Autor |
Wiadomość |
rawracer
Fachura
Dołączył: 15 Maj 2010
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce Płeć:
|
|
temperatura dochodzaca do prawie 100 |
|
Mam taki dziwny przypadek w golfie 3 1.8 ABS
Po kupnie temperatura bardzo leniwie przekraczala 70 stopni.
Zostal wymieniony plyn chlodzacy na g12 plus woda destylowana.
Na zbiorniczku jest G11 ale G12 to poprostu nowszy plyn a G11 juz ciezko spotkac w sklepie.
Dodatkowo wymieniony zostal termostat na Wahler'a to samo siedzialo wczesniej.
Po zalaniu pochodzil troche i zaczal wywalac plyn gdyz przypuszczam ze siedziala gdzies spora banka powietrza i obstawiam na gorna czesc chlodnicy gdyz na licznku miale 110stopni a wiatrak ani drgnal.
Po zgaszeniu maly problem z odpaleniem i zamarzl caly parownik od gazu.
Po ostygnieciu plyn opadl i dolalem jakies 1.5litra.
pytanie 1 czy powinno jakos specjalnie odpowietrzac sie parownik?
Obecnie jezdzac autem temperatura podczas jazdy oscyluje w granicy 85 stopni a stojac w korku wychyla sie do ok 92 stopni jak rusze zchodzi na 85.
Dzis podczas krecenia na parkingu temperatura doszla do prawie 100 pochodzil troche i nic sie wiecej nie dzialo lecz nie zabardzo chciala tez opasc.
Wentylator sprawdzony poprzez zwarcie przewodow na kostce od czujnika zalacajcego wentylator i dziala na biegu szybszym jak i wolniejszym tylko delikatnie popiskuje i sam wiatrak ma spry luz na osi silnika gdzies okolo 5mm
Takze pytanie 2 czy tak moze byc z tym wiatrakiem i luzem czy powinien on byc zerowy?
No i 3 pytanie odnosnie tej nie stabilnej temperatury?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 17:00, 10 Maj 2011 |
|
|
|
|
Doktor
FACHMAN
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
ja bym tego specjalnie nie odpowietrzał. jeśli nie ma szronu na parowniku teraz to działa, jest odpowietrzony i jest ok. Jesli wentylator działa to ja bym sie nie czepiał. Mozesz sprawdzic czujnik, ale tez raczej bedzie ok - trzeba by zerknac przy jakiej temp włacza wentylator. temp nie stabilna bo rozne obciazenia i to normalne ze rośnie przy pałowaniu, ja bym sie nie czepiał.... Mozesz zerknac na wentylaotr, luzu osiowego raczej miec nie powinien.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 17:57, 10 Maj 2011 |
|
|
rawracer
Fachura
Dołączył: 15 Maj 2010
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce Płeć:
|
|
|
|
no to tak-pilowac go nie piluje(bo panewki do wymiany) jazda normalna do 2.5tys obrotow.teraz szronu juz nie ma na parowniku,nagrzewnica tez juz bucha goracem.jezdzilem z otwarta przez 2 dni tak okolo 70km zrobione.czujnik temperatury tez wymienilem zapomnialem napisac.
wentylator wlacza tak przy 90 jak dochodzi do 90 tak przy 88 powiedzmy jezeli mam suwmiarke w oku jezeli chodzi o skale.ksiazka zas podaje ze 1bieg zalaczac sie powinien w zakresie 92-97 u mnie wlacza na 90 lub ciutke nize jak pisalem wyzej.
a co do wentylatora to siedzi tam jakis aeg silniczek ze znaczkiem vw nie wiem czy to oryginal ale popiskuje delikatnie i luz osiowy ma tak ze na calej srednicy kola przesowa sie ono okolo 5mm na boki.
sory nie przesowa na boki lecz odchyla sie na osi tak ze rusza sie w tyl i przod od i do chlodnicy
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez rawracer dnia Wto 18:43, 10 Maj 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Wto 18:17, 10 Maj 2011 |
|
|
janusz740
Podawacz kluczy
Dołączył: 09 Maj 2011
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: WARA Płeć:
|
|
|
|
jeżeli chodzi o mnie to uważam że jeżeli wymienisz sobie ten wentylator nawet na używkę to z tego co piszesz pozostanie Tobie tylko lać paliwo i w drogę bo silnikowi nic nie dolega
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 18:28, 10 Maj 2011 |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
|