|
qrcze , takie myslenie . Mogło nie mogło , jest bez sensu . Podepnij kompa sprawdź czy czujnik bezwzglednego działa i juz . A przy okazji jak tam paliwko dobrze dochodzi? Moze kiepskie cisnienie ??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 8:43, 23 Mar 2011 |
|
|
rawracer
Fachura
Dołączył: 15 Maj 2010
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce Płeć:
|
|
|
|
Zacznij od sprawdzenia tego czujnika podciśnienia w kolektorze dolotowym czyli map sensora,bo często daje on podobne objawy jak np świece lambda czy pompa a pada na niego.Komputer często go nie wykrywa jako usterki a auto lubi dużo palić przy jego uszkodzeniu.
Zacznij od sprawdzania od drożności wężyka łączącego króciec przy kolektorze do samego czujnika. Również króciec może być zapchany lub samo wejście do czujnika lub czujnik uszkodzony. Sprawdzenie: odpal silnik na benzynie, zdejmij wężyk z króćca przy kolektorze, ustami spróbuj dmuchać w wężyk lub zassać powietrze z wężyka. Jeśli silnik nie reaguje na te czynności, to wiadomo o co chodzi. Odpalając silnik na LPG i jeżdżąc na LPG z uszkodzonym lub nie drożnym układem MAP Sensora problemu "dławienia" nie będzie.Występuje on tylko na benzynie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 9:38, 23 Mar 2011 |
|
|
megane
Nowicjusz
Dołączył: 21 Mar 2011
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Witam sprawa rozwiązana przyczyna były skorodowane styki na sterowniku.Ale żeby nie zakładać nowego wątku to zauważyłem że mam przewód dziurawy od wody co idzie od nagrzewnicy do króczca i jest dziura w 2 miejscach i czy mogę ten wąż zamienić na jakiś inny dorabiany ze sklepu czy musi być taki sam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 15:42, 26 Mar 2011 |
|
|
rawracer
Fachura
Dołączył: 15 Maj 2010
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce Płeć:
|
|
|
|
czyli jednak padlo na problem z napieciem.
pierwsza mysl najlepsza.
co do weza to jezeli znajdziesz o takiej samej srednicy i zeby byl odporny na temperaure to mysle ze mozna podmienic.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Sob 20:13, 26 Mar 2011 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Jak nie daleko od siebie wytnij węża wstaw kawałek rurki dwie opaski i po problemie najlepsze od wody miedziane.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Sob 22:50, 26 Mar 2011 |
|
|
Jarx
Nowicjusz
Dołączył: 09 Lip 2011
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Witam wszystkich! przeszukując forum natknąłem się na ten temat objawy w mojej meganie są takie same jak u kolegi z pierwszego postu. Na komputerze wykrywa cały czas błąd sondy lambda lecz sonda została podmieniona na jakiś czas i objawy nadal były te same błędu sondy nie da się usunąć kable przy sądzie są sprawne do wtyczki i kawałek za.Elektryk zadał pytanie czy naprawiamy ja zapytałem o koszty a on 300zl lecz zrezygnowałem i pytając drugiego elektryka czy znajdę sam usterkę a on odpowiedział że może mi się to udać i się zamknęli. Wspominali coś o (masie i wysokim napięciu 180 lub 1800 nie usłyszałem dokładnie powiedział jeszcze że zejdzie mu to z 1,5 godziny może 2. Wszystkie możliwe rzeczy zostały wymienione przewody,świece,czujnik ciśnienia map czujnik temp wody cewki,czujnik położenia wału. Auto po kolejnym odpaleniu schodzi na bardzo niskie obroty i trzepie autem i ma muła na 1i 2 biegu. Czy to alternator padł bo z tego tematu nie rozumiem kolega napisał że były skorodowane styki na sterowniku ale na jakim? Jeżeli ktoś jest wstanie mnie naprowadzić co może być to bym był bardzo wdzięczny bo narazie nie stać mnie na wywalenie ponad 300zl. Dodam jeszcze że auto czy po włączeniu świateł czy wycieraczki czy podgrzewania tylnej szyby na chwilę (2 sek) spada z obrotów.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Jarx dnia Sob 17:55, 09 Lip 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Sob 17:30, 09 Lip 2011 |
|
|
Doktor
FACHMAN
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
weż miernik i sprawdz jakie masz ładowanie. Bo to ze swiatła przygasają to moze byc wina słabego altenatora, ale moze tez silnik poprostu jest strasznie słaby i dodatkowe obciazenie go zamula. W poście wyzej chodzi o styki na strowniku, komputerze samochodu. U Ciebie jesli chodzi o mase to spróbuj dołożyc poprostu kabel do silnika - weż zwykły kabel, przyłoż do jakiejs czystej czesci silnika i gdzies do miejsca gdzie bedzie masa, moze byc tam gdzie dochodzi np minus z akumulatora, tylko wyczysc dokladnie to miejsce. Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 1:32, 10 Lip 2011 |
|
|
Jarx
Nowicjusz
Dołączył: 09 Lip 2011
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Ładowanie jest ok. Silnik też jest ok domyśliłem się że problem leży w samej sondzie lambda na kompie nie da się usunąć tego błędu. Sonda była podmieniana i nadal to samo. problem leży w przewodach od sondy czyli jest przerwana masa sondy lub przerwane napięcie lub innyprzewód do sondy ze sterownika ? Nie wiem jaki kabel to masa w sondzie jak ktoś mi podpowie jaki przewód gdzie leci to będę sprawdzał miernikiem przepływ prądu na każdym kablu od sondy.Lub będę wymieniał kable.Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Jarx dnia Nie 17:16, 10 Lip 2011, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Nie 17:11, 10 Lip 2011 |
|
|
Doktor
FACHMAN
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Chodziło mi o mase silnika nie koniecznie sondy. Moze gdzies nie stykac, ja bym to sprawdził. Do tego wyczysc przepsustnice. NApisz mi ile kabli i jakie kolory ma stara sonda ta co miałes i jakie ma ta nowa co podmieniłes. Napisz tez jakie kolory sa w samochodzie, moze masz to źle podłaczone. Pamietaj ze kabli ze sondy nie powinno sie lutowac ani na skretke łaczyc.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 21:31, 10 Lip 2011 |
|
|
Jarx
Nowicjusz
Dołączył: 09 Lip 2011
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Ok sprawdzę masę silnika. Sonda jest 3 przewodowa jak ją przekładałem to rozłączałem na wtyczce bo przy sondzie jest wtyczka i tylko przepiąłem wtyczkę i jest to oryginalnie zrobione od sondy leci przewód czarny > łączy się z szarym w samochodzie biały> z czarno fioletowym w samochodzie i biały > z siwym w samochodzie .Przepustnica była czyszczona problem leży gdzieś w sondzie podaję złą mieszankę auto dostaje delirki i muła. Albo sama sonda ma problem gdzieś z kablami albo masa silnika nie wiem jutro sprawdzę masy. Interesuje mnie jeszcze skrzyneczka przy aku są tam jakieś bezpieczniki duże bezpieczniki jaką one mają funkcję leci do nich + z aku jest zaśniedziały jutro tez go sprawdzę.
Ta sonda która była podmieniana była od identycznego auta z tego samego rocznika i modelu była oryginalna taka sama.
Są 3 przewody w sondzie czyli białe to grzałka czarny sygnał a masa od silnika? Czy jak to jest bo nie czaję za bardzo. Może masa nie idzie na sondę bo tłumik nie ma połączenia z masą?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Jarx dnia Nie 22:47, 10 Lip 2011, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Nie 22:20, 10 Lip 2011 |
|
|
Didi1991
Młotkowy
Dołączył: 19 Gru 2010
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zielona Góra Płeć:
|
|
|
|
Zachowanie jak przy lejących wtryskach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 12:51, 11 Lip 2011 |
|
|
Jarx
Nowicjusz
Dołączył: 09 Lip 2011
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Dokładnie zachowanie jak przy lejących wtryskach bo sonda daje du.. jak spadnie troszke jej temp Sprawdzałem już przewody czyli napięcie czarny ma przepływ prądu ok później dwa przewody te co podgrzewają sondę i na wyświetlaczu miernika wyskakuje 004 ohm opór? Nie wiem czy tak ma być? czy ma być idealny przepływ Dwa białe od sondy łączą się przy sterowniku. Masa jest ok do silnika.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 14:52, 11 Lip 2011 |
|
|
Doktor
FACHMAN
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
no dobra ale rozsadnie rozumujac jak podmieniłes sonde, taka sama z tego samego modelu tzn ze to nie sonda? czy ja cos zle rozumuje? Moze zobacz te wtryski, moze faktycznie leją...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 3:25, 12 Lip 2011 |
|
|
Jarx
Nowicjusz
Dołączył: 09 Lip 2011
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Tak sonda jest ok nie wiem co z tymi kablami od sondy napięcie sprawdzałem i jest ok nie podobają mi się te kable białe one idą do sterownika tylko te białe reagują z innego kloru kablami przy sterowniku i na nich jest opór. Chyba narazie trzeba zakończyć temat do czasu rozwiązania problemu przez elektryka bo nic mi na myśl mi nie przychodzi.Dzięki wszystkim za pomoc ja się poddaję.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 9:30, 12 Lip 2011 |
|
|
|