Autor |
Wiadomość |
erniiiiiii
Starszy podawacz kluczy
Dołączył: 01 Lip 2011
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
vw passat b5 1,6 Zawieszenie się obrotów, wolna r. na gaz |
|
Zawsze jak odpalam auto to mimo ze NIE naciskam na gaz to auto samo wchodzi na 1500-2000 i po połowie sekundy spada do 1100-1200 na zimnym i do 750 na ciepłym silniku. To normalne?
Zauwazyłem ze raz na 10, 20 przypadków po wysprzęgleniu obroty nie spadają do 750 tylko wieszają sie na 1100-1500 i po ruszeniu, zatrzymaniu spadają do 750 raz jest ok raz nie, co jest?
Do tego pedał gazu troszke cięzko chodzi, linka do wymiany? smarowania? zauważyłem tez ze silnik reaguje z lekkim opóźnieniem na wciśnięcie prze zemnie pedału gazu tz reaguje po sekundzie i wkręca sie troszke wolniej niz bym oczekiwał.
Zauważyłem także tz 1 raz mi się tak stało jak odpaliłem silnik to chodził na zimnym jak traktor przez pierwsze pare minut i tak szybciutko cykał, klekotał ruszyłem przejechałem do 2km, pare minut minęło i później było ok. I juz się tak nigdy nie stało. Co to było?
Jestem dosyć świeżym kierowcą chciałem się jeszcze Was zapytać, przy ilu obrotach wrzucać wyższy bieg i od ilu do ilu obrotów jezdzić zeby jezdzić ekonomicznie i bez szkody dla silnika? Wyższy wrzucać przy 2200-2500 i moge jechać na 5 biegu juz od 50? 60? 70? Przy 70km/h na 5 biegu mam jakies 1700 obrotów a przy 50km/h jakies 1500 obrotów, na 4 biegu przy 70km/h mam jakies 2200 obrotów.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez erniiiiiii dnia Pon 16:16, 04 Lip 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Pon 16:13, 04 Lip 2011 |
|
|
|
|
Tarantula
Specjalista
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Belgia/Małopolska KLI Płeć:
|
|
|
|
Mam prosbe; Zadawaj te pytania w jednym i tym samym temacie,poniewaz na forum robi sie lekkie zamieszanie przez to
Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 16:32, 04 Lip 2011 |
|
|
erniiiiiii
Starszy podawacz kluczy
Dołączył: 01 Lip 2011
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
ok bardziej by mi to odpowiadało ale w którym temacie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 16:39, 04 Lip 2011 |
|
|
Tarantula
Specjalista
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Belgia/Małopolska KLI Płeć:
|
|
|
|
Wybierz jeden i pisz w nim juz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 17:00, 04 Lip 2011 |
|
|
erniiiiiii
Starszy podawacz kluczy
Dołączył: 01 Lip 2011
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
Wto 10:27, 05 Lip 2011 |
|
|
erniiiiiii
Starszy podawacz kluczy
Dołączył: 01 Lip 2011
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
tamten zablokowany to pisze tutaj
prosze o szybką odpowiedź
mam teraz dylemat czy kupic filtr oleju + powietrza marki filtron a byly zamontowane filtron i bylo ok czy dopłacic 25zł i wziąść oleju+powietrza marki mann
na forach czytam ze ludzie mieli f oleju filtron i zatarli silnik bo im sie swiecila kontrolka braku cisnienia TYLKO na filtronie po zmianie bylo ok?!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 15:17, 07 Lip 2011 |
|
|
mario23
Super Spec
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląskie Cz-wa Płeć:
|
|
|
|
Jak tak pisali to dołóż 25zł i bedziesz miał spokojną głowę. Sam miałem parę problemów z filtronem ale nigdy zatartego silnika przez ten filtr nie widziałem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 16:14, 07 Lip 2011 |
|
|
erniiiiiii
Starszy podawacz kluczy
Dołączył: 01 Lip 2011
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
1/ ok a MANN to najlepsze filtry są? lepsze od oryginalnych? bo jak mówilem o 25pln wiecej moge kupic MANN f powietrza i oleju zamiast FILTRONA a zalozone mialem FILTRONY i to wszystkie jakie tylko możliwe
2/ a jakie te problemy miales z filtronem? pisali ze jak mieli f oleju filtron to kontrolka braku cisnienia oleju nie gasla odrazu po odpaleniu tylko po jednej do kilku sekund co to oznacza?
3/ jak instalacja lpg byla kalibrowana na nowym filtronie to jak zaloze manna to nie trzeba bedzie kalibrowac lpg? poczuje różnice? ze mam manna
4/ jeszcze chcialem kupic plyn hamulcowy i jechac z nim do mechanika na wymiane pytam sie jaki to ma byc i ile? wystarczy 1l jak w danych pisez ze 1l czy trzeba kupic wiecej, jakie sa orientancyjne ceny wymiany i odpowietrzenia hamulców i ile wg Ciebie im to zajmie, rozumiem ze trzeba 4 koła zdejmować
dzieks
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez erniiiiiii dnia Czw 17:54, 07 Lip 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Czw 17:53, 07 Lip 2011 |
|
|
heniek53
Spec
Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 484
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: PODKARPACKIE Płeć:
|
|
|
|
Kolego jedz do mechanika i dowiesz się ile co kosztuje. W każdym regionie kraju ceny są inne. A poza tym takie pytania już były i wystarczy poszukać na forum odpowiedzi na Twoje pytania. Nie zaśmiecaj forum. Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 18:06, 07 Lip 2011 |
|
|
student
FACHMAN
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1187
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
O matko jakie rozterki masz... Mam chwilę więc Ci opiszę mniej więcej co i jak:
To że auto zimne po zapaleniu ma wyższe obroty jest normalne, nie zawsze tak będzie bo nie zawsze jest tak samo zimne, raz jest ciepła noc, raz stoi dłużej/krócej. Nie przejmuj się tym.
Bieg wyższy wkładasz wtedy gdy nie powoduje to zamulenia, tzn jak wsadzisz trójkę po dwójce i auto nie ma siły jechać znaczy się że zrobiłeś to za wcześnie, jak wsadzisz trójkę po dwójce a auto ma zamknięty obrotomierz znaczy że zrobiłeś to za późno. Wiadomo że chcesz oszczędzać silnik i paliwo więc musisz wyczuć auto tak żeby nie przeciągać na biegach by nie mieć za dużych obrotów ale żeby silnik nie musiał się wysilać żeby jechać. Wazne jest żeby silnika nie zamulać, od czasu do czasu wyjedź na trasę i depnij mu porządnie co by przepalić rurkę jak to się mówi.
Filtry filtrona są w miarę badziewne, ale najwazniejsze w filtrach jest to żeby je zmieniać!!! Najlepsze filtry to Kneht, Bosch, Mann Hengst itp, nie kosztują wiele więcej a ich jakość jest wyższa. Nie oznacza to że jak założysz filtrona czy sędziszowa to CI się coś stanie. Wazne jest żeby je zmieniać na czas.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 19:25, 07 Lip 2011 |
|
|
Tarantula
Specjalista
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Belgia/Małopolska KLI Płeć:
|
|
|
|
I to bedzie tyle w tym temacie... To forum dla mechanikow samochodowych,a nie osob ktore chca sobie auto naprawic jak najmniejszym kosztem i zadaja glupie pytania na forum.
Sorry,pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 19:32, 07 Lip 2011 |
|
|
|