Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Rozrząd galloper 2,5TDI, 73kw, 1998r

 
Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Rozrząd galloper 2,5TDI, 73kw, 1998r
Autor Wiadomość
jojtek
Spec
Spec



Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 537
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post Rozrząd galloper 2,5TDI, 73kw, 1998r
Posiada któryś z kolegów schemat rozrządu do w/w auta. na dniach bede wymieniał i chciałem się przygotowac Happy


Post został pochwalony 0 razy
Czw 12:48, 27 Maj 2010 Zobacz profil autora
wasylek
Fachura
Fachura



Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 362
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: gdansk
Płeć: Mężczyzna

Post
Pasek rozrządu
Pasek główny: Cylinder 1 w górnym martwym punkcie cyklu sprężania. Oznaczenia w A, B i C są zgodne ze sobą.

Napinanie paska:
Wał korbowy obrócić nieznacznie w kierunku obrotu tak, by oznaczenie na wałku rozrządu znalazło się 2 zęby za stałym znakiem na B. Poluzować napinacz paska i ponownie dokręcić – najpierw na długiej szczelinie.

Przegląd:
Wał korbowy ponownie obrócić się wstecz aż oznaczenia będą zgodne.
Przy docisku kciukiem w D luz paska musi wynosić 4 – 5 mm.

Pasek wałka wyrównawczego:
Cylinder 1 w górnym martwym punkcie cyklu sprężania. Oznaczenia w A, E i F są zgodne ze sobą.

Napinanie paska:
Wsunać na H. Poluzować napinacz paska i ponownie dokręcić (najpierw dolną nakrętkę).

Przegląd:
Przy docisku w G (wywieranym ręcznie) luz paska musi wynosić 4 – 5 mm. (Podczas wymontowywania kół pasowych wałka wyrównawczego wałki przytrzymywać śrubami / śrubokrętem w I i J.)


Rysunek 1

[link widoczny dla zalogowanych]

tylko to jest od TD wiec niejestem peny ze to napewno to


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez wasylek dnia Czw 22:00, 27 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
Czw 21:55, 27 Maj 2010 Zobacz profil autora
jojtek
Spec
Spec



Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 537
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
Wielkie dzięki. W poniedziałek powinienem już to robic, najpierw musze uporac się ze sprzęgłem i skrzynią.
pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Czw 23:51, 27 Maj 2010 Zobacz profil autora
jojtek
Spec
Spec



Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 537
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
Koledzy podpowiedzcie jak odkręcic koło pasowe wału?? gdzie zblokowac żeby śruba puściła. Na biegu i hamulcu nie chce puscic


Post został pochwalony 0 razy
Pon 15:58, 07 Cze 2010 Zobacz profil autora
jojtek
Spec
Spec



Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 537
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
Juz puściła. Nic na siłe wszystko młotkiem Wink (1)


Wymiana zakończona sukcesem Happy

Dziękuje


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jojtek dnia Pon 21:22, 07 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
Pon 16:37, 07 Cze 2010 Zobacz profil autora
wasylek
Fachura
Fachura



Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 362
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: gdansk
Płeć: Mężczyzna

Post
duzy miecio zawsze pomaga srube w czułko i gra:DDD


Post został pochwalony 0 razy
Pon 22:07, 07 Cze 2010 Zobacz profil autora
jojtek
Spec
Spec



Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 537
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
Koledzy mam takie pytanko , jakie zadanie ma pasek wyrównawczy??
Stabilizuje prace paska głównego??


Post został pochwalony 0 razy
Wto 9:56, 08 Cze 2010 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
wasylek napisał:
duzy miecio zawsze pomaga srube w czułko i gra:DDD

We wał korbowy dużym mieciem??? Są klucze jednym blokujesz koło pasowe drugim odkręcasz.
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Wto 12:45, 08 Cze 2010 Zobacz profil autora
jojtek
Spec
Spec



Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 537
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
Osobiście odkręciłem udezając w klucz założony na śrube w wale. Ciągnąc klucz nie mogłem odkręcic a uderzając w klucz bez przedłużki odkręciła się bez problemu na tak zwany ''zryw'' czy jak to się mówi.


Post został pochwalony 0 razy
Wto 13:52, 08 Cze 2010 Zobacz profil autora
student
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1187
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Post
Ja to zawsze pneumatem robię i nigdy problemów ze śrubami nie miałem.


Post został pochwalony 0 razy
Śro 21:21, 09 Cze 2010 Zobacz profil autora
wasylek
Fachura
Fachura



Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 362
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: gdansk
Płeć: Mężczyzna

Post
zalezy jaki gan. jak warsztacik słaby to gany lipne i nie idzie hehe a co wypowiedzi romana to i owszem sa takie klucze tylko jak bys chciał miec wszystkie klucze specjalne to by Ci miejsca na hali na auta zabrakło...Smile


Post został pochwalony 0 razy
Pią 21:56, 11 Cze 2010 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin