Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Silnik Punto 1.2 8V Do remontu?

 
Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Silnik Punto 1.2 8V Do remontu?
Autor Wiadomość
hatsan
Podawacz kluczy
Podawacz kluczy



Dołączył: 11 Maj 2013
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zamość
Płeć: Mężczyzna

Post Silnik Punto 1.2 8V Do remontu?
Witam! Od pewnego czasu mam problem ze swoim seicento z silnikiem od punto 1.2 8v mpi 75km.
Mianowicie sporo pali, czasem go muli ogólnie ma mało mocy, i co teraz dla mnie wazne nierowno chodzi na biegu jałowym -nie faluje tylko tak ząbkuje prym.. prym.. prym..jakby przerywał ,ale podczas jazdy nie przerywa.

Mierzyłem cisnienie na cylindrach wychodzi 16bar na kazdym i podcisnienie kolektora 500hPa
Cisnienie pompki 4bar,cisnienie na listwie 2bar(bez podcisnienia regulatora 2.5bar)

Ustawiałem luzy zaworowe,kolektor szczelny,swiece przewody nowe

Więc teraz jakby ktos powiedział co jest przyczyną za duzego cisnienia w cyl i za slabego podcisnienia w kolektorze?Czy silnik nadaje sie juz tylko do remontu?


Post został pochwalony 0 razy
Sob 18:05, 11 Maj 2013 Zobacz profil autora
heniek53
Spec
Spec



Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 484
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: PODKARPACKIE
Płeć: Mężczyzna

Post
A może podepnij pod kompa czy nie złapał jakiś błędów? Sprawdz rozrząd czy jest ok? Może prym prym stąd się bierze??


Post został pochwalony 0 razy
Sob 20:14, 11 Maj 2013 Zobacz profil autora
hatsan
Podawacz kluczy
Podawacz kluczy



Dołączył: 11 Maj 2013
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zamość
Płeć: Mężczyzna

Post
no wlasnie na kompie brak błędów,w punto jest dosc prymitywny system diagnostyczny z tego co sie dowiedzialem i zeby cos pokazalo to ciezko...rozrzad wymienial poprzedni wlasciciel i mówił prawde bo zaglądałem ale to sprawdze czy sie zgadza na znakach w wolnym czasie


Post został pochwalony 0 razy
Sob 20:30, 11 Maj 2013 Zobacz profil autora
wasylek
Fachura
Fachura



Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 362
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: gdansk
Płeć: Mężczyzna

Post
zbyt wysokie cisnienie uzyskasz w dwuch przypadkach.... zapchany wydech lub nadmiar paliwa....
(pomijam ingerencje typu zmiejszanie komory itp...) skoro punto rob prym prym prym to raczej pracuje na sondzie.... wiec zobacz co sie stanie jak odepniesz czujnik podcisninia w dolocie... zmierz cisnienie z odpietymi wtryskami... jak odpalisz auto to sprubuj reką powoli przytykac rure dolotu i zobacz czy obroty w pewnym momecie sie wyruwnają? silnik nie jest do remontu... spokojnie kolego...Smile


Post został pochwalony 0 razy
Nie 0:40, 12 Maj 2013 Zobacz profil autora
hatsan
Podawacz kluczy
Podawacz kluczy



Dołączył: 11 Maj 2013
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zamość
Płeć: Mężczyzna

Post
No wlasnie sie obawiam bo wydech mam z rury 45mm plus dwa tłumiki z golfa 1.8 takze to odpada,wtryskiwacze juz wymieniłem wraz z regulatorem i to samo.To właśnie cinienie cyl. mierzyłem na odczepionym kolektorze ssacym.Jak odpinam MAP sensor to samochód gaśnie a przytykając dolot silnik nie wyrównuje obrotów chodzi jakby zaraz mial zgasnąć,tak wiec kolego wasylek jednak sie troche obawiam,głównie mnie martwi to podcisnienie w kolektorze bo powinno byc chyba cos okolo 350hPa ja mam 500 i to ze niemoge usunąć tej nierównej pracy silnika.

A gdyby o jeden ząb rozrząd był zle złozony w tym silniku?Czy silnik mogłby tak chodzic?Macie jeszcze jakies pomysły któych nie sprawdziłem?bo rece opadaja,oprocz rozrządu bo to na poniedziałek spawdze


Post został pochwalony 0 razy
Nie 1:42, 12 Maj 2013 Zobacz profil autora
wasylek
Fachura
Fachura



Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 362
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: gdansk
Płeć: Mężczyzna

Post
od zuzycia silnika nikomu sie nie podnioło cisnienie:) wiec spokojnie ... jak mierzyłes bez kolektora to normalka ze masz wieksze cisnienie... wiecej nabrał wiecej spręzył.... jest jeszcze jedna teza ale nie pasują mi 4 gary... nieraz moze zasysac płyn.... i tez bedzie zbyt wysokie cisnienie... ale to bys na swiecach zobaczył ze pali płyn.... no i nie dzieje sie tak odrazu na wszystkich garach... sprawdz ten rozrząd ale to chyba nie dało by efektu na podniesienie cisnienia....


Post został pochwalony 0 razy
Nie 23:38, 12 Maj 2013 Zobacz profil autora
Paciak
Mechanior
Mechanior



Dołączył: 25 Lis 2010
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Post
a nie kopci na niebiesko ?


Post został pochwalony 0 razy
Pon 7:43, 13 Maj 2013 Zobacz profil autora
hatsan
Podawacz kluczy
Podawacz kluczy



Dołączył: 11 Maj 2013
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zamość
Płeć: Mężczyzna

Post
Sprawdzałem tez na załozonym kolektorze i wyszlo tak samo, płyn nie ubywa,na swiecach niby spalanie dobre,nie kopci wcale.

Dzisiaj dobralem sie do rozrzadu i problem mam bo nie idzie dokladnie ustawic na znakach ,zawsze wychodzi albo o ząb za duzo albo za mało bardzo dziwne, ustawiam na kole zamachowym w otworze skrzyni na 0 czyli GMP 1-go cylindra i znak na kole zebatym walka rozrządu nie zgrywa sie idealnie ze znakiem na glowicy...brakuje z pół zeba na pasku, a jak przestawiam rozrzad o ten jeden ząb to tez sie nie zgrywa i tez brakuje jakies pol zęba i mogę stwierdzic ze to jakies chore jest bo co niby mozna ustawic rozrzad w tym silniku plus minus o 1 ząb na pasku? Dodam ze i w tym ustawieniu jak i w drugim silnik pali bez problemu


Post został pochwalony 0 razy
Pon 13:56, 13 Maj 2013 Zobacz profil autora
wasylek
Fachura
Fachura



Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 362
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: gdansk
Płeć: Mężczyzna

Post
A MOZE MANOMETRMASZ ZJEBANY??


Post został pochwalony 0 razy
Pon 23:29, 13 Maj 2013 Zobacz profil autora
hatsan
Podawacz kluczy
Podawacz kluczy



Dołączył: 11 Maj 2013
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zamość
Płeć: Mężczyzna

Post
nie raczej dobry bo w innych silnikach pokazuje prawidlowe wartosci, slyszalem ze powodem mogą być wytarte krzywki walka rozrzadu zaraz je sprawdze tylko potrzebował bym rozmiarów tego wałka jakby ktos gdzies mial to jest wałek 866 ,chce zmierzyc srednice krzywki w najwyzszym punkcie zeby wiedziec czy jest starty


Właśnie sprawdziłem i wałek mam dobry po 39mm na krzywkach...wiec szukania ciąg dalszy...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez hatsan dnia Wto 20:47, 14 Maj 2013, w całości zmieniany 1 raz
Wto 11:40, 14 Maj 2013 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin