Autor |
Wiadomość |
blacksentinel
Młotkowy

Dołączył: 27 Kwi 2009
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gubin Płeć:
|
|
osłona przegubu zewnętrznęgo, sposoby naprawy |
|
Witam.
Jak przeprowadza się naprawę osłony przegubu zewnętrznego w VW Polo N6? Pękła mi opaska osłony przegubu jak niedawno zauważyłem.
Czy całą osłonę przegubu nalezy zdjąć i jak?
Czy i jak nalezy wnętrze przegubu wyczyścić?
Jak i czym założyć nową osłonę i zacisnąć opaskę na przegub?
Czy można wnętrzne przegubu wypełnić smarem "Lotos ŁT"? Czy też należy stosować inny smar?
Proszę o wyjaśnienie tematu przez kogoś doświadczonego.
Dziękuję.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 19:02, 11 Cze 2009 |
|
 |
|
 |
Gość
|
|
|
jeżeli osłona jest cała ,nie uszkodzona mógłbyś załozyc samą opaske bez rozbierania wszystkiego ,ale fachowo będzie zdemontować przegub i wymyć bo nie wiadomo czy nie dostały się jakies dziabongi .Przegub wymyj olejem napędowym i nasmaruj smarem grafitowanym. sam demontaz wygląda nastepujaco: pierwszo odkrecasz nakretkę piast 30 kluczem ,nastepnie podnies sobie samochód i odkreć swoznia wachacza dolnego . odchylasz zwrotnice i wysuwasz półoś ze zwrotnicy. sam przegub w półosi jest osadzony na frezie i zablokowany zapomoca zabezpieczenia. przez pukniecie młotkiem przegub powinien sie zbić . to wszystko tak w skrócie.
|
|
Czw 20:52, 11 Cze 2009 |
|
 |
blacksentinel
Młotkowy

Dołączył: 27 Kwi 2009
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gubin Płeć:
|
|
|
|
A nową opaskę czym naciągać na osłonie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 23:36, 11 Cze 2009 |
|
 |
zubi1990
FACHMAN

Dołączył: 23 Lut 2009
Posty: 592
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: SPYTKOWICE Płeć:
|
|
|
|
weź kleszcze kowalskie i wkrętak i za pomocom wkrętaka wciś na opasce ząbek do którejś dziyrki i ściśnij kleszczami i gotowe
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 13:01, 12 Cze 2009 |
|
 |
Gość
|
|
|
ja gdy juz założę opaskę za zabek zaciskam ją zwyczajnymi obcinaczkami ,takimi jak do drutu.
|
|
Pią 19:15, 12 Cze 2009 |
|
 |
blacksentinel
Młotkowy

Dołączył: 27 Kwi 2009
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gubin Płeć:
|
|
|
|
Mam jeszcze następujące pytanie, mianowicie:
- Jak rozbiera się jeszcze przeguby zewnetrzne w Nissanie Primera 2.0D r. 94, czy jest to podobnie jak w Vw Polo, tzn ze sie je wyrywa?
- Czy mozna do wypełnienia przegubu stosować smar "Lotos ŁT"?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 17:57, 13 Cze 2009 |
|
 |
Kełysz
ADMIN

Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 60 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bolesławiec Płeć:
|
|
|
|
Do przegłubów jest specjalny smar... W niektórych jest on dawany razem z przegłubem, guma
Jeszcze sie nie spotkałem z tym przegłubem ale wiekszosc sie poprostu wyrywa (mozna pomóc młotkiem:P)
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 21:29, 13 Cze 2009 |
|
 |
Gość
|
|
|
nie jestem pewien na 100 % ale raczej jest tak samo jak w polówce ,robiłem przy nissanie ale dawno dlatego mogę się pomylic ale zasada raczej jest tak jak w vw . Ja mam nieprzyjemne wspomnienia z nissana był tak zapieczony przegłub że wyjmowałem półos a w efekcie rozcinałem przegłub żeby go wymienić.
|
|
Sob 21:31, 13 Cze 2009 |
|
 |
Gość
|
|
|
według mnie smar ŁT raczej sie nie nadaje to jest smar łożyskowy a tobie potrzebny jest grafitowany.
|
|
Sob 22:33, 13 Cze 2009 |
|
 |
blacksentinel
Młotkowy

Dołączył: 27 Kwi 2009
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gubin Płeć:
|
|
|
|
Witam ponownie. Czy te opaski na zapinki (nie zaginane na koncach, a zapinane na ząbek) też się ściąga szczypcami? Jezeli tak to w jakim miejscu?
Czy chodzi o sciągnięcie tego wybrzuszenia na opasce które jest w kształcie prostokątu? Czy też ściąga się to gdzie indziej?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 21:58, 12 Lip 2009 |
|
 |
ponin
FACHMAN

Dołączył: 30 Cze 2009
Posty: 459
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: UE Płeć:
|
|
|
|
tak dokładnie w tym miejscu
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Nie 23:31, 12 Lip 2009 |
|
 |
dexter
Starszy podawacz kluczy

Dołączył: 08 Lip 2009
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdynia Płeć:
|
|
|
|
 |  | Mam jeszcze następujące pytanie, mianowicie:
- Jak rozbiera się jeszcze przeguby zewnetrzne w Nissanie Primera 2.0D r. 94, czy jest to podobnie jak w Vw Polo, tzn ze sie je wyrywa?
- Czy mozna do wypełnienia przegubu stosować smar "Lotos ŁT"? |
W Nissanie, jak i w każdym innym japończyku trzeba zbić przegub. Zdaje się, że patent z zawleczką rozprężną jest tylko w Fordzie i Fiacie. W japońskich i koreańskich autach pierścień wewnątrz przegubu dość mocno trzyma i do wymiany osłony najlepiej wyjąć całą półoś i wymienić od drugiej strony. Przy wymianie przegubu bardzo często trzeba go rozcinać. W VW/Audi jeśli jest przegub ze śrubą a nie nakrętką, to można tą śrubę wkręcić na wyprostowanym przegubie do oporu i ładnie wyciśnie.
Aha, ktoś pisał, żeby najpierw odkręcić nakrętkę piasty. Nie rób tego na stojącym aucie, bo zniszczysz łożyska. Najwyżej lekko popuść.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Wto 22:58, 14 Lip 2009 |
|
 |
|