Autor |
Wiadomość |
JERZY23
Starszy podawacz kluczy

Dołączył: 18 Lip 2010
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdynia Płeć:
|
|
Wolne obroty VW POLO II 91r |
|
Polo rok produkcji 91 wersja z prostokatnymi reflektorami.Mam problem z wolnymi obrotami,do tej pory silnik na wolnych obrotach pracował nierówno.Wymieniłem silniczek krokowy na identyczny typ ale zamiennik,orginalny był Boscha.Teraz silnik zimny pracuje normalnie ale w miare nagrzewania na wolnych obrotach zaczyna pracowac coraz bardziej nierówno a jak się nagrzeje to pulsacyjnie wchodzi na wysokie obroty i wraca do wolnych.Tak potrafi zrobic kilka razy i sam schodzi do wolnych obrotów pracujac nadal bardzo nierowno.Potem znowu wyzsze obroty i tak cały czas i nie wiem jak sprawdzic co jest przyczyna usterki Prosze o pomoc.Wyczytalem ze powodem moze byc potencjometr przepustnicy ale mam obawy przed jego demontazem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 21:08, 18 Lip 2010 |
|
 |
|
 |
Roman59
ADMIN

Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Posprawdzaj wężyki podciśnieniowe czy któryś nie dziurawy lub zatkany.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 8:12, 19 Lip 2010 |
|
 |
YaSIu
Młotkowy

Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Świdnica Płeć:
|
|
|
|
Sprawdź też czy nie zasysa gdzieś lewego powietrza - na zimnym silniku wszystko może być ok a jak się nagrzeje coś tam może się rozszczelniać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 23:00, 19 Lip 2010 |
|
 |
przemo2008-87
Nowicjusz

Dołączył: 17 Lip 2010
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bielawa Płeć:
|
|
|
|
Gdyby uszkodzone były węzyki podciśnieniowe albo łapał lewe powietrze to ze wegledu czy był by zimny silnik czy rozgrzany pracował by tak samo....Skosultuj sie z dobrym elektromechanikiem najlepej z takim ktory naprawia komputery...on nie bedzie miał obaw z demontarzem i zaglądniecie do przepustnicy. Czy byłeś na diagnostyce komputerowej... moze pokazał jakiś błąd ??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 4:44, 20 Lip 2010 |
|
 |
Roman59
ADMIN

Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
 |  | Gdyby uszkodzone były węzyki podciśnieniowe albo łapał lewe powietrze to ze wegledu czy był by zimny silnik czy rozgrzany pracował by tak samo....Skosultuj sie z dobrym elektromechanikiem najlepej z takim ktory naprawia komputery...on nie bedzie miał obaw z demontarzem i zaglądniecie do przepustnicy. Czy byłeś na diagnostyce komputerowej... moze pokazał jakiś błąd ?? |
A to tak jest że jeszcze jak chodzi na ssaniu to wszystko wskazuje że jest ok a jak się nagrzewa to właśnie wychodzą bolączki,bo dawka paliwa jest mała i każde fałszywe powietrze jest szkodliwe.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 9:59, 20 Lip 2010 |
|
 |
JERZY23
Starszy podawacz kluczy

Dołączył: 18 Lip 2010
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdynia Płeć:
|
|
|
|
W tym modelu w/g mechaników nie ma komputera do którego mozna podłączyć urządzenie do diagnistyki.Przewody podciśnieniowe wymieniłem,i zdemintowałem potencjometr przepustnicy,żadna filozofia,na osi przepustnicy zamontowane są dwa ślizgacze a na przykręconej pokrywce do której podłączona jest wtyczka są cztery ścieżki i tą pokrywkę można regulować.Co z tego,nierównych obrotów nie udało mi się usunąć.Zastanawia mnie jeszcze to że na wonych obrotach występuje zapach jakby nieprzepalonej benzyny a dodatkowo zauważyłem że podstawka gumowa pod urządzeniem wtryskowym jest troche pęknięta przy śrubach mocujących ją do bloku silnika.Jeśli tam dostaje się fałszywe powietrze to nie wiem jak ją odkręcić bo prawdopodobnie śruby mocujące nie mają nacięć
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 12:44, 21 Lip 2010 |
|
 |
IWAN
Młotkowy

Dołączył: 21 Lis 2008
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kętrzyn Płeć:
|
|
|
|
Sprawdz sonde lambda!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 20:44, 21 Lip 2010 |
|
 |
JERZY23
Starszy podawacz kluczy

Dołączył: 18 Lip 2010
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdynia Płeć:
|
|
|
|
 |  | Sprawdz sonde lambda! |
Sprawdze,ale z tego co mi wiadomo to jezeli silnik w czasie normalnej jazdy ma przyspieszenie i nie ma za duzego apetytu na paliwo to sonda jest raczej dobra.W moim przypadku co prawda samochód zużywa ponad 8 litrów ale pokonuje krótkie odcinki,po 1, 2 kilometry po mieście a do pracy w jedną strone około 10 km i też 3 km przez miasto.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 0:05, 24 Lip 2010 |
|
 |
IWAN
Młotkowy

Dołączył: 21 Lis 2008
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kętrzyn Płeć:
|
|
|
|
Sonda nie jest tylko odpowiedzialna za spalanie i moc. Możesz jeszcze odpiąć przepływke i zobaczyc czy pojawi sie jakaś różnica.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 10:53, 25 Lip 2010 |
|
 |
JERZY23
Starszy podawacz kluczy

Dołączył: 18 Lip 2010
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdynia Płeć:
|
|
|
|
 |  | Sonda nie jest tylko odpowiedzialna za spalanie i moc. Możesz jeszcze odpiąć przepływke i zobaczyc czy pojawi sie jakaś różnica. |
Co to jest ta przepływka ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 21:54, 25 Lip 2010 |
|
 |
student
FACHMAN

Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1187
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Miejsce gdzie wchodzi powietrze do silnika, za filtrem powietrza i tam jest takie urządzenie i dochodzi do niego wtyczka, odepnij ją i zobacz czy jest różnica w pracy silnika,
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 22:15, 26 Lip 2010 |
|
 |
JERZY23
Starszy podawacz kluczy

Dołączył: 18 Lip 2010
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdynia Płeć:
|
|
|
|
 |  | Miejsce gdzie wchodzi powietrze do silnika, za filtrem powietrza i tam jest takie urządzenie i dochodzi do niego wtyczka, odepnij ją i zobacz czy jest różnica w pracy silnika, |
Ale w moim silniku chyba nie ma takiego urządzenia ponieważ jest to silnik z jednopunktowym wtryskiem paliwa [1000cm3] filter jest okrągły i wewnątrz tego filtra jest wtryskiwacz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 19:57, 02 Sie 2010 |
|
 |
Roman59
ADMIN

Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Tam jest chyba czujnik ciśnienia bezwzględnego już nie pamiętam ale zobacz czy jest taki,odepnij mu wtyczkę na wolnych obrotach czy będzie zmiana.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 22:31, 02 Sie 2010 |
|
 |
JERZY23
Starszy podawacz kluczy

Dołączył: 18 Lip 2010
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdynia Płeć:
|
|
|
|
 |  | Tam jest chyba czujnik ciśnienia bezwzględnego już nie pamiętam ale zobacz czy jest taki,odepnij mu wtyczkę na wolnych obrotach czy będzie zmiana.
[link widoczny dla zalogowanych] |
Po wyjęciu wtyczki silnik przyspiesza.Za przepływomierz uznałem taką małą okrągłą puszkie do której podłączona jest wtyczka z dwoma przewodami elektrycznymi oraz z jednej strony podłączony jest przewód przez który idzie powietrze z dużej puszki zamontowanej w komorze silnika,a drugi przewód o troche większym przekroju który doprowadza powietrze pod przepustnice
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 18:28, 08 Sie 2010 |
|
 |
Roman59
ADMIN

Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
 |  |  |  | Tam jest chyba czujnik ciśnienia bezwzględnego już nie pamiętam ale zobacz czy jest taki,odepnij mu wtyczkę na wolnych obrotach czy będzie zmiana.
[link widoczny dla zalogowanych] |
Po wyjęciu wtyczki silnik przyspiesza.Za przepływomierz uznałem taką małą okrągłą puszkie do której podłączona jest wtyczka z dwoma przewodami elektrycznymi oraz z jednej strony podłączony jest przewód przez który idzie powietrze z dużej puszki zamontowanej w komorze silnika,a drugi przewód o trochę większym przekroju który doprowadza powietrze pod przepustnice |
Nie ma przepływomierza
Sprawdź jeszcze czy nie masz zerwanej postawy pod wtryskiem,po prostu złap ręką za wtrysk i poruszaj nim jak będzie chodził silnik nie raz jest zerwany ten przegub gumowy.
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez Roman59 dnia Wto 7:42, 10 Sie 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Pon 17:26, 09 Sie 2010 |
|
 |
JERZY23
Starszy podawacz kluczy

Dołączył: 18 Lip 2010
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdynia Płeć:
|
|
|
|
W tym przypadku powodem nierównej pracy silnika na wolnych obrotach była uszczelka pod wtryskiem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 0:10, 08 Lis 2010 |
|
 |
JERZY23
Starszy podawacz kluczy

Dołączył: 18 Lip 2010
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdynia Płeć:
|
|
|
|
Nierowne wolne obroty zlikwidowane,przyczyną była uszkodzona podstawka pod monowtryskiem.Temat zamknięty
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 23:20, 05 Cze 2011 |
|
 |
|