Autor |
Wiadomość |
emiliopl
Starszy podawacz kluczy
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: pomorze Płeć:
|
|
ROZRZĄD RENAULT 2,0 16V SILNIK VOLVO |
|
WITAM
Pół roku temu robiłem rozrząd, przeskoczył pasek 3 ząbki, szukam przyczyny.
napinacz hydrauliczny, sprawny, więc pasek naprężony.
pasek przeskoczył na kole wału korbowego.
czyli tak jak by wałek przytrzymał.
jakie mogą być przyczyny?? ponoć to sie stało przy odpalaniu. odpalił pochodził i zgasł, bez uderzenia nic spokojnie spadły obroty.
zatarte popychacze??
w zbiorniczku płynu w zasadzie nie ma więc to już jest coś. bo ktoś mu powiedział że przy gazie może być mniej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 19:32, 20 Lip 2012 |
|
|
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
To że jest napinacz hydrauliczny to nie znaczy że jest napięty,jest suchy nie ma na nim oleju? lekko się wciska czy ciężko? to jest już starszy typ z tym hydraulicznym napinaczem.Ale bez wymiany się nie obędzie bo nie powinien się pasek luzować.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 22:00, 20 Lip 2012 |
|
|
emiliopl
Starszy podawacz kluczy
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: pomorze Płeć:
|
|
|
|
właśnie chodzi o to że cieżko ręką nie wcisne i jest suchy. jak go w prase włoze wtedy dopiero trzeba troche siły i odbija jak popuszcze. jak bym już wymieniał to na zwykły napinacz o ile się nie myle wtedy inny pasek ten krótszy. musze zobaczyć czy w przewodach woda jest, zapomniałem sprawdzić bo w zbiorniczku dno.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez emiliopl dnia Pią 22:17, 20 Lip 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Pią 22:16, 20 Lip 2012 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Nie wiadomo czy blok jest już przygotowany do założenia innego napinacza bo nie raz są już przygotowane otwory na zamontowanie innego napinacza.Ale jest coś że pasek przeskoczył a nie powinien,no chyba że tak się pasek wyciągnął że napinacz się cały wysunął i nie naciąga już paska.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 9:51, 21 Lip 2012 |
|
|
emiliopl
Starszy podawacz kluczy
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: pomorze Płeć:
|
|
|
|
napinacz po sciągnięciu osłon był wysunięty. ale płynu w zbiorniczku nie było sprawdzilem na wężu za termostatem odkręcając odpowietrznik i naciskając wąż jest sucho, nie cie poleciało. więc myśle że brak wody może być jednak problemem. pasek ma pół roku VOLVO więc chyba by tyle wytrzymał. ale jeżeli miał go przegrzane.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 10:29, 21 Lip 2012 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
To jak był całkiem wysunięty to trzeba było sprawdzić jak jest naciągnięty pasek czy da się go skręcić i ile to że było mało płynu to nie ma nic do paska,posprawdzaj czy nie ma przecieków i w jakim stanie jest pompa wody.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 12:05, 21 Lip 2012 |
|
|
emiliopl
Starszy podawacz kluczy
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: pomorze Płeć:
|
|
|
|
pasek obrócił się o niecałe 90 stopni. może z 80. pompa wody nowa i nie jest zatarta. przychodzi mi tylko do głowy, że sie zagrzał i "spuchł". tylko simering na wale sie lekko poci poza tym nic wycieków przy rozrządzie. ściągne jeszcze miske olejową. może coś znajde ciekawego.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 12:17, 21 Lip 2012 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
90 stopni to trochę za dużo tylko nie wiem z jaką to siłą miska to zbyteczna robota,załurz nowy pasek i zaobserwujesz co się będzie działo ale napinacz nie powinien tyle wychodzić jak pasek jest dobry.Ale to wszystko jest do oceny jak się to widzi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 13:42, 21 Lip 2012 |
|
|
emiliopl
Starszy podawacz kluczy
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: pomorze Płeć:
|
|
|
|
na nowym pasku kręci jak by ciśnienia nie było, tak lekko. ściągam głowice. ssacy ściagnełem i zawory na proste wyglądają ale sie okaże jak wyciagne całość.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 17:51, 21 Lip 2012 |
|
|
soviet100
Moderator
Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Czechowice - Dziedzice Płeć:
|
|
|
|
Nie szybciej było sprawdzić kompresję ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 18:16, 21 Lip 2012 |
|
|
emiliopl
Starszy podawacz kluczy
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: pomorze Płeć:
|
|
|
|
a było by. ale jak zaczą po mechanikach dzwonić i mu zaczeli doradzać to głowice ściagać i koniec
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez emiliopl dnia Nie 8:49, 22 Lip 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Nie 8:41, 22 Lip 2012 |
|
|
Doktor
FACHMAN
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
miałem sytuacje w peugeocie 306 ze klient bez wody sobie jezdził i mu wałek w głowicy zespawalo. 10 zebów ztargalo, no i wiadomo:) a u ciebie tez ciekawa sprawa, nie ma przypadkiem tej wody w oleju? ciekawe co z tego bedzie:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 19:07, 22 Lip 2012 |
|
|
emiliopl
Starszy podawacz kluczy
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: pomorze Płeć:
|
|
|
|
klient z serwisu mu powiedział że brak wody w układzie ma się do tego jak brak powietrza w tylnum kole wyciek znalazłem, za termostatem na zewnątrz więc nie do srodka, ale na tyle żeby w głowicy nie było wody.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 21:33, 22 Lip 2012 |
|
|
soviet100
Moderator
Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Czechowice - Dziedzice Płeć:
|
|
|
|
W takim przypadku pierwsze się ratuje próbuje itp a zmiana czopki to dopiero ostateczność . Kompresję trzeba było zmierzyć i czy węże nie puchn ą
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 21:46, 22 Lip 2012 |
|
|
Doktor
FACHMAN
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
klient z serwisu, hehe, juz miałem jednego co mu powiedzieli ze pasek rozrzadu jest dobry bo go nie słychać i do samego końca był cicho a koniec był okrutny i kosztowny:) tak to juz jest:) ja mysle ze to przeskoczył rozrzad to był skutek innej usterki, cos gdzieś złapało i poszło.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 23:14, 22 Lip 2012 |
|
|
soviet100
Moderator
Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Czechowice - Dziedzice Płeć:
|
|
|
|
Mi kiedyś przeskoczył w Roverze 820 ( 2.0) Bo miałem krzywe kółko od wspomy i na nieszczęście się stargał i rozrząd go wciągnoł wpakowałem w to auto 7 tysiecy po czym się skrzynia rozsypała to go zezłomowałem i od tego dnia jestem szczęsliwy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 23:47, 22 Lip 2012 |
|
|
emiliopl
Starszy podawacz kluczy
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: pomorze Płeć:
|
|
|
|
w 1,5 dci trzeba uważać na paski osprzętu lubią pod rozrząd podejść jak na to że pasek przeskoczył mu przy odpalaniu to coś dużo zaworów poszło- 13 cieknie jak naftą zalałem, nawet ich nie wyciągałem szkoda roboty, głowice w dobrej cenie chodza. będe miał chwile to rozbiore. a co do ciśnienia sprawdzilem na dwóch cylindrach a na dwóch to mi sie nawet już nie chciało, ledwo wskaźnik podskoczył
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 22:59, 23 Lip 2012 |
|
|
emiliopl
Starszy podawacz kluczy
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: pomorze Płeć:
|
|
|
|
silnik volvo b 4202 s, to ten sam silnik co w renault f7q 710/711?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 20:32, 24 Lip 2012 |
|
|
|