Autor |
Wiadomość |
Kełysz
ADMIN
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 60 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bolesławiec Płeć:
|
|
VW T4 2,4D |
|
Witam po długiej przerwie.
Mam na warsztacie T4 z silnikiem AAB klient opowiadał że przy zgaszeniu przeskoczył mu chyba pasek bo zablokowało mu silnik kręcił rozrusznikiem. Po pewnym czasie mówił ze odało mu się zakręcić kilka razy (rozrusznikiem). W końcu trafia do mnie. Ustawiłem rozrząd na znaki serwisowe (koło zamachowe pomiedzy O T wałek rozrządu na blokade od strony pompy, pierwsze krzywki do góry, pompe na trzpień i znak) Okazało się ze koło zębate rozrządu od strony pompy wtryskowej najprawdopodobniej nie jest od tego modelu... Mocowane jest jedynie na dokręcenie śrubą brak klina czy nawet stożka prosta powierzchnia. Skręciłem wszystko na sucho 720* wszystko ok odpalam odpalił ładnie ale nie chodzi na wszystkie gary. Z kolektora ssącego słychać jakby zawór sie nie domykał. Żle ustawiłem rozrząd czy zawory poszły przy przestawieniu rozrządu?
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 9:09, 23 Sie 2011 |
|
|
|
|
rafaello1974
Spec
Dołączył: 28 Sty 2011
Posty: 463
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: U.K
|
|
|
|
witam powiem ci tak,,robilem teraz cytrynke c5 .przeskoczyl mu pasek i niechcial juz odpalic ,,tam bylo tak kombinowane ze na fabrycznych znakach blokowalo silnik,,ustawilem rozrzad na takich cechach co tam ktos zaznaczal kiedys wczesniej i dale nic niechce odpalic,po wymianie czujnika polozenia walu spoko ale takie same objawy.okazalo sie ze zawory poszly..........ale czy u ciebie bedzie tak samo ???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 11:11, 23 Sie 2011 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Koło do napędu pompy takie jest jest dokręcane do czoła wałka rozrządu i tak jest przy T4,LT35 i innych.Poluzuj przewód wtrysku delikatnie i zobaczysz na których cylindrach nie pali możesz mu sprawdzić początek wtrysku a na początek przyspiesz mu zapłon luzując to koło na wałku i przekręć lekko z obrotami pompy i dokręć,tylko lekko przyspiesz na pierwszy raz zobaczysz czy nie będzie lepiej chodził.
Koło powinno być dokręcone odpowiednią siłą.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Roman59 dnia Śro 7:20, 24 Sie 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Wto 11:34, 23 Sie 2011 |
|
|
mario23
Super Spec
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląskie Cz-wa Płeć:
|
|
|
|
Może sprawdź ciśnienie na cylindrach i zobaczysz czy wszystkie zawory się domykają, albo któryś jest uszkodzony.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 20:40, 23 Sie 2011 |
|
|
Kełysz
ADMIN
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 60 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bolesławiec Płeć:
|
|
|
|
WITAM.
Jutro zabieram się za niego na początek sprawdze ciśnienie w cylindrach. jeżeli nie bedzie miał któryś ciśnienia to przestawie rozrząd o kilka zębów. Jeżeli dalej nic czapka w góre i wszystko się okarze. Roman dzięki za info bo już myślałem ze to koło jest nie od tego modelu. Jutro dam znac czy coś ruszyło.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 12:02, 24 Sie 2011 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Przecież wiesz że w dieslu nie przestawisz ani o jednego zęba bo tłok przy mijance by uderzał o zawór.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 13:30, 24 Sie 2011 |
|
|
Kełysz
ADMIN
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 60 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bolesławiec Płeć:
|
|
|
|
Roman tutaj akurat da się ustawić o pół ząbka... Wróciłem z urlopu a ten samochód dalej stoi mój kolega nie poradził sobie. A więc tak głowica robiona wymienione i dotarte 3 zawory wydechowe razem z nimi szklanki (popychacze). silnik złożony w całość i dalej nie pali na 2-3 cylindry (tłoki całe). Co może być panowie? pompe ustawiałem w róznych położeniach i dalej to samo. Wcześniej palił od strzała i łacdnie cykał...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 10:23, 19 Paź 2011 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
W silnikach VW ustawiasz wałek na blokadę i dlatego do dokładnego ustawienia koło rozrządu jest zbijane,dopiero po ustawieniu i naprężeniu paska jest dokręcane i nie ma mowy o jakieś przestawienie.Nawet grubość uszczelki jest ważna bo tłok wychodzi poza blok silnika i jeszcze zawory muszą zrobić mijankę Zostaje tylko założenie koła do napędu pompy i ustawieniu początku wtrysku.W twoim przypadku musisz początek wtrysku ustawić nawet zaczynając ponad 1mm a nawet 1.20 mm bo pompa nie jest pierwszej młodości.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 13:03, 19 Paź 2011 |
|
|
Kełysz
ADMIN
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 60 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bolesławiec Płeć:
|
|
|
|
Tako o koło zamachowe pomiedzy T O dokładnie na zębie. wałek rozrządu zablokowany blokadą. samochód odpala za 10 obkręceniem ale odpali. na pompie są 2 miejsca na klin o średnicy 13mm oraz znak, który ma być skierowany do przedniej części samochodu. Coś jest źle złożóne bo nie wierze zeby nie palił na wszystkie gary. Rozumiem kopcenie, utrate siły ale zeby nie palił na kilka cylindrów... Jutro ustawie jeszcze pompe do przodu zobaczumy co bedzie.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 17:25, 19 Paź 2011 |
|
|
|