Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
VW passat B3 1.9tdi

 
Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
VW passat B3 1.9tdi
Autor Wiadomość
janusz740
Podawacz kluczy
Podawacz kluczy



Dołączył: 09 Maj 2011
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: WARA
Płeć: Mężczyzna

Post VW passat B3 1.9tdi
mam wielki kłopot zerwało mi klina na kole rozrządu .wymieniłem je ale z przykrością stwierdzam że silnik nie odpala.mam zatem pytanie CZEGO MOGĘ SIĘ SPODZIEWAĆ? rozrusznik kręci bez problemów żadnych stuków ,trzasków itp...


Post został pochwalony 0 razy
Pon 23:40, 09 Maj 2011 Zobacz profil autora
Gearbox Service
Nowicjusz
Nowicjusz



Dołączył: 09 Maj 2011
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Płock
Płeć: Mężczyzna

Post
kolego całkiem zerwało czy tylko wybiło?


Post został pochwalony 0 razy
Wto 0:19, 10 Maj 2011 Zobacz profil autora
janusz740
Podawacz kluczy
Podawacz kluczy



Dołączył: 09 Maj 2011
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: WARA
Płeć: Mężczyzna

Post
wał korbowy się obracał a wszystkie pasy pozostawały w spoczynku


Post został pochwalony 0 razy
Wto 0:34, 10 Maj 2011 Zobacz profil autora
Gearbox Service
Nowicjusz
Nowicjusz



Dołączył: 09 Maj 2011
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Płock
Płeć: Mężczyzna

Post
to klina na kółku wałka rozrządu zerwało?


Post został pochwalony 0 razy
Wto 0:36, 10 Maj 2011 Zobacz profil autora
janusz740
Podawacz kluczy
Podawacz kluczy



Dołączył: 09 Maj 2011
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: WARA
Płeć: Mężczyzna

Post
na wale głównym(korbowym)


Post został pochwalony 0 razy
Wto 0:37, 10 Maj 2011 Zobacz profil autora
Gearbox Service
Nowicjusz
Nowicjusz



Dołączył: 09 Maj 2011
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Płock
Płeć: Mężczyzna

Post
aha rozumie.
kolego zdejmij pokrywkę zaworów i zobacz czy szklanki pod wałkiem rozrządu nie są powciskane (tzn czy nie są niżej niż powinny,oczywiście nie mówię o tych na które akurat w tym momęcie naciska wałek rozrządu) Bo na pewno pogięło zawory,kwestia tylko ile sztuk. Rozumiesz o co mi chodzi z tymi szklankami?


Post został pochwalony 0 razy
Wto 0:42, 10 Maj 2011 Zobacz profil autora
janusz740
Podawacz kluczy
Podawacz kluczy



Dołączył: 09 Maj 2011
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: WARA
Płeć: Mężczyzna

Post
już to sprawdziłem i szklanki pracują jakby normalnie tzn nie widzę rużnicy z pracą przed zdażeniem chyba że uszodziło szklanki ale nie wiem jak to sprawdzić i jak sprawdzić tłoki czy nie popękały czy jedyny sposób to ściąganie głowicy?


Post został pochwalony 0 razy
Wto 0:47, 10 Maj 2011 Zobacz profil autora
Gearbox Service
Nowicjusz
Nowicjusz



Dołączył: 09 Maj 2011
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Płock
Płeć: Mężczyzna

Post
kolego a rozrząd dobrze złożony?
ze sprawdzeniem tych zaworów to proste - jak krzywka wałka na poszczególnych zaworach będzie w górze to spróbuj włożyć szczelinomierz tak jak byś luz zaworowy mierzył. Albo sprawdź ciśnienie na cylindrach.


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez Gearbox Service dnia Wto 0:51, 10 Maj 2011, w całości zmieniany 1 raz
Wto 0:48, 10 Maj 2011 Zobacz profil autora
janusz740
Podawacz kluczy
Podawacz kluczy



Dołączył: 09 Maj 2011
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: WARA
Płeć: Mężczyzna

Post
wałek rozrządu na blokadzie pompa wtryskowa na blokadzie wał korbowy na znaku kąt wyprzedzenia wtrysku pierwszy znak na kolw zamachowym chyba że coś pominąłem


Post został pochwalony 0 razy
Wto 0:54, 10 Maj 2011 Zobacz profil autora
Gearbox Service
Nowicjusz
Nowicjusz



Dołączył: 09 Maj 2011
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Płock
Płeć: Mężczyzna

Post
kolego a wałek rozrządu nie pęknięty?
Zostaje dla pewności sprawdzić ciśnienie na cylindrach.


Post został pochwalony 1 raz
Wto 0:58, 10 Maj 2011 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Przecież na wałku rozrządu nie ma klina przy 1.9TDI jest ale przy 1.9TDI PD to jest na pompo wtryskach jest piasta i do piast ki jest dokręcane koło rozrządu trzema śrubkami i na wale też nie ma klina koło jest dokręcane do czoła wału,i jest dwa rodzaje kuł do zabezpieczenia przed obrotem na wale.I tam prawdopodobnie poluzowała śruba i koło puściło.A teraz końcówka wału do regeneracji.Ale to były wcześniejsze objawy gibanie się koła i trudności z odpaleniem.


Post został pochwalony 0 razy
Wto 8:26, 10 Maj 2011 Zobacz profil autora
janusz740
Podawacz kluczy
Podawacz kluczy



Dołączył: 09 Maj 2011
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: WARA
Płeć: Mężczyzna

Post
z silnikiem nie było żadnych problemów rano zapalił do kopa popracował ok 1,5min i zgasł co do wału jest bez skazy założyłem nowe kółko a silnik jak nie gadał tak nie gada dlatego ponawiam pytanie co się mogło stać i jak to sprawdzić możliwie jak najmniej go rozbierając bo sądzę że to będzie jakaś bzdura albo silnik nadaje się do remontu ale zanim go rozbiorę to muszę się upewnić że jest to nieuniknione.Być może coś przeoczyłem tylko co?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez janusz740 dnia Wto 18:20, 10 Maj 2011, w całości zmieniany 1 raz
Wto 18:19, 10 Maj 2011 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Napisz które to koło założyłeś i co z tym klinem i czy dobrze poustawiałeś co do znaków i blokad jest na forum wymiana paska i dojdziesz z ustawieniem tylko jest po Angielsku ale wystarczy Google > tłumacz > i stronę wklejasz i masz na Polski,cholernie proste.
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Wto 18:42, 10 Maj 2011 Zobacz profil autora
janusz740
Podawacz kluczy
Podawacz kluczy



Dołączył: 09 Maj 2011
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: WARA
Płeć: Mężczyzna

Post
Dziękuję Panu "Gearbox Service" bo zwrócił moją uwagę na pewien szczegół ponieważ aby zmierzyć ciśnienie w cylindrach należy odkręcić przewody od wtryskiwaczy a gdy to zrobiłem okazało się że w przewodach nie ma paliwa tak więc usterka się ujawniła uszkodzony był elektrozawór(dodatkowo) po wymianie silnik odpalił od kopa tak więc wielka naprawa mnie omineła


Post został pochwalony 0 razy
Śro 20:34, 11 Maj 2011 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
janusz740 napisał:
wał korbowy się obracał a wszystkie pasy pozostawały w spoczynku

U ciebie też jest jakiś silnik specyficzny że klina ścięło wał się kręcił i nie uszkodziło zaworów a przecież były niektóre otwarte.Uniknął byś tej pracy gdy byś tylko zerknął przy odpaleniu czy z rury idą jakieś spaliny czy nie


Post został pochwalony 0 razy
Czw 7:19, 12 Maj 2011 Zobacz profil autora
cynio
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 02 Mar 2010
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa - Northolt
Płeć: Mężczyzna

Post
No cóż jednemu z moich klientów w A6 z silnikiem AWX rozwaliło koło alternatora i pasek wciągnęło pod rozrząd który przeskoczył i oczywiście silnik zgasł, na szczęście na wolnych obrotach. Chłopak był rozsądny i po próbie zapalenia silnika usłyszał tylko "klik" i nie próbował go ciągnąć na lince lub innych cudów. Po złożeniu rozrządu okazało się, że miał fart, zawory ocalały i auto hula do dziś bez kłopotów. Czasami "cuda" się zdarzają, podobnie miałem w Vectrze B 1.8 16V, chłopakowi strzelił rozrząd a on myśląc, że mu paliwa zabrakło to się jeszcze dotoczył do stacji na rozruszniku i............ oczywiście jak trafił do mnie to od razu zwaliłem głowkę.......... niepotrzebnie jak się później okazało. Jak bym nie widział to bym chyba nie uwierzył Shocked
Sorki że troszkę nie na temat:)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez cynio dnia Czw 19:50, 12 Maj 2011, w całości zmieniany 1 raz
Czw 19:49, 12 Maj 2011 Zobacz profil autora
janusz740
Podawacz kluczy
Podawacz kluczy



Dołączył: 09 Maj 2011
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: WARA
Płeć: Mężczyzna

Post
już wyjaśniam w czym rzecz jak się zapwene orjentujecie jest coś takiego jak "chydrauliczne szklanki popychaczy" jest to taki specyfik który powoduje że w chwili gdy wałek rozrządu przestaje się obracać zamykają się wszystkie zawory dlatego też w tym przypadku wał się obracał i nie spotkał się tłok z zaworem jednym słowem miałem farta....


Post został pochwalony 0 razy
Czw 22:21, 12 Maj 2011 Zobacz profil autora
cynio
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 02 Mar 2010
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa - Northolt
Płeć: Mężczyzna

Post
Kolego. Hydrauliczne popychacze służą do kasowania luzów pomiędzy popychaczem a wałkiem i uwierz mi nie puszczą ciśnienia w momencie uderzenia tłoka w zawór. A poza tym w każdej pozycji wałka któryś z zaworów jest wysunięty z głowicy. Ale w jednym masz rację.... miałeś fart


Post został pochwalony 0 razy
Czw 23:02, 12 Maj 2011 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
janusz740 napisał:
już wyjaśniam w czym rzecz jak się zapwene orjentujecie jest coś takiego jak "chydrauliczne szklanki popychaczy" jest to taki specyfik który powoduje że w chwili gdy wałek rozrządu przestaje się obracać zamykają się wszystkie zawory dlatego też w tym przypadku wał się obracał i nie spotkał się tłok z zaworem jednym słowem miałem farta....

Musisz opatentować te twoje popychacze bo ja o takich nie słyszałem,to są twoje nowinki techniczne???? i nie pisz takich bzdur bo się będziesz potem wstydził.W niektórych przypadkach nie szlifuje się nawet zaworów żeby nie przekroczyć tej granicy działania popychacza hydraulicznego a ty mówisz o chowaniu się zaworu.


Post został pochwalony 0 razy
Pią 7:21, 13 Maj 2011 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin