Autor |
Wiadomość |
Krystian990
Młotkowy
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Dłużec Płeć:
|
|
Docieranie silnika. |
|
Witam. Złożyłem swój silniczek od Mitsubishi 3000GT. Jest to 3.0L V6 24V 225KM. Był zrobiony szlif wału oraz wrzucone nowe panewki. Jeszcze mój znajomy ma zamiar wrzucać do swojego 3000GT VR-4 (ten sam silnik tylko bi-turbo 320KM) kute tłoki. I teraz chciałbym się dowiedzieć od ekspertów jak najlepiej docierać silnik aby potem miał jak najwięcej mocy. Ja jestem przekonany do zasady, że pierwsze 1000KM spokojniutka jazda, ale bardzo dużo słyszę opinii, że przy docieraniu bardzo ostro jeździć, i że po takim dotarciu będzie miał więcej mocy . Jak w końcu lepiej??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 21:59, 09 Lip 2010 |
|
|
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Po prostu jeździj normalnie nie ma jakiegoś docierania wały są tak szlifowane że mają tą tolerancję i zawsze panewka nie może obcierać o wal bo by było tarcie w tym miejscu wytwarzanie ciepła i w konsekwencji do zatarcia panewek.A miedzy panewką a wałem powstaje film olejowy i chodzi po kilkaset tysięcy.I dlatego jeszcze silnik powinien mieć swoją temperaturę bo wszystkie podzespoły silnika osiągają swoją ciepłotę a za tym idą i wymiary podzespołów dlatego są te tolerancje przy montażu silnika.A żeby osiągnąć większą moc silnika trzeba zmienić parametry w sterowniku silnika a nie jakieś docieranie silnika na ostro.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 7:41, 10 Lip 2010 |
|
|
kudlacz
Nowicjusz
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Świdnik Płeć:
|
|
|
|
cytat z użytkownika FilipN z racingforum.pl
| | wklejałem już raz, wkleję ponownie...
instrukcja docierania silnika do sportu by Toyota Racing Development... wedle uznania docieranie na ulicy lub na hamowni:
The following is part of the Formula Atlantic Motor kit instructions, from TRD:
To ensure long life and reliability you must properly break in your freshly assembled engine.
For a high performance street motor fill the engine with a good grade 20W-50 Mineral based oil. Fill the oil filter with oil before installing it. Remove the spark plugs and crank the engine until the oil pressure comes up on the gauge.
Re-install the spark plugs. Now you are ready to start her up. Start the engine and bring it immediately to 2,000 rpm. Vary the engine speed between 2,000 - 3,000 rpm for about 30 minutes. After 30 minutes stop the engine, check the valve lash and re-torque the head bolts. Drain the oil and change the filter. Re-fill the engine with 20W-50 Mineral based oil.
Drive the car slowly for about 500 miles keeping the rpm under 4,000. Don't lug the engine either because that's worse for the motor than over revving it. After 500 miles change the oil and filter again. You can now use a synthetic oil if you want to. Use a 20W-50 oil and change it every 3,000 miles. Your engine is now broken in.
For a race engine broken in on the dyno the procedure is a little different. Note that this procedure is for a race clearanced engine.
For the initial run use a Mineral based 20W-50 oil. Run a hotter spark plug than you normally would run. Prime the oil system and the fuel system. Start the engine and bring it up to 2,000 - 3,000 rpm with no load. Watch the oil pressure and check for leaks. After 30 minutes stop the motor, check the timing, re-torque the head and check valve lash. Then, run the engine with a light load between 2,000 � 3,000 rpm for another 30 minutes. After 30 minutes change the spark plugs to the normal heat range you are going to run. Do a full throttle full load pull up to the bottom of the power band. Quickly chop the motor.
Check the spark plugs and the BSFC numbers if your dyno is equipped to do so to confirm the jetting. If everything looks good do a full throttle full load pull.
The engine is now ready to race. |
Wybacz że po angielsku ale tłumaczyć mi się nie chce W każdym razie instrukcja bardzo sensowna.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 9:22, 10 Lip 2010 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Po przetłumaczeniu a tu stronka do tłumaczenia;
[link widoczny dla zalogowanych]|pl|
Poniżej część Formula Atlantic Motor zestaw instrukcji, z TRD:
Aby zapewnić wysoką trwałość i niezawodność należy właściwie przerwy w świeżo montaż silnika.
Dla wysokiej wydajności silnika ulicy wypełnić silnika z dobrą ocenę Mineral 20W-50 na bazie oleju. Wypełnienie filtra oleju z oliwek przed zainstalowaniem. Usunąć świece zapłonowe i korby silnika do ciśnienia oleju pojawia się na szerokość.
Reinstalacja świec zapłonowych. Teraz można ją rozpocząć. Uruchomić silnik i doprowadzić ją niezwłocznie do 2000 obr. / min. Zróżnicowanie prędkości obrotowej silnika od 2000 - 3000 obrotów na minutę przez około 30 minut. Po 30 minutach wyłączyć silnik, sprawdzić zawór bicz i ponownie moment obrotowy śruby głowę. Spuścić olej i wymienić filtr. Ponownie napełnić silnik z Mineral 20W-50 na bazie oleju.
Prowadzić samochód powoli przez około 500 mil utrzymanie obrotów pod 4.000. Nie lug silnika albo dlatego, że jest gorzej niż do silnika to ponad przywrócone. Po 500 mil wymienić olej i filtr ponownie. Możesz teraz używać oleju syntetycznego, jeśli chcesz. Użyj 20W-50 to olej i zmieniać co 3000 mil. Silnika jest teraz złamane w.
Dla silnika wyścigu w podziale na hamowni procedura jest nieco inna. Należy pamiętać, że procedura ta jest dla rasy clearanced silnika.
Dla pierwszego uruchomienia korzystać Mineral 20W-50 na olej. Uruchom cieplejsze świecę niż normalnie biegać. Prime układu olejowego i układu paliwowego. Uruchomić silnik i dostosowania go do 2.000 - 3.000 obr. / min bez obciążenia. Oglądaj ciśnienia oleju i sprawdzić szczelność. Po 30 minutach zatrzymać silnik, należy sprawdzić czas, ponownie moment obrotowy głowy i zawór zwrotny bat. Następnie należy uruchomić silnik z lekkim obciążeniem od 2000 3000 obr / min przez kolejne 30 minut. Po 30 minutach zmienić świece zapłonowe do normy cieplnej będziesz biegać. Czy pełną parą pełnym obciążeniu ciągnąć do dołu zakresu mocy. Szybko chop silnika.
Sprawdź świece i numery BSFC jeśli hamownia jest przystosowany do tego celu potwierdzenia nanoszenia. Jeśli wszystko wygląda dobrze do pełnych obrotach pełnym obciążeniu pull.
Silnik jest gotowy do wyścigu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 13:14, 10 Lip 2010 |
|
|
patrol722
Nowicjusz
Dołączył: 05 Lip 2010
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
NIE SŁUCHAJ TYCH KTÓRZY CI MÓWIĄ ŻE TRZEBA JEŹDZIĆ OSTRO NA DOTARCIU! chyba że chcesz uszkodzić silnik będzie ci się grzał lub zmieniał kolor i nie będzie miał takiej mocy jak przedtem na początku trzeba wolniutko tak jak napisałeś do 1000 a później trochę szybciej jak ci się dotrze to gaz do dechy bez obaw
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 22:29, 10 Lip 2010 |
|
|
wasylek
Fachura
Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 362
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 1/3 Skąd: gdansk Płeć:
|
|
|
|
jezdzi sie normalnioe tylko ze na niskich obrotach. czyli nie wolno przez 5000 km jedzic na wyrzszych obr niz połowa czyli 6 tys to nie wiecej niz trzy. oczywiscie nieraz mozna depnąc nic sie nie stanie ale dla prawidłowego dotarci silnik musi chodzic pod wyokim obciazenie zeby cis na garach było jak najwyzsze . ale bez przesady 5bieg i 40 to juz przesada.
5000-10000 jezdzisz normalnie bez pałowania . a potem juz rub co chcesz:D po 5000 nalezy zminic olej i po 10000 tez.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 21:51, 19 Lip 2010 |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
|