Autor |
Wiadomość |
panadol
Starszy podawacz kluczy

Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
zetec 1.4 - kolizyjny ? |
|
Witam
Dzis w fusionie 1.4 zetec 2003 urwal sie pasek
Przegladam net - i ludzie tak 35% twierdzi ze bezkolizyjny, 65% ze kolizyjny.
Zbieram wiec dalsze info
Tak czy inaczej nawet jesli jest kolizyjny warto probowac zlozyc na tym co jest czy tez z zasady odrazu "czapka w gore" ???
Pozdrawiam
Adam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 22:10, 24 Sie 2010 |
|
 |
|
 |
Roman59
ADMIN

Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Spróbować możesz ale na 100% poszły zawory bo żeby pomieścić cztery zawory na cylinder trzeba ich rozłożyć po bokach i pod kątem a wtedy gdy zawory są wyciśnięte uderzają w nie tłoki.Bezkolizyjny może być gdy jest dwa zawory na cylinder bo będą w komorze spalania u samej góry a nie w 4 zaworach na cylinder które są po bokach komory.
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez Roman59 dnia Śro 7:52, 25 Sie 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Śro 7:51, 25 Sie 2010 |
|
 |
student
FACHMAN

Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1187
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Pewnie że tak! zdejmuj głowicę, na bank się pogięły zawory.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 21:05, 27 Sie 2010 |
|
 |
panadol
Starszy podawacz kluczy

Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
Dzieki za odp. Niestety macie racje
Juz po zdjeciu pokrywy zaoworow i przekreceniu walkami widac ze conajmneij dwa wydechowe krzywe bo nie "odbijaja" do konca.
Za wyciaganie glowicy juz sie wzialem. Ktos z Was wyciagal to moze z Zeteca ?
Dolot odkrecilem bez problemu gorzej z wydechem bo dobrze zardzewiale sruby od kolektora. Kombinuje czy aby czasem nie wyjdzie tu glowica razem z kolektorem wydech. ??
Jeszcze jedno pytanie : do odkrecenia glowicy na 100% musze odkrecic te bodajze 10 torxow. Sa tez dwie duze sruby imbulsowe (bodajze 14 albo 16mm) - to tez musze odkrecic do sciagniecia glowicy ?
Pozdrawiam
Adam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 1:12, 31 Sie 2010 |
|
 |
Roman59
ADMIN

Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Odkręć tylko śruby głowicy one są czarne,a może mówisz o zaślepkach w głowicy to tych nie.Możesz i z kolektorem wydechowym wyciągnąć a na stole sobie odkręcisz do ściągnięcia zaworów. A na tłokach będziesz widział który zawór dostał bo będzie odbite ale do sprawdzenia musisz wyciągnąć wszystkie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 9:04, 31 Sie 2010 |
|
 |
panadol
Starszy podawacz kluczy

Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
glowica wyjeta. Zawiozlem do obrobki u Motyla w Konstancinie(pod Wwą). 4 wydechowe krzywe. naprawa, wymiana wszystkich uszczelniaczy, sprawdzenie, ustawienie zaworow (nie ma hydrauliki) koszt okolo 700-750zl...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 19:00, 04 Wrz 2010 |
|
 |
panadol
Starszy podawacz kluczy

Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
tak btw. Wg serwisowki w tym silniku wymiana rozrządu co 180tys... Wytrzymal 110... (Auto od nowosci uzytkuje moja Mama wiec mam pewnosc co do przebiegu i sposobu uzytkowania Auta)
Ps2 oszczednosci straszne w tym silniku - np koła rozrządu są jednarazowe z... hmmm nie wiem czego)
Pzdr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 19:05, 04 Wrz 2010 |
|
 |
Roman59
ADMIN

Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Co do 180tyś to jest trochę za dużo,120tyś to tak mają od nowości,u ciebie doszły jeszcze lata a to jest guma.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 22:03, 04 Wrz 2010 |
|
 |
student
FACHMAN

Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1187
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
dokładnie tak, koła są gumowane, sprawdź czy ta guma nie jest rozwalona bo jeżeli jest to wymień sobie od razu bo długo nie pochodzi.
Swoją drogą trochę dużo wzięli jak za wymianę uszczelniaczy, zaworów. Czy to cena ostateczna u mechanika?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 20:30, 06 Wrz 2010 |
|
 |
panadol
Starszy podawacz kluczy

Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
Dopiero teraz skladam to do kupy. Mam pytanie odnosnie ustawienia rozrządu. Znalazlem manuala do zeteca : [link widoczny dla zalogowanych] ale moj jest troche inny.
Po zdjeciu kola pasowego na zebatce napedzajacej pasek rozrzadu nie ma zadnego klinu
Chcialem sie upewnic czy dobrze chce to zlozyc...
Walki to juz wiem ze mam zablokowac plaskownikiem 5mm.
Rozumiem ze jedyna opcja na znalezienie gornego punktu to poprostu wyczuc go wsadzajac "czujnik" przez swiece i obracajac kolem pasowym tak ?
Rozumiem tez ze przy zablokowanych walkach ową blokadą nie ma mozliwosci podczas krecenia kolem pasowym "zderzenia" tlokow z zaworami ?
Re Student : Kola od walkow jutro odbieram nowe. Nie sa one jednak "gumowane" tylko takie baardzo lekkie z jakiegos duraluminium czy cholera wie czego. wkazdym razie tak jak powiedzial Pan z obrobki sa "jednorazowe" i faktycznie tak wygladaja. Dolne (przy wale) na szczescie jest normalne solidne.
Gumowane faktycznie jest kolo pasowe ale od paska alternatora/pompy wody.
Re2. Pewnie moze i drogo bo ceny Warszawskie 750 zaplacilem za wymiane 4 zaworow, wszystkich uszczelniaczy no i regulacje luzow bo tam plytki a nie hydraulika no i planowanie. Patrzylem na aledrogo i za tyle teoretycznie cala glowice dostalbym ale po pierwsze tak czy inaczej trza by planowac no i ta chyba mimowszystko pewniejsza.
Pozdrawiam
Adam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 19:59, 12 Wrz 2010 |
|
 |
Roman59
ADMIN

Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Tylko zablokuj sobie jeszcze wał w GMP masz w bloku zaślepkę i tam wkręcasz przyrząd.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 20:32, 12 Wrz 2010 |
|
 |
panadol
Starszy podawacz kluczy

Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
hmm. Nie dam rady bez tej blokady ? Walki dwa rozrzadu bede mial zablokwoane, koła na tych walkach luzne. Kolem pasowym na wale ustawie GMP, Dokrece kola na walkach rozrzadu i rozumiem ze blokada po to zebymi sie teraz wal nie przestawil tak ? Ale pewnie jak przytrzymam walki (kluczem 19bodajrze i dokrece sprawdze 3 razy to za ktoryms razem powinno sie udac bez blokady dobrze kombinuje ? Ewentualnie moze przez wyjety rozrusznik jakos przytrzymam kolo tak jak blokowalem do odkrecenia kola pasowego ?
Pzdr
Adam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 21:12, 12 Wrz 2010 |
|
 |
panadol
Starszy podawacz kluczy

Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
Takie jeszcze niby banalene pytanie. 1sdzy cylinder w tym silniku to od rozzrzadu czy kola zamachowego ? 
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 21:27, 12 Wrz 2010 |
|
 |
Roman59
ADMIN

Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
 |  | Takie jeszcze niby banalene pytanie. 1sdzy cylinder w tym silniku to od rozzrzadu czy kola zamachowego ?  |
Tak od rozrządu od koła jest w Renault jak masz wyciągnięty rozrusznik to sobie przyblokujesz.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Nie 21:56, 12 Wrz 2010 |
|
 |
panadol
Starszy podawacz kluczy

Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
Autko zlozylem. Po pierwszych kmach wyglada ze wszystko wporzadku Kola rozrzadu kupione w fordzie na szczecie sa uz normalne metalowe a nie jednorazowe jak poprzednio.
Dzieki za wsparcie.
Pozdrawiam
Adam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 1:10, 14 Wrz 2010 |
|
 |
|