Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Renault Megane II 1.6 16V powtarzający się błąd

 
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Renault Megane II 1.6 16V powtarzający się błąd
Autor Wiadomość
aba667
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 25 Wrz 2011
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post Renault Megane II 1.6 16V powtarzający się błąd
Mam takie auto (tzn klientka) wychodzi błąd P0010.
Objawy, jak dłużej postoi np po nocy, przy odpale silnik mocno wibruje i wydaje dziwne dźwięki. Nie słyszałem tego, wiem tylko to z opowiadania właścicielki auta. Wymieniłem czujnik położenia wałka rozrządu i dalej to samo. Potem wymieniłem zawór OCV i też nic nie pomogło. Podejrzewam wariator. Ale nie chcę naciągać laki dalej na koszty. Ma ktoś może jakiś pomysł jak sprawdzić czy to wariator? Bądź jak go wykluczyć? Przebieg auta (na liczniku) to 150000.


Post został pochwalony 0 razy
Wto 23:13, 09 Lip 2013 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
P0010 - Elektrozawór na głowicy do faz rozrządu nie jest zacięty?powinien działać po przekroczeniu pewnej temperatury silnika i obrotów,jest mocowany pod jedną śrubą z cewką wysokiego napięcia.


Post został pochwalony 0 razy
Śro 10:48, 10 Lip 2013 Zobacz profil autora
aba667
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 25 Wrz 2011
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
Wymieniłem go na nowy, ale błąd znów powrócił. Może to być wina wariatora?


Post został pochwalony 0 razy
Czw 19:07, 11 Lip 2013 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Rano jak odpalałeś to nim szarpało czy chodził cicho tylko stukał wariator.Ale wariator powinien przestać hałasować po dodaniu gazu,a jak trzepie silnikiem na zimnym to może czujnik temperatury siedzi.


Post został pochwalony 0 razy
Czw 21:48, 11 Lip 2013 Zobacz profil autora
barteek933
Mechanior
Mechanior



Dołączył: 30 Lip 2012
Posty: 230
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Post
robiłem jedną renówkę tylko że 1.8 16v i też chodziła nierówno. gość przyprowadził na rozrząd ale przywiózł świece nowe i miał nadzieję że trzęsienie silnika się uspokoi a nic to nie dało. silnik chodził nie równo i się trząsł. co się okazało rozrząd był minimalnie przestawiony. po ustawieniu tak jak powinno być zaczął chodzić normalnie. także jak będziesz robił to niech ktoś zobaczy czy jest dobrze. być może tu inna przyczyna ale z ciekawości kiedyś zobacz przy wymianie


Post został pochwalony 0 razy
Pią 10:17, 12 Lip 2013 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
aba667 napisał:
Wymieniłem go na nowy, ale błąd znów powrócił. Może to być wina wariatora?

Wypnij mu jeszcze czujnik wałka rozrządu i zobaczysz jak się będzie zachowywał.


Post został pochwalony 0 razy
Sob 11:25, 13 Lip 2013 Zobacz profil autora
aba667
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 25 Wrz 2011
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
Roman, halotron na wałku rozrządu wymieniałem chwilę wcześniej, ale sprawdzę. Ma to sens z czujnikiem temp, tylko z kolei skąd ten błąd?


Post został pochwalony 0 razy
Nie 22:10, 14 Lip 2013 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Ale sprawdź to,co do błędu to;
P0010- Silnik nastawczy położenia wałka rozrządu dolotowego obwód elektryczny / otwarty / bank1 /
P0020 - Silnik nastawczy położenia wałka rozrządu dolotowego obwód elektryczny / otwarty / bank 2 /
A to wszystko trzeba posprawdzać nie tylko ten czujnik co steruje olejem na wariator a wariator przestawia wałek,ale czujnik wałka wychwytuje to przestawianie wałka.Na silniku są zamontowane czujniki i sterowniki,czujniki wychwytują dają dane do sterownika a sterownik je przetwarza i przekazuje do sterowników.Od właściciela trzeba się było dowiedzieć jak najwięcej danych,kiedy to się stało ,czy momentalnie czy po jakiejś pracy przy silniku,samochód musi zostać na noc u ciebie żebyś ty go rano zapalił i zobaczył co się dzieje i wtedy podejmujesz decyzję.Silnik to jest ten czujnik co go wymieniłeś i sprawdź czy ze sterownika wychodzi zasilanie do niego.Czujnik temperatury jest ważny bo dopiero przy jakiejś temperaturze dopiero zaczyna działać ten zawór bo sterownik puszcza zasilanie.


Post został pochwalony 0 razy
Pon 10:35, 15 Lip 2013 Zobacz profil autora
aba667
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 25 Wrz 2011
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
Teraz rozumiem. Dzięki. Sprawdzę i dam znać.


Post został pochwalony 0 razy
Pon 21:59, 15 Lip 2013 Zobacz profil autora
aba667
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 25 Wrz 2011
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
Uporałem się koledzy. Jak kogoś interesuję to już piszę. Poszedłem na całość i wymieniłem wariator (z kompletnym rozrządem oczywiście) i wszystko jak ręką odjął.
No i miąłem nadzieję, że to koniec. Ale po jakimś tygodniu przyjechał na lawecie. Silnik zablokowany... No więc rozebrałem rozrząd, a tam wszystko ok. Zapiąłem blokady wszystko na miejscu, po prostu idealnie. No to głowa do góry. A tam rzeźnia. Tłok zmasakrowany do tego dziurawy. Urwany zawór ssący mniej więcej w połowie długości. Drugi zawór ssący z tego samego cylindra nienaruszony, czyli nie było kolizji po prostu się urwał. No i zmieniłem cały silnik....


Post został pochwalony 0 razy
Nie 21:35, 11 Sie 2013 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin