Autor |
Wiadomość |
PIOTR_FOTO
Młotkowy
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łuków Płeć:
|
|
"Tępe" hamulce - Toyota Corolla |
|
Witam. Obserwacje podczas jazdy: słaba skuteczność hamowania, pedał jest twardy i bierze już od góry. Ale brak skuteczności - jakby nie było siły, aby przełamać zaciski.
Na postoju na wyłączonym silniku za pierwszym razem pedał troszkę wpada, ale ze dwa razy podpompuję i jest twardy jak skała i nie sprężynuje. Po odpaleniu silnika twardy pedał idzie w dół i według mnie za dużo idzie w dół, bo niewiele brakuje do podłogi.
Sprawdziłem pompę vacum- daje podciśnienie rzędu 0,95 bara. Po zgaszeniu silnika podciśnienie utrzymuje się, więc układ wygląda na szczelny i serwo też. Stawiam więc na pompę hamulcową. Liczę na Wasze wskazówki.
Poniżej podaję naprawy, które zostały już wykonane i nie przyniosły poprawy hamulców:
wymiana płynu hamulcowego urządzeniem (nie wiem jakim bo nie u mnie) wymiana tarcz i klocków, demontaż i czyszczenie przednich zacisków (to troszkę pomogło ale nie wiele) odpowietrzanie układu dwa razy w odstępie dwóch tygodni
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 10:37, 08 Lut 2015 |
|
|
|
|
grzegorz1805
FACHMAN
Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 585
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: WIELKOPOLSKA Płeć:
|
|
|
|
a odpowietrz jeszcze na odpalonym silniku i mam nadzieję że zaczynasz od najdalszego koła czyli tylne prawe
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 12:12, 08 Lut 2015 |
|
|
PIOTR_FOTO
Młotkowy
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łuków Płeć:
|
|
|
|
Zapomniałem właśnie napisać, że odpowietrzałem na odpalonym silniku. Próbowałem różnych kolejności odpowietrzania ale ostatnio odpowietrzałem odwrotnie niż mówisz, czyli od najbliższego koła od pompy hamulcowej. Zrobiłem tak, ponieważ słyszałem, że przy ABS tak należy odpowietrzać-od najbliższego koła-ale nie jest to informacja poparta jakąś serwisówką, więc mogę się mylić. Dodam, że tym samochodzie pierwsza sekcja pompy hamulcowej zasila koło LP i PT, a druga sekcja pompy PP i LT, czyli na krzyż.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 13:50, 08 Lut 2015 |
|
|
PIOTR_FOTO
Młotkowy
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łuków Płeć:
|
|
|
|
Nikt nic nie mówi, to ja ze sobą pogadam. Tam myślę, że może mój poprzedni problem z tym autem (zapowietrzona pompa ABS-osobny temat) nie został dokładnie rozwiązany. Może jest jeszcze gdzieś powietrze w pompie ABS. Nie mam niestety urządzenia serwisowego, które posiada procedurę odpowietrzania pompy. Zamiast tego, pomęczę auto na śliskim śniegu-wtedy ABS na pewno niejednokrotnie się uruchomi i może z pompy ABS jeszcze wypchnie jakieś pęcherzyki.
Ale z drugiej strony ... hamulce w tym pojeździe były tępe od początku, zanim dzięki swym zdolnościom zapowietrzyłem pompę ABS.
No Panowie (i Panie), wypowiedzcie się, co o tym myślicie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 10:28, 10 Lut 2015 |
|
|
grzegorz1805
FACHMAN
Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 585
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: WIELKOPOLSKA Płeć:
|
|
|
|
ja bym popuścił jeszcze rurki i poczekał jak poleci płyn przy samej pompie ABS i dokręcił wszystkie rurki i odpowietrzył jeszcze raz cały układ hamulcowy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 18:55, 10 Lut 2015 |
|
|
PIOTR_FOTO
Młotkowy
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łuków Płeć:
|
|
|
|
Toyota hamuje ale do ideału jeszcze sporo brakuje. Zauważyłem jeszcze jedną usterkę, mianowicie jak podpompuję pedał na zgaszonym silniku to po odpaleniu idzie sporo w dół. Wiem o tym, że po odpaleniu powinien pójść nieco w dół (działanie serwa), ale w tym przypadku ten pedał idzie bardzo dużo w dół (prawie w podłogę choć trochę brakuje). Podejrzewam teraz pompę hamulcową, która nie trzyma ciśnienia. Czy wymiana samych uszczelnień gumowych pompy ma sens?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 13:35, 25 Kwi 2015 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Jak gładź w pompie nie ma wżerów lub porysowań to tłoczki mogą pomóc.Odpowietrzasz odpowietrznikami czy przewodami jak odpowietrznik urwany?Ile jest luzu między tłoczkiem pompy a tym trzpieniem co wystaje z serwa?Weź ściska i skręcaj za koleją i próbuj pedał czy pomogło ,może ci któryś siłownik pieprzyć sprawę.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Roman59 dnia Sob 17:55, 25 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Sob 17:54, 25 Kwi 2015 |
|
|
PIOTR_FOTO
Młotkowy
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łuków Płeć:
|
|
|
|
Ok, rozbiorę pompę i zobaczę. Odpowietrzam poprzez odpowietrzniki. Jeżeli chodzi o luz między trzpieniem serwa a tłoczkiem pompy to go nie ruszałem - serwisówka toyoty pokazuje regulację trzpienia specjalnym przyrządem, który ma jakieś tam swoje jednostki. Spróbuję tak jak mówisz Roman, poblokuję osobno zaciski i zobaczę. Spróbuję też zaślepić wyjścia bezpośrednio z pompy i sprawdzę wtedy pedał.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 9:04, 26 Kwi 2015 |
|
|
gun
Podawacz kluczy
Dołączył: 11 Paź 2014
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
a auto z abs nie odpowietrza się od najdalszego do pompy?
wszędzie tak pisza na netach
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 15:26, 19 Cze 2015 |
|
|
|