Autor |
Wiadomość |
delir203
Starszy podawacz kluczy
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
lt 35 brak obiegu płynu chłodzącego |
|
gdy silnik pracuje i jest gorący nie pokazuje temp płynu w kabinie na zegarze ,przewod od silnika do chłodnicy jest zimny w nim jest czujnik temp Wymieniłem termostat i nic nie pomogło sprawdziłem układ i jest drożny czemu nie idzie płyn tym przewodem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 21:46, 01 Kwi 2010 |
|
|
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Przewód górny głowica chłodnica jest zimny czy chłodnica blok silnika bo czujnik temperatury jest w górnym przy głowicy i jest cztero pinowy
G62: czujnik określający temperaturę na potrzeby ECU;
G2: czujnik określający temperaturę na potrzeby wskaźnika na desce rozdzielczej.
Ale jak jest zimny ściąg przewód z głowicy do nagrzewnicy i zapal silnik,po zapaleniu i dodaniu gazu powinno ci wywalać płyn z przewodu jak nie to masz coś z pompą wody.Ale powinien ci gotować płyn i wyrzucać,może nie ci się nie odpowietrzył dobrze i nie ma płynu w silniku?
Tu masz jeszcze na temat;
http://www.umserwis.fora.pl/na-kazdy-temat,1/vw-lt-35-problem-z-ukl-chlodzenia-i-nagrzewnica,2682.html
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Roman59 dnia Czw 22:50, 01 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Czw 22:09, 01 Kwi 2010 |
|
|
delir203
Starszy podawacz kluczy
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
Zdejmowałem przewód głowica chłodnica i płyn po włączeniu silnika słabiutko leci zato od strony
chłodnicy leci i to szybko . kiedy zaleje płynem przewód odpale silnik to płyn gdzieś ucieka tylko gdzie a jak zgasze gorący silnik płyn z chłodnicy cofa sie do przewodu .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 7:32, 02 Kwi 2010 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Ja pisałem przewód głowica nagrzewnica,spróbuj jeszcze wyciągnąć termostat i odpalić bez termostatu i czy wtedy złapie obieg przez chłodnicę może być chłodnica zabita? A co robiłeś wcześniej czy to się stało nagle.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 9:52, 02 Kwi 2010 |
|
|
Kełysz
ADMIN
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 60 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bolesławiec Płeć:
|
|
|
|
Stawiam na pompe wody.
Sciągnij ją i wszystko sie wyjaśni.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 12:37, 02 Kwi 2010 |
|
|
delir203
Starszy podawacz kluczy
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
Taki kupiłem zrobiłem 1500 km bez wskażnika temp myślałem że to tylko czujnik temp przejeżdze zime i wymienie a tu okazuje sie ze to bardzo poważny problem i chce to zrobic dalsze próby po świętach życze wesołych świąt i licze na waszą pomoc .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 20:10, 02 Kwi 2010 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Ale tylko temperatury ci nie pokazuje czy jeszcze czegoś nie wyświetla? bo możesz mieć też uwalony cały licznik.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 22:11, 02 Kwi 2010 |
|
|
delir203
Starszy podawacz kluczy
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
tak tylko temperatury nie wyświetla czujnik jest dobry jak gasze silnik przewód robi sie gorący i temp rośnie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 7:10, 03 Kwi 2010 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
A jak zakładałeś termostat to miał tego śrucika do odpowietrzenia czy był cały,a jak nie ma to mu wywierć otworek wiertłem o średnicy 2mm.Wczoraj tak miałem przy Fordzie Eskorcie zmienił ktoś termostat ale bez tego śruta lub jest bolczyk z jednej i drugiej strony zgniecionymi końcami żeby nie wypadł,ja nawierciłem otwór wiertłem skierowałem otworem do góry i wszystko wróciło do normy.Objawy były takie że silnik łapał temperaturę a obieg płynu nie szedł na chłodnicę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 9:44, 03 Kwi 2010 |
|
|
delir203
Starszy podawacz kluczy
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
jak wyjąć pompe wody czy to jest trudne chce sprawdzić czy jest sprawna i jaki koszt nowej a ile zapłace za wymiane wrazie sobie z wymianą nie poradze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 19:33, 05 Kwi 2010 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Nie pamiętam już dobrze ale jak wyciągniesz termostat to może będziesz widział wirnik pompy wody a to masz tylko sprawdzić czy wirnik jest sztywno na oś pompy,lub może coś włożyć i tylko sprawdzić.Bo tak to musisz do rozrządu się dostać bo pasek rozrządu ją napędza.Ale sprawdź to jeszcze poprzez termostat i sprawdź termostat.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 20:41, 05 Kwi 2010 |
|
|
delir203
Starszy podawacz kluczy
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
termostat wyjełem odpaliłem silnik i przewody nie grzały sie do pompy nie da sie dostać od strony termostatu przedmuchałem wszystkie przewody włożyłem termostat zalałem płynem odpaliłem i na początku dobrze było na zegarze 74 stopnie przewód nad silnikiem od pompy do nagrzewnicy gorący a od silnika do chłodnicy tam co czójki temp o jakieś 5 -10 stopni chłodniejszy w pewnym momencie przyspieszył wentylator i temp spadła nic ta próba nie pomogła Przy jakiej temp powinien sie otworzyć termostat u mie 87 .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 12:03, 06 Kwi 2010 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Jak przy 87 to dobrze a wentylator nie przyśpieszył tylko wiskoza się przyblokowała i ochłodziła bo ona działa na zasadzie bimetalu jak gorąco to blokuje ochłodzi i się rozłącza. Na postoju wentylatorem możesz kręcić swobodnie.Na termostacie miałeś napis przy ilu stopniach się otwiera trza było sprawdzić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 13:08, 06 Kwi 2010 |
|
|
delir203
Starszy podawacz kluczy
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
termostat sprawdziłem temp 87 a może to wina wiskozy zawcześnie sie załancza czy co
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 13:12, 06 Kwi 2010 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
To przysłoń trochę chłodnicy z przodu tekturą i próba.W środku dobrze ci grzeje? I przejedz nim trochę i niech się dobrze odpowietrzy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 14:46, 06 Kwi 2010 |
|
|
delir203
Starszy podawacz kluczy
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
w środku dobrze grzeje . z tym płynem jest tak jakby wyciągało gorący z tego przewodu a następny napływa zimny od strony chłodnicy. gasze silnik płyn w tym przewodzie robi sie gorący
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 7:29, 14 Kwi 2010 |
|
|
delir203
Starszy podawacz kluczy
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
wentylator zatrzymany temp rośnie jest wszystko dobrze puszczam wentylator temp spada jakby to była
wina termostatu ale już wymieniłem drugi i dalej jest taksamo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 18:00, 15 Kwi 2010 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Ale po to jest termostat żeby ci trzymał temperaturę silnika zawsze czy ty trzymasz czy nie czy jedziesz 100 kmh zawsze ci powinien trzymać temperaturę na desce około 90 stopni.A u ciebie z tego co opisujesz to wygląda jak by nie było termostatu wcale.Masz założony gumowy oring przy termostacie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 19:26, 15 Kwi 2010 |
|
|
delir203
Starszy podawacz kluczy
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
Wcześniej wyjełem termostat skręciłem odpaliłem . Silnik przewody były zimne nie łapał temp wcale cały
układ . Po włożeniu spowrotem termostatu silnik zaczoł sie grzać przewody do nagrzewnicy i termostatu gorące a przewód gdzie czójka tylko ciepły i temp nie wskazuje dopiero gdy gorący silnik zgasze włącze
kontrolki wtedy temp troche wzrośnie . uszczelkie gumową włożyłem do termostatu . czy jest trzeci obieg omijający termostat bo między nim a chłodnica jest trójnik i ten płyn jeszcze jakby gdzieś krążył ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 20:20, 15 Kwi 2010 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
To sprawdź gdzie te przewody jeszcze idą,może ktoś zakładał dodatkowe ogrzewanie na tył samochodu? to można tylko go się podpina gdzie indziej bo już takie robiłem.Przeróbka z towarowego na osobowy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 21:32, 15 Kwi 2010 |
|
|
delir203
Starszy podawacz kluczy
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
dziś rozmawiałem ze znajomym mechanikiem powiedział że ten przewód jest od chłodniczki oleju a po drodze jest pompka i jakiś załącznik może to tu tkwi szkopól on powiedział że to układ chłodzenia jest zapowietrzony
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 20:29, 16 Kwi 2010 |
|
|
ponin
FACHMAN
Dołączył: 30 Cze 2009
Posty: 459
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: UE Płeć:
|
|
|
|
na przewodzie z nagrzewnicy jest odpowietrznik
widze walczysz wytrwale
faktycznie jak nie odpowietrzysz układu to cyry mogą sie dziac
napisz jaka temperature ma przewód który idzie do termostatu i jaką temperature maja przewody na nagrzewnicy wlot i wyjscie /////// CIEPŁE czy ZIMNE /////
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 23:01, 16 Kwi 2010 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Ja mu pisałem dobrze odpowietrzyć a jak się termostat nie otworzy w VW to trudno o dobrym odpowietrzeniu bo wtedy łapie duży obieg (silnik chłodnica),a termostat jest bardzo szczelny na grzybku i kazałem mu wywiercić malutki otworek np.1mm i by się odpowietrzał i było by dawno po kłopocie.A VW nie ma odpowietrzeń na przewodach tylko idą cienkie wężyki od króćca z głowicy lub chłodnicy do naczynia wyrównawczego i zawsze jest wyciek z tego wężyka widać to w naczyniu wyrównawczym,oznacza to również że jest obieg wywołany przez pompę wody.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 8:32, 17 Kwi 2010 |
|
|
delir203
Starszy podawacz kluczy
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
jedno jest pewne obieg jest odpowietrzony . zablokowałem wentylator grzalem silnik aż osiągnie nominalną temp pracy gdy ją osiągnoł obserwowałem co dalej sie dzieje i jeszcze troche grzałem silnik dalej nominalna temp . Co ciekawe gdy odblokowałem wentylator nie przyspieszał nie chłodzil chłodnicy tak bylo na postoju . gdy ruszyłem załączył sie wentylator i schłodził silnik do temp minimalnej dużo poniżej 60 stopni na to wychodzi że to awaria wiskozy . Jak ją sprawdzić czy dobrze pracuje ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 20:59, 17 Kwi 2010 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Jak by była awaria to by była zblokowana na stale,jak ruszyłeś z miejsca to gorące powietrze z chłodnicy nagrzało wiskozę i się załączyła i tak powinno być.Jak byś podłączył pod komputer to by ci pokazał temperaturę na komputerze i odczytał byś na desce i jaka jest różnica w odczycie komputera a na desce rozdzielczej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 22:46, 17 Kwi 2010 |
|
|
delir203
Starszy podawacz kluczy
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
podłączałem pod komputer temperatury sa takie same
to czemu wiskoza aż tak wychładza układ . COŚ musi zawcześnie sie załaczać inny samochód taki sam silnik po długiej jeżdzie gorący niemożna do niego dotknąc a u mie po takiej samej trasie jest tylko ciepły
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 8:55, 18 Kwi 2010 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Silnika ci nie schłodzi jak ci termostat nie puści musisz sprawdzić ten trojak co pisałeś,może tamtędy ci robi obieg.Jak jest cieńszy przewód skręć go kluczem francuzem i go przyblokujesz i zobaczysz wtedy co się będzie działo.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 22:22, 18 Kwi 2010 |
|
|
delir203
Starszy podawacz kluczy
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
zablokowałem wentylator i zaczełem dziś jechać podczas jazdy na wskażniku średnio 70 stopni a gdy sie zatrzymałem i silnik chodził temp dochodziła do 80 potem znów ruszyłem i przejechałem około 6 km temp na wskażniku średnio 70 zgasiłem silnik sprawdziłem przewody tam co czójnik twardy i gorący a gdzie termostat i dojście na trójniku ciepłe .czy to może być pompa wody zawolno tloczy czy przypchane coś bo jak silnik gorący i pracuje to przewody twarde ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 21:27, 19 Kwi 2010 |
|
|
delir203
Starszy podawacz kluczy
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
a i jeszcze jedno obieg jest od strony termostatu przez chłodnice i na czójkie termp .gorący płyn wplywa do chłodnicy zawolno tłoczy pompa wtedy wiskoza sie załancza i wychładza płyn który już zimny płynie na czójki czy to może byc możliwe
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 21:32, 19 Kwi 2010 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Obieg jest zawsze od góry głowicy poprzez górny wąż do chłodnicy i opada na duł do dolnego węża.Płyn w silniku ma 87 stopni otwiera się termostat i wchodzi schłodzony płyn i schładza silnik i tak w koło.Masz jeszcze mały obieg i duży obieg cieczy w silniku,mały jest dopóki silnik się nie nagrzeje a duży jest jak się otworzy termostat,bo jak się otworzy to grzybek termostatu przysłania kanał małego obiegu i jest duży obieg silnik chłodnica.Zawsze woda gorąca idzie do góry a zimna opada na duł.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 23:20, 19 Kwi 2010 |
|
|
|