Autor |
Wiadomość |
jannaj
Podawacz kluczy
Dołączył: 13 Sty 2011
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: WIELKOPOLSKA Płeć:
|
|
wymiana przestawaiacza faz rozrządu |
|
Panowie proszę o pomoc ,jaka jest procedura wymiany koła z przestawiaczem faz rozrządu w reno scenic 2,0 16 v 102 kW. Domyślam sie że w/w koło powinno zostac wstepnie zablokoane niestety nie mogę nigdzie znależć opisu tej czynnosci.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 19:14, 06 Maj 2012 |
|
|
|
|
grzegorz1805
FACHMAN
Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 585
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: WIELKOPOLSKA Płeć:
|
|
|
|
parę postów niżej opisywałem jak się wymienia musisz mieć blokady trzy do tego poszukaj post o lagunie fajna robótka nic trudnego
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez grzegorz1805 dnia Nie 19:21, 06 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Nie 19:20, 06 Maj 2012 |
|
|
jannaj
Podawacz kluczy
Dołączył: 13 Sty 2011
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: WIELKOPOLSKA Płeć:
|
|
|
|
Witam i dziękuje za odpowiedz.Kupiłem blokady do tego silnika -listwa kołek blokujący wał korbowy i jeszcze jeden kolek fi 8 dł.50 mm(nie bardzo wiem do czego on służy) Trafiłem równiez na blokadę kół rozrządu -płyta z trybikami(strasznie droga).Czy ona równiez jest konieczna? Muszę wymienić rozrząd i uszczelnienia na wałkach,a do tego konieczne jest zdjęcie w/w fazatora.Z wskazanego opisu zrozumialem że koło z fazatorem musi być zablokowane w pozycji skrajnej prawej.Proszę o potwierdzenie czy dobrze zrozumiałem,oraz odpowiedz czy konieczna jest ta plyta blokująca koła rozrządu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 20:05, 07 Maj 2012 |
|
|
grzegorz1805
FACHMAN
Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 585
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: WIELKOPOLSKA Płeć:
|
|
|
|
jak tylko simeringi na wałkach to możesz walić bez blokady tej trzeciej zblokuj wał później listwą wałki zrób sobie jeszcze własne znaki na kole pasku i pokrywie zaworów popuść sobie koła i zwal pasek później koła wymień co trzeba i załóż koła przenieś sobie znaki na pasek zgraj je na obu kołach i obudowie dokręć je i napnij pasek dokręć koło na wale wyciągnij blokady dwa razy wałem sprawdź czy pasują jak tak no to koniec obódowy i finito tylko pamiętaj że tam masz wszystkie koła pływające dlatego najlepiej porobić te znaki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 21:37, 07 Maj 2012 |
|
|
jannaj
Podawacz kluczy
Dołączył: 13 Sty 2011
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: WIELKOPOLSKA Płeć:
|
|
|
|
Nie daje mi spokoju ten fazator ,przed naniesieniem własnych znaków sprawdzić czy jest w skrajnym prawym położeniu ,czy nie jest to istotne?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 22:57, 07 Maj 2012 |
|
|
grzegorz1805
FACHMAN
Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 585
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: WIELKOPOLSKA Płeć:
|
|
|
|
jak stary zakładasz to nie istotne byle złożyć na te twoje znaki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 21:01, 08 Maj 2012 |
|
|
grze693
Nowicjusz
Dołączył: 01 Kwi 2012
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
kolego nie musisz mieć tej płytki z trybikami ona jest po to żebyś odkręcił fazator (nie wolno go odkręcać ani dokręcać na naciągu paska typu hamulec i 5 bieg
wystarczy dorobić klucz - płaskownik i 2 śruby 8 i wkładasz w niego i odkręcasz musisz zblokować go za obudowę
ostatnio wymieniałem w 1.8 ten fazator na nowy i nie trzeba 3 blokady starczy tylko w wałek z tyłu i 1 trzpień w wał
dodatkowo radze ci blokadę wałków ta listwę dodać albo żyletki albo ze szczelinomierza listek 0.2 u mnie wchodziło bo jak dokręcasz fa zator to trochę ściągą i później ciężko wchodzi albo nie chce wejść a z tymi listkami wchodzi idealnie później po przekręceniu 2 razy
tylko ważne uważaj nacięcia maja być poniżej lini krawędzi głowicy (nie są na środku wałków - tylko o grubość przesunięte i uważaj na blokadę wału ona tam wchodzi też w innych pozycjach(najlepiej czujnik zegarowy i szprycha i sobie znajdujesz bez problemu później patrzysz na wałki jak jest powyżej krawędzi kręcisz jeszcze obrót jak znajda się poniżej i 1 tlok w gmp i blokujesz wszystko
na bank nie trzeba 3 blokady z trybami sprawdzone wymieniony fazator i chodzi idealnie
ona ułatwia odkręcanie tego bo musisz koła przytrzymać podczas dokręcania i odkręcania bo ukręcisz wałek tylko na tej listwie z tyłu ale dorabiasz sobie narzędzie w 5 minut i masz po sprawie aby w koło ci wchodziło i opierało i wtedy możesz dokręcać i odkręcać
aha i ty masz stary fazator ale nowy - nie ma tak że sobie kręcisz w prawo w lewo (może być nie zblokowany) ale wtedy dajesz w prawo w lewo aż wskoczy w swoje miejsce ) i ręką na lekko dokręconym fazatorze
aha i fa zator montujesz jak leci nie ma żadnej pozycji -sprawdzone
nie odpalaj aż blokady nie będą wchodzić w swoje miejsca czyli tlok 1 w gmp ja się upewniam czujnikiem i wtedy blokada wchodzi idealnie i musi w wałem wejść gładko i nacięcia poniżej krawędzi jeżeli tak jest to jest ok
jak coś pisz na pw robota naprawdę fajna z blokadami a szczerze mało osób to robi bo myślą że to coś skomplikowanego albo kasują mnóstwo kasy ale jak się myśli to łatwizna (nie słuchaj co piszą nie bierz się bo renault 16v to czarna magia) piszą bajki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 21:32, 08 Maj 2012 |
|
|
grzegorz1805
FACHMAN
Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 585
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: WIELKOPOLSKA Płeć:
|
|
|
|
żadnej żyletki nie dawaj k pod blokadę czy też szczelinomierza ja koledze wyżej też tłumaczyłem jak to poprawić żeby było dobrze bo żadne koło nie ściąga tak jak pisze bo jak jest dobrze zrobione to się nie oszukuje na podkładanie jak się wymienia koło to powinna być ta trzecia blokada wtedy nic nie podkładasz i jest 100% pewności i bez jakiegoś tam czujnika
czujnik zegarowy zbędny bo jak nie trafisz na wale to nie gra ci góra a tak a propo to wał się opiera na blokadzie a nie wchodzi w jedno miejsce jak w 2.2 albo 2.5 więc poco czujnik
jak tak twierdzisz że nie ma pozycji żadnej to wymień np w 1.6 to pogadamy aa nie w jednym wymieniłeś i że sprawdzone
robota fajna ale sam też miałeś dużo pytań z wymianą tego koła
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 21:53, 08 Maj 2012 |
|
|
jannaj
Podawacz kluczy
Dołączył: 13 Sty 2011
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: WIELKOPOLSKA Płeć:
|
|
|
|
Dziękuje za cenne wskazówki, umawiam auto na przyszłu tydzień .Mam nadzieje że pójdzie gładko.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 18:21, 09 Maj 2012 |
|
|
grzegorz1805
FACHMAN
Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 585
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: WIELKOPOLSKA Płeć:
|
|
|
|
pójdzie jak by co to pisz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 19:07, 09 Maj 2012 |
|
|
grze693
Nowicjusz
Dołączył: 01 Kwi 2012
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
miałem bo też się tego bałem ale po zrobieniu tego nie jest to żadna filozofia
aha my auto na handel wymieniliśmy tylko fazator bez paska i popuszczania nawet koła pasowego tak życzył sobie klient bez gwarancji
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 14:19, 12 Maj 2012 |
|
|
|