Autor |
Wiadomość |
adagor28
Starszy młotkowy

Dołączył: 22 Gru 2010
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: szczecin Płeć:
|
|
audi 100 c3 2.3 NF stukanie w silniku jak ciepły |
|
Witam wszystkich, mam problem z moim silnikiem jest to silnik 2.3 NF b+g , kiedy odpalę silnik i jak jest zimny bardzo ładnie pracuje, ale jak się nagrzeje słychać jakieś pukanie tak w połowie silnika bliżej skrzyni biegów i to jest tylko przy obrotach 1500- 2000 tyś później tego nie ma, problem powstał kiedy mechanik ustawił mi zapłon dojechałem do domu z takim łoskotem w silniku że szok sam ustawiłem aparat mniej więcej w takiej pozycji jak był i przestało w silniku pukać ale na ciepłym nadal to pozostało, olej wymieniony castrol 10w40 filtr nowy nie wiem co jeszcze może być.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 18:20, 14 Maj 2011 |
|
 |
|
 |
rawracer
Fachura

Dołączył: 15 Maj 2010
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce Płeć:
|
|
|
|
no to jak wczesniej byla cisza to problem tkwi po stronie rozrzadu.jest zle ustawiony na znakach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 19:35, 14 Maj 2011 |
|
 |
Roman59
ADMIN

Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Siada układ tłokowo korbowy,sprawdź ciśnienie oleju na rozgrzanym silniku i olej przydał by się 15W40 bo już nie pierwszej młodości ten silnik bo to rocznik 83-91.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 20:36, 14 Maj 2011 |
|
 |
adagor28
Starszy młotkowy

Dołączył: 22 Gru 2010
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: szczecin Płeć:
|
|
|
|
ok. może i z tym rozrządem kolega ma rację bo był niedawno wymieniany, i to wygląda jakby po tym właśnie zaczęło się to dziać, a co do oleju to nie wiem czy ten 10W40 jest już odpowiedni cały czas taki był więc taki zalałem, silnik nie powiem ma trochę przelatane przeszło 300 tyś. ale ogólnie nie bierze oleju między zmianami nawet nie dolewałem wymieniam co 8 tys. żadnych przecieków jest suchy. Nie wiem jak zaleje ten 15 w 40 czy gorzej nie będzie klepać jest on gęściejszy, a zresztą jak to jest olej 10w40 przy nagrzanym silniku jest gęściejszy niż 15w40 TAK? bo czytałem trochę i różne są opinie jedni mówią że ten półsyntetyk to jest to samo co minerał tylko ma więcej jakiegoś dodatku płuczącego silnik. Rocznik autka jest 1990r.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez adagor28 dnia Sob 20:53, 14 Maj 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Sob 20:52, 14 Maj 2011 |
|
 |
Roman59
ADMIN

Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Jak by była wina rozrządu to i na zimnym by coś stukało,a przestawienie o jednego lub dwa zęby to co najwyżej by nie chciał np;chodzić równo,nie wchodził dobrze na obroty,mógł się grzać.Kolega rawracer ma podobny problem ze swoim samochodem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 21:05, 14 Maj 2011 |
|
 |
adagor28
Starszy młotkowy

Dołączył: 22 Gru 2010
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: szczecin Płeć:
|
|
|
|
I tutaj dobrze kolega pisze, silnik przy odpalaniu jak jest ciepły bardzo ciężko wkręca się na obroty, dlatego mechanik przyspieszał mu zapłon i normalnie odpalał tylko że waliło w nim wtedy jak w młuckarni, a co dogrzania to faktycznie bardzo szybko mi się nagrzewa co chwila włącza się wentylator myslałem że to wina chłodnicy bo ona jest z boku za przednią lampą i ma małe chłodzenie, nawet jadąc w trasie wentylator się włącza. Tyle ze na zimnym odpala normalnie i ładnie wchodzi na obroty i cichutko pracuje, myślicie że zmiana tego oleju może coś pomóc?.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez adagor28 dnia Sob 21:17, 14 Maj 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Sob 21:13, 14 Maj 2011 |
|
 |
Roman59
ADMIN

Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Wszystko trzeba sprawdzić bo to jest trudno podjąć decyzję co i jak żebym ja te stuki słyszał to już co innego a to jest wiedza tylko z twojego opisu.Ale jak przyspieszał zapłon i stuki były większe to nie dobrze wróży z układem tłokowo korbowym.Zmierz ciśnienie 2000 obrotów 80 stopni powinno być 2 atm.
Co do zmiany oleju to sam pisałeś że już 300tyś i lata jeszcze dochodzą do tego,a sam wiesz że samochód inaczej się eksploatuje jak te 300tyś zrobił byś w ciągu np10 lat.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Roman59 dnia Sob 21:36, 14 Maj 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Sob 21:28, 14 Maj 2011 |
|
 |
adagor28
Starszy młotkowy

Dołączył: 22 Gru 2010
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: szczecin Płeć:
|
|
|
|
ok. sprawdzę ten rozrząd w poniedziałek i ciśnienie oleju też, dźwięk jest taki jakby na panewce gdzieś chwycił takie głuche ciężkie tykanie i tylko na tej wysokości obrotów później to zanika i najbardziej to słychać na pierwszym biegu, nie jest to mocno uciążliwe ale niepokoi mnie to, po drugie przy zamkniętej masce na zewnątrz nie słychać tego tak mocno nie którzy mówią ze bardzo cicho pracuje, ale wewnątrz to słychać i mnie drażni, kiedyś załapały mi panewki na wale w innym aucie dlatego pamiętam ten odgłos bo jeszcze dłuższy czas jeździłem na nich, ale tutaj słychać tak jakby na jednej przy skrzyni biegów tykało, podobno panewki można sprawdzić ruszając z piątego biegu, próbowałem i nie słychać nic bo obroty są większe i silnik ładnie pracuje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 21:52, 14 Maj 2011 |
|
 |
Roman59
ADMIN

Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Może to być i na panewce głównej i będzie taki głuchy stuk i od strony koła zamachowego bo jest duże obciążenie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 22:17, 14 Maj 2011 |
|
 |
adagor28
Starszy młotkowy

Dołączył: 22 Gru 2010
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: szczecin Płeć:
|
|
|
|
ale na panewkach będzie hałasować tylko na gorącym silniku czy na zimnym też, bo już się pogubiłem i jeżeli to jest na tej panewce to najlepiej jaki olej zastosować żeby było lepsze smarowanie, ten minerał czy jakiś półsyntetyk ale 10w50.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez adagor28 dnia Sob 22:26, 14 Maj 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Sob 22:25, 14 Maj 2011 |
|
 |
Roman59
ADMIN

Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
A może jest tak,taki miałem przypadek,ale po wyczyszczeniu stuki przeszły
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 13:16, 15 Maj 2011 |
|
 |
rawracer
Fachura

Dołączył: 15 Maj 2010
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce Płeć:
|
|
|
|
Ja mam ten sam problem.obsluchany zostal przez 2 mechanikow i twierdzaco padlo na panewki.motor ma przelatane 252tysiace i odglos ktory sie wydobywa pochodzi od strony kola zamachowego wlasnie.slychac go przy ok 2400 obrotow pozniej cisza i pozniej znowu daje o sobie znac w okolicach 3500obrotow.glownie na cieplym silniku i przy dodawaniu gazu.
na poczatek sprawdz rozrzad a jak bedzie dobrze ustawiony to panewki niestety.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 13:40, 15 Maj 2011 |
|
 |
adagor28
Starszy młotkowy

Dołączył: 22 Gru 2010
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: szczecin Płeć:
|
|
|
|
Nie wątpię żeby tak było, przy spuszczeniu oleju bym coś niepokojącego w nim zauważył, masakra od jakiego oleju może się coś takiego zrobić w silniku, chyba że złe odpowietrzenia komory miał, ja u siebie przy zmianie oleju robię tak że spuszczam stary kupuję jakiś polski półsyntetyk robię jakieś 1 tyś. km i wymieniam na castrol magnatec 10w40 oczywiście z nowym filtrem, także przy każdej wymianie dwa filtry i dwa oleje, ale nawet ten zużyty olej jest jasny, może faktycznie czas zastosować minerał tak jak mówiłeś na początku. Bo może jest tak że jak olej jest zimny to jest gęściejszy i nie słychać tego pukania a jak się rozgrzeje to w tedy jest rzadszy i jest mniejsze smarowanie, a minerał może będzie gęściejszy przy wyższej temperaturze silnika i będzie w sam raz. właśnie nie wiem jak to jest z tymi olejami czy 10w40 jest gęściejszy przy wysokiej temperaturze silnika od mineralnego 15w40 czy na odwrót. A co do tego rozrządu to na pewno jutro sprawdzę dam znać czy był dobrze ustawiony.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez adagor28 dnia Nie 13:47, 15 Maj 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Nie 13:45, 15 Maj 2011 |
|
 |
Roman59
ADMIN

Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
To taki przyszedł już z Francji a olej to był Castrol najgorszy przereklamowany.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 14:29, 15 Maj 2011 |
|
 |
adagor28
Starszy młotkowy

Dołączył: 22 Gru 2010
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: szczecin Płeć:
|
|
|
|
masakra normalnie to nie był olej tylko jakieś błoto, a jaki Twoim zdaniem jest dobry olej bo opinie tutaj są różne ale z tego co widzę mobil lub valvoline, no i jak jest z tym minerałem przy wysokich temperaturach jest gęściejszy od półsyntetyka?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 14:41, 15 Maj 2011 |
|
 |
adagor28
Starszy młotkowy

Dołączył: 22 Gru 2010
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: szczecin Płeć:
|
|
|
|
przepraszam że piszę temat pod tematem, ale dzisiaj sprawdziłem wszystko rozrząd jest dobrze ustawiony ciśnienie jest w normie, ale zmieniłem dzisiaj olej na 15w 40 elf, no i jest różnica silnik ciszej pracuje nie ma tego stukania po nagrzaniu nawet jak przygazuje też tego nie słychać, ale za to przy ruszaniu z jedynki potrafi coś w nim zastukać przy takim wolnym ruszaniu, próbowałem ruszać z piątego biegu, ale wtedy nic nie słychać nie wiem co jest grane, jak chwycę za dźwignię biegów to te stukanie odczuwa się na dłoni chociaż go nie słychać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 14:13, 16 Maj 2011 |
|
 |
Roman59
ADMIN

Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Posprawdzaj jeszcze poduszki silnika i skrzyni biegów mogą się odzywać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 20:17, 16 Maj 2011 |
|
 |
adagor28
Starszy młotkowy

Dołączył: 22 Gru 2010
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: szczecin Płeć:
|
|
|
|
No faktycznie może masz rację bo często obrywa mi się uchwyt pod skrzynią biegów trzymający rurę od tłumika, jak skręciłem to mocno wtedy pękła mi dwururka nie wiedziałem dlaczego, a to może być wina wyrobionych poduszek, a już chciałem za katalizatorem zamontować elastyczne złącze bo nie mogę sobie z tym poradzić, a to może być tylko wina poduszek. A jest jakiś sposób na sprawdzenie tych poduszek czy po tych objawach co opisuje wystarczy, z przodu silnika jest jedna poduszka ale ona wisi w powietrzu nie wiem po co ona wogóle tam jest.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 22:15, 16 Maj 2011 |
|
 |
Roman59
ADMIN

Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Poduszki sprawdź na kanale ktoś niech ci rusza z miejsca na ręcznym a ty obserwuj zachowanie poduszek i ręką możesz chwycić za poduszkę,co do obrywania rury możesz zamontować złącze elastyczne nawet wskazane żeby było i wieszaki gumowe na tłumikach muszą być dobre.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 7:26, 17 Maj 2011 |
|
 |
adagor28
Starszy młotkowy

Dołączył: 22 Gru 2010
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: szczecin Płeć:
|
|
|
|
ok. poduszki mam jednak do wymiany, no te złącze elastyczne będę musiał jednak założyć, gumy są w porządku co dwa miesiące zmieniam jeżdżąc po tych naszych polskich drogach. A wracając do stukania w silniku już sobie poradziłem nie wiem co jest od czego zależne, ale jeszcze delikatnie cofnąłem zapłon i silnik całkiem inaczej pracuje cichutko bez tego pukania , jak dokładnie ustawić ten zapłon bo to co ja teraz robię to wiem że to jest metoda na macanego.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 19:53, 17 Maj 2011 |
|
 |
rawracer
Fachura

Dołączył: 15 Maj 2010
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce Płeć:
|
|
|
|
odswieze temat,bo na srode jade do mechanika wymieniac panewki,pomierzyc wal korbowy zeby stwierdzic czy trzeba szlifowac.jednak nasunelo mi sie kilka mysli co do tych stukow i nie mam pewnosci,bo kontrolka oleju nie swieci stuka po rozgrzaniu choc na zimnm tez slychac czasami w przedziale tych samych obrotow czyli przekraczjac 2 tys i dochodzac tak do ok 2400 do 2800 slychac stuki,badz tez trzymajac na 2400 to slychac stukanie.(klepanie)
przy odpalaniu zimnego po nocy slychac przez chwile popychacze ale to normalne raczej.ale czy mogly by to one sie tluc po rozgraniu przy pewnych obrotach czy stukaly by caly czas? sworzen tez raczej by stukal przez caly czas czy sie myle?
zawory moze?rozrzad zostal sprawdzony i jest dobrze ustawiony.stukanie slychac od gory od strony skrzyni.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 14:08, 29 Maj 2011 |
|
 |
Roman59
ADMIN

Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Bez szlifowania to nawet nie zmieniaj panewek.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 21:35, 29 Maj 2011 |
|
 |
rawracer
Fachura

Dołączył: 15 Maj 2010
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce Płeć:
|
|
|
|
czyli nawet gdyby byl w idealnym stanie nie porysowany i nie starty to i tak szlif jest konieczny?
czyli o nominalnych panewkach tez bedzie mozna zapomniec.
zrobimy to jak nalezy zeby trzymalo sie wszystko kupy.
napisze co i jak juz po zabiegu.
Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez rawracer dnia Nie 21:53, 29 Maj 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Nie 21:51, 29 Maj 2011 |
|
 |
rawracer
Fachura

Dołączył: 15 Maj 2010
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce Płeć:
|
|
|
|
dylemat,gdyz gora tez jest do zrobienia.
cisnienie mam 8barow rowno na 4 cylindrach,po probie olejowej 10bar tez rowno na wszystkich 4.
nie wiem co robic czy naprawiac czy wymieniac motor czy sprzedawac,choc noe chcialbym nacinac nowego nabywcy.zalal bym tez chamsko jakims doktorem i czesc,ale sumienie bedzie meczyc.
jak by tloki byly ok to koszt naprawy rownal by sie kosztom przekladki motoru ale nie wiadomo co sie kupi.....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 19:27, 01 Cze 2011 |
|
 |
|