Autor |
Wiadomość |
bogdan_2008
Starszy młotkowy
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 143
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: małopolska Płeć:
|
|
Rozrząd renault kango 1.5 dci |
|
Panowie może ktoś ma sposób na odkręcenie śruby zaślepiającej otwór do blokady wału korbowego, jest tam śruba torx / jaki rozmiar ? / . Chciałem w niego wkręcić blokadę ale jest tak ciasno, że szkoda gadać zastanawiałem się nad demontażem wentylatora.
A jeszcze nie mogę odkręcić śruby wału, boję się że się może urwać z waszego doświadczenia odkręcają sie czy też ktoś miał przypadek , że się urwała.
Za podpowiedzi z góry dziękuję.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 17:11, 03 Lip 2014 |
|
|
|
|
grzegorz1805
FACHMAN
Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 585
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: WIELKOPOLSKA Płeć:
|
|
|
|
tam jest torx 14 albo 16 ale raczej stawiam na 14 ja zawsze ją odkręcam nasadka krótka przedłużka i grzechotka a śruba środkowa to pneum at albo rura a który rok i oznaczenie może masz już z klinem ściągnij osłonę i zobacz czy na wałku rozrządu masz tylko centralną śrubę jak tylko ją to nie masz klina a jak jest centralna i 3 małe to masz klin na dole i wal bez blokad
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 17:33, 03 Lip 2014 |
|
|
bogdan_2008
Starszy młotkowy
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 143
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: małopolska Płeć:
|
|
|
|
Kluczem pneumatycznym 900Nm śruba na wale ani drgnie.
Może jakieś inne pomysły.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez bogdan_2008 dnia Czw 18:29, 03 Lip 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Czw 18:09, 03 Lip 2014 |
|
|
grzegorz1805
FACHMAN
Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 585
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: WIELKOPOLSKA Płeć:
|
|
|
|
zblokuj wał i rura przez sztywne pokrętło
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 22:02, 03 Lip 2014 |
|
|
bogdan_2008
Starszy młotkowy
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 143
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: małopolska Płeć:
|
|
|
|
Jak ten wał zablokować?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 22:15, 03 Lip 2014 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Dorób sobie pokrętło z rury,około 1m rury pięć czwartych czarnej lub ocynk jaką masz na na końcu rury wywierć otwór 15 czy 16mm i włóż krotka przydłużę i pospawaj i masz pokrętło nie do zdarcia i do wałów i do półosi bo nie raz klucze pneumatyczne nie dają rady.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 22:37, 03 Lip 2014 |
|
|
bogdan_2008
Starszy młotkowy
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 143
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: małopolska Płeć:
|
|
|
|
Wszystko ok z dorobieniem narzędzi nie ma problemu, kwestia zablokowania silnika aby można było tak mocno pociągnąć .
Włączyć bieg / który / i przycisnąć pedał hamulca i czy można ciągnąć bez obaw że się coś urwie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 22:48, 03 Lip 2014 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Jak tak dokręcone to musisz się dostać do koła zamachowego wykręcając rozrusznik,żadne wbijanie biegu i naciśnięcie hamulca nic ci nie da bo to takie blokowanie jest elastyczne i nie odkręcisz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 7:30, 04 Lip 2014 |
|
|
bogdan_2008
Starszy młotkowy
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 143
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: małopolska Płeć:
|
|
|
|
Dziękuję za podpowiedź będę się dziś z tym nadal męczył.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 7:53, 04 Lip 2014 |
|
|
grzegorz1805
FACHMAN
Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 585
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: WIELKOPOLSKA Płeć:
|
|
|
|
nie wiem czy czasem nie dojdziesz od strony pół osi prawej widać tam zęby od wału i myślę że zblokujesz tam spokojnie i odkręcisz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 10:10, 05 Lip 2014 |
|
|
bogdan_2008
Starszy młotkowy
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 143
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: małopolska Płeć:
|
|
|
|
Zrobiłem tak jak podpowiedział mi Roman59 , dorobiłem sobie metrową przedłużkę z rury chyba 5/4 do której przyspawałem krótką przedłużkę 1/2 następnie jak pisze grzegorz1805 od strony prawej półosi jest dostęp do koła zamachowego które trzeba zablokować dużym śrubokrętem.
Troszkę trzeba się pomęczyć aby wykręcić śrubę koła pasowego wału. Oczywiście zakupiłem blokady. Troszkę się pomęczyłem aby odkręcić śrubę / jest to torx 16 / od zaślepki pod blokadę wału, lepszy dostęp jest od spodu samochodu niż od komory silnika. Tak po kilku podejściach udało mi się dokonać wymiany rozrządu. Co ciekawe na kole rozrządu wału nie ma klina i dlatego lepiej mieć blokady wału i wałka rozrządu.
Za wszelką pomoc dziękuje .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 22:17, 05 Lip 2014 |
|
|
grzegorz1805
FACHMAN
Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 585
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: WIELKOPOLSKA Płeć:
|
|
|
|
nie było klina bo zależy jaki silnik tam miałeś bo są z klinami i bez klinów
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 10:18, 06 Lip 2014 |
|
|
Kełysz
ADMIN
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 60 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bolesławiec Płeć:
|
|
|
|
pewnie i tak było zapieczone na wale i nie drgneło
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 11:12, 06 Lip 2014 |
|
|
bogdan_2008
Starszy młotkowy
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 143
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: małopolska Płeć:
|
|
|
|
Jeżeli chodzi o koło rozrządu na wale to chodziło luźno.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 17:16, 06 Lip 2014 |
|
|
|