Autor |
Wiadomość |
mielarz
Nowicjusz
Dołączył: 14 Lis 2010
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rumia Płeć:
|
|
Wymiana świec żarowych |
|
Witam
Mam problem z wymianą świec żarowych, auto to mercedes sprinter 316CDI 2005r. Udało mi się wymienić jedną świecę a reszty nie moge odkręcić. Jedna już mi sie urwała na szczęście w nieszczęściu w głowicy została część świecy i nie puszcza kompresji (ale nie mam pojęcia jak ją wydostać). Resztę świec też próbowałem odkręcać ale nie chcą iść podejrzewam że też sie pourywają. Oczyściłem wszystko popryskałem odrdzewiaczem ale nic to nie daje. Może ma ktoś jakiś sposób na wykręcenie tych świec. Będe wdzięczny za każdą wskazówkę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 22:44, 14 Lis 2010 |
|
|
|
|
Tarantula
Specjalista
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Belgia/Małopolska KLI Płeć:
|
|
|
|
Gdy pojdziesz w metode rozwiercania to opiłki i tak pójda niżej(wiec głowica out). Sa specjalne narzedzia typu ''wykretaki''.Znajdz serwis lub warsztat ktory cos takiego posiada (chyba kazdy ) i zrobia Ci to za grosze mysle. Juz kilka razy slyszalem ze w mercach urywaja sie zarowe.
P.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Tarantula dnia Nie 22:53, 14 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Nie 22:51, 14 Lis 2010 |
|
|
student
FACHMAN
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1187
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
No ja wykrętaki mam ale na bank nie wykręcił bym Ci tego za grosze, generalnie zawsze jak biorę tą robotę to kasuję za ryzyko jakie niesie odkręcanie świec.
Słyszałem że dobrym patentem jest wpuszczenie powietrza do komory spalania i wtedy wiercić, opiłki nie wpadają ale jak to zrobić i gdzie się tak bawią to nie wiem...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 23:42, 14 Lis 2010 |
|
|
Kełysz
ADMIN
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 60 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bolesławiec Płeć:
|
|
|
|
Spróbuj na ciepłym silniku;) Ja raz miałem problem z zerwaną śrubą w Hondzie (śruba od napinacza rozrządu) rolka pływająca a ja chciałem ją na max dokręcić i ise urwała. Wywierciłem mały otwór pod wykrętak i za chiny swiata nie poszła urwał się wykrętak i częsc hartowana została wraz ze śrubą w bloku silnika;/ Silnik out z komory bo inaczej nie szło tego zrobic....
Wykrętak odradzam w takich mechanizmach jak głowica, blok...
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 9:07, 15 Lis 2010 |
|
|
mielarz
Nowicjusz
Dołączył: 14 Lis 2010
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rumia Płeć:
|
|
|
|
Poszukałem troche w necie i znalazłem filmik instruktarzowy. Jako że jestem nowy nie moge umieszczać linków do stron, ale wystarzczy na YouTube w wyszukiwarke wpisać "CDI broken glowplug"
Teraz tylko znaleźć kogoś kto ma taki sprzęt i się tego podejmie w sprinterze gdzie jest gorsze dojście niż w osobówce.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 9:44, 15 Lis 2010 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
Pon 9:58, 15 Lis 2010 |
|
|
student
FACHMAN
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1187
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
No to zrobili coś takiego jak mówiłem z tym powietrzem. A tak po za tym to widzieliście jakie prowadzenia miał ten kolo... życie to nie bajka...
Jest taka padaka że świeca generalnie to nie śruba którą wykretakiem można wykręcić. Może uda Ci się coś przyspawać jakoś?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 22:54, 15 Lis 2010 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Ale jak są dobre to nie wymieniaj ich niech chodzą dalej a ta ci całkiem pękła i odleciała czy ci została główka?bo teraz ci może łapać błąd spalonej świecy ale możesz wpiąć świece na zewnątrz i ją podpiąć.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 9:51, 16 Lis 2010 |
|
|
fifek
Młotkowy
Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
To i ja się wypowiem bo robiłem już MERCEDES VITO 108 CDI.
Świece żarowe nie wykrecane nigdy, i powiedziałem właścicielowi że może to kosztować od .... do.....
Widełki były spore bo za samą wymianę wziąłem 80zł ale poinformowałem klienta ze może być przypadek zdejmowania gfłoqwicy.
W końcu wpadłem na pomysł:
najpierw po wyrwaniu części rdzenia elektrody wbijam klucz trzpieniowy spline M6 i próbuje wykręcić zazwyczaj wykręca się ale nie zawsze.
robie to amatorsjo ale skutkuje. Wiadomo duże ilość środków odrdzewiającach waskazana (używam Czester molecular penetrant i Bernerów) polweAM.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 21:02, 16 Lis 2010 |
|
|
student
FACHMAN
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1187
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
No a co jak Ci się rozleci? I część rdzenia wpadnie do komory spalania? Czapka w górę? Trochę ryzykowne...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 22:49, 16 Lis 2010 |
|
|
mielarz
Nowicjusz
Dołączył: 14 Lis 2010
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rumia Płeć:
|
|
|
|
Problem w tym że spalone świece sygnalizowane są przez kontrolkę świec która po uruchomieniu silnika zaświeca sie i wogule nie gaśnie. Zanim się za to zabrałem sprawdzałem te świece i okazało się że 4 świece są spalone a jedna ma zwarcie. Jedną udało mi śie wymienić (1 cylinder) ta która sie urwała miała zwarcie do masy (2 cylinder) a reszty boje sie ruszać. Jak narazie auto w miare można rano uruchomić, ale nie wiem co będzie zimą w mrozy. Problem polega też na tym że auto jeździ w firmie spedycyjnej i trzeba to jakoś tak rozegrać zeby samochód za długo nie stał.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 0:04, 17 Lis 2010 |
|
|
|