Autor |
Wiadomość |
czerkas1
Podawacz kluczy
Dołączył: 05 Sty 2013
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Raszyn
|
|
Wymiana rozrządu PEUGEOT 206, 1.4 benzyna, r. 2003 |
|
Witam Panowie:)
Sporo robię w swoich autach i między innymi chodzi mi o Peugeot 206 z 2003r 1.4, 8 zaworów benzyna. Dokładnie o wymianę rozrządu. Powiem tak- chyba robiłem już wszystko w tym aucie oprócz silnika, wymiany sprzęgła i rozrządu.
Czy ktoś jest w stanie mnie przeprowadzić przez wymianę rozrządu. Z tego co wiem to jeden z prostszych rozrządów.
Ale chciałbym wiedzieć, czy przy tym trzeba podwieszać silnik i jak dokładnie to zrobić. Bo na forach z reguły są informacje szczątkowe.
Nigdy tego nie robiłem, ale ogólnie pozostałe rzeczy robię sam, dlatego dla własnej satysfakcji chciałbym zrobić rozrząd.
Potrzebuję schemat rozrządu z instrukcją/ opisem wymiany oraz porady praktyczne osób, które same wymieniały- na co zwrócić szczególną uwagę. Czy potrzebne są do tego specjalistyczne blokady, czy rolka jest z samonapinaczem, jak sprawdzić napięcie paska itd.??
Myślę, że jak ten temat dobrnie do końca, to wiele osób z niego skorzysta, bo mam nadzieję, że będzie kompletny.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 20:15, 06 Sty 2013 |
|
|
|
|
belmond73
Podawacz kluczy
Dołączył: 18 Gru 2012
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Witam!
Jedynie co mogę pomóc to zaproponować odwiedziny sklepu silnikowiec.pl w którym możesz kupić blokadę rozrządu do Twojego auta.
Jak jesteś zainteresowany schematem to proszę podaj mi na priv Twój adres e-mail wtedy wyślę Ci zdjęcie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 21:08, 06 Sty 2013 |
|
|
WALDI
Starszy podawacz kluczy
Dołączył: 05 Cze 2012
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: woj.pomorskie Płeć:
|
|
|
|
| | Witam!
Jedynie co mogę pomóc to zaproponować odwiedziny sklepu silnikowiec.pl w którym możesz kupić blokadę rozrządu do Twojego auta.
Jak jesteś zainteresowany schematem to proszę podaj mi na priv Twój adres e-mail wtedy wyślę Ci zdjęcie. |
Oj jaki ty samolubny.W takim razie poco odpisywałes publicznie???trza było od razu na PW pisac!No ale domyslam sie ze bardziej ci chodzi o sklep silnikowiec co? chcesz reklamowac to reklamuj mi nic do tego ale Skoro masz w ten sposob odpisywac na publicznym forum to nie odpisuj wcale.Poniewaz po 1wsze jest to niegrzeczne dla innych forumowiczow a po 2gie Ktos tworzy publiczny temat ktory ty urywasz a publicznie nic do niego nie wnosisz tak zwany ''smiec forumowy''.Na ta chwile jestes autorem 4 postow i z każdego plynie jeden morał sklep silnikowiec rozwiąże wszystkie wasze problemy i nic wiecej.Nie mnie oceniac czy owe narzedzia so dobre czy złe, tanie czy DROGIE nie mój problem i nie miejsce na to,ale na litosc boska zlituj sie z tą skryto-reklama bo odnosze wrażenie,ze tylko poto sie tu zarejestrowałes
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez WALDI dnia Pon 4:52, 07 Sty 2013, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Pon 4:15, 07 Sty 2013 |
|
|
belmond73
Podawacz kluczy
Dołączył: 18 Gru 2012
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
| | | | Witam!
Jedynie co mogę pomóc to zaproponować odwiedziny sklepu silnikowiec.pl w którym możesz kupić blokadę rozrządu do Twojego auta.
Jak jesteś zainteresowany schematem to proszę podaj mi na priv Twój adres e-mail wtedy wyślę Ci zdjęcie. |
Oj jaki ty samolubny.W takim razie poco odpisywałes publicznie???trza było od razu na PW pisac!No ale domyslam sie ze bardziej ci chodzi o sklep silnikowiec co? chcesz reklamowac to reklamuj mi nic do tego ale Skoro masz w ten sposob odpisywac na publicznym forum to nie odpisuj wcale.Poniewaz po 1wsze jest to niegrzeczne dla innych forumowiczow a po 2gie Ktos tworzy publiczny temat ktory ty urywasz a publicznie nic do niego nie wnosisz tak zwany ''smiec forumowy''.Na ta chwile jestes autorem 4 postow i z każdego plynie jeden morał sklep silnikowiec rozwiąże wszystkie wasze problemy i nic wiecej.Nie mnie oceniac czy owe narzedzia so dobre czy złe, tanie czy DROGIE nie mój problem i nie miejsce na to,ale na litosc boska zlituj sie z tą skryto-reklama bo odnosze wrażenie,ze tylko poto sie tu zarejestrowałes |
Nie o to chodzi.Tylko mam problem z wstawieniem na forum zdjęcia i tylko z tego powodu napisałem na PW.Wczoraj pisałem już do admina dlaczego nie mogę wstawić zdjęcia.Czekam na odpowiedź.Gdy tylko będę wiedział co i jak to zdjęcie wstawię plus mały opis.Chyba, że Ty pomożesz mi z tym zdjęciem.Gdy daję opcję Add image to post wyskakuje mi błąd.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 9:14, 07 Sty 2013 |
|
|
WALDI
Starszy podawacz kluczy
Dołączył: 05 Cze 2012
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: woj.pomorskie Płeć:
|
|
|
|
Bezposredniej mozliwosci tez nie widze ale moze zadziałac link np.z imageshack.tam wstawiasz zdiecie a tu na forum adres owego zdiecia i sie pojawia.Chyba jakos tak bo dokladnie nie pamietam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 10:26, 07 Sty 2013 |
|
|
czerkas1
Podawacz kluczy
Dołączył: 05 Sty 2013
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Raszyn
|
|
WYmiana rozrządu |
|
Schemat i opis jest bardzo pomocny, warto byłoby zamieścić go na forum, żeby mogli wszyscy skorzystać.
Chciałbym jeszcze jakieś porady od osób, które wymieniały taki rozrząd- na co zwrócić szczególną uwagę- jakieś ułatwienia, czy są potrzebne jakieś specjalne klucze podczas demontażu i montażu nowego rozrządu- wiem, że blokady są potrzebne.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 14:54, 07 Sty 2013 |
|
|
belmond73
Podawacz kluczy
Dołączył: 18 Gru 2012
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Zgodnie z obietnicą wstawiam link do zdjęcia :
[link widoczny dla zalogowanych]
Jeszcze krótki opis o którym wspomniałem.To wszystko co mam i mogę udostępnić.Może się przyda a jak nie to trudno.
Zdejmowanie
Podnieść i podeprzeć przód samochodu.
Wymontować następujące elementy:
Prawe przednie koło.
Chlapacz z prawej strony.
Pasek napędowy dodatkowych podzespołów.
Śruby koła pasowego wału korbowego Fig.19867.1.
Koło pasowe wału korbowego Fig.19867.2.
Osłony paska zębatego Fig.19867.3 i Fig.19867.4.
Obrócić wałem korbowym w prawo w położenie nastawiania.
Trzpień ustalający wsunąć w koło rozrządu Fig.19867.5. Przyrząd nr 0132-RZ.
Wsunąć trzpień ustalający koła zamachowego Fig.19867.6. Przyrząd nr 0132-QY.
Poluzować nakrętkę rolki napinającej, aby poluzować pasek Fig.19867.7.
Zdjąć pasek zębaty.
NOTE: NIE należy ponownie zakładać używanego paska.
Zakładanie
Sprawdzić, czy rolka napinająca i koło pompy wodnej swobodnie się obracają.
Sprawdzić, czy trzpienie ustalające zostały prawidłowo umieszczone Fig.19867.5 i Fig.19867.6.
Pasek zębaty założyć na koło wału korbowego.
Pasek na kole wału korbowego zabezpieczyć za pomocą klamry mocującej. Przyrząd nr 0132-AK Fig.19867.8.
Nałożyć pasek zębaty w następującej kolejności:
Koło rozrządu.
Koło pompy wodnej.
Rolka napinająca.
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez belmond73 dnia Pon 16:36, 07 Sty 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Pon 16:24, 07 Sty 2013 |
|
|
czerkas1
Podawacz kluczy
Dołączył: 05 Sty 2013
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Raszyn
|
|
Czy dam radę?? |
|
Teraz pora na wypowiedzi praktyków.
Panowie, czy jako gość, który nigdy nie robił rozrządu poradzę sobie znając reguły, mając schemat i opis zamieszczony na tym forum??
Chciałbym, aby odezwał się teraz ktoś, kto wymieniał taki rozrząd i jest chętny pomóc.
Wtedy temat będzie kompletny, bo ja dodatkowo porobię zdjęcia i napiszę jak mi poszło.
Myślę,że dużo ludzi wtedy z tego materiału skorzysta.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 20:45, 07 Sty 2013 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
| | Witam!
Jedynie co mogę pomóc to zaproponować odwiedziny sklepu silnikowiec.pl w którym możesz kupić blokadę rozrządu do Twojego auta.
Jak jesteś zainteresowany schematem to proszę podaj mi na priv Twój adres e-mail wtedy wyślę Ci zdjęcie. |
Ta strona do tego sklepu to jest twoja i ją reklamujesz?? umieść ją w przydatnych linkach a nie za każdym razem ją umieszczasz pod postem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 22:05, 07 Sty 2013 |
|
|
student
FACHMAN
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1187
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
O madafaka!
Przecież to jest rozrząd prosty jak budowa cepa.
Dawno akurat w tym aucie nie robiłem ale:
- ze schematu wynika że masz rolkę napinającą ze wskaźnikiem,
- dojście do rozrządu masz idealnie dobre (jak na francuza)
Czego jeszcze chcieć? Zrób wszystko zgodnie z procedurą i będzie dobrze
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 19:14, 08 Sty 2013 |
|
|
czerkas1
Podawacz kluczy
Dołączył: 05 Sty 2013
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Raszyn
|
|
Fachman |
|
Dobrze zrozumiałem, że trzpienie blokujące należy włożyć w koło zębate rozrządu, a drugi w koło wału korbowego??
Chodzi mi też o porady praktyczne- jakie problemy mogę napotkać np. zdjęcie koła pasowego, czy potrzebuję jakiś ściągacz i inne przydatne porady.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 19:47, 08 Sty 2013 |
|
|
soviet100
Moderator
Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Czechowice - Dziedzice Płeć:
|
|
|
|
Jak nie masz zielonego pojęcia jak to zrobić to oddaj samochód "prawdziwemu mechanikowi" bo jak wysadzisz rozrząd to koszta będą niewspółmierne do kosztów wymiany rozrządu .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 19:49, 08 Sty 2013 |
|
|
czerkas1
Podawacz kluczy
Dołączył: 05 Sty 2013
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Raszyn
|
|
|
|
W życiu i mechanice robiłem już wiele razy rzeczy o których niewiele wiedziałem, ale jestem naprawdę dobrym i pojętnym uczniem. Tutaj tylko chodzi o to żeby ktoś kto robił z grubsza podpowiedział na co zwrócić uwagę, bo, bo spierniczyć to z tego co widzę to jest trudno. Blokuje się dwa koła, więc się nie obrócą,rolka jest ze wskaźnikiem więc nie ma problemu.
Oczekuję tylko odpowiedzi, czy potrzebuję jakichś specjalistycznych kluczy, czy blokady (trzpienie mogę zastąpić materiałami ogólnodostępnymi np. prętem fi 10mm, czy coś takiego. Bo jak już rozbiorę to chciałbym złożyć tego samego dnia i przede wszystkim wymienić.
A zrobić chcę to nie z oszczędności a dla własnej satysfakcji.
Jak już sam zrobię, to dodam swoje spostrzeżenia i wskazówki do tematu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 20:46, 08 Sty 2013 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Rozbieraj jak na pierwszej randce
Zdejmowanie
1. Wymontować następujące elementy:
□ Wspornik silnika.
□ Pasek napędowy dodatkowych podzespołów.
□ Komputer sterujący silnika. NIE zdejmować
przewodów.
□ Wspornik komputera sterującego silnika.
□ Śruby koła pasowego wału korbowego 1.
□ Koło pasowe wału korbowego 2
□ Osłony paska zębatego 3 i 4.
2. Obrócić wałem korbowym w prawo, w położenie
nastawiania.
3. Trzpień blokujący wsunąć w koło rozrządu 5
4. Wsunąć trzpień blokujący koła zamachowego 6.
5. Poluzować nakrętkę rolki napinającej, aby
poluzować pasek 7.
6. Odsunąć rolkę napinającą od paska. Lekko dokręcić
nakrętkę 7.
7. Zdjąć pasek zębaty.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 19:11, 09 Sty 2013 |
|
|
czerkas1
Podawacz kluczy
Dołączył: 05 Sty 2013
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Raszyn
|
|
|
|
To wszystko się zgadza i już moja wiedza jest praktycznie kompletna w tym zakresie, ale potrzebuję jeszcze trzy informacje:
1. Gdzie wkłada się trzpień blokujący koła zamachowego, bo chyba nie od strony rozrządu- tylko gdzieś w okolicy filtra oleju, kolektora wydechowego??
2. Czy koło pasowe zdejmę bez problemu, czy potrzebuję jakiś ściągacz??
3. Czy trzpienie blokujące muszę mieć jakieś oryginalne, czy mogą to być np. śruby/ pręty o jakiejś średnicy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 21:51, 09 Sty 2013 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
Śro 23:32, 09 Sty 2013 |
|
|
boss22
Mechanior
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Bez problemu dasz rade! Prosty rorzad jeden walek napinacz i pompa wody - prosciej sie juz nieda!
Jak juz wszystko poustawiasz i zlozysz to nasadka na wal korbowy pokretlo i krec kilka razy walem recznie (!!) i czy wszystko jest na znakach po kilku obrotach i zwroc uwage czy nic nie blokuje. Jak juz to zrobisz to odpalaj smialo.
Czy ten Peugeocik 8V niema czasem bezkolizyjnego rozrzadu?
Jesli tak to nawet jak cos schrzanisz to nic sie nie stanie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 16:46, 12 Sty 2013 |
|
|
|