Autor |
Wiadomość |
Roman59
ADMIN

Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Kto ci tak naopowiadał przecież każdy pompowtrysk jest niezależny wobec drugiego sama nazwa mówi pompowtrysk sam sobie spręża paliwo przychodzi impuls z komputera na któryś cylinder podnosi iglicę i jest wtrysk i tak jest na każdym cylindrze nie ma pompy wtryskowej i nie ma pompy wysokiego ciśnienia jak jest w innych silnikach tu jest pompowtrysk sztuk cztery na każdy cylinder.Ściąg pokrywę i do każdego pompowtrysku lecą osobne przewody.Tu masz podgląd że serwisówki pokaż tym mądrym będziecie dyskutować;http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fc0fe7fcc95aa4c8.html
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 16:25, 15 Paź 2010 |
|
 |
|
 |
robertom
Starszy podawacz kluczy

Dołączył: 14 Paź 2010
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
niestety dzis mechanika nie dalo sie sciagnac bedzie jutro wiec bede na biezaco ,,zdawal relacje,,z walki z passatem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 16:33, 15 Paź 2010 |
|
 |
Roman59
ADMIN

Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Może immobilizer ci zablokował,nie odpalaj na słabym akumulatorze.Kup Plaka i spróbuj na nim odpalić czy silnik chociaż chodzi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 16:49, 15 Paź 2010 |
|
 |
robertom
Starszy podawacz kluczy

Dołączył: 14 Paź 2010
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
No tak ale immobilizer spowodowal by e auto zgaslo by podczas jazdy?Na plaku probowano go juz odpalac i klapa,coz jutro podjedzie pan ,,specjalista,,zobaczymy co powie jak tylko bede mial te kody podam je tutaj
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 16:55, 15 Paź 2010 |
|
 |
Roman59
ADMIN

Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
No ale na plaku powinien chodzić nawet przez chwilę dopóki będziesz mu psikał do kolektora ssącego tylko z odpowiednie odległości.Sprawdź jeszcze tę pompę w zbiorniku.I jaki jest ten kod silnika.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Roman59 dnia Pią 17:06, 15 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Pią 17:05, 15 Paź 2010 |
|
 |
robertom
Starszy podawacz kluczy

Dołączył: 14 Paź 2010
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Nie bardzo wiem znam sposob by sprawdzic te pompke w zbiorniu,powiedzmy ze ja wykrece ale jak ja zdiagnzowac?
Kod silnika-mysle ze chyba o ten chodzi:
BKP 083 670
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 18:05, 15 Paź 2010 |
|
 |
Roman59
ADMIN

Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Ale jak nie chce zapalić na plaku to niech sprawdzą rozrząd bo to na dwóch wałkach może gdzie przeskoczył? Posprawdzaj bezpieczniki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 18:25, 15 Paź 2010 |
|
 |
robertom
Starszy podawacz kluczy

Dołączył: 14 Paź 2010
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
bEZPIECZNIKI....MYSLISZ ZE TO MOZE BYC AZ TAKI BLACHY PROBLE?mOWISZ O BEZPIECZNIKACH TYCH PO BOKACH DESKI RODZIELCZEJ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 18:30, 15 Paź 2010 |
|
 |
Roman59
ADMIN

Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Bezpiecznik do pompy i jest jeszcze przekaźnik bo pompa paliwa pracuje poprzez przekaźnik.Ale sprawdź czy jest w zbiorniku,nie mam schematu instalacji do tego typu silnika.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 18:38, 15 Paź 2010 |
|
 |
robertom
Starszy podawacz kluczy

Dołączył: 14 Paź 2010
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Wszystkie przed chwila sprawdzilem wiec ta kwestia odpada.Jak wczesniej wspomniales podstawa to odczytac te kody i dalej bedzie moze latwiej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 18:49, 15 Paź 2010 |
|
 |
robertom
Starszy podawacz kluczy

Dołączył: 14 Paź 2010
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
szkoda ze nie masz tego schematu,bezpiecznik pompy paliwa postaram sie dzis sprawdzic pozostale tzn w desce rozdzielczej,oraz w przedziale silnika so ok
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 18:55, 15 Paź 2010 |
|
 |
robertom
Starszy podawacz kluczy

Dołączył: 14 Paź 2010
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Roman59 bardzo prosze cie o pomoc z moim autem a jakos postarams ie odwdzieczyc...moze bylbys zainteresowany jakimis czesciami moze autami z wielkiej brytanii sluze pomoca
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 18:57, 15 Paź 2010 |
|
 |
robertom
Starszy podawacz kluczy

Dołączył: 14 Paź 2010
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
EDIT by kelysz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 18:59, 15 Paź 2010 |
|
 |
rawracer
Fachura

Dołączył: 15 Maj 2010
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce Płeć:
|
|
|
|
robertom tak zapytam tomtom moze jakis albo moze to woglole na pw powinienem zapytac o takie cos??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 19:38, 15 Paź 2010 |
|
 |
robertom
Starszy podawacz kluczy

Dołączył: 14 Paź 2010
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Jeszce pytanie jaki interfejs do takiego passata tzn ktora wersja vag com i jaki kabel jest potrzebny aby samemu popatzrec w te bledy?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 19:46, 15 Paź 2010 |
|
 |
robertom
Starszy podawacz kluczy

Dołączył: 14 Paź 2010
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
na pw takie rzeczy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 19:48, 15 Paź 2010 |
|
 |
Roman59
ADMIN

Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
 |  | http://yfrog.com/jw15102010015j
pod linkiem jest zdjecie tej nalepki z obudowy rozrzadu o ktorej mowiles |
To jest właśnie kod silnika BKP ale nie mam schematu elektrycznego do niego.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 20:46, 15 Paź 2010 |
|
 |
Doktor
FACHMAN

Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Niestety mimo całego szacunku do Romana nie moge sie z Nim zgodzić. w tym silniku jest taki motyw, że jak padnie jeden pompowtryskiwacz to silnik nie odpali. Jest taki badziew bo Ecu nie chce zeby filtr czastek stałych zasyfił sie niespalonym paliwem. Mysle ze mozna to w całkiem prosty sposób sprawdzić. Ja bym zrobił tak:
1. Bierzesz jakiś ogarniety miernik, taki ktory moze zmierzyc oporność. I sprawdz jak sie ma opór na pinach wychodzacych z pompowtrysków. Ewentualnie sprawdz czy nie ma gdzieś zwarcia do masy.
2. Niestety nie wiem jakie wartosci oporu byłyby optymalne ale jesli na któryms bedzie odbiegał od pozostałych to juz wiesz ktory nawala.
3. i jak wiesz który to nawala to odłącz od niego wtyczke, poskładaj na szybko reszte i spróbuj odpalić z odłaczonym pompowtryskiem.
Sukcesu nie gwarantuje ale mysle ze warto to sprawdzić.
Niestety VW nie popisał sie tym silnikiem. To juz nie jest stare dobre i niezniszczalne 1.9TDI.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 22:35, 15 Paź 2010 |
|
 |
Roman59
ADMIN

Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Pompowtrysk nie ma czujnika że się uszkodził a jednostka sterująca(elektromagnes) która jest na pompowtrysku ona tylko podnosi w odpowiednim miejscu zawór i paliwo jest wstrzykiwane do cylindra.A dopiero filtr cząsteczek stałych może zablokować ale najpierw daje sygnał że jest częściowo załadowany i trzeba go wypalić.Ale on w czasie jazdy sam się wypala przy dłuższej jeździe nawet nie wiesz w kiedy tylko trochę puści białego dymu.
Pompowtryskiwacz to;
1.Pompa wytwarzająca ciśnienie
2.Wtryskiwacz
3.Jednostka sterująca (elektromagnes)
Co tu ma zablokować EKU
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 9:47, 16 Paź 2010 |
|
 |
Doktor
FACHMAN

Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Zgadzam sie prawie we wszystkim. Wiem jak to działa. Ale pompowtrysk jest przeciez podpiety do Ecu i dochodzi do niego jakies napiecie. Bez tego działac nie bedzie. Jesli cos z nim nie tak, spada opór i mozna to zmierzyć.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 12:13, 16 Paź 2010 |
|
 |
Kełysz
ADMIN

Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 60 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bolesławiec Płeć:
|
|
|
|
Kolego silnik musi odpalić na plaku... Nie ma takiej możliwości zeby nie odpalił potrzebujesz 2 osoby jedna pryska a druga pali jak zapali gaz w deche i czytasz błędy... Pompe paliwa w baku sprwdzisz w prosty sposób w bagażniku masz otwór sćiągnij osłone i włącz zapłon i powinnienes usłyszeć buczenie pompki. Następnie Pan Roman ma racje do tego ze kazdy pompowtryskiwacz ma osobne okablowanie i kazdym z osobna steruje ECU wiem ze w 1.9 TDi, PD auto zacznie szarpać, kuleć jezeli padnie pompowtrysk w 2.0 nie mam pojęcia;/ Jak napisał Doktor sprawdz omomierzem wartości oporu pompowtryskiwacza. W autodacie nie jest napisane jak zaprogramować IMO a więc pozostaje sprawdzenie zgodności przez VAG'a. A co do Interfejsu masz nowy samochód więc może być kosztowny taki sprzęt (400zł min) ale zawsze się przyda;)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 12:35, 16 Paź 2010 |
|
 |
Doktor
FACHMAN

Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Mozesz spróbowac tez odpinac po jednym pompowtrysku. Masz tylko 4 mozliwosci. odpinasz pierwszy i próbujesz odpalic. Czyli bez pierwszego, potem bez drugiego, bez trzeciego i bez czwartego. Jesli odpali bez tego który jest odpiety to znaczy ze on padł. To chyba najprostszy sposób. Potrzebujesz 2 osoby, jedna trzyma i dociska pokrywe, a druga odpala, zeby tego nieprzykrecać za kazym razem:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 12:48, 16 Paź 2010 |
|
 |
robertom
Starszy podawacz kluczy

Dołączył: 14 Paź 2010
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
powiedzcie mip rosze tak na predce jak wypiac te kable ktore to sa przewody?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 15:31, 18 Paź 2010 |
|
 |
robertom
Starszy podawacz kluczy

Dołączył: 14 Paź 2010
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
ok panowie przyjechal nastepny specjalista z vagiem sciagnietym z torrentow i chinskim kablem,niemal go spoliczkowalem i pojechal,sam sie wziolem do roboty ,dzieki waszej pomocy zrobilem tak iz pokoleii poodpinalem te kable od wtryskow i jak mozna bylo sie latwo domyslec padl 3eci wtrysk bo autko po odpieciu przewodu od wlasie tego se elementu ozyl.
Teraz mam cholernie wazna prosbe by ktos krok po kroku w przystepny sposob powiedzial mi jak to dziadostwo wyjac i na jego miejsce wlozyc nowy wtrysk.Zaznaczam ze nie trobilem tego wczesniej ale umiem myslec technicznie i niejeden samochod naprawilem wiec bardzo prosze o pomoc bo auto stoii przed domem i niechce sie ruszyc.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 17:31, 18 Paź 2010 |
|
 |
Roman59
ADMIN

Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Wymontuj dźwigienki co napędzają pompowtryski ,odkręć klocka co dokręcony jest pompowtrysk i spróbuj wyciągnąć go,i wkładaj następnego.tylko uważaj po naleciało do cylindra oleju i ropy.tylko wtryska zakładaj o takim symbolu jaki był.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 19:21, 18 Paź 2010 |
|
 |
Kełysz
ADMIN

Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 60 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bolesławiec Płeć:
|
|
|
|
troche się namęczysz przy tym wyciąganiu wtrysku;P Ale jak ci pisałem na gg pryskaj go porządnie wd-40 i szarp go..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 19:26, 18 Paź 2010 |
|
 |
Roman59
ADMIN

Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
WD ci nie pomoże bo ci trzymają trzy uszczelniacze gumowe i trochę końcówka wtrysku jak zasyfiona sadzą a tak to wszystko od góry jest w oleju a dalej w ropie.Bezwładnościowy kawałek płaskowniczka z faską i idzie do góry.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 19:44, 18 Paź 2010 |
|
 |
Doktor
FACHMAN

Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Ciesze sie ze udało sie to zdiagnozowac:) Tak jak mowia koledzy, koniecznie pompowtrysk o tym samym numerze, i spokojnie z wymiana zeby do cylindra nie naleciało oleju i ropy bo cały misterny plan VW zeby chronic filtr czastek stałych pojdzie w d..... Niewiem czy to bedzie nowy pompowtrysk czy uzywka ale dobrze zeby miał nowe uszczelnienia. Na koniec mozna by sie pokusic o kasowanie błedów jesli cos tam jeszcze siedzi. I to tyle:) Powodzenia i pochwal sie jak juz to ogarniesz:) Pozdrawiam:)
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Doktor dnia Wto 1:41, 19 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Wto 1:40, 19 Paź 2010 |
|
 |
robertom
Starszy podawacz kluczy

Dołączył: 14 Paź 2010
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Jasne bardzo bardzo dziekuje za podpowiedzi i slowa otuchy dzis lub jutro bede mial pompowtrsyk i rozpoczne walke...jescze jedno czy po wymianie pompowtrysku niezbedne bedzie wyskswoanie tego bledu braku napiecia na pompowtryskach?Pozdrawiam wszystkich b serdecznie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 8:41, 19 Paź 2010 |
|
 |
Roman59
ADMIN

Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Jeszcze tylko regulacja i możesz wykasować błędy a tu masz jak regulować tylko nie musisz mieć czujnika tak też wyregulujesz;
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 9:34, 20 Paź 2010 |
|
 |
|