Autor |
Wiadomość |
jojtek
Spec
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 537
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
APRILLA RS 125 '03r DWUSOW DZIURA W OBROTACH |
|
Witam
Motor jak w temcia. Silnik wogole nie reaguje na regulacje gaznika " tak czy siak " chodzi po swojemu. Bez obciazenia wkreca sie na obroty tak jak powinna czy to z ssaniem czy bez a jak juz sie wsiadzie i chce sie jechac to ledwo zipie. Na ssaniu jest lepiej silnik pod obciazeniem "czyli z kierowca " wkreca sie i jedzie mozna ze powiedziec ze normalnie ale nie jest to co powinno byc. czy cos jest z dyszami, gdzie tkwi problem???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 22:43, 27 Maj 2013 |
|
|
|
|
soviet100
Moderator
Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Czechowice - Dziedzice Płeć:
|
|
|
|
Wymień gaźnik na nowy .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 22:49, 27 Maj 2013 |
|
|
jojtek
Spec
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 537
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
Tez o tym myslalem tylko ze jest taki problem z czesciami do tego motoru ze szok. na al...o znalazlem tylko jedna sztuke uzywana. ale musze byc pewien ze to jest gaznik zeby nie robic kosztow klientowi. brakuje mi pomyslow wiec pytam szanownych kolegow.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 23:04, 27 Maj 2013 |
|
|
wasylek
Fachura
Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 362
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 1/3 Skąd: gdansk Płeć:
|
|
|
|
iglica??? prubowałes ją podniesc??? ehm...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 23:36, 27 Maj 2013 |
|
|
jojtek
Spec
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 537
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
Iglica majstrowalem w dol i gore we wszystkie strony i zadnej poprawy. nic doslownie zero. silnik sie wkreca ale jak wsiade chce jechac to mol straszny nogami musze sie odpychac ale jak wejdzie powyzej 5000obr/min to idzie jak strzala.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 23:47, 27 Maj 2013 |
|
|
jojtek
Spec
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 537
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
Koledzy czy ma ktorys z Was mozliwos sprawdzenia jakie powinny byc dysze??
Teraz sa wlozone:
iglica- x2
dysza iglicy- BN266
ssanie- 70
w korku mocujaca przepustnice- 110
i sa jeszcze dwie jedna wkrecana za droga B62 i 62.
Gaznik DELLORTO PHBH28
bede bardzo wdzieczny za pomoc.
pozdrawiam Wojtek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 20:52, 28 Maj 2013 |
|
|
wasylek
Fachura
Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 362
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 1/3 Skąd: gdansk Płeć:
|
|
|
|
dysze sa od tego gaznika? jesli tak to czapka w góre pierscienie na zewnetrzną...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 21:37, 28 Maj 2013 |
|
|
jojtek
Spec
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 537
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
wlasnie nie wiem czy sa od tego gaznika. klient kupil juz taki motor. wyzej napisalem jakie sa wlozone ale nie mam mozliwosci sprawdzenia czy te dysze sa odpowiednie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 7:11, 29 Maj 2013 |
|
|
jojtek
Spec
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 537
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
Przyczyna tych cudow z tym silnikiem jest zbyt slabe cisnienie na tloku. jest 8atm a powinno byc 11atm czyli tlok i cylinder do wymiany. Co do dysz to nic nie znalazlem jakie powinny byc ale najpierw zaczne od cisnienia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 10:09, 30 Maj 2013 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Co do ciśnienia 8 atm to niema tak źle na takim krótkim skoku tłoka od zamknięcia kanałów przelotowych,jakie były obroty silnika przy mierzeniu,też jest ważne.Po prostu nie może zassać paliwa z tak zwanej studzienki,dysze pozmieniane,przeloty w gaźniku mogą być pozatykane a to te co są kołkowane.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 10:33, 30 Maj 2013 |
|
|
barteek933
Mechanior
Dołączył: 30 Lip 2012
Posty: 230
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 1/3
|
|
|
|
8 atm to nie jest źle jeszcze. sprawdź czy z uszczelniaczy na wale nie leci. kolejną rzeczą jest rozebranie gaźnika na cześci pierwsze i wydmuchanie wszystkiego i wymycie. po 2 wymień święcę. jak masz gaźnik wyciągnięty to odkręć króciec i powinien być tam zawór membranowy. przynajmniej tak jest w skuterach i innych 2t. takiego silnika jeszcze nie robiłem to ci nie powiem jak tam jest. jak jest to płytki muszą idealnie przylegać. jak nie przylegają to paliwo zamiast trafiać do cylindra jest wyrzucane na filtr powietrza. jeszcze wymień filtr paliwa o ile jest w ogóle. ostatnio robiłem gościowi skuter i przez niego potrafił sobie gasnąć jak schodził z obrotów.
kolejną rzeczą jest to że gaźniki np w 4t mają regulowany pływak i jak się go źle ustawi to dostaje za mało paliwa i też będą się działy takie cuda.
najpierw sprawdź to co napisałem i zobaczymy co będzie dalej.
a jak silnik po dodaniu gazu robi takie "buuuuuuuu' to ewidentnie dostaje za mało paliwa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 11:38, 30 Maj 2013 |
|
|
jojtek
Spec
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 537
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
gaznik rozbieralem i czyscilem, swieca zmieniona na nowa. silnik po dodaniu gazu robi BUUUU ale jak przejdzie 6tys. obr. to idzie jak strzala wkreca sie jak szalony. do 5tys. obr. ciezko sie wkreca miedzy 5tys obr. a 6tys. jest dziura jak to przejdzie to az go wyrywa. Na postoju mozna powiedziec ze wkreca sie idealnie moze delikatnie go dusi a pod obciazeniem z kierowca ledwo chce ruszyc dopiero powyzej 6tys. obr sie rwie. zeby normalnie ruszyc trzeba wlaczyc ssanie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 13:27, 30 Maj 2013 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Widzę że rozrząd jest membranowy może tam tkwi napełnianie mieszanką,dane techniczne;
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 14:19, 30 Maj 2013 |
|
|
jojtek
Spec
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 537
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
Tu znalazlem zupenie inne dane, np. stopien sprezania 12,5.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 14:38, 30 Maj 2013 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Ale stopień sprężania to nie jest ciśnienie w cylindrze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 15:13, 30 Maj 2013 |
|
|
Paciak
Mechanior
Dołączył: 25 Lis 2010
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Ciśnienie może być, nie jest powodem tych objawów. Jaki kolor ma świeca? Skoro na ssaniu chodzi dobrze a bez nie to albo gażnik, nieszczelny dolot albo uszczelniacz wału od "suchej" strony. Da rade przestawić iglice względem przepustnicy? Jeśli tak to iglica max w górę, może w komorze pływakowej jest za mało wahy.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Paciak dnia Czw 17:08, 30 Maj 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Czw 17:06, 30 Maj 2013 |
|
|
jojtek
Spec
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 537
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
Iglice przestawialem w gore i dol i nic. Ale jutro jeszcze raz dokladnie sprawdze to wszystko co napisaliscie koledzy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 20:00, 30 Maj 2013 |
|
|
barteek933
Mechanior
Dołączył: 30 Lip 2012
Posty: 230
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 1/3
|
|
|
|
a jak wszystko to co jest napisane jest ok to dajesz ok 5-10 dyszę większą i patrzysz co się dzieje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 17:38, 31 Maj 2013 |
|
|
wasylek
Fachura
Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 362
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 1/3 Skąd: gdansk Płeć:
|
|
|
|
moze ktos juz go modyfikował kupił tłok i cylinder a nie kupił dysz jesli jest to 50 to kup do 80 i zobacz co sie bedzie działo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 23:41, 01 Cze 2013 |
|
|
barteek933
Mechanior
Dołączył: 30 Lip 2012
Posty: 230
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 1/3
|
|
|
|
powiem tyle. teraz robię simsona. na początku pojechałem do kościa mierzyć sprężanie bo nie chce chodzić. odpalać ładnie odpala. na jedynce jedzie a na pozostałych biegach nie. wygląda jak by miał na mało paliwa. na regulację gaźnika nie reaguje. przestawianie zapłonu, ustawianie na znak nic nie daje ciągle to samo. u gościa pokazało sprężanie na zimnym nie odpalanym silniku 10 atm. pokazuje gościowi, wszyscy zadowoleni że silnik dobry. przyprowadził mi go , pojeździłem , regulowałem i sprawdziłem jeszcze raz sprężanie i pokazało tylko 7. patrzę drugim miernikiem też 7.
powiem wam tylko tyle że mam 2 mierniki.:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
i te 2 mierniki na końcówkach do wciskania pokazują oba tak samo.
a jak wezmę końcówkę do wkręcania to pokazuje 1atm więcej. sprawdziłem to już na 2 motorach i tak samo wychodziło.
dodam tylko że jak postał z pół godziny może więcej i ostygł troszkę to sprężanie skoczyło na 7.5.
wyczytałem na forum simsony że 7 to jest min dla tego silnika żeby chodził więc ściągam glowicę a tam się ukazuje porysowany cylek i tłok z przedmuchami.
jak Ci się chce to sprawdź jak wygląda cylek bo może jest ta sama przyczyna u mnie i u Cb
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 10:03, 02 Cze 2013 |
|
|
jojtek
Spec
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 537
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
Ja mam ten drugi miernik i pokazuje 8 atm i z tego co wzczytalem to jest minimum. w tyg zabiore sie za ten silnik. dam znac co wyszlo.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 21:14, 02 Cze 2013 |
|
|
boss22
Mechanior
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
jaki on ma tam zaplon? Moze to wydac sie zbyt blahe ale mialem podobnie w jakims motorze i przyczyna byl slabo stykajacy kondensator od zaplonu. Na srednich obrotach mul na wysokich ciagnal jak harpagan bo mu sie luk elektryczny robil do masy z kondensatorem i laczyl.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 16:44, 07 Lip 2013 |
|
|
|