Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Zawór do sterowania strumieniem mieszanki

 
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Zawór do sterowania strumieniem mieszanki
Autor Wiadomość
Gość







Post Zawór do sterowania strumieniem mieszanki
Jest taki wynalazek (sprawdzony na Komarze w silniku S-38, a także w Warburgu):
[link widoczny dla zalogowanych]

a tutaj jest jego opis patentowy:
[link widoczny dla zalogowanych]

Fragment opisu:
Cytat:

...
Przedmiotem wynalazku jest zawór służący do sterowania strumieniem mieszanki napływającej z gaźnika do skrzyni korbowej w silniku dwusuwowym, z wyłączeniem tłoka z funkcji rozrządowej w tym zakresie.
...


...
Wynalazek ma na celu wyeliminowanie wad dotychczas stosowanych w tej dziedzinie rozwiązań, oraz poprzez prostotę konstrukcji, a tym samym taniość — możliwość zastosowania zarówno w silnikach pojazdów będących już w eksploatacji, jak i produkowanych przez wytwórnie, bez konieczności dokonywania zasadniczych zmian w samych silnikach.

Istota wynalazku polega na zaniechaniu powszechnie stosowanej zasady mechanicznego sterowania napływem mieszanki do skrzyni korbowej i oparciu się w konstrukcji pulsacyjnego zaworu magnetycznego na prawach rządzących dwiema osobnymi dziedzinami nauki, mianowicie:
a) termodynamiki („Termodynamika stosowana" — autor prof. dr inż. Stanisław Ochęduszko).
b) elektromagnetyzmu („Elektryczność i magnetyzm" — autor E. M. Purcell).
...

--------

...
Jak więc widać z powyższego krótkiego opisu istoty wynalazku, wyjście naprzeciw prawom rządzącym fizyką i wykorzystanie ich właściwości przy konstruowaniu pulsacyjnego zaworu magnetycznego, spowodowało bezpośrednio w testowanym silniku dwusuwowym z zastosowanym do niego wynalazkiem —50% oszczędność w zużyciu paliwa, przy jednoczesnym wzroście mocy również o 50%.

Długoletnie próby z tak zmodyfikowanym silnikiem wykazały również, że pomimo oszczędniejszego zasilania mieszanką (zachodzi podejrzenie gorszego smarowania) trwałość silnika wbrew pozorom wzrasta, a to na skutek między innymi intensywniejszego usuwania produktów spalania z cylindra, oraz lepszego chłodzenia mechanizmów silnika „od wewnątrz" dławioną „elastycznie" przez pulsacyjny zawór magnetyczny mieszanką (analogia z obiegiem Lindego w chłodziarkach)', także nawet podczas długotrwałej pracy silnika pod pełnym obciążeniem przy temperaturze otaczającego powietrza +32°C nie wykazywał on skłonności do przegrzania się, ani do samozapłonu. Ustąpiła jednocześnie tak popularna bolączka dwusuwu jak tworzenie się „mostków" na elektrodach świec.
...




Sprawa dość stara jednak interesuje mnie czy obecnie taki zawór może mieć zastosowanie w skuterach/motorach/samochodach?

Stworzenie chyba takiego urządzenia nie będzie chyba problemem dla jakiegoś producenta, który zajmuje się tworzeniem podobnych elementów, co ?

Co Wy sądzicie o tym zaworze? Czy coś takiego ma szanse zastosowania w obecnych czasach?



ps. dla zainteresowanych link do opisanej historia wynalazcy i jego wynalazku: [link widoczny dla zalogowanych]
Śro 20:32, 28 Paź 2009
Wyświetl posty z ostatnich:    
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin