Autor |
Wiadomość |
bronektatar
Nowicjusz
Dołączył: 28 Gru 2010
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
Audi 2.8 V6 problem z układem chłodzenia |
|
Mam problem z odpowietrzeniem układu chłodzenia. Mianowicie zaczęło się od wymiany nagrzewnicy parowała przednia szyba i było czuć płyn w środku, po wymianie tej nagrzewnicy zaczął się dosłownie cyrk,w aucie nie ma ogrzewania zaskakuje jedynie na wysokich obrotach silnika}układ nie chce się odpowietrzyć, silnik się nie gotuje,chłodnica ciepła, temperatura nie wariuje trzyma się w granicach 80-90 stopni, zużyłem już mnóstwo płynu a z odpowietrznika na wężu koło bloku leci cały czas powietrze albo para wodna. Werze od nagrzewnicy gorące,na jednym z węzy jest odpowietrznik tam jest rożnie raz leci czysty płyn a raz powietrze. Wygląda na to ze w układzie jest dalej powietrze,gdy przy gazuje trochę w zbiorniczku płyn pójdzie wysoko do góry jak odkręcę korek płyn zostanie sazany do układu. Płyn jest czysty bez grama oleju,pali normalnie motor chodzi równo.Przed wymiana nagrzewnicy nie miałem żadnych problemów z temperatura lub z ogrzewaniem.Za wszystkie sugestie i podpowiedzi ben de bardzo wdzięczny pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 18:54, 21 Lis 2011 |
|
|
|
|
grzegorz1805
FACHMAN
Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 585
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: WIELKOPOLSKA Płeć:
|
|
|
|
a spróbuj jeszcze lać płyn bezpośrednio w węże może gdzieś masz jeszcze powietrze
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 22:41, 21 Lis 2011 |
|
|
bronektatar
Nowicjusz
Dołączył: 28 Gru 2010
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
Lane było już na wszelkie sposoby i bezpośrednio w nagrzewnice i węże a najdziwniejszym objawem jest cały czas lecące powietrze z odpowietrznika auto może chodzić nawet godzinę i dalej syczy powietrze, auto się nie gotuje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 8:18, 22 Lis 2011 |
|
|
rawracer
Fachura
Dołączył: 15 Maj 2010
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce Płeć:
|
|
|
|
ja obstawiam,ze zapowietrza sie przez pompe wodna.
a tak w ogole to odlacz jeszcze nagezewnice te nowa i zlacz kolankiem przewody i napisz jak sie zachowuje.
a jak nie pomoze to polecam autoryzowany serwis i zaleja ci uklad podcisnieniowo.
bo moze tez po wymianie nagrzewnicy(nie omijales jej przed wymiana?) moze uklad dostal lepszego cisnienia i rozszczelnilo gdzies chlodnice?? czesto sie zdarza ze te dwa elementy padaja w podobnych okresach czasowych.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez rawracer dnia Wto 9:08, 22 Lis 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Wto 9:01, 22 Lis 2011 |
|
|
bronektatar
Nowicjusz
Dołączył: 28 Gru 2010
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
Jutro spróbuję ominąć nagrzewnice, tylko zastanawia mnie skąd w odpowietrzniku cały czas bierze się powietrze to auto może służyć za kompresor może stać godzinę i cały czas z odpowietrznika leci powietrze z parą
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 22:52, 22 Lis 2011 |
|
|
student
FACHMAN
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1187
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Przy tym silniku na 99% masz LPG... pewnie gazownicy coś namieszali i masz swoje problemy z odpowietrzeniem układu...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 23:35, 23 Lis 2011 |
|
|
bronektatar
Nowicjusz
Dołączył: 28 Gru 2010
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
Dziś pomierzyłem ciśnienie na wszystkich garkach ma prawie 13 bar, a gazy nie mam w tym aucie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 21:20, 24 Lis 2011 |
|
|
ATF
Starszy młotkowy
Dołączył: 22 Kwi 2011
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rolewice Płeć:
|
|
|
|
Spróbuj zmienić korek od płynu chłodzącego.
Często pomaga
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 21:47, 24 Lis 2011 |
|
|
rafaello1974
Spec
Dołączył: 28 Sty 2011
Posty: 463
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: U.K
|
|
|
|
ja stawiam ze zapowietrza sie przez pompe wody,,ale zrob tak jak koledzy pisali i omin nagrzewnice -ale moim zdaniem to zapowietrza sie przez pompe
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 23:26, 24 Lis 2011 |
|
|
bronektatar
Nowicjusz
Dołączył: 28 Gru 2010
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
Co to znaczy zapowietrza się przez pompę jak to odpowietrzyć, a korek wymieniłem na samym początku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 23:12, 26 Lis 2011 |
|
|
rawracer
Fachura
Dołączył: 15 Maj 2010
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce Płeć:
|
|
|
|
jezeli nic nie skutkuje a mam nadzieje ze zrobiles jak zostalo napisane wyzej,lacznie z napelnieniem ukladu podcisnieniowo,oraz wykluczeniem nieszczelnosci chlodnicy,to zapowietrzanie przez pompe pozostaje.
poprzez pompe wodna,blizej os wirnika pompy dostaje sie powietrze krore nastenie zostaje rozprowadzone do ukladu.moze byc mozliwe ze pompa nie cieknie,nie ubywa tym samym plyn,ale dostaje sie przez nia powietrze ktore poznej zostaje wtloczone do ukladu chlodzenia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 0:35, 27 Lis 2011 |
|
|
blowoff
Młotkowy
Dołączył: 23 Lut 2011
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Dolny Ślask Płeć:
|
|
|
|
przedmuch z uszczelki na uklad chlodzenia ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 1:05, 27 Lis 2011 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Pompa wody w samochodzie to nie jest pompa zasysająca że zasysa płyn i robi podciśnienie,poszła uszczelka i tam trzeba szukać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 11:30, 27 Lis 2011 |
|
|
grzegorz1805
FACHMAN
Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 585
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: WIELKOPOLSKA Płeć:
|
|
|
|
jak pompa wody może zassać powietrze prędzej będzie ciekła niż będzie zasysać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 0:03, 28 Lis 2011 |
|
|
Doktor
FACHMAN
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Wierzyc mi sie nie chce... W układzie chłodzenia jest dodatnie ciśnienie wytwarzane przez pompe w zwiazku z tym, układ nie moze zasysac powietrza..Teoretycznie mozliwe jest ze puszcza uszczelka pod głowicą. dalej wydaje mi sie ze jest poprostu nie odpowietrzony... albo pompa nie pracuje.. ile wlałes do srodka tego płynu??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 0:37, 28 Lis 2011 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
| | Wierzyc mi sie nie chce... W układzie chłodzenia jest dodatnie ciśnienie wytwarzane przez pompe w zwiazku z tym, układ nie moze zasysac powietrza..Teoretycznie mozliwe jest ze puszcza uszczelka pod głowicą. dalej wydaje mi sie ze jest poprostu nie odpowietrzony... albo pompa nie pracuje.. ile wlałes do srodka tego płynu?? |
No to rano jak odpalisz gdzieś nie ma tego ciśnienia wytwarzanego przez pompę wody i nie wyrzuca przez zbiornik wyrównawczy,może robić tylko i wyłącznie ale zawirowanie i o to chodzi zimny płyn wpychany jest w blok i głowicę tam się nagrzewa i spieprza do chłodnicy i tak w koło.I jeszcze są dwa obiegi w silniku mały dopóki się nie nagrzeje i duży jak jest nagrzany,dlatego termostat ma dodatkowego grzybka żeby zablokować w chwili gdy się otwiera kanał małego obiegu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 20:29, 28 Lis 2011 |
|
|
bronektatar
Nowicjusz
Dołączył: 28 Gru 2010
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
Zabieram się za rozrząd będę stawiał na to że pompa padła i nie daje rady jak zostanie zrobione to dam znać, a uszczelka nie może być przyczyną ponieważ ciśnienie na wszystkich garkach po 13
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 22:59, 28 Lis 2011 |
|
|
|