Autor |
Wiadomo¶æ |
adagor28
Starszy m³otkowy
Do³±czy³: 22 Gru 2010
Posty: 107
Przeczyta³: 0 tematów
Ostrze¿eñ: 0/3 Sk±d: szczecin P³eæ:
|
|
audi 100 c3 2.3 NF stukanie w silniku jak ciep³y |
|
Witam wszystkich, mam problem z moim silnikiem jest to silnik 2.3 NF b+g , kiedy odpalê silnik i jak jest zimny bardzo ³adnie pracuje, ale jak siê nagrzeje s³ychaæ jakie¶ pukanie tak w po³owie silnika bli¿ej skrzyni biegów i to jest tylko przy obrotach 1500- 2000 ty¶ pó¼niej tego nie ma, problem powsta³ kiedy mechanik ustawi³ mi zap³on dojecha³em do domu z takim ³oskotem w silniku ¿e szok sam ustawi³em aparat mniej wiêcej w takiej pozycji jak by³ i przesta³o w silniku pukaæ ale na ciep³ym nadal to pozosta³o, olej wymieniony castrol 10w40 filtr nowy nie wiem co jeszcze mo¿e byæ.
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Sob 18:20, 14 Maj 2011 |
|
|
|
|
rawracer
Fachura
Do³±czy³: 15 Maj 2010
Posty: 442
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 9 razy Ostrze¿eñ: 0/3 Sk±d: Kielce P³eæ:
|
|
|
|
no to jak wczesniej byla cisza to problem tkwi po stronie rozrzadu.jest zle ustawiony na znakach.
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Sob 19:35, 14 Maj 2011 |
|
|
Roman59
ADMIN
Do³±czy³: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 226 razy Ostrze¿eñ: 0/3 Sk±d: Podkarpacie P³eæ:
|
|
|
|
Siada uk³ad t³okowo korbowy,sprawd¼ ci¶nienie oleju na rozgrzanym silniku i olej przyda³ by siê 15W40 bo ju¿ nie pierwszej m³odo¶ci ten silnik bo to rocznik 83-91.
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Sob 20:36, 14 Maj 2011 |
|
|
adagor28
Starszy m³otkowy
Do³±czy³: 22 Gru 2010
Posty: 107
Przeczyta³: 0 tematów
Ostrze¿eñ: 0/3 Sk±d: szczecin P³eæ:
|
|
|
|
ok. mo¿e i z tym rozrz±dem kolega ma racjê bo by³ niedawno wymieniany, i to wygl±da jakby po tym w³a¶nie zaczê³o siê to dziaæ, a co do oleju to nie wiem czy ten 10W40 jest ju¿ odpowiedni ca³y czas taki by³ wiêc taki zala³em, silnik nie powiem ma trochê przelatane przesz³o 300 ty¶. ale ogólnie nie bierze oleju miêdzy zmianami nawet nie dolewa³em wymieniam co 8 tys. ¿adnych przecieków jest suchy. Nie wiem jak zaleje ten 15 w 40 czy gorzej nie bêdzie klepaæ jest on gê¶ciejszy, a zreszt± jak to jest olej 10w40 przy nagrzanym silniku jest gê¶ciejszy ni¿ 15w40 TAK? bo czyta³em trochê i ró¿ne s± opinie jedni mówi± ¿e ten pó³syntetyk to jest to samo co minera³ tylko ma wiêcej jakiego¶ dodatku p³ucz±cego silnik. Rocznik autka jest 1990r.
Post zosta³ pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez adagor28 dnia Sob 20:53, 14 Maj 2011, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz
|
|
Sob 20:52, 14 Maj 2011 |
|
|
Roman59
ADMIN
Do³±czy³: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 226 razy Ostrze¿eñ: 0/3 Sk±d: Podkarpacie P³eæ:
|
|
|
|
Jak by by³a wina rozrz±du to i na zimnym by co¶ stuka³o,a przestawienie o jednego lub dwa zêby to co najwy¿ej by nie chcia³ np;chodziæ równo,nie wchodzi³ dobrze na obroty,móg³ siê grzaæ.Kolega rawracer ma podobny problem ze swoim samochodem.
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Sob 21:05, 14 Maj 2011 |
|
|
adagor28
Starszy m³otkowy
Do³±czy³: 22 Gru 2010
Posty: 107
Przeczyta³: 0 tematów
Ostrze¿eñ: 0/3 Sk±d: szczecin P³eæ:
|
|
|
|
I tutaj dobrze kolega pisze, silnik przy odpalaniu jak jest ciep³y bardzo ciê¿ko wkrêca siê na obroty, dlatego mechanik przyspiesza³ mu zap³on i normalnie odpala³ tylko ¿e wali³o w nim wtedy jak w m³uckarni, a co dogrzania to faktycznie bardzo szybko mi siê nagrzewa co chwila w³±cza siê wentylator mysla³em ¿e to wina ch³odnicy bo ona jest z boku za przedni± lamp± i ma ma³e ch³odzenie, nawet jad±c w trasie wentylator siê w³±cza. Tyle ze na zimnym odpala normalnie i ³adnie wchodzi na obroty i cichutko pracuje, my¶licie ¿e zmiana tego oleju mo¿e co¶ pomóc?.
Post zosta³ pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez adagor28 dnia Sob 21:17, 14 Maj 2011, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz
|
|
Sob 21:13, 14 Maj 2011 |
|
|
Roman59
ADMIN
Do³±czy³: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 226 razy Ostrze¿eñ: 0/3 Sk±d: Podkarpacie P³eæ:
|
|
|
|
Wszystko trzeba sprawdziæ bo to jest trudno podj±æ decyzjê co i jak ¿ebym ja te stuki s³ysza³ to ju¿ co innego a to jest wiedza tylko z twojego opisu.Ale jak przyspiesza³ zap³on i stuki by³y wiêksze to nie dobrze wró¿y z uk³adem t³okowo korbowym.Zmierz ci¶nienie 2000 obrotów 80 stopni powinno byæ 2 atm.
Co do zmiany oleju to sam pisa³e¶ ¿e ju¿ 300ty¶ i lata jeszcze dochodz± do tego,a sam wiesz ¿e samochód inaczej siê eksploatuje jak te 300ty¶ zrobi³ by¶ w ci±gu np10 lat.
Post zosta³ pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Roman59 dnia Sob 21:36, 14 Maj 2011, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz
|
|
Sob 21:28, 14 Maj 2011 |
|
|
adagor28
Starszy m³otkowy
Do³±czy³: 22 Gru 2010
Posty: 107
Przeczyta³: 0 tematów
Ostrze¿eñ: 0/3 Sk±d: szczecin P³eæ:
|
|
|
|
ok. sprawdzê ten rozrz±d w poniedzia³ek i ci¶nienie oleju te¿, d¼wiêk jest taki jakby na panewce gdzie¶ chwyci³ takie g³uche ciê¿kie tykanie i tylko na tej wysoko¶ci obrotów pó¼niej to zanika i najbardziej to s³ychaæ na pierwszym biegu, nie jest to mocno uci±¿liwe ale niepokoi mnie to, po drugie przy zamkniêtej masce na zewn±trz nie s³ychaæ tego tak mocno nie którzy mówi± ze bardzo cicho pracuje, ale wewn±trz to s³ychaæ i mnie dra¿ni, kiedy¶ za³apa³y mi panewki na wale w innym aucie dlatego pamiêtam ten odg³os bo jeszcze d³u¿szy czas je¼dzi³em na nich, ale tutaj s³ychaæ tak jakby na jednej przy skrzyni biegów tyka³o, podobno panewki mo¿na sprawdziæ ruszaj±c z pi±tego biegu, próbowa³em i nie s³ychaæ nic bo obroty s± wiêksze i silnik ³adnie pracuje.
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Sob 21:52, 14 Maj 2011 |
|
|
Roman59
ADMIN
Do³±czy³: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 226 razy Ostrze¿eñ: 0/3 Sk±d: Podkarpacie P³eæ:
|
|
|
|
Mo¿e to byæ i na panewce g³ównej i bêdzie taki g³uchy stuk i od strony ko³a zamachowego bo jest du¿e obci±¿enie.
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Sob 22:17, 14 Maj 2011 |
|
|
adagor28
Starszy m³otkowy
Do³±czy³: 22 Gru 2010
Posty: 107
Przeczyta³: 0 tematów
Ostrze¿eñ: 0/3 Sk±d: szczecin P³eæ:
|
|
|
|
ale na panewkach bêdzie ha³asowaæ tylko na gor±cym silniku czy na zimnym te¿, bo ju¿ siê pogubi³em i je¿eli to jest na tej panewce to najlepiej jaki olej zastosowaæ ¿eby by³o lepsze smarowanie, ten minera³ czy jaki¶ pó³syntetyk ale 10w50.
Post zosta³ pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez adagor28 dnia Sob 22:26, 14 Maj 2011, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz
|
|
Sob 22:25, 14 Maj 2011 |
|
|
Roman59
ADMIN
Do³±czy³: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 226 razy Ostrze¿eñ: 0/3 Sk±d: Podkarpacie P³eæ:
|
|
|
|
A mo¿e jest tak,taki mia³em przypadek,ale po wyczyszczeniu stuki przesz³y
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Nie 13:16, 15 Maj 2011 |
|
|
rawracer
Fachura
Do³±czy³: 15 Maj 2010
Posty: 442
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 9 razy Ostrze¿eñ: 0/3 Sk±d: Kielce P³eæ:
|
|
|
|
Ja mam ten sam problem.obsluchany zostal przez 2 mechanikow i twierdzaco padlo na panewki.motor ma przelatane 252tysiace i odglos ktory sie wydobywa pochodzi od strony kola zamachowego wlasnie.slychac go przy ok 2400 obrotow pozniej cisza i pozniej znowu daje o sobie znac w okolicach 3500obrotow.glownie na cieplym silniku i przy dodawaniu gazu.
na poczatek sprawdz rozrzad a jak bedzie dobrze ustawiony to panewki niestety.
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Nie 13:40, 15 Maj 2011 |
|
|
adagor28
Starszy m³otkowy
Do³±czy³: 22 Gru 2010
Posty: 107
Przeczyta³: 0 tematów
Ostrze¿eñ: 0/3 Sk±d: szczecin P³eæ:
|
|
|
|
Nie w±tpiê ¿eby tak by³o, przy spuszczeniu oleju bym co¶ niepokoj±cego w nim zauwa¿y³, masakra od jakiego oleju mo¿e siê co¶ takiego zrobiæ w silniku, chyba ¿e z³e odpowietrzenia komory mia³, ja u siebie przy zmianie oleju robiê tak ¿e spuszczam stary kupujê jaki¶ polski pó³syntetyk robiê jakie¶ 1 ty¶. km i wymieniam na castrol magnatec 10w40 oczywi¶cie z nowym filtrem, tak¿e przy ka¿dej wymianie dwa filtry i dwa oleje, ale nawet ten zu¿yty olej jest jasny, mo¿e faktycznie czas zastosowaæ minera³ tak jak mówi³e¶ na pocz±tku. Bo mo¿e jest tak ¿e jak olej jest zimny to jest gê¶ciejszy i nie s³ychaæ tego pukania a jak siê rozgrzeje to w tedy jest rzadszy i jest mniejsze smarowanie, a minera³ mo¿e bêdzie gê¶ciejszy przy wy¿szej temperaturze silnika i bêdzie w sam raz. w³a¶nie nie wiem jak to jest z tymi olejami czy 10w40 jest gê¶ciejszy przy wysokiej temperaturze silnika od mineralnego 15w40 czy na odwrót. A co do tego rozrz±du to na pewno jutro sprawdzê dam znaæ czy by³ dobrze ustawiony.
Post zosta³ pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez adagor28 dnia Nie 13:47, 15 Maj 2011, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz
|
|
Nie 13:45, 15 Maj 2011 |
|
|
Roman59
ADMIN
Do³±czy³: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 226 razy Ostrze¿eñ: 0/3 Sk±d: Podkarpacie P³eæ:
|
|
|
|
To taki przyszed³ ju¿ z Francji a olej to by³ Castrol najgorszy przereklamowany.
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Nie 14:29, 15 Maj 2011 |
|
|
adagor28
Starszy m³otkowy
Do³±czy³: 22 Gru 2010
Posty: 107
Przeczyta³: 0 tematów
Ostrze¿eñ: 0/3 Sk±d: szczecin P³eæ:
|
|
|
|
masakra normalnie to nie by³ olej tylko jakie¶ b³oto, a jaki Twoim zdaniem jest dobry olej bo opinie tutaj s± ró¿ne ale z tego co widzê mobil lub valvoline, no i jak jest z tym minera³em przy wysokich temperaturach jest gê¶ciejszy od pó³syntetyka?
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Nie 14:41, 15 Maj 2011 |
|
|
adagor28
Starszy m³otkowy
Do³±czy³: 22 Gru 2010
Posty: 107
Przeczyta³: 0 tematów
Ostrze¿eñ: 0/3 Sk±d: szczecin P³eæ:
|
|
|
|
przepraszam ¿e piszê temat pod tematem, ale dzisiaj sprawdzi³em wszystko rozrz±d jest dobrze ustawiony ci¶nienie jest w normie, ale zmieni³em dzisiaj olej na 15w 40 elf, no i jest ró¿nica silnik ciszej pracuje nie ma tego stukania po nagrzaniu nawet jak przygazuje te¿ tego nie s³ychaæ, ale za to przy ruszaniu z jedynki potrafi co¶ w nim zastukaæ przy takim wolnym ruszaniu, próbowa³em ruszaæ z pi±tego biegu, ale wtedy nic nie s³ychaæ nie wiem co jest grane, jak chwycê za d¼wigniê biegów to te stukanie odczuwa siê na d³oni chocia¿ go nie s³ychaæ.
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Pon 14:13, 16 Maj 2011 |
|
|
Roman59
ADMIN
Do³±czy³: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 226 razy Ostrze¿eñ: 0/3 Sk±d: Podkarpacie P³eæ:
|
|
|
|
Posprawdzaj jeszcze poduszki silnika i skrzyni biegów mog± siê odzywaæ.
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Pon 20:17, 16 Maj 2011 |
|
|
adagor28
Starszy m³otkowy
Do³±czy³: 22 Gru 2010
Posty: 107
Przeczyta³: 0 tematów
Ostrze¿eñ: 0/3 Sk±d: szczecin P³eæ:
|
|
|
|
No faktycznie mo¿e masz racjê bo czêsto obrywa mi siê uchwyt pod skrzyni± biegów trzymaj±cy rurê od t³umika, jak skrêci³em to mocno wtedy pêk³a mi dwururka nie wiedzia³em dlaczego, a to mo¿e byæ wina wyrobionych poduszek, a ju¿ chcia³em za katalizatorem zamontowaæ elastyczne z³±cze bo nie mogê sobie z tym poradziæ, a to mo¿e byæ tylko wina poduszek. A jest jaki¶ sposób na sprawdzenie tych poduszek czy po tych objawach co opisuje wystarczy, z przodu silnika jest jedna poduszka ale ona wisi w powietrzu nie wiem po co ona wogóle tam jest.
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Pon 22:15, 16 Maj 2011 |
|
|
Roman59
ADMIN
Do³±czy³: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 226 razy Ostrze¿eñ: 0/3 Sk±d: Podkarpacie P³eæ:
|
|
|
|
Poduszki sprawd¼ na kanale kto¶ niech ci rusza z miejsca na rêcznym a ty obserwuj zachowanie poduszek i rêk± mo¿esz chwyciæ za poduszkê,co do obrywania rury mo¿esz zamontowaæ z³±cze elastyczne nawet wskazane ¿eby by³o i wieszaki gumowe na t³umikach musz± byæ dobre.
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Wto 7:26, 17 Maj 2011 |
|
|
adagor28
Starszy m³otkowy
Do³±czy³: 22 Gru 2010
Posty: 107
Przeczyta³: 0 tematów
Ostrze¿eñ: 0/3 Sk±d: szczecin P³eæ:
|
|
|
|
ok. poduszki mam jednak do wymiany, no te z³±cze elastyczne bêdê musia³ jednak za³o¿yæ, gumy s± w porz±dku co dwa miesi±ce zmieniam je¿d¿±c po tych naszych polskich drogach. A wracaj±c do stukania w silniku ju¿ sobie poradzi³em nie wiem co jest od czego zale¿ne, ale jeszcze delikatnie cofn±³em zap³on i silnik ca³kiem inaczej pracuje cichutko bez tego pukania , jak dok³adnie ustawiæ ten zap³on bo to co ja teraz robiê to wiem ¿e to jest metoda na macanego.
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Wto 19:53, 17 Maj 2011 |
|
|
rawracer
Fachura
Do³±czy³: 15 Maj 2010
Posty: 442
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 9 razy Ostrze¿eñ: 0/3 Sk±d: Kielce P³eæ:
|
|
|
|
odswieze temat,bo na srode jade do mechanika wymieniac panewki,pomierzyc wal korbowy zeby stwierdzic czy trzeba szlifowac.jednak nasunelo mi sie kilka mysli co do tych stukow i nie mam pewnosci,bo kontrolka oleju nie swieci stuka po rozgrzaniu choc na zimnm tez slychac czasami w przedziale tych samych obrotow czyli przekraczjac 2 tys i dochodzac tak do ok 2400 do 2800 slychac stuki,badz tez trzymajac na 2400 to slychac stukanie.(klepanie)
przy odpalaniu zimnego po nocy slychac przez chwile popychacze ale to normalne raczej.ale czy mogly by to one sie tluc po rozgraniu przy pewnych obrotach czy stukaly by caly czas? sworzen tez raczej by stukal przez caly czas czy sie myle?
zawory moze?rozrzad zostal sprawdzony i jest dobrze ustawiony.stukanie slychac od gory od strony skrzyni.
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Nie 14:08, 29 Maj 2011 |
|
|
Roman59
ADMIN
Do³±czy³: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 226 razy Ostrze¿eñ: 0/3 Sk±d: Podkarpacie P³eæ:
|
|
|
|
Bez szlifowania to nawet nie zmieniaj panewek.
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Nie 21:35, 29 Maj 2011 |
|
|
rawracer
Fachura
Do³±czy³: 15 Maj 2010
Posty: 442
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 9 razy Ostrze¿eñ: 0/3 Sk±d: Kielce P³eæ:
|
|
|
|
czyli nawet gdyby byl w idealnym stanie nie porysowany i nie starty to i tak szlif jest konieczny?
czyli o nominalnych panewkach tez bedzie mozna zapomniec.
zrobimy to jak nalezy zeby trzymalo sie wszystko kupy.
napisze co i jak juz po zabiegu.
Pozdrawiam.
Post zosta³ pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez rawracer dnia Nie 21:53, 29 Maj 2011, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz
|
|
Nie 21:51, 29 Maj 2011 |
|
|
rawracer
Fachura
Do³±czy³: 15 Maj 2010
Posty: 442
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 9 razy Ostrze¿eñ: 0/3 Sk±d: Kielce P³eæ:
|
|
|
|
dylemat,gdyz gora tez jest do zrobienia.
cisnienie mam 8barow rowno na 4 cylindrach,po probie olejowej 10bar tez rowno na wszystkich 4.
nie wiem co robic czy naprawiac czy wymieniac motor czy sprzedawac,choc noe chcialbym nacinac nowego nabywcy.zalal bym tez chamsko jakims doktorem i czesc,ale sumienie bedzie meczyc.
jak by tloki byly ok to koszt naprawy rownal by sie kosztom przekladki motoru ale nie wiadomo co sie kupi.....
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
¦ro 19:27, 01 Cze 2011 |
|
|
|