Autor |
Wiadomość |
brzdac10
Młotkowy
Dołączył: 08 Gru 2011
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
JUMPER 2,5TDI KOMPLETNY BRAK MOCY |
|
Witam,
kupiłem "OKAZYJNIE" jumpera 2,5tdi 98rok okazja była poniewaz auto kompletnie nie ma moce odczuwalnie ma jakies 40koni turbina niby pompuje pali na "strzała" niewazne jak długo nie jezdzi filtr paliwa ok weze paliwowe cale niedziurawe dodam ze auto zaczyna troszke jechac w bardzo wysokich obrotach jak turbina pompuje juz tak ze weze mocno puchna prosze o pomoc
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 15:09, 10 Gru 2011 |
|
|
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Skąd ci się wzięło to TDI jak to jest zwykły TD tylko jedne były z pompami Bosch a drugie z pompami Lucas sprawdź przewód od kolektora ssącego do gruchy turbo czy nie dziurawy lub grucha,sztanga turbiny chodzi?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 23:49, 10 Gru 2011 |
|
|
brzdac10
Młotkowy
Dołączył: 08 Gru 2011
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
ok jutro sprawdze kolego to jest TDI popatrz na allegro jumpery miały motory tdi intercooler jest koło chłodnicy od strony pasażera
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 12:07, 11 Gru 2011 |
|
|
zubi1990
FACHMAN
Dołączył: 23 Lut 2009
Posty: 592
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: SPYTKOWICE Płeć:
|
|
|
|
kolego oznaczenie TDI zarezerwowane jest tylko dla grupy VW
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 12:15, 11 Gru 2011 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Tak kolego to jest TD z intercoolerem, a z TDI on nie ma nic wspólnego.Tak się właśnie ludzie nabijali z kupnem Golf 2 silnik 1.6 TDi i też był TD z intercoolerem a z TDI nie miał nic wspólnego.Popatrz tylko na pompę wtryskową i widzisz że to nie TDI bo masz nawet dźwignie do linki gazu.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Roman59 dnia Nie 13:32, 11 Gru 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Nie 13:27, 11 Gru 2011 |
|
|
brzdac10
Młotkowy
Dołączył: 08 Gru 2011
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
sprawdziłem wezyk cały sztanga jak ja reka rzuszam to chodzi ciezko ja ruszyc ale chodzi natomiast w wezyku który dochodzi do gruchy jest bardzo słabe cisnienie tzn tak słabe ze nie daje rady jej ruszyc co teraz turbina do wymiany?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 17:26, 12 Gru 2011 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Trzeba sprawdzić przewody + intercooler czy nie dziurawy no i sprawdź czy turbina daje jakieś ciśnienie.Lub podepnij z turbiny bezpośrednio do kolektora ssącego jakimś kolankiem gumowym.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Roman59 dnia Pon 17:51, 12 Gru 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Pon 17:48, 12 Gru 2011 |
|
|
ATF
Starszy młotkowy
Dołączył: 22 Kwi 2011
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rolewice Płeć:
|
|
|
|
Sprawdź przy jakim podciśnieniu chodzi sztanga - pompką podciśnieniową
To samo sprawdź manometrem podciśnienie z zaworu sterującego turbiną
No i prawie jesteś w domu
Chyba że podciśnienia nieszczelne?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 17:52, 12 Gru 2011 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
| | Sprawdź przy jakim podciśnieniu chodzi sztanga - pompką podciśnieniową
To samo sprawdź manometrem podciśnienie z zaworu sterującego turbiną
No i prawie jesteś w domu
Chyba że podciśnienia nieszczelne? |
Tam nie ma żadnego podciśnienia jest sterowany na ciśnienie z kolektora ssącego.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 18:00, 12 Gru 2011 |
|
|
ATF
Starszy młotkowy
Dołączył: 22 Kwi 2011
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rolewice Płeć:
|
|
|
|
Roman to trochę nie kumam - nadciśnieniem?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 18:06, 12 Gru 2011 |
|
|
brzdac10
Młotkowy
Dołączył: 08 Gru 2011
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
kolega Roman59 ma racje jest sterowany na cisnienie tylko ze to cisnienei jest zbyt słabe zeby sztanga sie ruszyła intercooler był pekniety i teraz jest załozone kolanko z pcv zeby sprawdzic co bedzie ale zadnego efektu weze od turbo na wysokich obrotach moge scisnac reka dodam ze auto jest tak słabe ze ciezko ruszyc na prostym bez wciskania pedąłu w podłoge ale nie dymi ani nic
PS najchetniej bym to sprzedał za pare groszy jest jakis chetny ??
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez brzdac10 dnia Pon 18:09, 12 Gru 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Pon 18:07, 12 Gru 2011 |
|
|
ATF
Starszy młotkowy
Dołączył: 22 Kwi 2011
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rolewice Płeć:
|
|
|
|
No to rwać turbo z dolotem i czyścić i patrzeć co nie halo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 18:10, 12 Gru 2011 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
[quote="ATF"]Roman to trochę nie kumam - nadciśnieniem?[/quote
Są dwa rodzaje gruch które działają na ciśnienie i na podciśnienie na ciśnienie są właśnie przy tych zwykłych TD gdzie nie ma sterownika silnika a gdzie już jest sterownik to jest już na podciśnienie ale już występuje i czujnik ciśnienia w kolektorze i on wysyła sygnał do sterownika silnika a sterownik do zaworu regulacji ciśnienia N75
Sprawdź jeszcze czy nie masz zatkanego układu wydechowego,odłącz na próbę rurę od turbo,może katalizator zatkany??
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Roman59 dnia Pon 18:35, 12 Gru 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Pon 18:30, 12 Gru 2011 |
|
|
brzdac10
Młotkowy
Dołączył: 08 Gru 2011
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
jutro jesli pogoda pozwoli (robie to na dworze) wyciagne turbo i zobacze to tam siedzi koledzy a powiedzcie mi co to jest za czujnik na pompie mam zaznaczony w awatarze? bo jest on u mnie niepodłaczony a nie wiem pod jaki kolr kabli podłaczyc bo jesli kilka kabli z urwanymi kostkami moze to ma jakis zwiazek z tym jak auto chodzi??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 18:39, 12 Gru 2011 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Turbiny nie wyciągaj bo to jest mechaniczna sztanga tylko przymyka lub otwiera grzybka.Zobacz czy turbinka się kręci i tyle.Odłącz tylko rurę i zobaczysz po odpaleniu jaka będzie reakcja.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 19:52, 12 Gru 2011 |
|
|
brzdac10
Młotkowy
Dołączył: 08 Gru 2011
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
kolego masz na mysli to czy na wolnych obrotach cos pompuje?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 21:14, 12 Gru 2011 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Chodzi mi o to że jak nie będzie ujścia spalin przy zabitych tłumikach lub katalizatorze to i turbina nie będzie napędzana i silnik będzie też słaby.Zapalał będzie dobrze ale nie będzie mógł wejść na większe obroty.Kolektor ssący też może być przytkany.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Roman59 dnia Pon 21:43, 12 Gru 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Pon 21:41, 12 Gru 2011 |
|
|
brzdac10
Młotkowy
Dołączył: 08 Gru 2011
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
kolego wydech jest ok bo po wycieciu kata (jeszcze przed wspawaniem rurki) prubowałem i nic sie nie zmieniło a co mogłoby tak mocno przytkac dolot?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 11:06, 13 Gru 2011 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Zatykają opary ze skrzyni korbowej mieszane ze spalinami jak otwiera się AGR.AGR jest zablokowany czy jeszcze czynny?Jak wycinałeś katalizator to był w środku cały czy częściowo rozwalony? zapal silnik i zobacz czy spaliny z tłumika wychodzą pod ciśnieniem czy tylko tak sobie?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Roman59 dnia Wto 12:14, 13 Gru 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Wto 11:55, 13 Gru 2011 |
|
|
brzdac10
Młotkowy
Dołączył: 08 Gru 2011
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
PROBLEM ROZWIAZANY A ROZWIAZANIE BYŁO BANALNIE PROSTE TZN AUTO SPRZEDANE PROSZE O PRZENIESIENIE POSTA DO KOSZA PONIEWAZ USTRKA NIE ZOSTAŁA USUNIETA I POST ZASMIECA FORUM
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez brzdac10 dnia Wto 23:20, 27 Gru 2011, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Wto 12:16, 13 Gru 2011 |
|
|
grzes1207
Podawacz kluczy
Dołączył: 10 Sty 2012
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
|
|
|
Zapchany jest wydech . Odchyl go troche od turbo i przejedz sie jak jest dobrze to trzeba wybic katalizator jak sa dwa to dwa wywalic. w tych silnikach turbo dziala na nadcisnienie czyli jak turbo przeladowuje to uchyla sie zawor tak zwany upust spalin.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 23:20, 10 Sty 2012 |
|
|
|