Autor |
Wiadomość |
Gość
|
wymiana części - jakie narzędzia? |
|
niedawno kupiłem fiata seicento '93 i niestety jest konieczność wymiany paru części. Mechanik zaśpiewał troche dużo jak dla mnie za robociznę więc sam postanowiłem się za to zabrać. Pytanie jednak brzmi : czy przy wymianie np. amortyzatorów trzeba używać klucza z pomiarem siły ? W instrukcji wymiany jest dokładnie opisana wymiana części lecz też są podane wartości sił z jakimi należy dokręcić części. Obawiam się, że moge nie mieć takiego klucza, więc prosze o pomoc, jakim kluczem, za ile i najlepiej jakiej firmy.
Dziękuje z góry za odpowiedzi i przepraszam za tak trywialne pytania.
|
|
Sob 20:40, 22 Mar 2008 |
|
 |
|
 |
edek
Mechanior

Dołączył: 04 Lut 2008
Posty: 164
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
teoretycznie tak praktycznie nie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 22:03, 22 Mar 2008 |
|
 |
leszek280
Mechanior

Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: lubuskie Płeć:
|
|
|
|
Niech każdy robi to co potrafi najlepiej -- ty kolego najwyrażniej masz inny fach w rekach więdz nienarażaj życia swojego i innych uczestników ruchu , znajdz lepiej tańszego mechanika .
A tak z ciekawości jeśli ktos wymienia amory kluczem dynanometrycznym to pajacuje !
chyba że robi to kluczem pneumatycznym to rozumiem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 22:12, 22 Mar 2008 |
|
 |
edek
Mechanior

Dołączył: 04 Lut 2008
Posty: 164
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Leszek280 jak zwykle się wymądrzasz.Jak zrobi tak jak jest w instrukcji to będzie dobrze.A co do dokręcania kluczem pneumatycznym amortyzatorów to chyba przesadzasz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 22:23, 22 Mar 2008 |
|
 |
leszek280
Mechanior

Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: lubuskie Płeć:
|
|
|
|
chodziło mi o to że taki klucz pneumatyczny należy nastawiś na odpowiednią siłe pracy czyli można powiedzieć że kożysta z klucza dynanometrycznego pneumatycznego
co by wyjaśniało te pajacowanie z dynanomertrycznym przy amorach

Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 23:10, 22 Mar 2008 |
|
 |
Gość
|
|
|
tez sie zastanawialem zeby jednak oddac do mechanika, ale bez przesady, skoro umiem cos zaprojektowac to bede umial i to wymienic - teoretycznie gorzej z praktyką, jesli oddam mechanikowi to tez nie bede wiedzial czy dokrecil sruby z odpowiednia sila, czy "na oko"
jesli on tak moze to i ja tak moge.
Pytam was kolegów, jak wy to robicie? dokrecacie kluczem dynamometrycznym wazniejsze srubki czy poprostu zwyklym kluczem?
|
|
Nie 1:54, 23 Mar 2008 |
|
 |
edek
Mechanior

Dołączył: 04 Lut 2008
Posty: 164
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Dokręcaj zawsze z głową i kluczem jakim idzie dojść do śruby.Staraj się przykręcać z taką siłą jaką czułeś, że było dokręcone.Powodzenia.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Nie 9:20, 23 Mar 2008 |
|
 |
Gość
|
|
|
dziękuje edek, wlasnie o taką odpowiedz mi chodzilo
Wesolych Świąt wszystkim życze!!!
|
|
Nie 9:26, 23 Mar 2008 |
|
 |
Gość
|
|
|
a jak będziesz zmieniał przednie amorki to sprężynę ściśnij ściągaczem.Nikt jak widzę nie wspomnial koledze.A kolega rozkręci i łeb mu urwie.A co do pneumata to nie zaleca się nim dokręcać,bo tłoczysko się okręca wtedy z dużą prędkością co może skrócić żywotność amorka.
|
|
Pon 20:08, 24 Mar 2008 |
|
 |
edek
Mechanior

Dołączył: 04 Lut 2008
Posty: 164
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Zuczysko rację masz nie wspomnieliśmy o tym,ale głowy to mu od razu nie urwie.Gdzie ją będzie tam pchał.W książkach też o tym piszą.
Sprężynę można związać mocno dobrym sznurkiem i też do się ją wymienić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 22:45, 24 Mar 2008 |
|
 |
leszek280
Mechanior

Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: lubuskie Płeć:
|
|
|
|
kolego Edek nierób siary jakim sznurkiem ? co ci ludzie pomyslą o tym Forum
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 23:34, 24 Mar 2008 |
|
 |
edek
Mechanior

Dołączył: 04 Lut 2008
Posty: 164
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Leszku280 Twoje klucze to też siara.Jak nie ma ściskacza do sprężyn to związe sznurkiem ,a potem go rozetnie i też wymieni.
Forum jest po to,aby udzielać prostych i skutecznych rad.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 23:48, 24 Mar 2008 |
|
 |
michal_kubek
Mechanior

Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 263
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Żychlin
|
|
|
|
ja sprezyny sciagalem drutami i tez dobrze bylo heh
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 23:49, 24 Mar 2008 |
|
 |
edek
Mechanior

Dołączył: 04 Lut 2008
Posty: 164
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Masz racje druty też mogą być.Tylko kłopat większy się ich pozbyć.Ha ha ha.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 23:55, 24 Mar 2008 |
|
 |
michal_kubek
Mechanior

Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 263
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Żychlin
|
|
|
|
heh dokladnie jest pozniej troche knocenia sie 
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 23:57, 24 Mar 2008 |
|
 |
BenyBenito
Mechanior

Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 262
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sochaczew
|
|
|
|
Witam,koledzy nie piszcie takich rzeczy że można związać sznurkami czy drutami sprężyn bo ktoś w to uwierzy że tak można i kurde palce połamie lub co gorsze zostanie kaleką do końca życia.Jeżeli nie ma narzędzi specjalnych do tego to lepiej niech się za to nie bierze.pozdr.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 21:31, 25 Mar 2008 |
|
 |
|