Autor |
Wiadomość |
michal801
Młotkowy
Dołączył: 28 Wrz 2008
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
|
zgasł podczas jazdy |
|
pacjent to nissan navara 2,5 dci
Podczas jazdy zgasł i już nie odpalił, naprawiana była głowica bo słabe ciśnienie na cylindrach (10 - 15 bar). Po naprawie odpalił pracował przez jakieś 1.5 godziny na wolnych obrotach i po wyjechaniu i przejechaniu ok 4 km nagle brak mocy i jak został zgaszony to juz nie odpalił, natomiast po odpięciu podciśnienia z turbo samochód odpala (turbo było w sprawdzeniu jest ok).
Dzisiejszy wykonany pomiar ciśnienia pokazuje znowu słabe ciśnienie na cylindrach a po prubie olejowej na wszystkich cylindrach podniosło sie ciśnienie z tym że olej został nalany tylko do 1 cylindra.
Czy przyczyną tego może być źle złożona głowica, a i jeszcze jak pracuje z odpietym podciśnieniem od turbo to kopci na biało i jak podczas pracy podpinane jest podciśnienie to z kolektora ssącego wydostaje sie też biały dym tak jakby cofało spaliny w kolektor ssący co by świadczyło o nieszczelności zaworów.
Poradzcie cos na ten problem, co można jeszcze sprawdzić przed ponowynym rozbieraniem silnika.
W przyszłym tygodniu będzie jeszcze raz mierzone ciśnienie innym manometrem żeby być pewnym że manometr nie oszukuje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 17:22, 25 Cze 2010 |
|
|
|
|
wasylek
Fachura
Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 362
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 1/3 Skąd: gdansk Płeć:
|
|
|
|
czemu była robiona głowka?
katalizator jest?
jak jest to odpiac i wtedy sprawdzic jak chodzi . zrobic test szczelnosci zaworów czyli w mijsce swiecy zarowej wkcasz koncówke z podpieciem na sprezone powietrze i słuchasz czy syczy oczywiscie na zamknietych zaworach.
no i na poczatek sprawdzic rozrzad. moze przeskoczył.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 22:38, 25 Cze 2010 |
|
|
Kełysz
ADMIN
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 60 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bolesławiec Płeć:
|
|
|
|
Strasznie małe ciśnienie. A jakie było ciśnienie po zrobieniu głowicy? Jak głowica była zrzucona trzeba było wyjąć tłok i ocenić pierscienie (poprzez wsadzenie ich do cylindra i zobaczenie jaki jest odstęp od jednego do 2 końca pierścienie).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 11:54, 26 Cze 2010 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
To nie jest możliwe żeby miał takie słabe ciśnienie,jest zły pomiar ciśnienia,błąd może być gdzie indziej (elektronika) sprawdź jak ci odpali czy nie ma dużego przedmuchu jak odkręcisz korek oleju,jak jest katalizator jest zatkany ale na odległość to można gdybać.Ale najpierw to podłącz pod komputer.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 12:40, 26 Cze 2010 |
|
|
michal801
Młotkowy
Dołączył: 28 Wrz 2008
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Dzisiaj zmierzyłem innym manometrem który był urzywany wielokrotnie i okazało się że cisnienie jest 30 bar czyli wcześniejszy manometr mimo że jest nowy to jest uszkodzony (pierwszy raz urzyty przy tym samochodzie), wydech odpinałem zaraz za turbiną i to nic nie dało, komputer niema żadnych błędów, wiem że wcześniej były problemy z pompą wysokiego ciśnienia i chyba teraz zaczne od niej - wymontuje i wyśle do sprawdzenia ewentualnie naprawy ale razem z wtryskami i zobaczymy co powiedzą.
Podmieniany był komputer sterujący i nic to nie zmieniło.
Może teraz coś podpowiecie gdzie jeszcze zerknąć lub co sprawdzić żeby rozwiązać problem.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez michal801 dnia Nie 0:14, 27 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Nie 0:05, 27 Cze 2010 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Sprawdź elektryczną pompę paliwa w zbiorniku lub jest koło zbiornika może się nie włączać i nie podaje paliwa.Po włączeniu kluczyka powinno ją być słychać jak nie to uderz czymś w zbiornik może ruszy nie raz się zawieszają i są do wymiany.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 6:21, 27 Cze 2010 |
|
|
student
FACHMAN
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1187
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
A on ma EOBD? Który to jest rok?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 21:04, 28 Cze 2010 |
|
|
michal801
Młotkowy
Dołączył: 28 Wrz 2008
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Ma EOBD, 2006 rok, i najechane ma 250 000 km, podpinany był pod serwisowy komputer.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 22:14, 28 Cze 2010 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
| | Ma EOBD, 2006 rok, i najechane ma 250 000 km, podpinany był pod serwisowy komputer. |
To jak był podpinany pod serwisowy komputer to powinni sprawdzić ciśnienie na magistrali dawkowanie wtrysków,ciśnienie turbo,przepływkę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 8:25, 29 Cze 2010 |
|
|
student
FACHMAN
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1187
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
I powinni sprawdzic jeszcze czy protokoły EOBD zostały wykonane bo czasem jest tak że styl jazdy nie pozwala zrobić wszystkich protokołów i system może fisiować.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 21:15, 30 Cze 2010 |
|
|
michal801
Młotkowy
Dołączył: 28 Wrz 2008
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
bedzie wymiana silnika bo naprawa pompy i wtrysków wyjdzie prawie tyle co drugi silnik, okarze sie po wymianie czy samochód bedzie odpalał i jeździł
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 22:19, 30 Cze 2010 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Ale silnik musisz kupić kompletny a to trochę kosztuje,bo silniki jak sprzedają to blok z głowicą a resztę jest wymontowane i sprzedają osobno bo jest w cenie.Tak że musisz przemyśleć.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 22:30, 30 Cze 2010 |
|
|
michal801
Młotkowy
Dołączył: 28 Wrz 2008
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Silnik już kupiony za 6500 kompletny ze wszystkim no prawie ze wszystkim brakuje alternatora i wiatraka przy wiskozie oraz trzeba przełożys napinacz paska klinowego ale to ze starego silnika bedzie pasować tagże niema problemu, a pozatym jest wszystko koło dwu masowe, turbina i reszta gratów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 21:46, 01 Lip 2010 |
|
|
|