Autor |
Wiadomość |
Deryk
Podawacz kluczy

Dołączył: 20 Lis 2011
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
Niskie ciśnienie sprężania |
|
W silniku opla 2.0 dti (y20 DTH) jest niskie cisnienie sprezania no ale nie bierze oleju.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Deryk dnia Nie 17:11, 20 Lis 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Nie 17:06, 20 Lis 2011 |
|
 |
|
 |
heniek53
Spec

Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 484
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: PODKARPACKIE Płeć:
|
|
|
|
A w czym w związku z tym mamy Ci pomóc?? Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez heniek53 dnia Nie 17:52, 20 Lis 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Nie 17:52, 20 Lis 2011 |
|
 |
grzegorz1805
FACHMAN

Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 585
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: WIELKOPOLSKA Płeć:
|
|
|
|
nie muszą być pierścienie mogą być też zawory
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 18:35, 20 Lis 2011 |
|
 |
Roman59
ADMIN

Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Ważne jest jeszcze czym mierzyłeś i przy jakim stanie akumulatora i podaj jakie było ciśnienie na poszczególnych cylindrach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 21:34, 20 Lis 2011 |
|
 |
Deryk
Podawacz kluczy

Dołączył: 20 Lis 2011
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
Teraz na spokojnie wytłumaczę. Pomiar był robiony w ASO opla i otrzymałem wykres, licząc od rozrządu 1-18bar, 2-21bar, 3-21bar, 4-23bar, próba olejowa nie była robiona, akumulator bardzo dobry. Silnik nie bierze oleju, słychać nierówną prace jakby na trzech cylindrach. Tak jak napisał grzegorz1805 , mi też wychodzi na głowice, a czy da się zweryfikować stan zużycia tłoków po odkręcaniu od dołu korbowodów,bez ściągania głowicy? Tu jest cały dylemat, bo jeśli tylko głowica do remontu, no to jeszcze ok.,ale jak wymiana chociażby tylko tłoków to już cenowo się nie kalkuluje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 22:24, 20 Lis 2011 |
|
 |
Roman59
ADMIN

Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Ciśnienie powinno być od 17 - 24 atm tak że masz słabsze na pierwszym cylindrze dlatego może chodzić nie równo ze względu dużej różnicy w ciśnieniu między pierwszym a resztą cylindrów,jak po ściągnięciu głowicy nie będzie jakiejś rysy na pierwszym cylindrze to głowicę zrobisz i będzie ok.Wymiana tłoków nigdy ci nie poprawi ciśnienia bo wyciera się cylinder,pierścienie a nie tłok no chyba że są zatarte.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 22:45, 20 Lis 2011 |
|
 |
Deryk
Podawacz kluczy

Dołączył: 20 Lis 2011
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
A nie zdarzyło się że płaszcz tłoka jakby się zużył i było jakby to nazwać.. nierówne prowadzenie. No i czy nie powinienem od razu sprawdzić dół, tj. panewki. I jeszcze się zapytam, czy często w tych silnikach pojawia się problem ze sworzniem tłoka i panewkami głównymi wału?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 23:32, 20 Lis 2011 |
|
 |
Roman59
ADMIN

Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Jak by się płaszcze tłoków tak zużywały to przy nawrocie tłoka by tłok stukał,i pisałem czy nie będzie rysy na cylindrze czy nie był przytarty.O co ci chodzi z tym sworzniem czy o tulejkę korbowodu ci chodzi?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 23:50, 20 Lis 2011 |
|
 |
Doktor
FACHMAN

Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
jesli problemw głowicy to robisz głowice i smigasz dalej... jesli sie okaże ze masz problem z dołem silnika to trzeba sie bedzie rozgladac za silnikiem bez osprzetu - tylko kup taki w dobrym stanie...Jesli wykluczono inne przyczyny to głowica w góre i zobaczyć... ewentualnie próba olejowa... ile silnik ma przebiegu??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 3:14, 21 Lis 2011 |
|
 |
Deryk
Podawacz kluczy

Dołączył: 20 Lis 2011
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
Przebieg 260tys. Ten silnik gdy pracuje zwłaszcza pod obciążeniem, gdy ruszam lub nawet podczas postoju gdy się rozgrzeje to słychać teki jakby "du du du",wygląda że chodzi na trzech. Jak osłuchałem silnik stetoskopem to ten dźwięk jest najgłośniejszy w miejscu pracy pierwszego tłoka, stąd też moje sugestie że coś się dzieje ze sworzniem lub tulejką. A jak najprościej zweryfikować dół?
Co do zakupu silnika to też się zastanawiam, tylko jak znaleźć w dobrym stanie, nam na oku już tylko że jest to X20DTH a ja mam Y20DTH, a więc inny EGR, recyrkulator spalin, sprzęgło, nawet świece żarowe krótsze, a więc się zastanawiam nad różnicą w głowicy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 11:43, 21 Lis 2011 |
|
 |
Roman59
ADMIN

Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Świece są takie same a X i Y to tylko się różnią emisją spalin z stąd inny kolektor i EGR.A stuki przy wybitej tulejce lub panewce tłok zaraz uderza o głowicę co w przypadku silnika benzynowego jest jeszcze grubość uszczelki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 13:08, 21 Lis 2011 |
|
 |
Deryk
Podawacz kluczy

Dołączył: 20 Lis 2011
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
Świece są na pewno inne, 2mm różnicy. Wkręć do Y20 krótszą a komp od razu wywali błąd i kontrolka z kluczykiem na chwile się zapala. Sprawdziłem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 13:19, 21 Lis 2011 |
|
 |
Roman59
ADMIN

Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
To że są 2 mm krótsze czy dłuższe to nie ma czujnika długości świecy że ci sterownik wywala błąd świecy tylko jest oporność inna i dlatego.Trochę trzeba pomyśleć,czujnik temperatury silnik się nagrzewa i zmienia się jego oporność i tak to wszystko działa.A to wszystko jest tylko poczytać,przemyśleć i już wiedzy trochę posiądziesz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 15:40, 21 Lis 2011 |
|
 |
Deryk
Podawacz kluczy

Dołączył: 20 Lis 2011
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
GN 992 0100226300 Beru do 08.2002r. i GN 033 0100226417 też Beru od 09.2002r. nawet Iskra ma dwa rodzaje. I chyba jest prościej wiedzieć co wkręcić. Co do oporności to wiem o tym. A mi chodziło że element grzejny jest dłuższy a co za tym idzie jaka jest różnica w głowicach. A silniki X20 i Y20 też generują inny moment obrotowy.
A tak w ogóle to chodzi mi o to ( bo zbaczamy z tematu) czy z moim problemem pomoże tylko remont głowicy czy też i dołu. Kto przerobił coś takiego niech podpowie.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Deryk dnia Pon 23:31, 21 Lis 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Pon 23:21, 21 Lis 2011 |
|
 |
|