Autor |
Wiadomość |
barteek933
Mechanior
Dołączył: 30 Lip 2012
Posty: 230
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 1/3
|
|
ducato 1.9 D wymiana rozrządu |
|
jak wygląda wymiana rozrządu w ducato 1 1.9 D. silnik zwykły diesel bez turbiny. ponieważ niedługo będę robił i wypadało by coś wiedzieć i się przygotować. jak się go ustawia ? czy na wale jest klin ? czy potrzebne są jakiekolwiek blokady itp itd. Napiszcie co wiecie, na co zwrócić uwagę. Sami w końcu wiecie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 20:35, 14 Paź 2012 |
|
|
|
|
Paciak
Mechanior
Dołączył: 25 Lis 2010
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Witam! Jesli to sten "starszy" silnik a skoro bez turba to pewnie tak to sytuajca wygląda następująco. Blokada wału jest pod za rozrusznikiem ( taka dziurka 6 lub 8 mm) Wałek i pompa normalnie srubą w kole sie blokuje. Wszytskie koła maja kliny. Co do blokad to tak jak pisze blokowac mozna "domowymi sposobami" - srubami tudziez wał np wiertłem (tylna częscią).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 22:05, 14 Paź 2012 |
|
|
barteek933
Mechanior
Dołączył: 30 Lip 2012
Posty: 230
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 1/3
|
|
|
|
a gdzie można kupić blokady bo ja na all nigdzie nie widziałem do tego silnika ... chociaż jak blokuje się tak jak mówisz to nie będę kupował bo szkoda wydać cały zarobek na coś co może się nie przydać i można w łatwy sposób zastąpić czymś innym
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 22:20, 15 Paź 2012 |
|
|
grzegorz1805
FACHMAN
Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 585
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: WIELKOPOLSKA Płeć:
|
|
|
|
przecież też zrobisz ten rozrząd bez blokad porobisz własne znaki i tak samo ustaw i po kłopocie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 22:32, 15 Paź 2012 |
|
|
ATF
Starszy młotkowy
Dołączył: 22 Kwi 2011
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rolewice Płeć:
|
|
|
|
Rany, przecież znajdziesz chyba parę śrub na warsztacie.
Po "kropkowanych" wymianach często trafiają do mnie autka "na sznurku" bo rzuciły palenie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 23:12, 16 Paź 2012 |
|
|
barteek933
Mechanior
Dołączył: 30 Lip 2012
Posty: 230
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 1/3
|
|
|
|
przecież napisałem że jeżeli nie ma blokad do tego silnika tylko potrzebne są śruby to tak zrobię. na swoje znaki też można zrobić tylko trzeba się przyłożyć ale po co skoro są oryginalne znaki ...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 14:09, 17 Paź 2012 |
|
|
barteek933
Mechanior
Dołączył: 30 Lip 2012
Posty: 230
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 1/3
|
|
|
|
mam jeszcze jedno pytanie. czy ducato ma klin na wale ? bo według rysunków w autodacie mi wychodzi na to że nie ma i z jakim momentem dokręcić śrubę na wale ? tam podane jest 40nm i 60 stopni , starczy ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 9:21, 10 Lis 2012 |
|
|
student
FACHMAN
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1187
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Ja dokręcam pneumatem i daję klej do gwintów dla pewności.
Klin z tego co pamiętam jest ale ręki uciąć sobie nie dam.
Ciężko dokręcić wał na niutony i kąty bo musisz go jakoś przytrzymać, blokady się wyginają.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 10:29, 10 Lis 2012 |
|
|
barteek933
Mechanior
Dołączył: 30 Lip 2012
Posty: 230
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 1/3
|
|
|
|
w scenic'u blokada dała radę. wytrzymała 195 nm a była to zwykła śruba, nawet minimalnie się nie zgięła ...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 16:58, 10 Lis 2012 |
|
|
Paciak
Mechanior
Dołączył: 25 Lis 2010
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
jesli to XUD9 to jest klin.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 17:17, 10 Lis 2012 |
|
|
barteek933
Mechanior
Dołączył: 30 Lip 2012
Posty: 230
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 1/3
|
|
|
|
autodata podaje że jest to DJY . ducato jest z 1999r
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 17:29, 10 Lis 2012 |
|
|
barteek933
Mechanior
Dołączył: 30 Lip 2012
Posty: 230
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 1/3
|
|
|
|
to wie ktoś jak tam jest i na ile dokręcić ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 23:43, 11 Lis 2012 |
|
|
Paciak
Mechanior
Dołączył: 25 Lis 2010
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Jak masz blokade wału na kole zamachowym to co to za róznica czy jest klin czy go niema? Dokręc pneumatem i po sprawie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 9:26, 12 Lis 2012 |
|
|
grzegorz1805
FACHMAN
Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 585
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: WIELKOPOLSKA Płeć:
|
|
|
|
ja jak nie ma klina to dokręcam według książki mam wtedy pewność że będzie ok a jak jest klin to pneumatem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 23:30, 13 Lis 2012 |
|
|
barteek933
Mechanior
Dołączył: 30 Lip 2012
Posty: 230
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 1/3
|
|
|
|
kupię kątomierz i dokręce tak jak w autodacie. a teraz powiedzcie mi ile tak mniej więcej powiedzieć za wymianę. robiony będzie rozrząd, wymiana pompy wody, wymiana oleju + filtr i filtr paliwa i ew przeczyszczenie filtra powietrza bo jest dobry.
oraz jeszcze mam pytanie ile wziąć od niego za części bo kupiłem u znajomego i za rozrząd ( pasek rozrządu contitech, napinacz ruville, rolka ruville, pompa wody KS, filtr oleju, filtr paliwa i 5L oleju mobil 10w40 z beczki) za ten zestaw zapłaciłem 345zł to ile mu powiedzieć za te graty ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 20:13, 14 Lis 2012 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Nie potrzebny ci jest kątomierz dokręć śrubę 180Nm i tam jest chyba lewy gwint.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 20:51, 14 Lis 2012 |
|
|
barteek933
Mechanior
Dołączył: 30 Lip 2012
Posty: 230
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 1/3
|
|
|
|
mój klucz nie działa w lewą stronę ...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 21:40, 14 Lis 2012 |
|
|
barteek933
Mechanior
Dołączył: 30 Lip 2012
Posty: 230
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 1/3
|
|
|
|
jest kolejny problem, nie mogę odkręcić śruby na wale bo na 99% została wkręcona na klej ... a zrobił tak już w nie w jednym samochodzie w w renaulcie jak poskładał to obróciło kółko po jakimś czasie i teraz idiota wszystko na klej składa. moje pytanie to takie. jak to teraz odkręcić ? mam zamiar jutro podgrzać tą śrubę opalarką i jak pójdzie to dobrze a jak nie to klient już wie o tym że nie można odkręcić i prowadzi do tego co to zrobił. śruba odkręca się trochę a później staje i za nic nie chce iść ...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 19:17, 15 Lis 2012 |
|
|
barteek933
Mechanior
Dołączył: 30 Lip 2012
Posty: 230
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 1/3
|
|
|
|
sory że post pod postem ale nikt nie wie ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 22:13, 15 Lis 2012 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Przecież możesz dopisać pod tamtym postem,jak ci poszła ta śruba to próbuj wykręcać i wkręcać aż do skutku nie ma innej możliwości.Co do podgrzania każda próba jest wskazana i jeszcze możesz to jakimś płynem to napuszczać może coś tam dojdzie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 22:51, 15 Lis 2012 |
|
|
barteek933
Mechanior
Dołączył: 30 Lip 2012
Posty: 230
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 1/3
|
|
|
|
temat do zamknięcia. śruba odkręcona. bez grzania nie chciała iść dokręcone na ponad 200nm będzie się trzymać dodam bo nikt nie odp mi na pytanie. ducato 1.9 ma kin i blokady na śruby
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 18:41, 16 Lis 2012 |
|
|
|