Autor |
Wiadomość |
ArkadiuszB
Starszy młotkowy

Dołączył: 22 Cze 2010
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
Ustawienie pompy paliwa |
|
Witam
Mam Panowie pytanie:
Czy źle ustawiona pompa paliwa może spowodować uszkodzenie silnika lub innych elementów ?
Czy tylko po prostu auto nie odpali ?
Pytam się bo według cech, na kołach i pompie nie da rady odpalić auta jak są na "właściwych" pozycjach.
U mnie jak mam ceche na skrzyni ustawioną to wałek rozrządu jest na odpowiednim miejscu ale koło od pompy jest przesunięte o jakieś 1/4 obrotu (od cechy naniesionej fabrycznie) - chyba, że to koło też można przestawiać, ale wydaje mi się, że nie bo reguluje się kołem z wałka rozrządu.
Jak próbowałem ustawić w/g cech to nie dało rady odpalić auta.
Czy kąt 38 st. jest prawidłowym kątem dla LT 35 99 rok, 2.5 TDI, AHD (102km) ?
Bo jakoś strasznie ciężko odpala z rana wręcz prawie akumulator siada i jest pełno białego dymu
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 0:25, 18 Paź 2011 |
|
 |
|
 |
rafaello1974
Spec

Dołączył: 28 Sty 2011
Posty: 463
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: U.K
|
|
|
|
witam a powiedz mi czy ty rozbierales ta pompe sam........poniewaz mogles ja zle poskladac i poprostu zamknales paliwo ,,,,,,,,
i po pierwsze jakie to auto i rok a takze model silnika podaj
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 13:14, 18 Paź 2011 |
|
 |
Roman59
ADMIN

Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Początek wtrysku jest 0.55 mm napisz co robiłeś przy pompie i jak poszukasz to już było dokładnie opisywane na forum,ściągałeś sterownik?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 14:51, 18 Paź 2011 |
|
 |
ArkadiuszB
Starszy młotkowy

Dołączył: 22 Cze 2010
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Auto: LT 35 99 rok, 2.5 TDI, 102 konie (AHD).
Przy pompie nic nie robiłem (nie rozkręcałem), sterownika nie dotykałem.
Wyszło to przy wymianie rozrządu.
zaznaczyłem sobie pisakiem ułożenie koła (tak orientacyjnie dla siebie) i ku mojemu zdziwieniu jak na końcu wszystko poustawiałem według cech na skrzyni, rozrządzie to okazało się, że cecha na pompie jest przestawiona (sprzed wymiany rozrządu) o 1/4 obrotu w inną stronę.
Ustawiłem pompe tak jak powinna być ale nie dało rady odpalić auta.
Oczywiście minimalnie lekko przestawiałem ją w lewo-prawo ale nie dało się odpalić auta i już.
Dopiero jak obróciłem ją tak jak była kiedyś (czyli o tą 1/4 obrotu) to dopiero odpaliło auto.
Po podłączeniu VAGa w TDI timming linia (w sumie kropka) jest na samym początku wykresu pomiędzy dwiema skrajnymi liniami. ale nie rysuje linii jest jedynie sama kropka na samym początku.
Taki wykres jest ok ? Czy może jest to spowodowane tym, że to koło jest o 1/4 obrotu przekręcone ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 19:23, 18 Paź 2011 |
|
 |
Roman59
ADMIN

Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Ale trzeba było ustawić do znaków koło zamachowe i pompę wtryskową i pompę możesz zablokować wykręcając tę śrubę koło koła pompy i wyciągasz podkładkę i dokręcasz i pompę masz zablokowaną.Wymieniasz paski zostało ci odblokować pompę i robisz tylko korektę do początku wtrysku jak coś nie tak.
Nie słychać stuków w okolicy głowicy?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Roman59 dnia Wto 19:53, 18 Paź 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Wto 19:51, 18 Paź 2011 |
|
 |
ArkadiuszB
Starszy młotkowy

Dołączył: 22 Cze 2010
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
No właśnie problem polega na tym, że jak ustawię koło zamachowe to pompa jest przesunięta o 1/4 obrotu od miejsca w którym powinna być.
Nie słychać stuków ale wiem o co chodzi bo jak kiedyś była pompa za słabo dokręcona to się przestawiła i auto nie miało siły i stukało.
Tutaj nie ma tego stukania ale dlaczego ta pompa jest aż o tyle przestawiona ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 19:58, 18 Paź 2011 |
|
 |
Roman59
ADMIN

Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Sprawdź jeszcze ustawienie rozrządu masz fotosy coś nie tak;
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 21:10, 18 Paź 2011 |
|
 |
ArkadiuszB
Starszy młotkowy

Dołączył: 22 Cze 2010
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
No i właśnie jeżeli ustawię tak jak jest na pierwszym foto to auto za groma nie odpali.
Muszę pompe obrócić o 1/4 obrotu wtedy można odpalić i skorygować kąt.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 21:44, 18 Paź 2011 |
|
 |
Roman59
ADMIN

Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
A przed wymianą chodził? na tych ustawieniach?pierwszy cylinder na sprężaniu? z tego wynika że pompa nie podaje na dany cylinder aż musisz przestawić.Ustaw to jeszcze raz tylko upewnij się że jest pierwszy na sprężaniu i będzie ok.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 22:02, 18 Paź 2011 |
|
 |
Doktor
FACHMAN

Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Może ktoś przed Tobą rozkrecał pompe i wyszło jak wyszło. Jeśli wszystko jest ok to ja bym to tak zostawił.... Tyle że ten wykres mnie martwi....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 22:22, 18 Paź 2011 |
|
 |
Roman59
ADMIN

Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Ale w pompie nic tyle nie przestawi chyba że nie ma klina ale to nie możliwe to przestawienie na pompie daje już paliwo na inny cylinder,źle ustawiony.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 22:30, 18 Paź 2011 |
|
 |
Doktor
FACHMAN

Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
w sumie racja.... czyli zostaje opcja ze złym ustawieniem, albo ze złym odczytaniem znaków.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 23:21, 18 Paź 2011 |
|
 |
ArkadiuszB
Starszy młotkowy

Dołączył: 22 Cze 2010
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Jest taka możliwość (no bo tak wychodzi z obecnego ustawienia pompy), że zamiast na pierwszy cylinder podaje na inny ?
Czyli wszystko ma przesunięcie o jeden, a i tak dalej silnik pracuje z tym, że jest problem z odpalaniem i dlatego na wykresie zamiast rysować linię jest kropka ?
Czy to nie jest możliwe i silnik by nie pracował ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 22:12, 19 Paź 2011 |
|
 |
Roman59
ADMIN

Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Upewnij się że jest na sprężaniu pierwszy cylinder krzywki wałka pierwszego cylindra w górze i ustaw to jeszcze raz od początku i będzie chodził.
Napisz coś czy ustawiłeś czy dalej nic.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Roman59 dnia Nie 13:21, 23 Paź 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Czw 9:17, 20 Paź 2011 |
|
 |
|