Autor |
Wiadomość |
Gość
|
passat b3- bierze olej |
|
Witam.
jakis czas temu pisalem o swoim pasku i temat zostal zamkniety gdyz kilku mechaników stwierdzilo ze wszystko jest ok.
Problem jaki sie teraz pojawil jest chyba dosc kosztowny ale nie mam 100% pewnosci dlatego pytam o porade....mianowicie
silniczek 2.0 8v typ 2E
Bierze olej nie wiem dokladnie ile ale z litr na 500km dym z wydechu bialy i czuc spalany olej, po wciscieciu gazu dym bialy plus niebieski a nawet czarny, puszczamy gaz powraca to bialego i nadal czuc olej....w silniku nie spadla ani moc ani nie wzroslo spalanie, odpala nawet przy -20 wzorcowo, na wolnych obrotach czasem jakby rzucil olejem na swiece bo go przydlawia....czytalem kilka forow ale nie wiem nadal co to jest uszczelniacze, uszczelka głowicy czy pierscienie....zdaza sie ze wyrzuci płyn ze zbiorniczka (niewielkie ilosci) czasem pojawi sie tez tzw maslo pod korkiem...po odkreceniu korka wlewu spada z obrotow lub wyciagnieciu bagnetu ale nie gasnie.... moze ktos mial taki problem i moglby podpowiedziec bo mechanicy najlepiej robiliby kapitalny remont a jak dla mnie to troche szkoda kasy moze nie jest to konieczne....z gory dzieki za rzetelne odp
pozdrawiam
|
|
Pon 20:03, 29 Mar 2010 |
|
|
|
|
Tarantula
Specjalista
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Belgia/Małopolska KLI Płeć:
|
|
|
|
Wyglada na uszczelke pod głowica i raczej to bedzie to.
P.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 20:19, 29 Mar 2010 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Jak bierze tyle oleju to sprawdź czy nie ma gdzieś wycieków ,zobacz rano pod samochód i będziesz widział nawet czy z przodu silnika czy z tyłu między silnikiem a skrzynią biegów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 21:44, 29 Mar 2010 |
|
|
Gość
|
|
|
wycieków nie ma silnik jest suchy, spala olej bo to czuc poprostu i widac heh. aha zapomnialem napisac ze zauwazylem jakby sie wlasnie pocil na uszczelce jest lekkro mokro od przodu silnika na pod 3 i 4 swieca
|
|
Wto 7:32, 30 Mar 2010 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
To tylko ci zostało odkręcenie głowicy wymiana uszczelniaczy zaworowych sprawdzenie stanu prowadnic.Ale jak masz ściągniętą głowicę to i ściąg miskę oleju i wyciąg jednego tłoka i sprawdź pierścienie a najważniejszy jest odoliwiający.Żeby nie było tak że zmieniłeś uszczelniacze na zaworach a olej dalej bierze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 8:22, 30 Mar 2010 |
|
|
Gość
|
|
|
jakies 2 m-ce temu znajomy wymienial mi pompe oleju i mowil ze od spodu jest wszystko ok ale co mogl zobaczyc jedynie panewki....
|
|
Wto 8:34, 30 Mar 2010 |
|
|
student
FACHMAN
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1187
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Nawet panewek nie zobaczył bo nie musiał ich do pompy odkręcać. Po za tym jak się michę wywali to uwierz że pada... olej jak deszcz i na pewno nie chciało mu sie spędzić pod autem więcej czasu niż potrzeba było na wymianę pompy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 20:16, 30 Mar 2010 |
|
|
Gość
|
|
|
powiedzcie mi ile moze kosztowac takie dodatkowe sprawdzenie pierscieni...bo chyba nie warto ryzykowac i lepiej robic juz porzadnie
|
|
Czw 14:12, 01 Kwi 2010 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Pisałeś że zmieniał ci pompę oleju to teraz jest tylko wyciągnięcie tłoka,oczywiście przy zdjętej już głowicy.Można sprawdzić jeszcze panewki główne bo najczęściej tam gubi ciśnienie oleju,bo jest podtarty wał.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 14:42, 01 Kwi 2010 |
|
|
student
FACHMAN
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1187
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Ale On wymienił tą pompę i złożył auto tak?
Jeżeli tak to zobaczenie pierścieni trochę zaboli po kieszeni bo jak sie poprzedni kolega wypowiadał trzeba zwalić michę, głowicę, odkręcić stopkę i dopiero zobaczysz... generalnie sporo zabawy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 18:38, 01 Kwi 2010 |
|
|
jojtek
Spec
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 537
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
Nie łatwiej i taniej będzie Ci poszukac innego sprawnego silnika? Znajdz taki który jest jeszcze w aucie sprawdzisz go sobie i kup od takiego sprzedawcy który da Ci gwarancje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 20:55, 01 Kwi 2010 |
|
|
Gość
|
|
|
powiem wam tak ja wlasnie jakies 4 m-ce temu wymienilem silnik na inny bo w poprzednim skonczyly sie panewki, i nie za bardzo chce szukac kolejnego chyba ze bedzie trzeba, jak wymienial mi pompe mowil ze panewki sa ok...teraz pytanie w razie czego mam ten stary silnik w ktorym wal korbowy i panewki sie rozlecialy ale glowica i tloki sa chyba ok, czy jest mozliwosc poprzekladac to do tego silnika bez wiekszych komplikacji?
|
|
Czw 21:45, 01 Kwi 2010 |
|
|
Gość
|
|
|
aha pompa byla wymieniana bo przstala dzialac po 3 dniach od wymiany, zapchal sie ssak od niej dostal mobila i syf w olej poszedl...pytanie co moglo dostac?? bez pompy przejechalem wtedy jakies 3-4 km.
|
|
Czw 21:50, 01 Kwi 2010 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Olej ma za zadanie;
1 Smarowanie współpracujących ze sobą podzespołów silnika
2 Chłodzenie współpracujących ze sobą podzespołów silnika
A jak ty jechałeś bez smarowania 3-4 km to co mogło się stać?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 22:45, 01 Kwi 2010 |
|
|
Gość
|
|
|
więc nie liczyć ze pierscienie uszly z zyciem?
|
|
Pią 9:04, 02 Kwi 2010 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Jak ściągniesz głowicę to sprawdź i pierścienie nie ma dużo pracy jak masz ściągniętą głowice,żebyś później nie żałował.A wystarczy tylko jednego i zobaczysz czy są wytarte czy zapieczone.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 9:39, 02 Kwi 2010 |
|
|
Gość
|
|
|
bo chyba panewki sie tak od razu nie rozlecialy....niby mechanik mowil ze nie ale z tego co piszecie to faktycznie nie ma co wierzyc jak sie samemu nie widzialo, kase wzial wiec pewnie mial to gdzies
|
|
Pią 20:23, 02 Kwi 2010 |
|
|
student
FACHMAN
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1187
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
No to diagnoza jest prosta... przytarł się silnik bo pompa się zapchała.
Rozbieraj głowice, michę na dół, oglądaj tłoki i panewki.
Albo wieeeem!!!!!! Dolej ceramizera jak podziała to dostaniesz flaszkę!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 20:24, 02 Kwi 2010 |
|
|
Gość
|
|
|
jakby sie przytarl to by tak ladnie pracowal?? chyba nie....stracilby na mocy i spalaniu mi sie wydaje
|
|
Pią 21:08, 02 Kwi 2010 |
|
|
Kełysz
ADMIN
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 60 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bolesławiec Płeć:
|
|
|
|
| | No to diagnoza jest prosta... przytarł się silnik bo pompa się zapchała.
Rozbieraj głowice, michę na dół, oglądaj tłoki i panewki. |
Nie wiem czy wiesz ale olej wpierw zostaje kierowany do filtra oleju który ma za zadanie oczyścić własnie takie zanieczyszczenia...
Sciągaj głowice wyjmuj tłoka i wszystko sie wyjaśni.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 11:09, 03 Kwi 2010 |
|
|
student
FACHMAN
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1187
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
| | | | No to diagnoza jest prosta... przytarł się silnik bo pompa się zapchała.
Rozbieraj głowice, michę na dół, oglądaj tłoki i panewki. |
Nie wiem czy wiesz ale olej wpierw zostaje kierowany do filtra oleju który ma za zadanie oczyścić własnie takie zanieczyszczenia...
Sciągaj głowice wyjmuj tłoka i wszystko sie wyjaśni.
Pozdrawiam |
Heheheh ja to napisałem odnośnie tego co kolega pisał wcześniej że pompę wymieniał bo mu się zapchała, po czym zgodnie doszliśmy do tego że musi oglądać pierścienie i panewki.
Nie zrozumiałeś mnie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 18:34, 03 Kwi 2010 |
|
|
|