Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
VW T4 2,4D

 
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
VW T4 2,4D
Autor Wiadomość
Kełysz
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bolesławiec
Płeć: Mężczyzna

Post VW T4 2,4D
Witam po długiej przerwie.

Mam na warsztacie T4 z silnikiem AAB klient opowiadał że przy zgaszeniu przeskoczył mu chyba pasek bo zablokowało mu silnik kręcił rozrusznikiem. Po pewnym czasie mówił ze odało mu się zakręcić kilka razy (rozrusznikiem). W końcu trafia do mnie. Ustawiłem rozrząd na znaki serwisowe (koło zamachowe pomiedzy O T wałek rozrządu na blokade od strony pompy, pierwsze krzywki do góry, pompe na trzpień i znak) Okazało się ze koło zębate rozrządu od strony pompy wtryskowej najprawdopodobniej nie jest od tego modelu... Mocowane jest jedynie na dokręcenie śrubą brak klina czy nawet stożka prosta powierzchnia. Skręciłem wszystko na sucho 720* wszystko ok odpalam odpalił ładnie ale nie chodzi na wszystkie gary. Z kolektora ssącego słychać jakby zawór sie nie domykał. Żle ustawiłem rozrząd czy zawory poszły przy przestawieniu rozrządu?

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Wto 9:09, 23 Sie 2011 Zobacz profil autora
rafaello1974
Spec
Spec



Dołączył: 28 Sty 2011
Posty: 463
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: U.K

Post
witam powiem ci tak,,robilem teraz cytrynke c5 .przeskoczyl mu pasek i niechcial juz odpalic ,,tam bylo tak kombinowane ze na fabrycznych znakach blokowalo silnik,,ustawilem rozrzad na takich cechach co tam ktos zaznaczal kiedys wczesniej i dale nic niechce odpalic,po wymianie czujnika polozenia walu spoko ale takie same objawy.okazalo sie ze zawory poszly..........ale czy u ciebie bedzie tak samo ???


Post został pochwalony 0 razy
Wto 11:11, 23 Sie 2011 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Koło do napędu pompy takie jest jest dokręcane do czoła wałka rozrządu i tak jest przy T4,LT35 i innych.Poluzuj przewód wtrysku delikatnie i zobaczysz na których cylindrach nie pali możesz mu sprawdzić początek wtrysku a na początek przyspiesz mu zapłon luzując to koło na wałku i przekręć lekko z obrotami pompy i dokręć,tylko lekko przyspiesz na pierwszy raz zobaczysz czy nie będzie lepiej chodził.
Koło powinno być dokręcone odpowiednią siłą.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Roman59 dnia Śro 7:20, 24 Sie 2011, w całości zmieniany 1 raz
Wto 11:34, 23 Sie 2011 Zobacz profil autora
mario23
Super Spec
Super Spec



Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląskie Cz-wa
Płeć: Mężczyzna

Post
Może sprawdź ciśnienie na cylindrach i zobaczysz czy wszystkie zawory się domykają, albo któryś jest uszkodzony.


Post został pochwalony 0 razy
Wto 20:40, 23 Sie 2011 Zobacz profil autora
Kełysz
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bolesławiec
Płeć: Mężczyzna

Post
WITAM.
Jutro zabieram się za niego na początek sprawdze ciśnienie w cylindrach. jeżeli nie bedzie miał któryś ciśnienia to przestawie rozrząd o kilka zębów. Jeżeli dalej nic czapka w góre i wszystko się okarze. Roman dzięki za info bo już myślałem ze to koło jest nie od tego modelu. Jutro dam znac czy coś ruszyło.

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Śro 12:02, 24 Sie 2011 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Przecież wiesz że w dieslu nie przestawisz ani o jednego zęba bo tłok przy mijance by uderzał o zawór.


Post został pochwalony 0 razy
Śro 13:30, 24 Sie 2011 Zobacz profil autora
Kełysz
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bolesławiec
Płeć: Mężczyzna

Post
Roman tutaj akurat da się ustawić o pół ząbka... Wróciłem z urlopu a ten samochód dalej stoi mój kolega nie poradził sobie. A więc tak głowica robiona wymienione i dotarte 3 zawory wydechowe razem z nimi szklanki (popychacze). silnik złożony w całość i dalej nie pali na 2-3 cylindry (tłoki całe). Co może być panowie? pompe ustawiałem w róznych położeniach i dalej to samo. Wcześniej palił od strzała i łacdnie cykał...


Post został pochwalony 0 razy
Śro 10:23, 19 Paź 2011 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
W silnikach VW ustawiasz wałek na blokadę i dlatego do dokładnego ustawienia koło rozrządu jest zbijane,dopiero po ustawieniu i naprężeniu paska jest dokręcane i nie ma mowy o jakieś przestawienie.Nawet grubość uszczelki jest ważna bo tłok wychodzi poza blok silnika i jeszcze zawory muszą zrobić mijankę Zostaje tylko założenie koła do napędu pompy i ustawieniu początku wtrysku.W twoim przypadku musisz początek wtrysku ustawić nawet zaczynając ponad 1mm a nawet 1.20 mm bo pompa nie jest pierwszej młodości.


Post został pochwalony 0 razy
Śro 13:03, 19 Paź 2011 Zobacz profil autora
Kełysz
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bolesławiec
Płeć: Mężczyzna

Post
Tako o koło zamachowe pomiedzy T O dokładnie na zębie. wałek rozrządu zablokowany blokadą. samochód odpala za 10 obkręceniem ale odpali. na pompie są 2 miejsca na klin o średnicy 13mm oraz znak, który ma być skierowany do przedniej części samochodu. Coś jest źle złożóne bo nie wierze zeby nie palił na wszystkie gary. Rozumiem kopcenie, utrate siły ale zeby nie palił na kilka cylindrów... Jutro ustawie jeszcze pompe do przodu zobaczumy co bedzie.

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Śro 17:25, 19 Paź 2011 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin