Autor |
Wiadomość |
dawidostep
Fachura
Dołączył: 22 Paź 2011
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 3/3
Płeć:
|
|
volvo s40 słabe ładowanie |
|
miesiąc temu spr napięcie miernikiem i bez obciążenia mialem 14,5V a zpełnym obiążeniem 14,4V
a spr dzisiaj i mnie zdziwiło i to bardzo
bez obciążenia 13,9 - 14,0V max przedtem bylo 14,5V-14,55V
a jak wlaczylem klime, dmuchawe na maxa, św długie, przeciwmgielne, ogrzewanie szyb i lusterek to tylko 12,45-12,5V a bylo 14,4V
na samej klimie i dmuchawie 13,60-13,75 a powinno byc kolo 14,5V
kontrolka od ladowania nie świeci sie
skąd takie spadki? alternator do wymiany?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez dawidostep dnia Czw 11:52, 04 Paź 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Czw 9:58, 04 Paź 2012 |
|
|
|
|
heniek53
Spec
Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 484
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: PODKARPACKIE Płeć:
|
|
|
|
Dokładnie tak zrób Będzie ok
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 19:50, 04 Paź 2012 |
|
|
luki2905
Starszy młotkowy
Dołączył: 28 Wrz 2012
Posty: 114
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
Na Twoim miejscu sprawdziłbym najpierw akumulator.
Patrzyłeś ile na wyjściu z alternatora jest przy pełnym obciążeniu?
Robi się coraz zimniej i może aku już nie daje rady.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez luki2905 dnia Pią 8:10, 05 Paź 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Pią 8:06, 05 Paź 2012 |
|
|
dawidostep
Fachura
Dołączył: 22 Paź 2011
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 3/3
Płeć:
|
|
|
|
a gdzie mam podlaczyc miernik na alternatorze?
spr jeszcze dzisiaj i przed odpaleniem mam 12,3V jak odpalilem bylo 14,45V czyli ok bez obciążenia, odpalilem mijania 14,3V czyli ok, a jak dalem jeszcze dlugie, ogrzewanie szyb lusterek, przeciwmgielne, klime i dmuchawe na maxa to spadlo do 12,4V i zauwazylem ze jak wiatrak od klimy chodzi to 12,4 a jak sie wylacza to odrazu wzrasta do 13,2V i znów sie wlaczy to spada do 12,4 czyli co?
aha i jak po 5min pracy silnika znów wszystko powylaczalem to juz nie mialem 14,45 a tylko 14,2V a na mijaniach równe 14V
Czyli jak to interpretowac?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 9:56, 05 Paź 2012 |
|
|
soviet100
Moderator
Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Czechowice - Dziedzice Płeć:
|
|
|
|
Jedź na diagnostykę tam mają taki komputerek co sprawdza stan akumulatora zapłacisz 10zł i wiesz wszystko .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 10:35, 05 Paź 2012 |
|
|
luki2905
Starszy młotkowy
Dołączył: 28 Wrz 2012
Posty: 114
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
Zwykłym miernikiem nie sprawdzisz akumulatora.
Sprawdź jakie jest ładowanie na wyjściu z alternatora przy obciążeniu (złącze plusowe miernika do przewodu zasilającego z alternatora (najgrubszy) a minus z miernika do masy na silniku). Napisz co wyjdzie to może coś poradzimy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 11:08, 05 Paź 2012 |
|
|
dawidostep
Fachura
Dołączył: 22 Paź 2011
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 3/3
Płeć:
|
|
|
|
ale co wypiąc przewód + z alternatora? bo tam są wpięte przewody + i -
mam wypiąc + i podlaczyc miernik pod + a - do masy?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 12:48, 05 Paź 2012 |
|
|
luki2905
Starszy młotkowy
Dołączył: 28 Wrz 2012
Posty: 114
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
Czerwoną końcówkę miernika przykładasz do najgrubszego przewodu przy alternatorze.
Czarny przewód miernika przykładasz do masy silnika lub np. obudowy alternatora.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 14:00, 05 Paź 2012 |
|
|
dawidostep
Fachura
Dołączył: 22 Paź 2011
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 3/3
Płeć:
|
|
|
|
ale one są zaizolowane wiec nierozumiem jak ma to zadzialac
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 14:17, 05 Paź 2012 |
|
|
luki2905
Starszy młotkowy
Dołączył: 28 Wrz 2012
Posty: 114
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
Ale na alternatorze jest wyjście w postacie śruby z nakrętką (nakrętka 6 na klucz 13) wiec nie rozumiem w czym masz problem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 17:59, 05 Paź 2012 |
|
|
dawidostep
Fachura
Dołączył: 22 Paź 2011
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 3/3
Płeć:
|
|
|
|
ok w pn bede sie bawił tak narazie to ok jest? czy sie martwic np jak wyjezdzam w trase?
ta usterka jest groźna tak ze unieuruchomi mi auto?
czemu sie kontrolka akumulatora nie pali jak mam na klamach 12,4?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 18:01, 05 Paź 2012 |
|
|
luki2905
Starszy młotkowy
Dołączył: 28 Wrz 2012
Posty: 114
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
Jadąc w trasę nie używasz raczej (na raz) wszystkich możliwych urządzeń pobierających prąd (np. długie, ogrzewanie szyb, lusterek, przeciwmgielne, klimę, radio,) wiec pobór nie powinien być aż tak wysoki. Im mniej włączysz tym mniejszy pobór. Wiec staraj się ograniczyć do minimum przez weekend. W najgorszym wypadku staniesz kiedy rozładujesz aku.
Nie świeci się kontrolka, bo regulator napięcia odbiera sygnał, ze alternator działa poprawnie.
Podejrzewam, że kończy Ci się aku bądź jest problem z przewodem (alternator-rozrusznik-akumulator). Ale żeby cokolwiek stwierdzić musisz sprawdzić to ładowanie na wyjściu alternatora tak jak już pisałem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 18:20, 05 Paź 2012 |
|
|
heniek53
Spec
Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 484
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: PODKARPACKIE Płeć:
|
|
|
|
To właśnie jest przykład pomocy koledze. Wszyscy wiedzą o co chodzi a zainteresowany udaje że nie wie o co chodzi. Skończcie tą nie równą walkę. Nie chce pomocy to nie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 20:26, 05 Paź 2012 |
|
|
Kełysz
ADMIN
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 60 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bolesławiec Płeć:
|
|
|
|
Dziękuje Panowie powodzenia w innych tematach..
Pozdrawiam i życzę udanego Weekendu:)
JUŻ KIEDYŚ NAS MĘCZYŁES O TYM AKU...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 20:30, 05 Paź 2012 |
|
|
|