Autor |
Wiadomość |
michal801
Młotkowy

Dołączył: 28 Wrz 2008
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
|
Paliwo na tłokach - astra 2 |
|
Mam problem z astrą 2 2.0 benzyna, nie odpala brak błędów, ale na tłokach gromadzi sie paliwo i podejrzewam że jest padnięte sterowanie wtryskami czyli komputer, paliwo dostaje iskra jest, będe próbował go odpalić na gazie i zobacze czy odpali.
Czy moja diagnoza jest dobra co wy na to.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 22:54, 30 Lip 2010 |
|
 |
|
 |
IWAN
Młotkowy

Dołączył: 21 Lis 2008
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kętrzyn Płeć:
|
|
|
|
Mogą być to wtryski, ale stawiałbym na słabą pompe paliwową. Daje za małe ciśnienie i wtryski zamiast pylić- "leją" i zalewają świece, stąd nie możesz uruchomić auta. Sprawdz ciśnienie jakie daje pompa paliwa na obwodzie, mozesz wyjąć listwe wtryskową i kręcić rozrusznikiem, wtedy bedziesz widział jak poszczególny wtrysk pracuje. Chodz powinny identycznie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 11:50, 31 Lip 2010 |
|
 |
Roman59
ADMIN

Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Sprawdź jeszcze rozrząd,i odepnij na chwilę zacisk akumulatora i spróbuj odpalić tylko najpierw wyczyść i sprawdź świece czy nie mają przebicia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 12:42, 31 Lip 2010 |
|
 |
michal801
Młotkowy

Dołączył: 28 Wrz 2008
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Odpiołem całkiem wtryski żeby nie dawały paliwa i przedmuchałem tłoki żeby się pozbyć paliwa, rozrząd jest ok, jak mu naleje paliwa bezpośrednio na przepustnice to też nie chce odpalić to samo na gazie - zero reakcji.
Jak podpiołem wtryski zpowrotem i prubowałem go uruchomić to na chwile tak jak by chciał załapać ale niestety nie odpalił objaw troche podobny jak by był uszkodzony czujnik położenia wału.
Sprawdze tą pompe paliwa bo z odpalaniem na gazie to bywa różnie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 11:42, 01 Sie 2010 |
|
 |
YaSIu
Młotkowy

Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Świdnica Płeć:
|
|
|
|
 |  | Odpiołem całkiem wtryski żeby nie dawały paliwa i przedmuchałem tłoki żeby się pozbyć paliwa, rozrząd jest ok, jak mu naleje paliwa bezpośrednio na przepustnice to też nie chce odpalić to samo na gazie - zero reakcji.
Jak podpiołem wtryski zpowrotem i prubowałem go uruchomić to na chwile tak jak by chciał załapać ale niestety nie odpalił objaw troche podobny jak by był uszkodzony czujnik położenia wału.
Sprawdze tą pompe paliwa bo z odpalaniem na gazie to bywa różnie. |
Podłączałeś samochód pod kompa - są jakieś błędy??
Kiedyś co prawda w UNO miałem podobny przypadek - tak samo paliwo było, ciśnienie paliwa też, iskra ok i po podmianie czujnika położenia wału samochód ożył - po prostu czujnik padł w ten sposób, że dawał nieprawidłowe informacje o zapłonie na ECU i dlatego nie chciał odpalić - podmień czujnik położenia wału
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 19:16, 01 Sie 2010 |
|
 |
michal801
Młotkowy

Dołączył: 28 Wrz 2008
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Podmieniłem czujnik wału i nic nadal to samo ale jak wyjołem wtryski i kręciłem to nic z nich nie leciało ale jak poskładałem wszystko i troche pokreciłem to znowu na tłokach było paliwo.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 21:21, 04 Sie 2010 |
|
 |
YaSIu
Młotkowy

Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Świdnica Płeć:
|
|
|
|
 |  | Podmieniłem czujnik wału i nic nadal to samo ale jak wyjołem wtryski i kręciłem to nic z nich nie leciało ale jak poskładałem wszystko i troche pokreciłem to znowu na tłokach było paliwo. |
Podłączałeś samochód pod kompa?? Nie ma bata, w tym przypadku muszą być jakieś błędy. Jaki to silnik X20XEV?? Dziwna sprawa, że z wtrysków nic nie leci...
Rozumiem, że LPG to II generacja?? Jak tak to zakręć zawór na elektrozaworze w butli, upuść gaz z przewodów i spróbuj odpalić. Odłącz też pompę paliwa i próbuj odpalić tylko na gazie - w ten sposób wyeliminujesz zalewanie silnika dwoma rodzajami paliwa.
Przede wszystkim podłącz pod kompa!!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 21:59, 04 Sie 2010 |
|
 |
michal801
Młotkowy

Dołączył: 28 Wrz 2008
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Komp nic nie pokazuje tzn żadnych błędów niema. Napewno nie idą dwa paliwa bo już tak robiłem jak pisałeś. Zastanawia mnie tylko to że na tłokach jest paliwo a po wyjęciu wtrysków paliwo nie leci, powinno coś lecieć podczas kręcenia. Jutro może uda mi się załatwić kompa samochodowego na podmiane i zobacze czy odpali. Ale terz zastanawiam się nad taką żeczą jak wtryski dają nie w tym momencie to dlaczego jak mu oba paliwa odetne i wstrzykne paliwa strzykawką to nie zapala, może uszkodzony jest ten pierścień na na wale do czujnika wału.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 21:56, 05 Sie 2010 |
|
 |
krzyg
Starszy młotkowy

Dołączył: 13 Maj 2008
Posty: 137
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Cieszyn
|
|
|
|
Jeśli iskra jest na wszystkich czterech świeczkach, powinien zapalić na którymś z paliw.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez krzyg dnia Nie 17:41, 08 Sie 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Nie 17:40, 08 Sie 2010 |
|
 |
michal801
Młotkowy

Dołączył: 28 Wrz 2008
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Niestety nie zapalił po wymianie komutera nadal to samo zalewa tłoki paliwem, nowa pompa paliwa też nic nie dała może jest uszkodzony zawór na listwie wtryskiwaczy, ale zastanawia mnie to co ostatnio zauwarzyłem że paliwo jest na tłokach a świece są suche nie widać na nich paliwa co prawda są suche ale czarne.
spruje jeszcze podmienić całą listwe wtryskiwaczy z zaworem i zobacze co się będzie działo.
Powoli mi się pomysły kończą co może mu dolegać, ale wczoraj powiedzieli mi że samochód zaczoł wcześniej szarpać na gazie i na paliwie z tym że na paliwie było to mniej odczówalne.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 21:32, 09 Sie 2010 |
|
 |
YaSIu
Młotkowy

Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Świdnica Płeć:
|
|
|
|
 |  | Niestety nie zapalił po wymianie komutera nadal to samo zalewa tłoki paliwem, nowa pompa paliwa też nic nie dała może jest uszkodzony zawór na listwie wtryskiwaczy, ale zastanawia mnie to co ostatnio zauwarzyłem że paliwo jest na tłokach a świece są suche nie widać na nich paliwa co prawda są suche ale czarne.
spruje jeszcze podmienić całą listwe wtryskiwaczy z zaworem i zobacze co się będzie działo.
Powoli mi się pomysły kończą co może mu dolegać, ale wczoraj powiedzieli mi że samochód zaczoł wcześniej szarpać na gazie i na paliwie z tym że na paliwie było to mniej odczówalne. |
Mierzyłeś ciśnienie paliwa?? Może faktycznie regulator ciśnienia paliwa coś przygrywa i nie ustawia takiego paliwa jak powinien, ale z drugiej strony dlaczego nie chce zapalić na gazie??
Może coś z zapłonem - cewka?? Sprawdź iskrę na świecach. Odłącz też przepływkę i czujnik położenia przepustnicy i spróbuj odpalić
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez YaSIu dnia Pon 21:43, 09 Sie 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Pon 21:41, 09 Sie 2010 |
|
 |
IWAN
Młotkowy

Dołączył: 21 Lis 2008
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kętrzyn Płeć:
|
|
|
|
Szukaj w przekaźnikach fuel pomp, zmierz prąd jaki dochodzi do pompy paliwa i czy w ogóle jest.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 17:45, 10 Sie 2010 |
|
 |
michal801
Młotkowy

Dołączył: 28 Wrz 2008
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Pompa paliwa jest nowa więc ciśnienie powinno być ok natomiast wymieniałem całą listwe z wtryskami i nic to nie dało przepływka jest dobra, pompa działa i prąd jest ok problem polega na tym że paliwo zostaje na tłokach normalnie widać jak sobie leży i odpoczywa a cewka też była wymieniana.
Rence opadają
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 22:06, 10 Sie 2010 |
|
 |
krzyg
Starszy młotkowy

Dołączył: 13 Maj 2008
Posty: 137
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Cieszyn
|
|
|
|
W tej sytuacji stawiałbym na tylko i wyłącznie zapłon.Czujnik położenia wału?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 19:08, 11 Sie 2010 |
|
 |
michal801
Młotkowy

Dołączył: 28 Wrz 2008
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Też myśle że to problem zapłonu ale czujnik wału wymieniałem a dzisiaj zdjąłem miske oleju i sprawdzałem impulsator na wale czy się trzyma dobrze no i sie trzyma nic nie widać żeby był uszkodzony ale podpinany był inny kom i pokazuje że: zapłon 2 stopnie oraz wstrysk 20 (niewiem w czym to jest podane) te parametry są podczas kręcenia rozrusznikiem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 21:24, 11 Sie 2010 |
|
 |
krzyg
Starszy młotkowy

Dołączył: 13 Maj 2008
Posty: 137
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Cieszyn
|
|
|
|
Jeśli możesz, odczytaj kody błędów i podaj je,albo w necie mas cała masę tłumaczeń kodów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 7:41, 12 Sie 2010 |
|
 |
Roman59
ADMIN

Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Ty masz 2.0 16V to masz dwa czujniki czujnik wału i czujnik położenia wałka rozrządu,ściąg obudowę paska i go wykręcisz i możesz podmienić od kogoś,tu masz stronę jaki jest;http://www.motomaximus.pl/czujniki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 12:03, 12 Sie 2010 |
|
 |
michal801
Młotkowy

Dołączył: 28 Wrz 2008
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
To nic nieda bo jak go wypne to i tak powinien odpalić z bulami ale powinien i nie powinno go zalewać (czujnk położenia wałka rozrządu).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 22:05, 12 Sie 2010 |
|
 |
YaSIu
Młotkowy

Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Świdnica Płeć:
|
|
|
|
 |  | To nic nieda bo jak go wypne to i tak powinien odpalić z bulami ale powinien i nie powinno go zalewać (czujnk położenia wałka rozrządu). |
Dokładnie - a odpinałeś czujnik położenia przepustnicy?? Może on jest walnięty i podaje błędne dane na ECU - odepnij go. Odepnij też przepływkę i zobacz czy odpali
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 22:28, 12 Sie 2010 |
|
 |
michal801
Młotkowy

Dołączył: 28 Wrz 2008
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Jedno i drugie odpinałem i nic to nie daje, ale dzisiaj załatwiłem drugi komputer i samochód odpalił z tym że ma problemy z odpaleniem i dławi się na bęzynie jutro podepne gaz i zobacze jak chodzi na gazie, natomiast komputer pokazuje na wyłączonym silniku że sonda ma cały czas 4,5 V a chyba nie powinna mieć tyle jak silnik nie pracuje no i jutro założe stary komputer i zobacze czy na nim odpali.
Narazie mam odpięty czujnik spalania stukowego ale czy on może tak powodowac że silnik sie dławi i niechce wchodzic na obroty.
Ładnie pracuje jak ma powyrzej 3000 obr wtedy się wkręca.
No ale jakiś postęp jest bo już odpalił ale zobacze jak jutro odpali, całą noc będzie stał i jestem ciekaw czy odpali.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 23:13, 13 Sie 2010 |
|
 |
Roman59
ADMIN

Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Tu masz o sondzie lambda;http://autotechnikaekspert.republika.pl/teoria.htm#Sonda.
Opel i silniki
Gorszą sławą cieszą się benzynowe jednostki napędowe 1.8 16V, 2.0 16V i 2.2 16V. W ich przypadku trzeba liczyć się z awariami czujników na wale korbowym i wałku rozrządu (problem dotyczy głównie silnika 2.0 16V, podobnie jak pękanie kolektora wydechowego), zaworu recyrkulacji spalin (zanieczyszczenia) i silnikiem krokowym, pompy cieczy chłodzącej i elementów układu zapłonowego. Nierzadko pojawiają się wycieki płynu chłodzącego.
Wymienionym silnikom nieobce bywa wysokie zużycie oleju, co w istotny sposób podnosi koszty eksploatacji. Za wysokie koszty odpowiedzialny jest także pasek rozrządu, który musi być wymieniany co 60 tys. km. Mistrzem wysokich kosztów jest jednak silnik 2.5 V6 24V.
To jest cytat ze strony;http://moto.pl/MotoPL/1,98754,3877954.html
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Roman59 dnia Śro 6:46, 18 Sie 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Sob 6:21, 14 Sie 2010 |
|
 |
michal801
Młotkowy

Dołączył: 28 Wrz 2008
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Jakoś udało się ale jest problem że samochód jak odpali to się dławi zanim się nie rozgrzeje. Odpala dopiero za 3 razem i troche pokopci. Wymieniłem pompe paliwa ale to nic nie dało, jak się rozgrzeje to pali na tzw strzał i wtedy się wkręca w obrorty na paliwie i gazie ale jak jest rozgrzany, przepływke odpiołem i to nic nie dało.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 21:24, 17 Sie 2010 |
|
 |
Roman59
ADMIN

Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Podmień mu jeszcze czujnik temperatury albo ściąg przewód z czujnika i zobaczysz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 21:37, 17 Sie 2010 |
|
 |
michal801
Młotkowy

Dołączył: 28 Wrz 2008
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Z tym czujnikiem to zobacze jaka tem. pokazuje na zimnym silniku. Teraz jak postał 2 dni to miał straszny problem z odpaleniem odpalił dopiero jak już akumulator padał czyli jakieś 10 minut go męczyłe no i strzelał w filtr powietrza tak jak by miał coś z zapłonem na zimnym silniku może podmienie mu jeszcze raz czujnik wału i zobacze co będzie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 22:38, 19 Sie 2010 |
|
 |
|