Autor |
Wiadomość |
ArkadiuszB
Starszy młotkowy
Dołączył: 22 Cze 2010
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
[LT 35] wymiana rozrządu |
|
Jestem tutaj nowy więc na początku witam wszystkich.
Mój problem dotyczy LT 35 rok 97 silnik AHD
Muszę wymienić rozrząd i ze względów ekonomicznych chcę wykonać to sam bo autko na dzień dzisiejszy nie zarabia na siebie więc nie stać mnie na mechanika.
Pojęcie ogólno techniczne mam bo w passacie b5 kiedyś wymieniałem rozrząd i poszło powiedzmy sprawnie.
Czy znacie może namiary na fotoporade jak wykonać wymianę rozrządu w tym autku ?
Ogólnie to na dzień dzisiejszy z tym samochodem jest sporo nie tak.
Podejrzewam, że w ogóle pasek musiał mi przeskoczyć lub rozregulował się kąt wtrysku z innych powodów.
Objawy są następujące:
1. Strasznie falujące wolne obroty
2. Szarpie autem na 1,2,3,4 biegu przy wolnych obrotach
3. Długo się rozpędza
4. Pierwsze odpalenie auta z rana powoduje pełno siwego dymu
5. Po podłączenia pod VAGa w grupie 000 pozycja 2 wacha się od 035 do 255 .... w TDITiming nie rysuje żółtego punktu
6. Coś mi stuka metalicznym dźwiękiem (jakby kamieniem uderzać w pustą puszkę po piwie ), ciężko sprecyzować źródło tego stukania
Potrzebowałbym szczegółowych informacji jak się do tego zabrać, w jaki sposób to wszystko ustawić, na co zwrócić szczególną uwagę itd.
Gdyby znalazł się ktoś chętny aby pomóc dzieląc się istotnymi informacjami na ten temat byłbym wdzięczny.
Pozdrawiam
Arek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 23:22, 22 Cze 2010 |
|
|
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Falujące obroty to sterownik pompy do czyszczenia a metaliczny stuk to najprawdopodobniej pompa vaku (bolec który napędza pompę uderza o wałek rozrządu) ale po naciśnięciu na pedał hamulca cichnie?
Sprawdź jeszcze pasek na pompie wtryskowej czy nie jest wolny może któraś rolka się poluzowała i też będzie rzucało silnikiem jak masz vag to sprawdź początek wtrysku masz rzeczywisty i wymagany jak nie to zegar i regulacja.Bo nie sztuka wymienić rozrząd i jak będzie to samo co wtedy?a koszt nie jest mały.A może tylko ustawić początek wtrysku i dawkę paliwa.
Schemat rozrządu
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Roman59 dnia Śro 7:55, 23 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Śro 7:18, 23 Cze 2010 |
|
|
ArkadiuszB
Starszy młotkowy
Dołączył: 22 Cze 2010
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Witam
Odnośnie pompy vacu to po naciśnięciu hamulca hałas nie ustępuje ani nie cichnie, żadnego wpływu na to nie ma.
Czy zostaje jedynie wymiana pompy czy jest możliwość ewentualnego naprawienia jej ?
Sprawa z początkiem wtrysku wygląda następująco (vag grupa 004 pozycje 2 i 3 tak ? silnik oczywiście w temperaturze roboczej)
| |
STAMP, /min, °BTDC, °ATDC, %
0.32, 775, 0.4, 5.7, 19.9
1.32, 775, 0.4, 5.5, 25.9
2.32, 755, 0.4, 1.1, 60.6
3.32, 775, 0.4, 5.5, 19.9
4.34, 755, 0.4, 4.0, 96.4
5.41, 775, 0.4, 2.4, 89.3
6.40, 775, 0.4, 1.1, 29.9
14.78, 775, 0.4, 0.4, 65.7
15.89, 775, 0.4, 6.2, 19.9
16.97, 775, 0.4, 5.7, 19.9
18.05, 775, 0.4, 5.5, 19.9
|
Z tego co rozumie to tylko w jednej pozycji jest prawidłowo ?
Przy okazjo co wskazuje czwarty parametr ? bo on też skacze jak chce.
Jeszcze jedna sprawa co do rozrządu.
Chcę kupić następujący zestaw:
PASEK firmy CONTITECH ( CT914 ) - ( Germany )
PASEK firmy CONTITECH ( CT939 ) - ( Germany )
ROLKA NAPINACZA firmy RUVILLE ( 55446 ) - ( Germany )
ROLKA NAPINACZA firmy RUVILLE ( 55447 ) - ( Germany )
ROLKA NAPINACZA firmy RUVILLE ( 55478 ) - ( Germany )
POMPA WODY firmy RUVILLE ( 65467 ) - ( Germany )
Ten zestaw jest odpowiedni dla mnie ?
Wolę się upewnić.
Mam jeszcze do wyboru pompe MEYLE ( 074121004F ) ale z paskiem GATES ( 5494xS ) i GATES ( 5323xS )
Jaki zestaw jest lepszy ?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez ArkadiuszB dnia Śro 15:39, 23 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Śro 15:20, 23 Cze 2010 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Dane silników;
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 23:43, 23 Cze 2010 |
|
|
ArkadiuszB
Starszy młotkowy
Dołączył: 22 Cze 2010
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Witam
Mam jeszcze jedno pytanie odnośnie rozrządu w tym aucie.
Nigdy w to nie wnikałem, ale dzisiaj z ciekawości zdjąłem pokrywe od rozrządu i widzę tam jeden pasek, a wiem, że w tym silniku są dwa. Poszperałem w necie i znalazłem fotke z której wynika, że drugi pasek jest z tyłu silnika ???
Proszę mnie oświecić bo siedzę i nie daje mi to spokoju.
Jeżeli tak jest to w jaki sposób wymienia się ten pasek z tyłu ?
Przecież tam nie ma jak dojść.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 21:20, 02 Lip 2010 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Jak masz lewarek zmiany biegów odkręcasz ścianę i masz do niego dostęp,ale na schemacie miałeś podgląd pompy wtryskowej i koła rozrządu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 21:24, 02 Lip 2010 |
|
|
ArkadiuszB
Starszy młotkowy
Dołączył: 22 Cze 2010
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Zgadza się, podgląd na schemacie jest tylko jakoś nie zastanowiłem się głębiej nad tym.
Wstępnie podejrzewam skąd biorą się problemy z pracą silnika.
Po odkręceniu ściany i zdemontowaniu osłony paska zrobiło mi się niedobrze ...
Około 20-stu zębów NIE MA, pasek wygląda jakby zaraz miał się rozsypać.
Jaki wniosek ?
Chyba prosty, że "mechanik" po prostu nie wymienił tego paska przy ostatniej wymianie.
Zdaję sobie z tego sprawę, że pompa jest na 100% przestawiona, nie ma innej możliwości.
Roman59 - w Tobie nadzieja. Poratujesz mnie informacją, jak te wszystkie koła poustawiać, na jakich znakach i gdzie one są żeby wszystko zagrało ?
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 9:08, 03 Lip 2010 |
|
|
Tarantula
Specjalista
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Belgia/Małopolska KLI Płeć:
|
|
|
|
| |
Około 20-stu zębów NIE MA, pasek wygląda jakby zaraz miał się rozsypać.
Jaki wniosek ?
Chyba prosty, że "mechanik" po prostu nie wymienił tego paska przy ostatniej wymianie.
|
Masakra!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 11:17, 03 Lip 2010 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
Sob 11:22, 03 Lip 2010 |
|
|
ArkadiuszB
Starszy młotkowy
Dołączył: 22 Cze 2010
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Znalazłem znak na pompie paliwowej (po lewej stronie patrząc od strony kabiny), znalazłem również na kole od pompy (patrząc od strony kabiny jest z tyłu koła).
Rozumie, że te dwa znaki muszą być w jednej linii ?
No i teraz pytanie. Jak ustawić koło rozrządu (CA na schemacie) ?
Niestety na tym kole nie widzę żadnego znaku, a pewnie musi być w odpowiedniej pozycji.
Jeszcze pytanie dodatkowe:
W osobówce jak wymieniałem rozrząd to byłem w stanie ręcznie obrócić kołem, a w LT przy użyciu przedłużki nie jestem w stanie ruszyć kołem od wałka rozrządu.
To normalne ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 21:02, 03 Lip 2010 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Za koło rozrządu się nie kreci tylko za wał,ale najpierw musisz wymienić na rozrządzie a później na pompie i tam masz śrubę do blokowania pompy.na pompie jest znak ale na kole rozrządu nie ma znaku.Kolo rozrządu odkręć i ustaw wałek.Tu masz opisy;
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Ustaw pompę do znaku zablokuj pompę tą śrubą ściąg pasek ,odkręć koło ustaw wał do znaku i wyjdzie ci czy nie masz przestawionego rozrządu bo musi wtedy pasować wałek rozrządu względem głowicy,jak pasuje to zmieniasz pasek,jak nie to jeszcze musisz zbijać koło rozrządu jak nie będą pasować ustawienia jak to zrobisz to zakładasz pasek od pompy dokręcasz koło napędu pompy jest tylko dokręcane do czoła,odblokowujesz pompę kręcisz silnikiem dwa razy kluczem w koło ,jak nie blokuje nic to zapalasz i powinien chodzić,zostaje ci ustawienie początku wtrysku.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Roman59 dnia Pon 8:40, 05 Lip 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Sob 22:52, 03 Lip 2010 |
|
|
ArkadiuszB
Starszy młotkowy
Dołączył: 22 Cze 2010
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
| |
Ustaw pompę do znaku zablokuj pompę tą śrubą ściąg pasek ,odkręć koło ustaw wał do znaku i wyjdzie ci czy nie masz przestawionego rozrządu bo musi wtedy pasować wałek rozrządu względem głowicy |
Nie wiem do jakiego znaku ustawić wał. Gdzie jest ten znak ?
Piszesz, że wałek rozrządu musi pasować względem głowicy, czyli jak ?
Przepraszam, że być może zadaje laickie pytania ale nie znam się akurat na tym dlatego tu się znalazłem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 22:26, 05 Lip 2010 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Musisz wejść pod samochód i od strony kierowcy w obudowie skrzyni biegów będziesz miał okienko i tam znajdziesz znak,co do wałka rozrządu jak znajdziesz znak na wale i pompie wtryskowej i będą pasowały i po zablokowaniu pompy tą śrubką tylko musisz wyciągnąć tą podkładkę a później dokręcić to ci zablokuje pompę i wtedy odkręcisz koło napędu pompy wtryskowej i ukarze się nacięcie na wałku i to mniejsze półkole powinno być u góry i po włożeniu przyrządu powinno pasować do płaszczyzny wystającej głowicy.Tu masz foto poradę jak wymienić pasek w 1.9TDI coś ci pomorze bo to to samo co u ciebie tylko bez pompy z przodu a reguły przybliżone;
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 7:35, 06 Lip 2010 |
|
|
ArkadiuszB
Starszy młotkowy
Dołączył: 22 Cze 2010
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
| | Musisz wejść pod samochód i od strony kierowcy w obudowie skrzyni biegów będziesz miał okienko |
Znalazłem tą zaślepkę. Sa tam dwa otwory, jeden mniejszy, a drugi większy, i połączone są ze sobą.
Pomiędzy nimi ma być ten znak z koła tak ? (słaby widok tam jest więc pomogłem sobie lusterkiem)
Jeżeli już ustawię tak, że będzie ten znak z koła pokrywał się z tym na obudowie skrzyni to nacięcie wałka napędu pompy musi być równoległe do głowicy, a sama pompa też ustawiona na znakach, tak ?
Jeżeli te wszystkie znaki będą na swoich miejscach to powinno być ok ?
Jeszcze jedna sprawa.
Żeby wymienić pasek rozrządu muszę zdjąć osłonę od chłodnicy, więc muszę wykręcić wiskoze.
Czy muszę ten wentylator zdemontować razem z jego mocowaniem czyli z tą "łapą" przykręconą do silnika na dwa imbusy ? bo nie widzę tam innej możliwości.
--- edit ---
Jeszcze jedna sprawa.
Muszę wymienić uszczelniacz pod wałem korbowym. Czy tam mogą napotkać mnie jakieś ciekawostki czy po prostu zrzucam koło i wymieniam ? Na coś tam muszę uważać może ?
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez ArkadiuszB dnia Śro 23:18, 07 Lip 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Śro 22:51, 07 Lip 2010 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Zrobisz tak żeby ci było wygodnie to wymontować uszczelniacz wyszarpiesz jakimś haczykiem i zabijasz nowy tylko posmaruj wał olejem żeby nie tarł na sucho o simering niczym dostanie oleju.Znaki jak będą pasowały to będzie Ok,zablokuj sobie wtedy pompę i do dzieła.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 8:39, 08 Lip 2010 |
|
|
ArkadiuszB
Starszy młotkowy
Dołączył: 22 Cze 2010
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Witam
Odkręciłem cały wentylator łącznie z łapą. Są tam trzy śruby, a jedna jest pod rolką dolną więc trzeba też rolkę odkręcić aby dostać się do tej śruby.
Miałem w planach przez weekend zrobić wszystko ale zatrzymałem się oczywiście na odkręcaniu śruby od koła pasowego... Jak wyczytałem w innym temacie Romana59 będę musiał zrobić sobie te klucze do odkręcenia nieszczęsnej śruby bo nie ma innej możliwości.
Mam pytanie odnośnie gdzie ma się znajdować znak.
Na zdjęciu znak mam zaznaczony czerwoną strzałką, on musi się znajdować pomiędzy tymi dwoma otworami tak jak mam zaznaczone żółtą strzałką ? czyli ma się "schować" pod tą osłoną w linii prostej ?
Czy może ma być w miejscu gdzie zaznaczyłem zieloną linią czy centralnie na środku tego małego otworu bo nie wiem.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 13:12, 10 Lip 2010 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Tam gdzie masz zieloną linię i masz taki występ i do tego znak na kole.Kluczy na jeden raz nie musisz dorabiać tylko zablokuj koło na tym małym otworze lub wymontuj sobie rozrusznik i tam przyblokujesz o koło i później sobie dokręcisz,tylko blokuj czymś żeby ci nie pękło i nie wpadło gdzieś w sprzęgło.Tylko sobie poluzuj tą śrubę a potem ustawiaj.Koło masz zwykłe czy już dwumasowe?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 13:35, 10 Lip 2010 |
|
|
ArkadiuszB
Starszy młotkowy
Dołączył: 22 Cze 2010
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
| | Koło masz zwykłe czy już dwumasowe? |
Koło jest dwumasowe. Z tego co na tym forum w innym temacie wyczytałem to można je łatwo uszkodzić przy odkręcaniu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 13:51, 10 Lip 2010 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Tak i wykręć sobie rozrusznik i tam sobie zablokujesz o wieniec lub taki klucz do podtrzymania za koło a drugim odkręcasz.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Roman59 dnia Sob 13:56, 10 Lip 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Sob 13:55, 10 Lip 2010 |
|
|
ArkadiuszB
Starszy młotkowy
Dołączył: 22 Cze 2010
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Czy ta śruba od koła pasowego nie jest przypadkiem lewoskrętna ?
Coś niesamowitego z tą śrubą jest, mam już zablokowane w skrzyni biegów ale niestety rurą półtora metrową nie jestem w stanie tego odkręcić.
Rano jeszcze kupię jakiś penetrator popryskam tam wszystko i zostawie na cały dzień może coś pomoże.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 21:30, 11 Lip 2010 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Może ktoś wkręcił na klej ale ona jest dokręcona 160Nm+180stopni to jest trochę ale nie targaj tylko ciąg.Tam ci penetrator nie dojdzie bo śruba jest wkręcona we wał i nie ma szans żeby doszedł.
I jeszcze śruba ma normalny gwint odkręcaj w przeciwnym kierunku do wskazówek zegara.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Roman59 dnia Pon 7:38, 12 Lip 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Nie 22:07, 11 Lip 2010 |
|
|
ArkadiuszB
Starszy młotkowy
Dołączył: 22 Cze 2010
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Słyszałem pewną ciekawostkę jak odkręcić tą śrubę ale wolę się upewnić.
Zakładamy rurę na klucz, obracamy tak kołem pasowym żeby rura zaparła się o lewą belke (patrząc od przodu auta), wszystko musi być lekko naprężone żeby ani rura ani klucz lekko nie latały, wsiadamy do auta, wrzucamy jedynkę, wciskamy hamulec i krótkim impulsem inicjujemy odpalenie auta.
Auto szarpnie, zadusi się od razu a śruba niby puści.
Jest to prawda ?
Czy można coś uszkodzić w aucie ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 7:54, 12 Lip 2010 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Spróbuj ale z głową,niech ktoś ci potrzyma ten klucz,możesz wypiąć zasilanie na zaworek odcinający na pompie wtryskowej i ci nie zapali.Ale żeby ci nie poszło za dużo i nie spadło koło rozrządu bo pokszywisz zawory.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 8:52, 12 Lip 2010 |
|
|
ArkadiuszB
Starszy młotkowy
Dołączył: 22 Cze 2010
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Witam
Śruba odkręcona
Teraz pojawił się inny problem, mianowicie z dokręceniem tej śruby.
Nie mogę zablokować w skrzyni tak żeby ją prawidłowo dokręcić czyli 160Nm + 180 stopni.
Mam pytanie:
Dokręciłem tą śrubę na 170 Nm i miałem śrube na klej (anareobowy - chyba tak to się pisze) + około 20 stopni czy tyle wystarczy ?
No i jeszcze jedno pytanie.
Założyłem pasek rozrządu, napiąłem go (nieznacznie mocniej poza strzałke na napinaczu - chyba to nie szkodzi ? ) i na kole rozrządu elegancko pasek leży ale na pompie wody minimalnie wychodzi w przód poza koło zębate (około 1/10 mm)
Czy tak może być czy należy to poprawić ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 21:23, 14 Lip 2010 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Śrubę to sobie sprawdzisz za jakiś czas czy jest dokręcona czy nie poluzowała co do pompy to możesz na chwilę odpalić i zobaczysz czy się pasek ułożył na pompie.Tylko przed opaleniem po wymianie paska rozrządu zawsze obróć silnik kluczem parę razy czy gdzieś nie blokuje,jeśli blokuje powtórz ustawienie rozrządu.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Czw 7:03, 15 Lip 2010 |
|
|
ArkadiuszB
Starszy młotkowy
Dołączył: 22 Cze 2010
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Witam
Akcja rozrząd zakończona powodzeniem
Był problem z odpaleniem auta.
Nie chciał odpalić i z rury leciał siwy dym więc regulacja pompy paliwowej (należało lekko przekręcić w prawo) i wszystko poszło ok. Pomocny był oczywiście VAG i pompa jest ustawiona prawidłowo wg. TDITimming.
Odpala na "dotyk", nie ma już żadnych stuków, silnik pracuje równo, ciszej i bez porównania.
Zostało mi jeszcze czyszczenie turbiny ale najpierw muszę znaleźć jakieś informacje na temat jak się zabrać za odkręcenie jej bo dostęp do tych śrub jest słaby.
Ogromne podziękowania dla kolegi Roman59, za chęć pomocy i za bardzo cenne wskazówki.
Roman59 poprowadził mnie "za rączkę" krok po kroku poprzez całą wymianę i usunięcie usterki. Oby takich ludzi więcej ...
Pozdrawiam serdecznie i jeszcze raz bardzo, bardzo dziękuję.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 15:47, 15 Lip 2010 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Co do turbiny to nie jest tak źle,jest na trzech śrubach mocowana do kolektora wydechowego i odkręcić rurę wydechową,zasilanie oleju i spust oleju.Ale jak ci nie łapie (notlauf ) to nie ruszaj weź go tylko przegoń dobrze.Dzięki za pozdrowienia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 16:58, 15 Lip 2010 |
|
|
ArkadiuszB
Starszy młotkowy
Dołączył: 22 Cze 2010
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
No właśnie wpada w tryb awaryjny i to mnie denerwuje bo jadę a tu nagle przy 80 km/h czuć szarpnięcie i koniec mocy. Pomaga ponowne uruchomienie.
Sprawdzałem VAGiem w próbie dynamicznej i wychodzi, że źle pompuje turbinka.
Więc sądzę, że trzeba przeczyścić ją.
To samo miałem w osobówce i po czyszczeniu jest spokój i odrazu lepiej się zbierał.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 22:30, 15 Lip 2010 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Jak tak się dzieje to turbina do czyszczenia lub spróbuj sztangę trochę rozruszać może coś pomoże.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 22:42, 15 Lip 2010 |
|
|
|