Autor |
Wiadomość |
grzela300
Nowicjusz
Dołączył: 10 Lis 2011
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
VW Polo 6n2 2000r. - niesprawna sonda lambda |
|
Witam. Posiadam Polo z 2000r. z silnikiem 1.4 benzyna 60km kod silnika to AKK, z jedną sondą lambda w kolektorze. Prawdopodobnie mam niesprawną sondę, odpiąłem ostatnio wtyczkę od niej i nie widzę żadnej różnicy w pracy silnika. Co jest dziwne nie traci na mocy, wolne obroty też są idealne 800 na minutę, nie falują. Spalanie na poziomie około 8-9 litrów jazda po mieście. Samochód nie gaśnie przy "wysprzęglaniu" i przy zmianie biegów. Nie kopci przy odpalaniu i jak się rozgrzeje, spalinami też nie śmierdzi. Czy komputer sterownik silnika "wszedł" w jakiś tryb serwisowy w takim razie? Sondy oryginalne są dosyć drogie, można kupić zamiennik np. z allegro, czy lepiej jednak dołożyć i kupić Bosch lub NGK ale jest 2-3 krotnie droższy.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez grzela300 dnia Pią 15:59, 13 Lip 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Pią 15:56, 13 Lip 2012 |
|
|
|
|
soviet100
Moderator
Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Czechowice - Dziedzice Płeć:
|
|
|
|
Nie rozumiem w ogóle o co Ci chodzi .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 16:25, 13 Lip 2012 |
|
|
grzela300
Nowicjusz
Dołączył: 10 Lis 2011
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Chodziło mi o to że nie ma typowych objawów niesprawnej sondy lambda, myślałem że ktoś miał do czynienia z takim silnikiem na forum. Dzisiaj wykręciłem świece i mają taki suchy czarny nalot sadzy. No nic sonda jest do wymiany, tylko pytanie czy można kupić zamiennik za 100 zł, czy to jest coś warte?
PS:
Vag pokazywał taki błąd ""lambda oxygen sensor-control limit surpassed" tylko nie pamiętam już numeru błędu.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez grzela300 dnia Sob 12:00, 14 Lip 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Sob 11:44, 14 Lip 2012 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Przetłumaczyłeś ten błąd i wiesz o co chodzi??czy tylko wiesz że masz sondę do wymiany,to jest sonda z 4-rema przewodami z grzałką,wyczyść połączenia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 12:18, 14 Lip 2012 |
|
|
Doktor
FACHMAN
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
jesli masz sonde do wymiany to kup oryginał i masz z głowy. nie ma sensu bawienie sie w unniwersalne bo potem zdarzaja sie cyrki. ja praktycznie zawsze wkładam oryginał.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 14:45, 17 Lip 2012 |
|
|
grzela300
Nowicjusz
Dołączył: 10 Lis 2011
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Można psiknąć WD-40 albo czymś innym jak jest zimny silnik w tą starą sondę, jest strasznie zapieczona, spróbowałem kilka razy ale ani nie drgnie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 12:24, 29 Lip 2012 |
|
|
heniek53
Spec
Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 484
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: PODKARPACKIE Płeć:
|
|
|
|
Należy popsikać nic się nie stanie. Dobry klucz i musi pójść. Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 13:04, 29 Lip 2012 |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
|