Autor |
Wiadomość |
tibu1
Nowicjusz
Dołączył: 21 Lut 2011
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
VW Golf V, 2.0 TDI, olej w wodzie |
|
Witam mam ogromny problem z tym silnikiem.
A mianowicie, do wody przedostaje się olej.
Przypuszczenia poszły pierw w kierunku chłodnicy oleju ale okazała się sprawna, dalej myśląc-> pęknięta głowica co jest częstym przypadkiem w 2.0 TDI w dodatku o kodzie silnika BKD. Po zdjęciu głowicy i sprawdzeniu szczelności okazała się sprawna. Co dalej?
-mogłaby być to wina uszczelki pod głowicą?
-peknięty blok?
Jak myslicie? jakieś sugestie ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 13:10, 21 Lut 2011 |
|
|
|
|
Kełysz
ADMIN
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 60 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bolesławiec Płeć:
|
|
|
|
uszczelka pod głowicą na 99%. chłodnica oleju napewno sprawna?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 14:07, 21 Lut 2011 |
|
|
tibu1
Nowicjusz
Dołączył: 21 Lut 2011
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
została sprawdzana osobiście, oraz przez firmę która zajmuje się ogólnie obrobką silników.
juz nie jedną chłodnice spr. więc trzeba im wierzyć nie ma rady.
Więc licze na to że po złozeniu wszystko bedzie tip top:)
Zastanawiałem się czy może by odrazu nie zastanowić się nad wyrzuceniem tej głowice? jest dobra ale jak długo jescze bedzie dobra. Auto ma przejechane 150tyś. to za niedgługi czas jeśli przepowiednie się sprawdzają to pęknie ta głowica i znów trzeba bedzie robić wszystko jeszcze raz...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 14:19, 21 Lut 2011 |
|
|
Kełysz
ADMIN
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 60 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bolesławiec Płeć:
|
|
|
|
Czemu ma Ci pęknąć? Jeżeli nie przegrzewa się silnik to nie ma prawa pęknąć.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 14:23, 21 Lut 2011 |
|
|
tibu1
Nowicjusz
Dołączył: 21 Lut 2011
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
duzo czytałem na temat tych silników i VW przewiduje że jest to część wymienna i ma wytrzymać około 200tys km. Szperałem po internecie i wielu osobom pekały w toledach II, golfach V, turanach, tuaregach, octawiach II, passatach itd. z lat 2003-2005
w 2006r vw poprawił ten problem.
Powstają mikropeknięcia i są problemy z ciśnieniem oleju, zapalaniem, woda <-> olej.
Już 2 takie głowice zostały u mnie wymienione. Koszty spore ale cóż zrobić. A głowice do tych silników są ogólnie dostepne np. w IC leżą na pułce (nowe) i są dostępne od ręki. Dawniej był problem bo tlko serwis posiadał koszt 6tyś. teraz te ceny wachają sie od 2500zl za nie uzbrojoną do 3500zl za uzbrojoną
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 14:37, 21 Lut 2011 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Najmniejsze koszty są zdjąć głowicę i dać do sprawdzenia i sprawdzą na gorąco bo tu ciśnienie oleju idzie do układu chłodzenia a nie kompresja do układu chłodzenia.A gdybać że tak głowice pękają to nie ma co bo robią po 300 000 i jest ok a nie raz się trafi.
Z tym kodem BKD to jest silnik 2.0 SDI a nie TDI
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Roman59 dnia Pon 16:03, 21 Lut 2011, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Pon 15:50, 21 Lut 2011 |
|
|
tibu1
Nowicjusz
Dołączył: 21 Lut 2011
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
głowica spr, wszystko bedzie montowane na dniach.
tez gdzieś czytałem że to SDI, Czemu wszedzie gdzie patrze jest TDI, czym się różni SDI od TDI
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 16:43, 21 Lut 2011 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Tu masz skróty;
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 17:17, 21 Lut 2011 |
|
|
tibu1
Nowicjusz
Dołączył: 21 Lut 2011
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
SDI - wolnossący silnik wysokoprężny z wtryskiem bezpośrednim
TDI - wysokoprężny, turbodoładowany silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa (Grupa VW)
BKD też ma turbine więc to TDI nie jest wolnossący
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 17:24, 21 Lut 2011 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Tak bo jest silnik BDK i BKD stąd pomyłka.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 17:30, 21 Lut 2011 |
|
|
|