Autor |
Wiadomość |
Ermaksio
Starszy młotkowy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warmińsko-Mazurskie Płeć:
|
|
Corsa c 2002r. 1.0Diesel 3cylindry-rozrząd |
|
Czy to prawda,że ten rozrząd jest trudny do wymiany,że trzeba rozbierać pół silnika?? Jak jest ze znakami są na kołach czy tylko na górnym kole a dół ustawia się przy kole zamachowym?? Czy koła zębate i uszczelka obowiązkowo do wymiany?? Pytam bo nie wiem czy warto sie podejmować jak mam duzo innej mniej skomplikowanej roboty....
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Ermaksio dnia Śro 14:31, 09 Lis 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Śro 14:29, 09 Lis 2011 |
|
|
|
|
Doktor
FACHMAN
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
nie zapadł mi jakos strasznie w pamiec wiec chyba nie jest mega skomplikowany...ale przyznam sie ze nie pamietam dokladnie co i jak tam wyglada....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 17:58, 09 Lis 2011 |
|
|
yachu
Starszy podawacz kluczy
Dołączył: 13 Mar 2011
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Nie słyszałem o takim silniku chyba benzyna to tak.Rozrząd na łańcuchu jak masz blokady to jest ok.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 7:11, 10 Lis 2011 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Jest ale 2003 rok i silnik 1.3 CDTI 16V
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 19:11, 10 Lis 2011 |
|
|
Doktor
FACHMAN
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
nie doczytałem.... 1.0 3 cylindry to oczywiscie benzyna....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 20:52, 10 Lis 2011 |
|
|
Ermaksio
Starszy młotkowy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warmińsko-Mazurskie Płeć:
|
|
|
|
Tak panowie moja pomyłka ....oczywiście benzyna 1.0..Interesuje mnie czy trzeba ściągać miske olejową przy wymianie tego rozrządu?? A może ktos ma Tisa i podesłał by schemat na [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 0:01, 11 Lis 2011 |
|
|
yachu
Starszy podawacz kluczy
Dołączył: 13 Mar 2011
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Mogę ci podesłać schemat ale naprawdę bez blokad ciężka sprawa na wałkach nie ma klinów nie ma znaków trzeba mieć blokady chyba że sobie dobrze poznaczysz.Trochę z tym jest roboty ale to też lepsza kasa. Schemat za chwilę ci wysyłam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 7:49, 11 Lis 2011 |
|
|
Ermaksio
Starszy młotkowy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warmińsko-Mazurskie Płeć:
|
|
|
|
Dzięki za schemat....Miał bym blokady tylko kiedy użyc blokady na napinacz(przed zdjęciem łańcucha czy po nałożeniu nowego przed dokręceniem)??
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Ermaksio dnia Pią 9:29, 11 Lis 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Pią 9:25, 11 Lis 2011 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Jak ściągniesz pokrywę to wycofaj napinacz i załóż blokadę na niego i możesz rozbierać,dlaczego go wymieniasz? słychać go bardzo?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 10:16, 11 Lis 2011 |
|
|
Doktor
FACHMAN
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
jak na złość jutro Corsa C 1.0 do rozrządu... jak zrobie to Ci napisze co i jak:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 2:44, 12 Lis 2011 |
|
|
Ermaksio
Starszy młotkowy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warmińsko-Mazurskie Płeć:
|
|
|
|
[quote="Roman59"]Jak ściągniesz pokrywę to wycofaj napinacz i załóż blokadę na niego i możesz rozbierać,dlaczego go wymieniasz? słychać go bardzo?[/quote Tak słychać...Wystarczy łańcuch,ślizgi i napinacz wymienić ?? Czy koła obowiązkowo tez?? Dlaczego blokować napinacz po wycofaniu(zwolnieniu) a nie po napięciu?? Czy tego napinacza się nie napina ręcznie jak w rozrządach na pasku??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 19:20, 13 Lis 2011 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Napinacz jest podtrzymywany sprężyną i jeszcze idzie ciśnienie oleju i gdy się wysunął to nie cofa się już do tyłu bo ma zapadkę i musisz odblokować zapadkę i włożyć zawleczkę.Po wymianie łańcucha wyciągniesz tylko zawleczkę i sam się napnie a jak odpalisz silnik to jeszcze ciśnienie oleju wyciska tego tłoczka a tłoczek dociska napinacz do łańcucha.Ściąg pokrywę zaworów i będziesz widział ile wyszedł ten tłoczek napinacz jest dokręcony do głowicy.Uważaj na tarczę czujnika wałka dokręcaną do koła wałka rozrządu bo nie odpalisz chyba że masz przyrząd do jej blokady.
Co do łańcuszka to wymień sam łańcuch bo to nie jest tanie jak jest oryginalny ale zależy od właściciela,bo zakładałem,bo pękł do silnika Opel 2.2 16V komplet rozrządu to w serwisie 900zł bez łańcuszka do wałków wyrównujących.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Roman59 dnia Nie 21:20, 13 Lis 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Nie 21:08, 13 Lis 2011 |
|
|
Ermaksio
Starszy młotkowy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warmińsko-Mazurskie Płeć:
|
|
|
|
Czyli kół nie wymieniać?? Tylko zablokować blokadami....To w końcu łańcuch sie rozciąga czy napinacz popuszcza i dlatego dzwoni?? Bo mówisz Roman żeby sam łańcuch wymieniać...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 0:45, 14 Lis 2011 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Napinacz nie puszcza tylko łańcuch się wyciąga ale i koła też w mniejszym stopniu a napinacz musi napiąć i wychodzi.Łańcuch się bada zakładając na koło i łapiesz za łańcuch palcami chcąc go odciągnąć jak się nie da to jest dobry a jak go odejdzie od koła to jest już nie pierwszej młodości.Kuł nie blokujesz tylko wałki z tyłu koła po odkręceniu są luźno na wałkach.Koła dokręcasz na samym końcu po ustawieniu i napięciu się łańcucha.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 9:11, 14 Lis 2011 |
|
|
Ermaksio
Starszy młotkowy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warmińsko-Mazurskie Płeć:
|
|
|
|
| | jak na złość jutro Corsa C 1.0 do rozrządu... jak zrobie to Ci napisze co i jak:) | I jak zrobiłeś już??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 22:06, 14 Lis 2011 |
|
|
Doktor
FACHMAN
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Robiłem...tylko ze mi blokady ktos buchnął ale sobie poradziłem, moze nie do konca profesjonalnie... Wymieniłem łancuch + ślizgi 3 sztuki + napinacz.. troche sie bałem tego bez blokad ale jakos poszło. Generalnie spuszczasz płyn i po kolei rozbierasz,.. wyciagasz obudowe filtra powietrza, i jedziesz dalej az dokopiesz sie do rozrzadu. ja miski nie sciagałem, tylko odkreciłem sruby które przechodzą przez miske do obudowy rorządu, bodajże 5sztuk, no i jest troche tego rozkrecania przy obudowie rozrzadu.. jak ja sciagniesz to warto sobie zasłonic czyms wlot do miski zeby Ci cos nie wpadło bo potem szukanie. Miałem problem z odkreceniem koła pasowego jest tam sruba na klucz 13 jak dobrze pamietam i za cholere nie chciała puscic, musiałem skoczyc do znajomego wulkanizatora bo moj klucz z kompresorek okazał sie za słaby;/ No i ja znaczyłem sobie koła powidzmy tak zebym wiedział o co kaman i delikatnie bez zbednego zamieszania:) potem wciskasz napinacz jak pisze roman i blokujesz go( wkładasz) drutem czy co tam masz pod reką. wykrecasz slizgo jeden na jednej srubie i pozostałe po 2 sruby. potem zostaje łańcuch. na wale jest takie małe koło zebate które mozna spokojnie sciagnac z wału który jest odpowiednio sjechany z dwóch stron. sciagasz to małe kółeczko dostajesz wtedy luz na łancuchu i sciagasz łancuch.zakładasz sobie nowy na koła z wałków rozrzadutak zeby tam był bez luzów, potem zakładasz go delikatnie na małe kóleczko i kóleczko na wał. Jesli mi sie nie przestawiło bez blokad to z blokadami tez nie bedzie problemu. No i jak juz masz łancuch zakładasz ślizgi napinacz, sprawdzasz czy wszystko jest ok, wyciagasz zawleczke i szafa gra:) Aha tylko jesli zostanie Ci jakis luz na łańcuchu a troche napewno zostanie to musi być po stronie napinacza wtedy jak zwolnisz blokade łancuch sie napnie i luz zlikwiduje... potem składasz. Mi najwiecej problemów sprawiło odkrecenie koła pasowego i założenie obudowy rozrzadu. sa tam takie małe śmieszne tulejki i ona musza dokładnie wejsc bo jak nie to jest problem. Chyba tyle. jak bedziesz miał jakies pytania to pisz... mam nadzieje ze troche CI pomogłem. pozdrawiam:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 19:06, 15 Lis 2011 |
|
|
|