Autor |
Wiadomość |
jojtek
Spec
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 537
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
Rozrząd galloper 2,5TDI, 73kw, 1998r |
|
Posiada któryś z kolegów schemat rozrządu do w/w auta. na dniach bede wymieniał i chciałem się przygotowac
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 12:48, 27 Maj 2010 |
|
|
|
|
wasylek
Fachura
Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 362
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 1/3 Skąd: gdansk Płeć:
|
|
|
|
Pasek rozrządu
Pasek główny: Cylinder 1 w górnym martwym punkcie cyklu sprężania. Oznaczenia w A, B i C są zgodne ze sobą.
Napinanie paska:
Wał korbowy obrócić nieznacznie w kierunku obrotu tak, by oznaczenie na wałku rozrządu znalazło się 2 zęby za stałym znakiem na B. Poluzować napinacz paska i ponownie dokręcić – najpierw na długiej szczelinie.
Przegląd:
Wał korbowy ponownie obrócić się wstecz aż oznaczenia będą zgodne.
Przy docisku kciukiem w D luz paska musi wynosić 4 – 5 mm.
Pasek wałka wyrównawczego:
Cylinder 1 w górnym martwym punkcie cyklu sprężania. Oznaczenia w A, E i F są zgodne ze sobą.
Napinanie paska:
Wsunać na H. Poluzować napinacz paska i ponownie dokręcić (najpierw dolną nakrętkę).
Przegląd:
Przy docisku w G (wywieranym ręcznie) luz paska musi wynosić 4 – 5 mm. (Podczas wymontowywania kół pasowych wałka wyrównawczego wałki przytrzymywać śrubami / śrubokrętem w I i J.)
Rysunek 1
[link widoczny dla zalogowanych]
tylko to jest od TD wiec niejestem peny ze to napewno to
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez wasylek dnia Czw 22:00, 27 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Czw 21:55, 27 Maj 2010 |
|
|
jojtek
Spec
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 537
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
Wielkie dzięki. W poniedziałek powinienem już to robic, najpierw musze uporac się ze sprzęgłem i skrzynią.
pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 23:51, 27 Maj 2010 |
|
|
jojtek
Spec
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 537
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
Koledzy podpowiedzcie jak odkręcic koło pasowe wału?? gdzie zblokowac żeby śruba puściła. Na biegu i hamulcu nie chce puscic
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 15:58, 07 Cze 2010 |
|
|
jojtek
Spec
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 537
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
Juz puściła. Nic na siłe wszystko młotkiem
Wymiana zakończona sukcesem
Dziękuje
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jojtek dnia Pon 21:22, 07 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Pon 16:37, 07 Cze 2010 |
|
|
wasylek
Fachura
Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 362
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 1/3 Skąd: gdansk Płeć:
|
|
|
|
duzy miecio zawsze pomaga srube w czułko i gra:DDD
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 22:07, 07 Cze 2010 |
|
|
jojtek
Spec
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 537
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
Koledzy mam takie pytanko , jakie zadanie ma pasek wyrównawczy??
Stabilizuje prace paska głównego??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 9:56, 08 Cze 2010 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
| | duzy miecio zawsze pomaga srube w czułko i gra:DDD |
We wał korbowy dużym mieciem??? Są klucze jednym blokujesz koło pasowe drugim odkręcasz.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 12:45, 08 Cze 2010 |
|
|
jojtek
Spec
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 537
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
Osobiście odkręciłem udezając w klucz założony na śrube w wale. Ciągnąc klucz nie mogłem odkręcic a uderzając w klucz bez przedłużki odkręciła się bez problemu na tak zwany ''zryw'' czy jak to się mówi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 13:52, 08 Cze 2010 |
|
|
student
FACHMAN
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1187
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Ja to zawsze pneumatem robię i nigdy problemów ze śrubami nie miałem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 21:21, 09 Cze 2010 |
|
|
wasylek
Fachura
Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 362
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 1/3 Skąd: gdansk Płeć:
|
|
|
|
zalezy jaki gan. jak warsztacik słaby to gany lipne i nie idzie hehe a co wypowiedzi romana to i owszem sa takie klucze tylko jak bys chciał miec wszystkie klucze specjalne to by Ci miejsca na hali na auta zabrakło...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 21:56, 11 Cze 2010 |
|
|
|